لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> 10 مورد از بهترین غذاهای آفریقایی
10 مورد از بهترین غذاهای آفریقایی

10 مورد از بهترین غذاهای آفریقایی

با توجه به اینکه شاید اولین باربکیو در آفریقا درست شده باشد، این قاره می تواند ادعا کند که منشأ اولین غذای پختنی نیز بوده است. اما غذاهای آفریقایی به خصوص غذای کشورهای جنوب صحرا، به مقدار زیادی مورد بی مهری قرار گرفته و در دنیای فرهنگ غذایی ناشناخته مانده اند. از شورباهای ساده مملو از ذرت و گندم و ریشه سبزیجات که اساس بسیاری از غذاهای آفریقایی را تشکیل می دهند تا غذاهای خوشمزه ای مانند بریانی ها، تاجین، آبگوشت و کاری های خوشبو، غذاهای محبوب و خوشمزه قاره آفریقا برای هر ذائقه ای گزینه ای مناسب دارند. اگر می خواهید هوشمندانه سفر کنید و قصد سفر به آفریقا را دارید بهتر است با بهترین غذاهای این قاره زیبا و بکر آشنا شوید.

این مقاله از ایران هتل آنلاین بر روی غذاهای محلی که می توانید در مقاصد گردشگری متعددی در قاره آفریقا از خوردن آن ها لذت ببرید تمرکز دارد.

1- پاپ ن ولیس و شیشا نیاما، آفریقای جنوبی
گوشت باربکیو شده و شوربای ذرت ترکیبی غذایی است که در جنوب قاره آفریقا و بخصوص آفریقای جنوبی از غذاهای محبوب به شمار می آید، جایی که درست کردن کباب مخصوص آفریقایی یک گنج فرهنگی و حتی یک ورزش ملی به شمار می آید. Pap en vleis (در لغت به معنای شوربای ذرت و گوشت) یک واژه غذایی کلی رنگارنگ است که تقریباً هر ترکیبی از مواد غذایی نشاسته دار و گوشت کباب شده را در بر می گیرد و در کنار آن نیز یک ترشی تند و آبدار به نام چاکالاکا سرو می شود.

Shisa nyama که در زبان زولو به معنای «گوشت را بسوزان» است در یک فستیوال بزرگ به نام «بیا و کباب بخور» سرو می شود. رستوران هایی که این غذا را سرو می کنند اغلب در کنار قصابی ها واقع شده تا مشتریان بتوانند گوشت خود را انتخاب کرده و آن ها را روی آتش های سوزان روشن شده با چوب کباب کنند. گوشت با استخوان، استیک، جوجه، انواع کباب و سوسیس تند آفریقایی نیز همراه با شوربای ذرت در شکل ها و اسامی مختلف سرو می شوند. با اضافه کردن یک نوشیدنی محلی می توانید از خوردن غذاهای آفریقایی لذت ببرید.
غذاهای آفریقا

2- کباب جوجه پیری پیری، موزامبیک
غذاهای موزامبیک ترکیبی از فرهنگ های غذایی آفریقا، پرتغال، کشورهای شرقی و عربی هستند که مملو از انواع فلفل ها و ادویه جات، پیری پیری تند، سس خامه ای نارگیل در کنار کاشو و گردو هستند. میگو و دیگر غذاهای کبابی فلفلی اغلب اولین انتخاب گردشگران در ماپوتو، موزامبیک است اما نباید غذای نمادین کشور موزامبیک یعنی Galinha à Zambeziana را فراموش کرد که غذایی آبدار تشکیل شده از جوجه پخته شده با لیمو، فلفل، سیر، شیر نارگیل و سس پیری پیری است.

این غذا را عموماً با نام ساده جوجه کباب پیری پیری می شناسند که به طور سنتی با ماتاپا سرو می شود، غذایی از برگ های گیاه کاساو که در سس گردو پخته شده است.
غذاهای آفریقا

3- برنج جولوف و سوپ اگوسی، نیجریه

تعیین کردن یک غذا به عنوان غذای محبوب ملی نیجریه ای ها کار بسیار سختی است زیرا این کشور وسیع فرهنگ های محلی غذایی فراوان و متفاوتی دارد. اما قبل از ترک نیجریه باید حتماً یک غذای آن را امتحان کنید و آن برنج جولوف است که در سراسر غرب آفریقا محبوبیت دارد. این غذای ساده و پرفلفل شامل برنج، گوجه فرنگی، پیاز و فلفل است که اغلب در مهمانی ها و دیگر گردهمایی های بزرگ همراه با دیگر غذاهای محبوب نیجریه ای مانند سوپ اگوسی، بارهنگ (موز سبز) سرخ شده و سیب زمینی شیرین له شده سرو می شود. سوپ اِگوسی از ترکیب هسته های هندوانه و برگ های تلخ بدست می آید. دیگر غذاهایی که باید در نیجریه امتحان کنید شامل آبگوشت های تند و غلیظ درست شده از بامیه همراه با گوشت قرمز یا گوشت مرغ و البته سویا که همان شیش کباب مخصوص نیجریه ای هاست و روی منقل های خیابانی درست هستند.
غذاهای آفریقا

4- غذای خرگوش خپل، آفریقای جنوبی

هیچ کس نمی آید که اسم غذای خرگوش خپل یا Bunny chow از کجا آمده است اما این غذای درست شده از یک قرص نان توخالی که با آبگوشت تند پر شده یکی از غذاهای بسیار محبوب و سنتی در خیابان های آفریقای جنوبی است. سوپ های گوشتی و سبزیجات که در داخل این قرص های نان قرار می گیرند توسط کارگران هندی به آفریقای جنوبی آورده شدند که خود در قرن 19 میلادی برای کار در مزارع نیشکر به این کشور آمده بودند. این غذا در بیشتر شهرهای آفریقای جنوبی یافت می شود اما بهترین آن را در شهر دوربان پیدا خواهید کرد.
غذاهای آفریقا

5- ماهی ساردین کاپنتا با شوربای ذرت، زیمبابوه

ماهی ساردین کاپنتا به شکل سرخ شده یکی از غذاهای بسیار معمول در زیمبابوه است که گردشگران علاقه زیادی به آن دارند. این ماهی در واقع از دو گونه کوچک آب شیرین بومی که در دریاچه تانگانیکا زندگی می کنند تشکیل شده است. بعدها این ماهی ها در دریاچه کاریبا نیز پرورش داده شده و اکنون یکی از محبوب ترین منابع پروتئینی مردم ساحل نشین زامبیا و زیمبابوه به شمار می آید. مانند بسیاری از دیگر غذاهای آفریقایی، کاپنتا اغلب با مقادیر زیادی شوربای ذرت سرو می شود که در زیمبابوه به آن سادزا گفته می شود. کاپنتا هم به صورت خشک شده و هم تازه وجود داشته و به روش های مختلفی از جمله به شکل آبگوشتی همراه با گوجه فرنگی، پیاز و پودر بادام زمینی پخته می شود و با سبزیجات تازه سرو می گردد. برای لذت بردن از کاپنتا نیازی به چاقو و چنگال ندارید زیرا سبک سنتی خوردن این غذای ترکیبی به این شکل است که باید با قاشق شوربای ذرت را هورت کشیده و همراه با ماهی کاپنتا و ترشی از آن لذت ببرید. یکی دیگر از غذاهای آفریقایی که باید حتما در زیمبابوه امتحان کنید ماهی های سیم و تیلاپیاست که بومی رودخانه کاریبا بوده و با مقداری کره لیمو کباب یا گریل می شود.
غذاهای آفریقا

6- ماهی چامبو و نسیما، مالاوی

وقتی که اسم «چامبو» را در حضور مردان و زنان اهل مالاوی در غربت به زبان می آورید بدون شک باید انتظار حلقه زدن اشک در چشمان آنان را داشته باشید زیرا این غذا محبوب ترین و معروف ترین غذای دریاچه مالاوی است که نماد فرهنگ غذایی کشور به شمار می آید. این ماهی به صورت گریل شده در ساحل دریاچه، معمولاً همراه با نسیما (شوربای سفتی که بسیار شبیه پاپ در آفریقای جنوبی و سادزا در زیمبابوه است) یا سیب زمینی سرخ شده سرو می شود. یک بشقاب چامبو بدون (اندیوو) (ndiwo) کامل نخواهد بود. اندیوو یک نوع ترشی تشکیل شده از کدو و برگ های گیاه کاساو، گوجه فرنگی و پودر بادام زمینی است. هم نسیما و هم اندیوو همراه ایفیساشی- غذایی متشکل از سبزیجات با سس گردو- غذاهایی بسیار محبوب در کشورهای همسایه زامبیا هستند.
غذاهای آفریقا

7- گوشت گوزن نامیبیایی، نامیبیا

انواع گوزن ها را می توان در سراسر آفریقای جنوبی یافت اما نامیبیایی ها اصرار دارند که بهترین آهوی کوهی آفریقایی، گوزن آفریقایی، گور خر، گراز، شتر مرغ و غزال آفریقایی را باید در رستوران ها و لژهای بازی در سراسر کشور یافت. فرهنگ غذایی نامیبیا به شدت از غذاهای آلمانی و آفریقای جنوبی تاثیر پذیرفته است و از بهترین غذاهای سنتی آلمانی مانند انواع سوسیس، گوشت خشک شده، کلم رنده شده آب پز و شانه ایسبین با آبگوشت آفریقایی پوتجیکوس، گوشت نمک زده و خشک شده و باربکیو آفریقایی تشکیل می شود. گوشت گوزن را باید با شوربای ذرت موسوم به اوشیفیما یا ماهانگو (غذایی تشکیل شده از جو) و البته یک لیوانِ تانکارد از نوشیدنی های محلی نامیبیایی خورد.
غذاهای آفریقا

8- موامبا دِ گالینها، آنگولا

این غذا مانند تاس کباب ماهی موسوم به Caldeirada de Peixe تاثیر شدید فرهنگ غذایی پرتغالی را بر این مستعمره قدیمی نشان می دهد و یکی از غذاهای محبوب ملی آنگولا به شمار می آید. این غذای فلفلی که با نام چیکن موامبا نیز شناخته می شود یک نوع آبگوشت چرب است که با ترکیب روغن پالم یا کره پالم، سیر، فلفل و بامیه آماده می شود. ترکیبات متفاوت چیکن موامبا مانند پولت موامبه را می توان در سراسر سرزمین های اطراف رودخانه کنگو یافت، جایی که اغلب با برگ های کاساوا و برنج سفید سرو می شود. از دیگر ترکیبات متفاوت این غذا می توان به نیِمبوه چیکن اشاره کرد که غذای ملی کشور گابن است با استفاده از خرما یا دانه های ماکادامیا بدست می آید. این غذا چنان غنی و تند است که بهترین گزینه برای همراه شدن با شوربای نشاسته ای کشورهای آفریقای مرکزی است که با نام های فونگه، فوفو و اوگالی شناخته می شوند. Caldeirade de Cabrito یکی دیگر از غذاهای محبوب آنگولایی است که آبگوشت بز یا بزغاله بوده و همراه با سیب زمینی، شراب و گوجه فرنگی و در روز جشن استقلال کشور در 11 نوامبر سرو می شود.
 کیپ بریانی، آفریقای جنوبی

9- کیپ بریانی، آفریقای جنوبی

این غذای سنتی از غذاهای مالایی کیپ تاون است که از لایه هایی از گوشت ترد شده با ماست یا آبلیمو، برنج، عدس و فلفل هایی که روی آن ها پیاز کباب شده و تخم مرغ آب پز قرار می گیرد ساخته می شود. این ترکیبات در داخل یک دیگ قرار گرفته و به آرامی روی آتش یا اجاق گاز پخته می شود که برای تامین غذای افراد بسیار زیاد در جشن ها و مراسمات مختلف مناسب است. این غذا از شرق و در طی اولین روزهای تجارت برده همراه با دیگر غذاهای مالایی مانند برِدی (شوربای گوشت و سبزیجات)، ماهی ترش، دنینگولیس (آبگوشت بره) و بوتبوتی (گوشت قیمه همراه با تخم مرغ عسلی) به کیپ تاون آورده شد.
غذاهای آفریقا

10- بریانی و پلو زنزیباری، زنزیبار
بریانی و پلوی زنزیباری هر دو بر پایه برنج و رشته ای متفاوت از انواع فلفل ها که مختص زنزیبار هستند پخته می شوند. انواع مختلفی از بریانی وجود دارد که از ترکیب محدود سبزیجات تا ترکیب هایی پیچیده از گوشت و غذای دریایی متفاوت است. پلو یک غذای دیگی است که با هل، زیره و فلفل طعم دار می شود. هر دوی این غذاها در ترکیب با سالاد کاچومباری که از ترکیب پیاز و گوجه فرنگی تازه تشکیل می شود بسیار خوشمزه تر خواهند شد. یکی دیگر از غذاهای خوشمزه زنزیبار، اوروجو است که یک آبگوشت زرد رنگ است و از فروشندگان خیابانی و با ترکیبی از انواع گوشت، فلفل، زنجبیل، تمبر هندی، انبه و لیمو خریداری می شود.

عشق ابدی آنتونی بوردین نسبت به فیلیپین
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر