لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> طعم خوش‌ سفرهای زمستانی
طعم خوش‌ سفرهای زمستانی

طعم خوش‌ سفرهای زمستانی

تا به حال با خود فکر کرده‌اید که بیشتر سفرهای ما در فصل تابستان و بهار انجام می‌شود غافل از آنکه فصل پائیز و زمستان نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد؛ و باید گفت اگر یک بار و فقط یک طعم سفر های زمستانی را بچشید هرسال برای پاسخ به سؤالات مجهول ذهن خود در فصل زمستان دل به سفر خواهید زد. با ایران هتل آنلاین جهت آشنایی بیشتر با مناطق بکر کشور خوبمان ایران‌ همراه شوید.

ما به کسانی که با سرما اُنس زیادی ندارند و یا کسانی که احساس میکنند سفر هزینه های سنگینی در بر دارد. دلگرمی می دهیم و تا حد ممکن نقاط ناشناخته را به شما معرفی خواهیم کرد تا از هزینه های اضافی و بی هدف در سفر گرفتار نگردید.


اگر عاشق اسکی در یک هوای برفی هستید
ماجراجویی در هوای سرد زمستانی لذت خاص و بی نظیر خود را دارد. برای این کار باید به کوهپایه‌ها و ارتفاعات سردسیری شمال و شمال غرب در استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان سفر کنید. البته بی‌مهابا سفرهای زمستانی را انتخاب نکنید و بار سفر نبندید در سفر های زمستانی نیز مانند فصل های دیگر ابتدا برای مسافرت مقصد سفرتان را مشخص کنید و خودتان را به تمام تجهیزات و امکاناتی که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید مانند وسیله نقلیه، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و… مجهز کنید.

1. در سفر به شمال غرب کشور
1-1. پیست اسکی پیام، آذربایجان شرقی:
پیست اسکی پیام از قدیمی‌ترین پیست اسکی‌های ایران به شمار می‌رود شما می‌توانید وسایل اسکی را کرایه کنید، سوار تله سیژ شوید و از امکانات آن مثل بوفه و پارکینگ و سرویس بهداشتی استفاده کنید و لذت ببرید. ناگفته نماند که این مجموعه، یک پیست اسکی هم مخصوص حرفه‌ای‌ها دارد پس اگر خبره این ورزش هستید حتماً از وجود آن بهره مند شوید.

مسیر دسترسی: به تبریز که به سمت مرند سفر می‌کنید بعد از حدود 20 کیلومتر به روستای زیبا و پلکانی «یام» می‌رسید که در دامنه کوه «می شو» قرار دارد. روبروی این روستا پیست اسکی «پیام» قرار دارد و فقط 3 روز پایانی هفته با آغوش باز پذیرای مهمانان خود است.
اقامتگاه: هوشمندانه سفر کنید و با رزرو آنلاین هتل کایا لاله پارک تبریز طعم خوش سفرتان را به آذربایجان شرقی دوچندان کنید

1-2. قره کلیسا (کلیسای طاطاوس) آذربایجان غربی:
قره کلیسا با نمای سنگی که دارد از قدیمی‌ترین کلیساهای جهان است که در نزدیکی شما قرار داشته و از آن غافل بوده‌اید به‌هیچ‌وجه تجربه حضور در این بنای مقدس تاریخی را خواه مسیحی باشید یا مسلمان از دست ندهید. گفته می شود که این کلیسا توسط حواریون حضرت عیسی (ع) ساخته شده است و در فصل سرد سال نیز گرمای خود را دارد.

مسیر دسترسی: به آذربایجان غربی که سفر کردید در 40 کیلومتری شهر ماکو واقع‌شده است.

اقامتگاه: در آذربایجان غربی با ایران هتل آنلاین می توانید به آسانی به رزرو آنلاین هتل بپردازید و از تخفیفات لحظه ای بهره مند شوید.
3-1. آبگرم معدنی، اردبیل:
انسان لذت نعمت را هنگامی میچشد که سخت به آن محتاج است. فکر سرمای هوا و بارش رومانتیک برف، حمام بدن در زیر آب گرم، شما را در زمستان به سرعین اردبیل می کشاند. نگران نباشید زیرا در اطراف بسیاری از چشمه‌ها، فضای مسقفی ساخته‌شده و مانند استخرهای مدرن همیشه می‌توان از آن استفاده کرد اما بازهم هستند کسانی که می‌خواهند از چشمه‌های سرباز استفاده کنند مانند استخر گاومیش گلی در مرکز سرعین.
آبگرم معدنی اردبیل
اقامتگاه: هتل لاله سرعین گرمی بخش سفرتان در سردی هوای سرعین خواهد بود.
2. در سفر به غرب کشور
1-2. دریاچه زریوار، کردستان:
یکی از جاذبه‌های شناخته‌شده و زمستانی و همیشه برفی کردستان، دریاچه زریوار است. در زمستان تقریباً تمام سطح دریاچه یخ می‌زند، اما بسیار مراقب باشید زیرا در هرلحظه امکان شکستن یخ‌ها وجود دارد، پس مراقب خود و عزیزانتان باشید.

مسیر دسترسی: استان کردستان، 3 کیلومتری غرب شهر مریوان
اقامتگاه
: هتل هاله بانه میزبان سفرهای زمستانی شما به شهر زیبای کردستان است.

بهترین سواحل اروپا برای مسافرت در فصل زمستان
ادامه مطلب

2-2. آبشار پریشان، کرمانشاه:
تا به حال توانسته اید از یک آبشار بالا بروید؟ اگر می خواهید بالارفتن از آبشار را تجربه کنید به روستای پریشان که از سردسیرترین نقاط استان کرمانشاه است سفر کنید. هوا به قدری سرد است که آبشار پریشان یخ می زند و شما می توانید با تجهیزات لازم از آن بالابروید. پس برای تماشای این آبشار یخ‌زده باید به روستای «چرمه علیا» در 23 کیلومتری شمال شرق سنقر در جاده سنقر به قروه بروید. فراموش نکنید. البته برای رسیدن به آن‌یک بار دیگر امکانات موردنیاز خود را بررسی و در آن دقت کنید.
آبشار پریشان  کرمانشاه

اقامتگاه: با ایران هتل آنلاین در کرمانشاه هوشمندانه سفر کنید و با رزرو آنلاین هتل از تخفیف و تضمین کمترین قیمت برخودار شوید.
3. در سفر به شمال کشور

مازندران، گلستان، گیلان:

نسبت به شلوغی‌های وحشتناک تابستان و عید، زمستان‌های شمال سوت‌وکور است؛ و این سکوت نیز علاقه‌مندان خود را دارد. البته به این شرط که هوس به دریا زدن به سرتان نزند.
1-3. جزیره آشوراده و منطقه گمیشان، گلستان:
سفر به جزیره آشوراده و تماشای اسب‌های زیبا و آزاد در فصل سرد سال جزیره حیرت آور است. برای بازدید باید به اسکله بندر ترکمن و ازآنجا با قایق به مقصد این جزیره حرکت کنید. تماشای چادرهای عشایر وزندگی سنتی آنان و لمس گرمای چادرهایشان در فصل زمستان نیز در منطقه «گمیشان» در نزدیکی بندر ترکمن خالی از لطف نیست.
2-3. تله‌ کابین احرار گیلان:
سفر به ارتفاعات و جنگل‌های کوهستانی گیلان در فصل زمستان، فقط از پس حرفه‌ای‌ها برمی‌آید و دیگر گردشگران، باید آماده روبرو شدن با حوادث دور از انتظار همچون حمله جانوران وحشی باشند. پس اگر جزو آن اقلیت حرفه‌ای نیستید خیلی راحت سوار تله‌کابین شوید و از دره‌های فوق‌العاده پوشیده از برف به‌صورت شیک و مجلسی لذت ببرید.

تله‌کابین احرار گیلان

4. در سفر به شرق کشور
خراسانات، سیستان و بلوچستان

شرق ایران در زمستان به‌طور عمده از 3 اقلیم آب‌وهوایی تشکیل می‌شود. یکی سرد و خشک که از مرزهای شمالی این منطقه شروع می‌شود و به‌جز چند منطقه قشلاقی تا جنوب استان خراسان رضوی ادامه دارد. یکی گرم و خشک (البته، نه به معنای 60 درجه بالای صفر) که از جنوب استان خراسان رضوی و تا نزدیکی‌های خط ساحلی در استان سیستان و بلوچستان امتداد می‌یابد و دیگری هم گرم و شرجی که طبیعت آب‌وهوای مناطق ساحلی است. به همین علت در این گستره می‌توانید هر نوع آب‌وهوایی را که مدنظرتان باشد، از هوای سرد زیر 10 درجه زمستان تا چند درجه بالاتر یا کویر نوردی و مناظر بدیع اش یا شاید هم هوس ساحل مکران و آب‌وهوای معتدلش در زمستان را تجربه کنید.

1-4. آبگرم می اندشت، خراسان شمالی:
نسبت به همتایانش در سرعین از شهرت بسیار کمتری برخوردار است و به همین علت از گزند تصرفات انسانی تا حدود زیادی در امان مانده است. در آب‌وهوای سرد زمستان خراسان شمالی آب‌تنی کردن در چشمه آب گرم ایوب پیامبر (ع) صفای وحشتناکی دارد.

مسیر دسترسی: بایستی از بجنورد به سمت گیفان حرکت کنید. در فاصله حدود 95 کیلومتری بجنورد در شمال روستای «حاجی عبدالوهاب» این چشمه آب گرم در خدمت شما است. علت نام‌گذاری آن‌هم به‌این‌علت است که اهالی اعتقاد دارند مقبره‌ای که در کنار این چشمه قرارداد متعلق به حضرت ایوب (ع) است.
اقامتگاه: به شهر یک رنگی و بیرنگی که سفر می کنید میهمان هتل های بجنورد شوید
آبگرم می اندشت  خراسان شمالی

2-4. آبشار آبگرم خراسان رضوی:
بعد از زیارت آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) می توانید از جاذبه‌های طبیعی استان خراسان رضوی هم استفاده کنید، آبشار آبگرم تنها آبشار ایران است که آب گرمی دارد و دمای آن به حدود 40 درجه هم می‌رسد. این آبشار در حدود 5 کیلومتری جاده مشهد به کلات نادری و در نزدیکی روستای «آبگرم» قرار دارد. دمای 40 درجه آن باورنکردنی است.

3-4. فردوس و بشرویه خراسان جنوبی:
شاید زیباترین کویرهای خراسان جنوبی متعلق به این دو شهرستان و در فصل سرد سال آن ها باشد. فردوس در 200 کیلومتری بیرجند و بشرویه در 120 کیلومتری طبس واقع‌شده است. در فردوس می‌توانید دیداری به‌یادماندنی با جمعی از بهترین انارهای ایران داشته باشید و در بشرویه هم تا دلتان بخواهد بناهای تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف وجود دارد.

 بشرویه خراسان جنوبی

4-4. جنگل حرا، سیستان و بلوچستان:
سیستان بلوچستان استانی با جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیر مانند جنگل حرا است. این جنگل در اطراف رودخانه فصلی باهو کلات و خورباهو قرار دارد، یک رودخانه آب شیرین که به دریای عمان می‌ریزد. در این رودخانه می‌توانید با «گاندو» تمساح خجالتی و بانمک و در عین حال خطرناک هم ملاقاتی داشته باشید. فقط حواستان باشد ملاقات به همان بیرون آب ختم شود. چون در غیراینصورت احتمالاً غذای چند روز گاندوها را تأمین خواهید کرد.
اقامتگاه: هتل ونوس چابهار گزینه مناسبی برای اقامت شما در استان سیستان و بلوچستان است

5. در سفر به جنوب کشور
بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس، کرمان
با توجه به آب‌وهوای گرم و داغ جنوب، زمستان بهترین فصل برای سفر به این استان‌ها است. در این فصل می‌توانید از آب‌وهوای معتدل و لطیف این استان‌ها، به‌علاوه آب‌تنی در خلیج‌فارس و البته گشت‌وگذار در مناطق تاریخی و جنگلی آن کمال بهره را ببرید.
سیراف بوشهر

1-5. سیراف و بوشهر:
توصیه می‌کنیم بندر افسانه‌ای سیراف را از دست ندهید. در زمان‌های قدیم این شهر، فوق‌العاده پررونق و آباد با عمارت های باشکوه و نقطه آغاز راه ابریشم بوده. متأسفانه این شهر صدها سال قبل براثر زلزله ویران شد اما هنوز هم می‌توانید آثار بسیاری ازجمله قلعه، مسجد و گورستان را از لابه‌لای کتاب خاک خورده تاریخ آن بیرون بکشید.

مسیر دسترسی: از بوشهر به سمت خورموج- از خورموج به کنگان- و از کنگان به سمت سیراف بروید.
اقامتگاه: هتل جهانگردی دلوار بوشهر

2-5. چاه کوه و دره تندیس‌ها، هرمزگان:
علاوه بر کیش، بندرعباس و دلفین‌های هنگام این استان، ما چاه کوه و دره تندیس‌ها به معرف حضور شما می‌رسانیم. چاه کوه درواقع دره‌ای با شکلی فوق‌العاده عجیب و منحصربه‌فرد که براثر باران و فرسایش خاک به شکل یک اثر هنری عظیم‌الجثه درآمده و یکی از ناب‌ترین مناظر طبیعی را در ایران خلق کرده است.

دره تندیس‌ها در 75 کیلومتری شهر قشم و چاه کوه در 85 کیلومتری آن قرار دارد. فقط برای نوردیدن این دره‌های عجیب‌وغریب کاملاً مجهز و با یک بلد راه حرکت کنید؛ زیرا همان‌طور که از اسمش برمی‌آید پر از پستی‌وبلندی‌های عجیب‌وغریب است و احتمال گم‌شدن می‌رود.
هرمزگان

اقامتگاه: در استان هرمزگان هوشمندانه سفر کنید و به رزرو هتل در کیش یا رزرو آنلاین هتل در قشم اقدام کنید
3-5. شوش و زیگورات چغازنبیل، خوزستان:
توصیه ما به شما این است که در زمستان خوزستان را رها نکنید و از آن لذت ببرید. چراکه چند ماه دیگر جایش را به گرمای بالای 50 درجه می‌دهد. بناهای چند هزارساله شهر شوش را از دست ندهید. کاخ آپادانا، تپه آکروپل، کاخ شاوور و مقبره حضرت دانیال (ع )، زیگورات (نوعی معبد) سه هزار و 300 ساله چغازنبیل هم در 15 کیلومتری شهر شوش قرار دارد. خلاصه اینکه به دل تاریخ بروید.


4-5. کویر لوت، کرمان:
اگر می‌خواهید معنای واقعی کویر را بفهمید به کویر لوت سفر کنید. البته اگر می‌خواهید زنده برگردید با خود یک‌راه بلد همراه داشته باشید. کویر ظهرهای فوق‌العاده گرمی دارد و شب‌ها به‌قدری سرد می‌شود که امکان گذراندن شب در کمپ‌های غیرحرفه‌ای در آن عملاً وجود ندارد. جالب اینجا است که چند کیلومتر آن‌طرف‌تر کنار کویر لوت به یک منطقه زمستانی و برفی به نام سیرج می‌رسید.

یزد
6. در سفر به مرکز کشور
مرکزی، یزد

1-6. غار نخجیر، مرکزی:
شرق استن مرکزی را یک کویر و غرب و جنوب غربی آن را کوهستان احاطه کرده است. بنابراین می‌توان هر دو آب‌ وهوا را در این استان تجربه کرد. اما غار نخجیر، این غار در شمال شرقی شهر دلیجان قرار دارد. دمای این غار در زمستان حدود 5 درجه بالای صفر است؛ بنابراین با خود لباس گرم همراه داشته باشید.

مسیر دسترسی: از دلیجان به سمت نراق حرکت کنید و بعد از 8 کیلومتر وارد جاده مخصوص غار شوید که با تابلو مشخص‌شده است و در آنجا پارکینگی برای وسایل نقلیه تدارک دیده‌ شده است.
اقامتگاه: هتل صفائیه و هتل داد یزد

2-6. محله فهادان، یزد:
جاذبه‌های تاریخی این شهر به‌ قدری زیاد است؛ که فرصتت بیرون رفتن از شهر را نخواهید داشت. محله تاریخ فهادان در شهر یزد که کاملاً فرم تاریخ خود را حفظ کرده و به‌صورت کاملاً زنده شما را به اعماق تاریخ پرتاب می‌کند.

سفر به بوداپست در زمستان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر