لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> تنگه رغز داراب، نمادی از زیبایی در دل زمین
تنگه رغز داراب، نمادی از زیبایی در دل زمین

تنگه رغز داراب، نمادی از زیبایی در دل زمین

طبیعت و طبیعت گردی همواره روح آدمی را جلا می بخشد و او را از دغدغه های زندگی شلوغ شهری دور می کند. در ایران مناطق بکر طبیعی زیادی وجود دارد که در جهان کم نظیر است. دیدن هر یک از این دیدنی های طبیعی خالی از لطف نیست. اما باید به این نکته توجه داشت که رزرو هتل در اصفهان و همچنین رزرو هتل در شیراز، می تواند اقامت در این استان ها را برای شما لذت بخش نماید.
اما در میان استان های کشور، استان فارس از زیبایی های منحصر به فرد زیادی برخوردار است. تنگه رغز یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که در این استان قرار دارد. تنگه رغز کجاست؟ برای پاسخ به این سوال باید از فاصله تنگه رغز تا شیراز و همچنین مسیر تنگه رغز اطلاع پیدا کرد.

دانستنی هایی در مورد این تنگه زیبا :
صدای آب روان و تلالو نور خورشید در میان امواج آن، نگاه هر انسان را به سوی خود جلب می کند. آب حیاتی ترین ماده است که به جانداران زندگی بخشیده است. بازدید از نقاطی که دارای آب روان هستند، همواره برای انسان لذت بخش تر است. تنگه رغز نیز یکی از این اماکن طبیعی دیدنی محسوب می شود.
محیط منحصر به فرد و طبیعت بکر این منطقه، هر ساله سبب جذب هزاران گردشگر می شود. تفاوت دمایی مناطق مختلف این تنگه یکی از وجوه تمایز آن نسبت به سایر مناطق دیدنی استان است. یکی از نکات جالب تنگه رغز، وجود انواع مختلف ماهی ها در اغلب نقاط آن است. دسته های ماهی در این تنگه از تلالو آب و گام های انسان باکی ندارند و همراهان خوبی برای پیمودن بخشی از مسیر هستند.
تنگه رغز داراب
حصار سنگی اطراف تنگه، محیط طبیعی و بکری را ایجاد نموده است. در برخی نقاط تنگه، این دیوارهای سنگی از جلبک ها و گل سنگ های فراوان پوشیده شده اند. این تنگه زیبا شامل ۶۴ آبشار دیدنی می شود که تردد از برخی از این آبشارها نیازمند تجهیزات مخصوص است.
سقوط از ارتفاع چند متری آبشارها به درون آب، لذت زائد الوصفی را به همراه دارد. ارتفاع آبشارهای این تنگه بین ۶ الی ۶۵ متر است. این تنگه رویایی، مسیری ۴ کیلومتری است که انتهای آن به بن بست ختم می شود.
اما اگر بدون امکانات کوهنوردی به این مکان سفر کرده اید، باید توجه داشته باشید که قادر به گذشتن از ۴ آبشار هستید و ادامه مسیر از قسمتی خاص به بعد برای شما ممکن نیست. پس اگر قصد بازدید از دره جنوب و تمام مسیر تنگه را دارید، حتما طناب و سایر تجهیزات ضروری را به همراه داشته باشید.
تنگه رغز داراب
اما باید به این نکته توجه داشت که هر یک از آبشارهای این تنگه دارای نام و حوضچه اختصاصی هستند و مردم بومی منطقه، هر یک از این آبشارها را با نام خاص خود می شناسند. نام برخی از این آبشارها عبارتند از :
آبشار نگین به ارتفاع ۱۶ متر، آبشار بوم رنگ به ارتفاع ۷ متر، آبشار مسعود به ارتفاع ۸ متر، آبشار گلاب به ارتفاع ۱۱ متر، آبشار فتح به ارتفاع ۸ متر، آبشار حکمت به ارتفاع ۱۱ متر، آبشار کبوتر به ارتفاع ۲۵ متر، آبشار جام به ارتفاع ۹ متر، آبشار فراز به ارتفاع ۱۲ متر، آبشار آذرخش به ارتفاع ۶۵ متر و … .
آب موجود در این تنگه، در تمام نقاط آن قابل شرب است. البته باید توجه داشت که آب موجود در سرچشمه تنگه، دارای کیفیت بیشتری است. اغلب افرادی که به این مکان دیدنی سفر می کنند، شنا را به خوبی می دانند. زیرا برای گذر از آبشارهای تنگه رغز باید به درون حوضچه های موجود در پایین هر آبشار پرید.
تنگه رغز داراب
از آنجا که مسیر این تنگه مملو از آب است و وزش نسیم خنکای هوا را به بازدید کنندگان از آن هدیه می دهد، در نتیجه بهترین زمان برای رفتن به این تنگه، اواخر فصل بهار تا اوایل پاییز است.
نکات قابل توجه در طی سفر :
قبل از شروع سفر خود به این تنگه، حتما اطلاعات مربوط به هواشناسی را چک کنید. بارش شدید باران می تواند باعث افزایش سطح آب داخل تنگه و در نتیجه ایجاد خطراتی شود.
در هنگام طی مسیر به طبیعت آن آسیب نرسانید. زباله های خود را حتما با خود به خارج از تنگه ببرید.
قبل از شروع سفر مهارت شنا کردن خود را تقویت نمایید.
از یک کوله پشتی با کیفیت، نظیر کوله پشتی مخصوص کوهنوردی برای حمل لوازم خود استفاده کنید.
وجود یک چراغ قوه مناسب برای طی مسافت در شب ضروری است.

از لباس های مناسب برای این سفر استفاده نمایید. شب های این تنگه دارای دمای پایینی است، پس وجود یک لباس گرم می تواند مفید باشد.
تنگه رغز داراب

مواد خوراکی یکی از ضروری ترین اغلام سفر محسوب می گردد. مواد مغذی می توانند انرژی زیادی را برای پیمودن مسیر تنگه به شما ببخشند.
نیش پشه های موجود در تنگه رغز، آزار دهنده ترین بخش سفر است. شما می توانید برای دفع حشرات، از اسپری های دافع حشرات استفاده نمایید.
و در نهایت به همراه داشتن یک بیواک، می تواند شما را در استراحتی مناسب در شب یاری نماید. حمل بیواک به نسبت کیسه خواب بسیار ساده تر است.
تنگه رغز داراب
چگونه به تنگه رغز سفر کنیم ؟
برای سفر به این مکان دیدنی، پس از ورود به استان فارس، باید به شهرستان داراب سفر نمایید. بعد از ورود به جاده داراب به شیراز و طی مسافتی ۳۵ کیلومتری، به گردنه دراکویه می رسید. پس از گذشت زمانی ۲ ساعته و پیمودن مسیر خاکی کوه درختی، به مکانی می رسید که امکان عبور وسایل نقلیه از آن نیست.
پیمودن این مسیر را از سمت راست و پیاده آغاز نمایید تا به چشمه یدک برسید. بعد از طی مسیری پر فراز و نشیب، سرانجام به سرچشمه رغز می رسید. گذر از این مسیر نسبتا طولانی به همراه چند همسفر می تواند آسان و لذت بخش باشد.
تنگه رغز داراب
برای اقامت درهتل های داراب می توان از طریق رزرو آنلاین هتل، یکی از اتاق های هتل نقش شاپور این شهر را رزرو نمود. این هتل در میدان فردوسی، بلوار دانشجو، جنب دانشگاه آزاد اسلامی این شهر واقع شده است. هزینه اقامت در این هتل برای یک شب حدود ۱۰۶۰۰۰ تومان است.

معرفی بهترین رستوران‌ های شیراز با عکس و آدرس دقیق
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر