لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> اَردها، روستایی توریستی در کوهپایه های شمالی ارتفاعات بزقوش
اَردها، روستایی توریستی در کوهپایه های شمالی ارتفاعات بزقوش

اَردها، روستایی توریستی در کوهپایه های شمالی ارتفاعات بزقوش

اَردها روستایی توریستی از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب در آذربایجان شرقی می باشد. این روستا که در مسیر جاده اردبیل – تبریز قرار گرفته است، همجوار با کوهپایه ی شمالی ارتفاعات بزقوش می باشد. باغات میوه، اقلیم کوهستانی روستا، فرآورده های کشاورزی ودامداری، استخر طبیعی بزقوش و آبگرم معدنی از جاذبه های گردشگری اَردها به شمار می آیند، که همه ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می خواند. لذا با رزرو هتل های تبریز از شهر ها و نیز مناطق اطراف، نظیر این روستای کوهستانی دیدن نمائید. اردها به عنوان یک منطقه کوهستانی پس از سفر به کیش و رزرو هتل در کیش و همجواری با آب های خلیج فارس، گزینه دومی جهت سفر از منظر تجربه متفاوتِ اقلیم به شمار می آید. با سفر به این روستای بکر و توریستی ساعاتی به یاد ماندنی را با بهترین هایتان تجربه نمایید.

معرفی روستای اردها و جاذبه های گردشگری آن
روستای اَردها در کمتر از بیست کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سراب و در کوهپایه شمالی ارتفاعات بزقوش واقع شده است. این روستا دارای چشمه های آب زلال می باشد،که از اعماق صخره های کوهستان برآمده اند و این به دلیل همجواری روستا با یخچال های رشته کوه بزقوش می باشد. آب موجود در رودخانه های اصلی روستای اَردها در فصول زمستان و تابستان قطع نمی شود. باغ های مشهور و قابل توجه گردشگران در این روستا، معمولا در منطقه کوهپایه و در شیب های نسبتا تند آن واقع شده اند.

اردها بزقوش

در این روستا زمین های مسطح وسیع بسیار کم است. آب های گرم سطحی روستا در بخشهای جنوبی آن واقع شده اند که مشرف به ارتفاعات بزقوش می باشند. این آب های گرم سطحی در طی سالیان گذشته همواره مورد توجه اهالی و گردشگران بوده است.

اردها بزقوش

آب گرم معدنی روستای اَردها دارای خواص درمانی و شفابخشی می باشد. گفته شده که این آب گرم برای دفع سنگ کلیه، رفع سوختگی و امراض پوستی و نیز سایر بیماری ها مفید واقع می شود. جاده مورد نظر روستا به سمت آب گرم در بیشتر مسیر آسفالته بوده است. این جاده از دو طرف دارای مناظر دلچسبی می باشد. باغ های میوه ی انبوه و سایه های درختان در یک طرف و زیبایی مناظر کوه بزقوش و نیز رودخانه ی جاری بزرگ و پرآبش در طرف دیگر این جاده را محصور نموده که سالانه حضور هزاران نفر جهت بهرهمندی از خواص این منبع طبیعی مورد مشاهده می باشد. اخیرا به دلیل استقبال چشمگیر گردشگران و رفاه حال آنها در منطقه، دو استخر مجزا مردانه و زنانه ساخته شد.
اردها بزقوش
از سایر امکانات رفاهی می توان به وجود تعدادی آلاچیق، نماز خانه و سرویس بهداشتی، بوفه و راه دسترسی آسفالته در میان باغ های سرسبز اشاره نمود که توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این منطقه احداث شده است.

روستای کوهستانی اَردها در چهار فصل سال دارای زیبایی چشمگیری می باشد. از غذاهای محلی این روستا می توان به کباب تابه ای و آبگوشت اشاره نمود. صنایع دستی مردم روستای اَردها قالی بافی و بافته های داری می باشند. از فراورده های مورد استقبال گردشگران در این روستا می توان به گردو، انواع میوه نظیرسیب، گلابی و زرد آلو، عسل، ماست، کره، سرشیر، دوغ و…. اشاره نمود.
اردها بزقوش

علاوه بر موارد مذکور،منطقه اَردها دارای پیشینه تاریخی بوده و گفته شده در قرون هفتم و هشتم هجری و همزمان با لشکر کشی مغولان به ایران این منطقه اردوگاه قشون مغول بوده است.

روستاهای دیدنی ایران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر