لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> 10 دریاچه بسیار زیبای کشور فرانسه را بشناسید
10 دریاچه بسیار زیبای کشور فرانسه را بشناسید

10 دریاچه بسیار زیبای کشور فرانسه را بشناسید

چه توسط مادر طبیعت ساخته شده باشند و چه انسان آن ها را ساخته باشد، دریاچه های متعدد بسیار زیبایی در کشور فرانسه وجود دارد. برخی از این دریاچه ها خیلی کوچک چنان فضای آرامش بخشی دارند که باعث می شوند بخواهید برای ساعت های بی پایان به آن ها خیره شوید. برخی دیگر بزرگ هستند و انسان وسوسه می شود که سوار بر قایق در آن ها به گشت و گذار بپردازد. چه با کوهستان های بلند و چه تپه های گرد محصور شده باشند، یک یا دو روز را در کنار یکی از این دریاچه های فرانسوی سپری کردن حال و هوای شما را عوض خواهد کرد و خاطراتی را برای شما خواهد ساخت که تا چند سال آینده فراموشتان نشود.

10- دریاچه سالاگو

مادر طبیعت هیچ تصمیمی در مورد زمان، مکان و چگونگی تشکیل شدن دریاچه «سالاگو» (Lac du Salagou) در منطقه لانگودوک در شرق فرانسه تصمیم گیری نکرده است زیرا شکل گیری این دریاچه از جانب انسان بوده است. این دریاچه یک مخزن آب است که پس از سد زدن روی رودخانه سالاگو در دهه 1960 شکل گرفت. دریاچه سالاگو تصویر بسیار زیبایی را زمانی که کنتراست خیره کننده ای بین آب نیلی رنگ و خاک سرخ اطرافش شکل می گیرد در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. می توانید با خودرو در اطراف این دریاچه گشت بزنید اما اگر وقت کافی دارید با پیاده روی یا دوچرخه سواری در اطراف آن، تجربه تصویری بسیار بهتری از زیبایی های آن خواهید داشت. این دریاچه در محاصره تپه های متعددی قرار دارد که در مجاورت آن ها نیز زمین های کشاورزی صاف و مرتب واقع شده اند. ساحل این دریاچه مکانی محبوب برای کسانی است که دوست دارند به شیوه ای طبیعی حمام آفتاب گرفته و بدن خود را برنزه کنند.
Gaube Lake

9- دریاچه گوب

دریاچه گوب (Gaube Lake) چنان زیباست که دو بار آن را نامگذاری کرده اند. واژه Gaube در زبان گاسکنی فرانسه به معنای دریاچه است، به همین دلیل اسم این دریاچه در واقع «دریاچه دریاچه» است. این دریاچه در منطقه پیرنه فرانسه واقع شده و در احاطه سلسله کوه هایی بسیار بلند قرار دارد که بر آبی آن احاطه دارند. بسیار به خاطر نمای پانورامیک این دریاچه، به خصوص تماشای بلندترین قله کوهستان های پیرنه فرانسه یعنی قله «ویگنمال» (Vignemale) به این منطقه می آیند. رسیدن به این دریاچه کوچک واقع در کوه های آلپ حدود یک ساعت طول می کشد اما با استفاده از خودرو کابلی از پل اسپانیا در مدت زمان کمتری به دریاچه خواهید رسید.
Lac de Capitello

8- دریاچه کاپیتلو

دریاچه کاپیتلو (Lac de Capitello) در جزیره کورسیکا قرار دارد. این دریاچه گرد نیز در کوه های آلپ واقع شده و اطراف آن را کوهستان های ناهموار دره رستونیکا احاطه کرده اند. دریاچه کاپیتلو عمیق ترین دریاچه جزیره کورسیکا و مکانی منحصر بفرد برای تجربه آبی عمیق و آبی رنگ است. کسانی که به این دریاچه می آیند فرصت دیدار از دریاچه ملو (Lac de Melo) را نیز بدست می آورند که تنها حدود یک ساعت از کاپیتلو فاصله دارد. مسیر بین این دو دریاچه زیبا بسیار چالش برانگیز و ناهموار است. اطراف دریاچه کاپیتلو بسیار خلوت و آرامش بخش است زیرا هر فصل تابستان تنها 1.200 نفر موفق می شوند خود را به نزدیکی آن برسانند.
Lac du Mont Cenis

7- دریاچه مونت سنیس

دریاچه مونت سنیس (Lac du Mont Cenis) نیز یکی دیگر از دریاچه های زیبای واقع شده در کوه های آلپ است که در سایه کوه مون سنیس قرار گرفته است. دریاچه مونت سنیس جزو خاک فرانسه محسوب می شود اما فاصله ای بسیار کم با مرز ایتالیا دارد. اگر چه این دریاچه در قدیم الایام وجود نداشت اما در دوران قرون وسطی در مسیر بین اروپای غربی و ایتالیا قرار گرفته بود. دریاچه مونت سنیس با آب های نیلی خود یک دریاچ مصنوعی است که در اثر ساخت یک سد آبی-برقی در مون سنیس به وجود آمده است. این دریاچه یکی از بزرگ ترین منابع ذخیره آب در فرانسه به شمار می آید که برخی از گیاهان نادر فرانسه تنها در اطراف آن یافت می شوند.
Lac d'Aiguebelette

6- دریاچه دی آیگوبلته

دریاچه دی آیگوبلته (Lac d’Aiguebelette) به عنوان دریاچه «مروارید زمردی» توصیف شده که بسیار شایسته به نظر می رسد زیرا اسم این دریاچه در زبان فرانسوی به معنای «آب های کوچک زیبا» است. این دریچه ترکیبی از رنگ های سبز و آبی است که به انسان آرامشی وصف ناشدنی می بخشد اما نباید اجازه داد ظاهر زیبایش شما را گول بزند. در این دریاچه مسابقات قایقرانی پارویی انجام می شود. دریاچه دی آیگوبلته یکی از بزرگ ترین دریاچه های طبیعی فرانسه است که دارای دو جزیره کوچک و چندین چشمه آب گرم است. مانند بسیاری از دیگر دریاچه ها، این دریاچه نیز در افسانه های قدیمی جایی برای خود دارد. بر اساس این افسانه ها، یک روز عیسی مسیح در لباس گدا در این منطقه درخواست کمک کرد اما هیچ کس به جز یک زن به او کمک نکرد. روز بعد، حضرت عیسی با آب دریاچه روستای مذکور را ویران کرد و تنها خانه آن زن و دخترش سالم باقی ماند.
Lac du Bourget

5- دریاچه بورگه

دریاچه بورگه (Lac du Bourget) یک دریاچه باریک و بلند است که به عنوان عمیق ترین دریاچه درون خاک فرانسه شناخته می شود. این دریاچه که در اثر فعالیت های یخپالی در 19.000 سال پیش شکل گرفته است در محاصره مناطق کوهستانی مون بلان از یک طرف و شهرهایی در طرف دیگر قرار گرفته است. یکی از بهترین نقاط برای تماشای این دریاچه، Dent du Chat است که برای رسیدن به این منطقه به مقداری پیاده روی و طی کردن مقداری دیگر با ماشین نیاز خواهید داشت. از فعالیت های معمولی که در اطراف این دریاچه انجام می شود می توان به کوهنوردی، پیاده روی و دوچرخه سواری اشاره کرد. دریاچه بورگه ساحل بسیار زیبایی داشته و از آنجا می توانید از منظره زیبای کوه های آلپ لذت ببرید.
Lac de Sainte Croix

4- دریاچه سنت کرو

سومین دریاچه بزرگ فرانسه مانند بسیاری از دیگر از دریاچه های این کشور مدت زمان بسیار زیادی نیست که تشکیل شده است. دریاچه سنت کرو (eons) در سال 1973 و پس از ساخته شدن سدی روی دریاچه وردون شکل گرفت اما مصنوعی بودن آن هیچ چیز از زیبایی اش نکاسته است. این دریاچه توسط تپه ها و جنگل های زیبایی محاصره شده و علاوه بر سواحل شنی، دارای مکان هایی برای شنا نیز هست که با حضور غریق نجات ها خطری افراد را تهدید نخواهد کرد. دریاچه سنت کرو مکانی محبوب برای کایاک سواری، قایقرانی و موج سواری است. تنها قایق های الکتریکی و یا قایق های بادبانی و دست ساز که از سوخت های فسیلی استفاده نمی کنند اجازه حضور در آب های این دریاچه را دارند.
Lake Geneva

3- دریاچه ژنو

دریاچه ژنو (Lake Geneva) که فرانسه را از سوییس جدا می کند یک شگفتی طبیعی است. آب های عمیق و آبی آن در برخی نقاط مواج و در برخی دیگر از نقاط بسیار آرام است و تمامی دریاچه در احاطه کوه های آلپ قرار دارد. به عنوان بزرگ ترین دریاچه روی رودخانه رون (Rhone Rive) و یکی از بزرگ ترین دریاچه های اروپای غربی، دریاچه ژنو مکانی محبوب برای قایقرانی و سفر با کشتی های تفریحی است. برای دیدار از قلعه قرون وسطایی Chateau de Challon، شهرهای ظریف، باغ های انگور و ویلاهای فرانسوی ساحل باید حتما سوار قایق شوید و از عرض دریاچه بگذرید. بسیاری از سلبریتی های مشهور جهان تعطیلات خود را روی این دریاچه می گذرانند.
Lac de Serre-Poncon

2- دریاچه سره پونچون

وقتی که در امتداد دریاچه سره پونچون (Lac de Serre-Ponçon) در جنوب شرق فرانسه حرکت می کنید می بینید که کوه های ناهموار با شیبی تند به آب متصل می شوند. در نقاط دیگر، شاهد تپه هایی هموارتر خواهد بود که اطراف این دریاچه مصنوعی قرار گرفته اند. به عنوان یکی از بزرگ ترین دریاچه های مصنوعی اروپا، دریاچه سره پونچون در دهه 1960 به عنوان بخشی از یک پروژه کنترل سیل ساخته شد اما روستاهایی چند به خاطر ساخت این دریاچه به زیر آب رفتند. کمپ زدن در اطراف دریاچه مجاز است، دریاچه ای که مکانی پرطرفدار برای افراد علاقمند به شنا، موج سواری و قایق سواری است. به کسانی که قصد دیدن این دریاچه را دارند توصیه می کنیم که با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و در ماه سپتامبر به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن هوا، از نزدیک شدن به دریاچه سره پونچون خودداری نمایند.
Lake Annecy

1- دریاچه آنسی
با فضایی بسیار آرامش بخش، دریاچه آنسی (Lake Annecy) در منطقه ساووی برای کسانی ساخته شده که دوران تعطیلات را به لذت بردن از آب و کوهستان می گذرانند. می توانید در مسیر صاف اطراف دریاچه به پیاده روی و دوچرخه سواری بپردازید، در کافه کنار دریاچه غذایی خوشمزه بخورید و یا با یک قایق اجاره ای به دل آب دریاچه بزنید. همچنین بدون این که ترسی از ناسالم بودن آب داشته باشید در دریاچه آنسی شنا کنید. به لطف قوانین محیط زیستی سختگیرانه، تمیزی آب دریاچه بسیار منحصربفرد است و آن را به عنوان تمیزترین دریاچه اروپا می شناسند. این دریاچه توسط کوه ها و روستاهای زیبای آنسی احاطه شده و این منطقه از چنان زیبایی برخوردار است که به آن لقب ونیز کوه های آلپ داده اند.

راهنمای جامع بهترین رستوران های جهان- آسیا، استرالیا و اروپا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر