لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> غذاهای سنتی کشورهای مختلف (قسمت دوم)
غذاهای سنتی کشورهای مختلف (قسمت دوم)

غذاهای سنتی کشورهای مختلف (قسمت دوم)

همان طور که قبلا گفتیم، تغذیه در سفر نقش مهمی دارد. چشیدن غذاهای جدید می تواند لذت بخش و هیجان انگیز باشد و خاطرات زیبایی را در ذهن افراد خلق نماید. غذای هر کشور نشان دهنده فرهنگ و آداب و رسوم بومیان آن منطقه است.

رزرو آنلاین هتل به افراد کمک می کند تا در هر نقطه جهان، به راحتی مکانی را برای اقامت خود تعیین کنند. همچنین بسیاری از هتل های کشورهای مختلف یا هتل های ایران، فهرستی از بهترین غذاهای مربوط به کشور خود و سایر مناطق جهان را برای پذیرایی از مهمانان خود عرضه می کنند.
سوئد: کت بولر

این غذای سوئدی بسیار به کوفته قلقلی های ایرانی شباهت دارد. همانطور که ایرانی ها برای تهیه کوفته از گوشت چرخ شده و ادویه جات استفاده می کنند، در تهیه این غذا نیز استفاده از گوشت چرخ شده زیاد باعث لذیذ شدن آن می شود.

سوئدی ها این غذا را بیشتر با سس گوجه فرنگی سرو می کنند. به دلیل اینکه این غذا از گوشت زیادی تهیه می شود، خوردن چند کوفته قلقلی می تواند انرژی لازم برای گذراندن یک روز به یاد ماندنی را به شما بدهد.
سارماله
رومانیا: سارماله

سارماله از برنج و گوشت چرخ شده تهیه می شود. به طوری که شما باید ابتدا گوشت چرخ شده و برنج و مخلفات را طبخ نمایید (بهتر است برنج شما در مرحله آبکش باشد)، سپس مواد را در داخل برگ کلم بریزید و بپیچید تا به خوبی محکم شود. سپس بگذارید تا مواد دوباره کمی پخته شوند.

حال غذای شما آماده خوردن است. برای تزئین این غذا می توانید از سبزیجات خرد شده و هویچ استفاده نمایید. این غذای لذیذ و خوردنی به شدت به بیماران دیابتی و قلبی توصیه می شود، چرا که کلم موجود در این غذا باعث تنظیم ضربان قلب و پایین آوردن قند خون می شود.
لچون
فیلیپین: لچون

تقریبا تمام ایرانیان در سفرهای خود به فیلیپین، باید خوردن کباب را تجربه کند. به بیان دیگر کباب چاشنی اصلی سفره های ایرانی است. حال شما در سفر های خارجی نیز می توانید این چاشنی را بچشید و لذت ببرید.

کباب لچون که در فیلیپین تهیه می شود مانند کباب های دیگر است. فقط باید گوشت مخصوص را به سیخ بکشید و روی زغال آنها را کباب نمایید و با لذت میل کنید. این کباب ها باید ترد و شکننده بشوند. در فیلیپین از این غذای لذیذ بیشتر در مهمانی ها و مراسم های تجملاتی استفاده می شود.
بیف استراگانف
روسیه: بیف استراگانف

اغلب مردم عقیده دارند که نام این غذا نشان دهنده طرز تهیه سخت و زمان بر آن است. اما در کمال ناباوری باید گفت که این غذا دستور پخت آسان و مواد اولیه اندک و به صرفه ای دارد. برای تهیه این غذا ابتدا باید گوشت و پیاز و فلفل سیاه را در روغن سرخ نمود تا گوشت ها به خوبی پخته شوند.

بعد از پخته شدن گوشت ها خامه و نمک را بیافزایید و به مدت چند دقیقه حرارت دهید. حال این غذا برای چشیدن شدن توسط شما آماده است. به یاد داشته باشید که گوشت ها را طوری که برای استیک آماده می کنید باید برای بیف استراگانف نیز آماده کنید. اضافه کردن قارچ به مواد بالا خوشمزگی غذا را دو چندان خواهد کرد. این غذا را با پاستا یا سیب زمینی سرخ شده سرو می کنند.
مندی
امارات: مندی

مندی غذای مورد علاقه گردشگران ایرانی در دبی است. برای تهیه مندی باید ماهیچه مرغ یا گوسفند را در پیاز، فلفل ، نمک، سیر و آبلیمو بخوابانید تا طعم بگیرند، سپس آن ها را کباب کنید.

برنج را هم آماده کنید و سپس مرغ های سوخاری را روی برنج بگذارید و آن ها را در فر قرار دهید. مهم ترین مرحله تهیه این غذا دودی کردن برنج و مرغ است که ساده ترین روش برای دودی کردن این غذا قرار دادن یک قطعه زغال در فویل و گذاشتن آن داخل ظرف غذا و بستن درب آن برای ده دقیقه است. برای تزئین این غذا از پسته و زعفران استفاده می شود.
کباب قفقازی
ارمنستان: کباب قفقازی

کباب قفقازی دارای سس مخصوصی است که برای تهیه آن باید ماست، فلفل سیاه، روغن زیتون و پیاز را مخلوط کرده و سپس قطعات گوشت مرغ و گوسفند را به خوبی به سس آغشته کنید. در هنگام به سیخ کشیدن مواد باید ابتدا یک قطعه گوشت گوسفند و یک گوشت مرغ و یک فلفل و پیاز قرار دهید تا سیخ کاملا پر شود و سپس آن ها را روی زغال کباب کنید.

در حین کباب کردن روی قطعات گوشت نمک بپاشید تا گوشت ها سفت نشوند و برای آبدار شدن کباب ها، در ثانیه های آخر روی مواد مخلوط زعفران و کره آب شده، بریزید. این کار باعث لذیذ شدن و خوش طعم شدن کباب هایتان می شود.
سوشی
ژاپن: سوشی

برای تهیه این غذای ژاپنی مراحل زیر را باید طی نمود : ابتدا برنج را در قابلمه بریزید و آن را آبکش کنید. سپس مخلوطی از شکر، نمک و سرکه را روی برنج بریزید. روی هر ورق از جلبک ها یک لایه برنج ریخته و روی برنج قطعات خیار و ماهی خام و آووکادو را قرار دهید. سپس جلبک ها را بپیچانید.

بهتر است از قبل جلبک ها را کمی داغ کنید تا مواد از آن جدا نشوند. افرادی که ماهی خام را نمی پسندند می توانند ماهی ها را کمی سرخ کرده و سپس میان برنج قرار دهند.
دیم سام
هنگ کنگ: دیم سام

این غذا ریشه چینی دارد. بسیاری از شما عقیده دارید که غذاهای چینی هم خوانی زیادی با ذائقه ما ندارند و اغلب چشیدن آن ها را پس می زنید. اما با خوردن دیم سام نظرتان تغییر خواهد کرد. برای تهیه این غذا ابتدا پیاز و گوشت چرخ شده را با هم سرخ کنید و سپس بعد چند دقیقه قارچ و سس سویا را با فلفل و نمک، اضافه کنید و بگذارید مواد خنک شوند.

در این زمان خمیر را آماده کنید و آنها را پهن نمایید. سپس مواد خنک شده را در مرکز خمیر بریزید و دور مواد را با خمیر کاملا ببندید. اکنون گلوله های خوردنی را در روغن سرخ کنید. این غذا را می توانید با هر سسی سرو نمایید. در مناطق خاصی از هنگ کنگ این غذا را با نوعی چای مخصوص سرو می کنند.
اردک برشته پکنی
چین: اردک برشته پکنی

این غذای محبوب چینی از اردک همراه با سس مخصوصی تهیه می شود که راز لذیذ بودن آن است. برای تهیه این غذا عسل، سس سویا، شکر قهوه ای، دارچین، پودر میخک و پودر رازیانه را به همراه نمک و فلفل و کمی آب مخلوط کنید. سپس با چاقو برش هایی در اردک ایجاد نمایید. مقداری از سس را روی تمام سطح پوست و درون اردک بمالید.
اردک طعم دار شده را چند ساعت در یخچال قرار داده و سپس آن را درون فر بپزید. اکنون اردک را وارونه کنید و باقی مانده سس را روی آن بمالید و دوباره در فر بگذارید تا طلایی شود. در یک کاسه آرد ذرت را با مقداری آب سرد خلوط کنید.

در یک ماهی تابه سس باربیکیو، روغن کنجد، سس سویا و شکر سفید را مخلوط کرده و با شعله ی کم چند دقیقه هم بزنید، سپس مخلوط آرد ذرت را به آن اضافه کنید و بگذارید تا سس سرد شود. اردک را به صورت قطعه قطعه برش دهید و همراه با سس، هویج خرد شده و پیازچه تزیین کنید. حال اردک پکنی شما آماده ی سرو است.
پلوی مرغ
سنگاپور: پلوی مرغ

برای تهیه این غذا ابتدا مرغ را به همراه پیاز، سیر، زنجبیل، نمک و فلفل در آب جوش بیاندازید و بگذارید بپزند. سپس مرغ ها را خارج کنید و در ظرف پر از یخی بگذارید. در این زمان برنج آبکش را با سیر، زنجبیل و مرغ سرخ کنید. مقداری از آب مرغ و کادی را به برنج اضافه کنید تا خوب بپزد.

سپس سس مخصوص این غذا را درست کرده و آن را سرو کنید. به یاد داشته باشید که این غذا را حتما با برنج سرو کنید تا نهایت لذت را ببرید. اگر مخلوط سس سویا و روغن را نیز روی مرغ هایتان بریزید، غذایی لذیذتر آماده کرده اید.
توفو
کره جنوبی: توفو

توفو یک غذای کره ای با دستور پختی سریع و آسان است. برای تهیه این غذا ابتدا شیر سویا را بجوشانید و سپس سولفات کلسیمی را که در آب گرم حل کرده بودید را به شیر اضافه کنید. وقتی شیر دلمه دلمه شد، دلمه ها را داخل پارچه ای بریزید و به صورت قالبی در آبکش قرار دهید تا آب آن کشیده شود.

حال توفو آماده خوردن است. برای ترد شدن بیشتر توفو می توانید سولفات کلسیم بیشتری را استفاده کنید. توفو با غذاهای دیگر مانند سوپ ژاپنی یا قارچ سرو می شود. به بیان دیگر این ماده بیشتر به عنوان غذای کمکی به همراه غذاهای دیگر سرو می شود. اما می توان توفو را سوخاری کرد و به تنهایی نیز آن را میل نمود.
فلافل
لبنان: فلافل

فلافل امروزه مکان بسیار پررنگی در بین فست فود های ایرانی دارد. این غذا ریشه لبنانی داشته و طرز تهیه آن نیز بسیار آسان است. ابتدا نخودها را به مدت چند روز در آب قرار دهید تا خیس خورده شوند. سپس سیر، پیاز، پیازچه را به همراه نخودها و جعفری داخل غذاساز بریزید تا به خوبی نرم شوند.

اکنون تمام مواد را در ظرفی ریخته و زیره سیاه و سبز، پودر فلفل قرمز و آرد نخود را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس تخم مرغ ها را با مواد مخلوط کرده و فلافل ها را به صورت گلوله های قلقلی در آورید و در روغن سرخ کنید. بعد از اینکه روغن فلافل ها کشیده شد آنها را سرو نمایید.
پلوی مرغ
ایتالیا: لازانیا

لازانیا غذای پر طرفدار ایتالیایی در ایران است که تهیه آن زحمت زیادی برای شما نخواهد داشت. ابتدا آب را به همراه آبلیمو و نمک بگذارید تا بجوشد. سپس ورقه های لازانیا را در داخل آبجوش بیاندازید. در این زمان شما گوشت، پیاز و سوسیس را در روغن سرخ کرده، سپس رب گوجه فرنگی، ریحان، پونه، پودر سیر و کمی نمک به مواد اضافه کنید و روی شعله کم قرار دهید تا بپزند.
تخم مرغ ها را با پنیر پارمزان و جعفری مخلوط کرده و خوب هم بزنید. در نهایت ورقه های نیم پز لازانیا را کف ظرف پهن کنید و لایه ای از مواد گوشتی را بر روی آن بریزید و روی مواد گوشتی، ترکیب تخم مرغ و پنیر را بریزید و در نهایت ورقه های لازانیا را مجددا روی مواد پهن کنید و دوباره این کار را تکرار نمایید تا ظرف پر شود.
روی لازانیا کمی پنیر برای بهتر شدن طعم غذا قرار داده و مواد را در داخل فر قرار دهید. این غذا با انواع سس ها و سبزیجات سرو می شود.

خوراکی های خوشمزه ای که باید در بازار های اروپا امتحان کنید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر