لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> رنگی ترین خیابان های اروپا
رنگی ترین خیابان های اروپا

رنگی ترین خیابان های اروپا

از زیباترین دهكده ها و روستاهای دوردست تا ساختمان های غیرمعمولی و كلبه های ماهیگران؛ اروپا گنجینه ای از مكان های رنگارنگ است كه بایستی كشف گردند. اینها فقط بعضی از خیابان های مورد علاقه ما هستند كه با رنگهای مختلف تزئین شده اند. با بهترین سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

كولمار، فرانسه

دهكده قرون وسطایی آلزاس یكی از زیباترین دهكده های اروپاست، بطوریكه هر خیابان آن به شكلی بسیار مضحك و خنده دار زیبا می باشد، بطوریكه گویی بمبی از رنگ ها در شهر منفجر شده است. این دهكده كه با نام ونیز كوچك خطاب می شود، تركیبی از معماری آلمانی فرانسوی است كه به خوبی حفظ شده و سبكی منحصربفرد را در خود داشته و همچنان گردشگران زیادی را جذب خود می كند.

هَپی ریتزی هاس در براونشویگ، آلمان
خیابان های رنگی

هَپی ریتزی هاس كه توسط هنرمند امریكایی، جیمز ریتزی با سبك تصویرگری گرافیكی متمایزش‌ نقاشی شده است، نظرات مختلفی از ساكنان جوان و پیر براونشویگ را به خود جلب كرده، اما حقیقتاً رنگ های مختلفی به آكرهاف آورده شده است. مجتمع اداری طراحی شده توسط كونراد كلوستر، پنجره هایی مختلف الشكل را در محیطی آرامش بخش قرار داده كه به نوعی تقلید سبك نقاشی ریتزی است.

لا مورایا روجا، اسپانیا
خیابان های رنگی
ایالت مسكونی قرمز رنگ اسپانیایی ممكن است شبیه یك نقاشی ام سی ایچر باشد،‌ اما در حقیقت تحت تاثیر سنت های قدیمی كاسبه بوده و با بكارگیری فضاهای خصوصی و عمومی به نوعی در حال بازیست. اثر خلق شده توسط ریكاردو بوفیل در سال 1973 ساخته شد،‌ “دیوار قرمز” طنینی از معمار مكزیكی، لوئیس باراخان است، كسی كه معماری داخلی را برای به تصویر كشیدن دیوار مرزی مورد نظر ترامپ به عنوان یك سازه صورتی تحت تاثیر قرار داد.
بیشتر بخوانید:
بورانو، ایتالیا
خیابان های رنگی

شما نمی توانید از كلبه های رنگارنگ ماهیگیران در جزیره توری بورانو واقع در ونتیان لاگون چشم بردارید. در این مكان با داشتن طرح های رنگی سخت كه از زمان كشف جزیره در آن وجود داشته است، ساكنان آن نمی توانند خانه هایشان را بدون اجازه دولت محلی به یكی از رنگهای رنگین كمان، رنگ آمیزی نمایند.

استورتورگت در استكهلم،‌ سوئد

خیابان های رنگی

استورتورگت، قدیمی ترین میدان استكهلم، به خاطر دو چیز مشهور است: بازار مشهور كریسمس آن، و خانه های بازرگانان قرن 17 با رنگ آمیزی های برجسته. ساختمان های قرمز، زرد و سبز پررنگ در قلب گاملا اِستان (دهكده قدیمی) حس خوشایند دوره اسكاندیناوی را برانگیخته و عالی ترین مكان برای گذراندن تعطیلاتتان می باشد.

نایهیون، كوپنهاگ
خیابان های رنگی

از دیدن ساختمان های رنگارنگ قرن 17 كه در شمال بندرگاه قدیمی كوپنهاگن با نام نایهیون قرار دارد و زمانی نویسنده معروف هانز كریستین اندرسن در آنجا زندگی می كرده،‌ سیر نمی شوید.

میدان اصلی پوزنان، لهستان
خیابان های رنگی

میدان بازار قدیمی پوزنان در لهستان با خانه های بازرگانان سابق احاطه شده و به رنگ آبی آزول مدیترانه ای،‌ سبز و زرد مایل به خاكستری رنگ آمیزی شده است. بخش بزرگی از میدان كه در طول جنگ جهانی دوم تخریب شده بود، با دقت در دهه 1950 بازسازی شد و بنابراین هر ساختمان با تزیین متفاوت جزئیات و حاشیه هایش، طرح اختصاصی خود را داراست.

ورنازا، ایتالیا
خیابان های رنگی

در قسمتی از سینك تِره ایتالیان ریویرا، تمامی ساختمان ها در دهكده كوچك ورناتزا در حاشیه دریا، دارای یك نظم پرطراوت از رنگ های نارنجی و زرد تابستانی هستند. افسانه ها شما را وادار به باور این می كنند كه همانند بورانو، ماهیگیران خانه هایشان را با این شكل رنگارنگ، نقاشی كرده اند تا آنها را از دریا متمایز كنند، اما به احتمال زیادتر این موضوع به خاطر هجوم گردشگران در دهه 1970 بوده، زمانیكه دهكده های صعب العبور توسط خطوط قطار بیشتر با یكدیگر ارتباط پیدا كردند.

غوخمیو در پاریس،‌ فرانسه
خیابان های رنگی

تنها با كمی پیاده روی از منطقه دوازدهم پاریس به نام گغ دولیون كه منطقه ای شلوغ است، در مكانی قدم می گذارید كه در محاصره بهشتی از رنگ هاست. این خیابان كه مملو از گلدان های تراكوتا و گلهای كنار پنجره ای است، پس از اینكه وزیر دادگستری آنجا به نام آدولف غوخمیو، كلكسیونی از خانه های با رنگ های زیبا را ایجاد نمود، به نام وی نام گذاری گردید.

نووا دُ كارواهو در لیسبون، پرتغال
خیابان های رنگی

لیسبون كه به خاطر كاشی كاری های منحصربفرد آن بر روی ساختمان ها دارای شهرت است، مكانی با خیابان های خوش رنگ است كه بسیاری از آنها در دهكده قدیمی دیده می شوند. اما جائی كه شما می خواهید بروید، یك خیابان صورتی است كه پروژه آن توسط معماران جو آدریائو و شورای شهر به منظور بازآفرینی مثبت خیابان انجام گرفته است.

چرا اسپانیا هنوز هم بهترین مقصد گردشگری جهان به شمار می آید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر