لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 مکان برتر گردشگری و تماشایی در اسکاتلند
10 مکان برتر گردشگری و تماشایی در اسکاتلند

10 مکان برتر گردشگری و تماشایی در اسکاتلند

شاید در نگاه اول تصور کنید که چشم انداز ها و جاذبه های سرزمین اسکاتلند جذاب نیستند، اما اکثر آثار اسکاتلند مانند قلعه های بزرگ بر فراز تپه ها و صخره ها، شکارگاه های دور افتاده و خلوت و غیره، نشان دهنده ی شکوه و عظمت تاریخ گذشته ی این دیار می باشد. با بازدید از این سرزمین متوجه خواهید شد که اسکاتلند زیبایی های خاص خود را دارد که بی نظیر است. بلندی هایی که مناسب پیاده روی و قدم زدن می باشند، خطوط سواحل کوهستانی و پر از صخره، آثار یادبود و تاریخی که نشان دهنده ی افتخار آفرینی در جنگ ها بوده اند، دریاچه ها و رودخانه هایی که مخصوص ماهیگیری می باشند، این ها بخشی از جاذبه ی گردشگری اسکاتلند را تشکیل می دهند. اسکاتلند سرزمین افسانه ها و داستان های عاشقانه است، سرزمین قهرمان بزرگی مانند رابرت بروس ( Robert the Bruce )،پادشاه اسکاتلند که قهرمان جنگ‌ های استقلال ‌خواهی در برابر سلطه ی انگلیسی ها بود، یا تراژدی مکبث ( Macbeth ) که اساس این تراژدی وقایع تاریخی اسکاتلند بوده است، و همچنین سرزمین هیولای درون آب های دریاچه لاک نس و تراژدی مری ملکه اسکاتلند ( Mary Queen of Scots ) می باشد. مردان بزرگ در این سرزمین دامن بر تن می کنند که نشان دهنده ی نماد ملی کشور است. گردشگران می توانند با رزرو آنلاین هتل سفر خوبی را در این کشور اسطوره ها تجربه کنند.


10 – جزایر اورکنی ( Orkney )

جزایر اورکنی از 70 جزیره تشکیل شده است این مجمع الجزایر در شمال اسکاتلند واقع شده اند و تنها 20 جزیره مسکونی می باشد. چندین هزار سال پیش از رومی ها زندگی در این جزایر جریان داشته است و قبلا این جزایر بخشی از کشور نروژ محسوب می شدند. این ناحیه دارای مناطق نوسنگی باستانی و محافظت شده خاصی در سراسر اروپا می باشد. برای نمونه می توان به اثر ما قبل تاریخ، حلقه ی برودگار ( Ring of Brodgar ) اشاره کرد، این دایره ی سنگی در مراسم مختلف همچون مراسم مذهبی و ستاره شناسی بکار می رفته است. بهتر است که فرصت تماشای این بنای تاریخی را از دست ندهید. از دیگر جاذبه های اورکنی می توان به سکونت گاه سنگی و متعلق به دوران نو سنگی به نام اسکارا اشاره کرد که قدمت آن بیش از اهرام مصر و استون‌ هنج برآورد می‌ شود، گفتنی است که این بنا همراه با دیگر بنا های باستانی مانند مِیْزْهَوْ، ( گور معبری و آرامگاه حجره ‌ای مربوط به دوران نو سنگی ) در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. اینجا بهترین ناحیه برای ماهیگیری و یا تماشای حیوانات آبی مانند خوک آبی و پرندگان بومی است. علاوه بر طبیعت زیبای جزایر اورکنی، می توانید از هنر های محلی موجود در گالری ها و موزه ها دیدن کنید. کیرکوال پایتخت جزایر اورکنی می باشد که بزرگ ترین شهر در میان مجمع الجزایر به شمار می رود. فستیوال های مختلفی در کیرکوال برگزار می شود که می توانید از تماشای آنها لذت ببرید.

Glasgow

9 – شهر گلاسگو ( Glasgow )

امروزه گلاسگو بزرگ ترین شهر در اسکاتلند می باشد و قدمت آن به دوران ما قبل تاریخ می رسد. این شهر در کنار رود کلاید گسترش یافته است. گلاسگو بزرگ ترین بندر بریتانیا به شمار می رود و در گذشته مرکز تجاری مهمی در ساخت کشتی و تجارت با آمریکای شمالی بوده است. این شهر یکی از جاذبه ها و دیدنی های اسکاتلند به شمار می آید که می توان از مهمان نوازی و صمیمیت اهالی، همچنین از جذابیت و موسیقی لذت برد. می توان گفت که گلاسگو میزبان تقریبا 130 فستیوال و مراسم موسیقی می باشد که در طول یک هفته برگزار می شوند. آثار تاریخی باستانی زیادی در این شهر وجود دارند که می توان به شاهکار قرون وسطی، کلیسای جامع گلاسگو و دیوار باستانی آنتونین ( Antonine Wall ) اشاره کرد. این دیوار شمالی‌ ترین مرز های امپراتوری روم را مشخص می نمود و امروزه این دیوار کمربند مرکزی اسکاتلند است. گلاسگو بهشتی برای دوستداران و علاقه مندان به خرید است و بیش از 1500 مغازه گردشگران را برای پول خرج کردن اغوا می کنند. رویداد های ورزشی زیادی در گلاسگو برگزار می شود. فرصت تماشای دیگر جاذبه های شهر مانند موزه ها، گالری هنر های مدرن، دانشگاه گلاسگو که قدمتی طولانی دارد و مرکز علوم گلاسگو را از دست ندهید. با قدم زدن به سوی تپه ها و ارتفاعات شهر حرکت کنید تا چشم انداز های فوق العاده زیبای شهر را در یک نگاه تماشا کنید.
بیشتر بخوانید:

St Andrews

8 – شهر سنت اندروز ( St Andrews )

گردشگران با اهداف مختلفی ممکن است شهر سنت اندروز را برای بازدید انتخاب کنند. این شهر در شمال شرقی ادینبرا واقع شده است. برخی برای آموزش سنت اندروز را انتخاب می کنند : دانشگاه معروف سنت اندروز سومین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان در سراسر جهان می باشد. برخی از گردشگران برای بازی گلف به این شهر می آیند: سنت اندروز منزل و جایگاه گلف به شمار می رود و در واقع مکان برگزاری مسابقات آزاد گلف می باشد. تعدادی از مسافران برای آرامش و لذت از طبیعت این ناحیه را در لیست سفر قرار می دهند، شهر سنت اندروز یک شهر گردشگری ساحلی باصفایی است و عده ای از مردم که به تاریخ علاقه دارند به سوی سنت اندروز حرکت می کنند تا از نزدیک با تاریخ شهر آشنا شوند و به تماشای قلعه ی سنت اندروز که در بالای صخره رو به دریا و شهر قرار گرفته، پیش می روند. در بین بازدید کنندگان از این شهر عده ای زائر نیز وجود دارد که با هدف دعا و نیایش این مکان را انتخاب می کنند. روزگاری کلیسای جامع سنت اندروز، بزرگ ترین کلیسای کشور اسکاتلند محسوب می شد، امروزه این بنای تاریخی رو به ویرانی و تخریب می باشد.

Inverness

7 – شهر اینورنِس ( Inverness )

شمالی ترین شهر بریتانیا، شهر اینورنِس است که دروازه ای به سوی بلندی های اسکاتلند می باشد. این شهر در بخش شمالی و انتهای دریاچه لاک ‌نس ( Loch Ness ) واقع شده است و در صورتی که به قدم زدن و پیاده روی علاقه داشته باشید، بهترین گزینه برای سفر خواهد بود. گردشگران با قدم زدن در کنار رودخانه نس می توانند به دیدن جزایر نس پیش بروند، و بندر کلدونیان ( Caledonian Canal ) یا کلیسا هایی که در طول رودخانه قرار دارند را تماشا کنند. قدم زنان به سوی شهر قدیمی و ساختمان های سنگی باستانی و بازار ویکتوریایی پیش بروید، در این بخش می توانید سوغاتی و آثار دستی را تهیه کنید. از قلعه ی معروف اینورنِس که به قرن 19 میلادی تعلق دارد بازدید کنید اما شاید امکان بازدید از درون این قلعه را نداشته باشید. شهر اینورنِس دارای جاذبه های بسیار عالی و متعددی است در سفر به این ناحیه بهتر است که از دیگر جاذبه های شهر مانند موزه اینورنس و گالری هنری شهر نیز دیدن کنید.

Loch Lomond and the Trossachs

6 – دریاچه لوک لوموند و پارک ملی تروساچ ( Loch Lomond and the Trossachs )

یکی دیگر از جاذبه های توریستی سرزمین اسکاتلند دریاچه زیبای لوک لوموند می باشد، این دریاچه بزرگ ترین دریاچه درون مرزی در سراسر بریتانیای کبیر به شمار می رود. لوک لوموند بیش از 30 جزیره دارد که در این میان جزیره ی اینکمارین ( Inchmurrin ) نه تنها بزرگ ترین جزیره ی دریاچه بوده، بلکه بزرگ ترین جزیره در بین دریاچه ‌های بریتانیا نیز محسوب می شود. در سال 2002 این دریاچه به ناحیه دره ای و جنگلی تروساچ افزوده شد تا پارک ملی دریاچه لوک لوموند و تروساچ را شکل دهد. در این ناحیه هفت آبشار فوق العاده زیبا وجود دارد که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. گردشگرانی که به این پارک ملی سفر کنند، می توانند در فعالیت های بسیار زیادی که وجود دارد شرکت کنند، به ماهیگیری بپردازند، گلف بازی کنند یا در دل طبیعت قدم بزنند و در پایان مشغول کمپ، دوچرخه سواری و یا کوه نوردی شوند. بهتر است که برای بازدید از خرابه ها و باقیمانده های کلیسای باستانی به نام اینچ کیلیک (Inchcailloch ) برنامه داشته باشید، همچنین از محیط آرامستان نیز بازدید کنید.

Stirling

5 – استرلینگ ( Stirling )

شهر استرلینگ در بخش مرکزی اسکاتلند قرار دارد و گرگ یکی از حیوانات پر افتخار و با ارزش در این ناحیه به شمار می رود. طبق افسانه های گفته شده، گرگ در گذشته با زوزه کشیدن، هنگام حمله ی وایکینگ ها مردم محله را مطلع می کرده است و آنها آمادگی دفاع از خانه و کاشانه خود را پیدا می کردند. گردشگرانی که تمایل به تماشای یک شهر باستانی و قرون وسطایی اسکاتلندی دارند، استرلینگ مکان مناسبی خواهد بود. وجود دژ ها و قلعه های باستانی چهره ای دیگر به شهر بخشیده است. چند پادشاه و ملکه اسکاتلند در قلعه ی تاریخی استرلینگ و کلیسای آن تاج ‌گذاری کرده ‌اند، از جمله ملکه مری که در سال 1557 تاج گذاری کرده است. قدمت این قلعه به قرن 12 میلادی بر می گردد. گفتنی است که کلیسای قرون وسطایی هالی رود ( Holy Rude ) امروزه نیز در روز های یکشنبه در حال ارائه خدمات می باشد. پادشاه افسانه ای اسکاتلند رابرت بروس، برای دفاع از استقلال اسکاتلند در این ناحیه تلاش زیادی کرده است.

Glencoe

4 – روستای گلِن کوِ ( Glencoe )

گلِن کوِ یکی از دره های باریک کوهستانی معروف در اسکاتلند است و طبیعت این ناحیه فوق العاده زیبا و دیدنی است. دره گلِن کوِ در فاصله ی 26 کیلومتری در جنوب شهرک کوهستانی فورت ویلیام (Fort William ) واقع شده و در میان تپه ها و کوهستان ها قرار دارد. گفتنی است که بوچایلی اتیو مور (Buachaille Etive Mor ) کوه بزرگی در ارتفاعات اسکاتلند است و در ناحیه ی گلِن کوِ قرار دارد. این کوه به شکل یک هرم می باشد و یکی از معروف ترین کوه های اسکاتلند به شمار می رود. با سفر به این دره ی بکر و بی نظیر، بهتر است که از اثر تاریخی و یادبود قتل عام گلِن کوِ نیز بازدید کنید. مسئولین اسکاتلندی دستور قتل عام افراد زیر 70 سال قبیله ی مک دونالد را داده بودند و این قتل عام فجیع توسط افراد مورد اعتماد قبیله در سال 1692 صورت گرفته بود. ناحیه ی گلِن کوِ در میان کوه نوردان و صخره نوردان محبوبیت خاصی دارد، امکان دسترسی به این ناحیه بسیار راحت بوده و از مسیر جاده نیز گردشگران به این دره دسترسی دارند. منطقه ی دره ای گلِن کوِ در طول زمستان بازدید کنندگان بیشتری دارد و دوستداران صخره نوردی، یخ نوردی و طرفداران اسکی بیشتر به این ناحیه سفر می کنند، منطقه ی اسکی گلِن کوِ به شهر گلاسگو نزدیک بوده و تقریبا دو ساعت فاصله دارد.

Hebrides

3 – جزایر هیبرید ( Hebrides )
زبان محلی گیلیک اسکاتلندی آثار فراوانی به ادبیات جهان عرضه کرده است، در صورتی که از دوستداران ادبیات و موسیقی گیلیک می باشید، جزایر هیبرید مکان مناسبی برای برآورده کردن علایق ادبی است. مجمع الجزایر هیبرید در بخش سواحل غربی اسکاتلند قرار دارد و به داشتن فرهنگی غنی معروف می باشد. جزایر هیبرید شامل دو بخش هیبرید های داخلی و هیبرید های بیرونی است و پیشینه‌ ای طولانی از سکونت دارد، گفتنی است که قدمت این جزایر به دوران میان ‌سنگی باز می‌ گردد. جرج ارول در جزایر هیبرید زندگی کرده و مشغول کشاورزی بوده است همچنین در سال 1984، نامه هایی در این جزیره نوشته است.

این جزایر زیبایی خاصی برای گردشگران دارند، مجمع الجزایر هیبرید بیش از 50 جزیره دارد که جزیره معروف اسکای ( Skye ) در این مجموعه قرار دارد و به معنی ابر و مه می باشد. اسکای در شمالی ترین ناحیه ی اسکاتلند واقع شده و دومین جزیره ی بزرگ کشور محسوب می شود. گردشگران در سفر به هیبرید می توانند از قلعه ها و آثار باستانی به جا مانده از دوران قرون وسطی نیز بازدید کنند، برای نمونه قلعه ی معروف دان ‌وگن ( Dunvegan ) که امروزه نیز مسکونی می باشد دیدنی های زیادی دارد. علاوه بر صخره‌ ها و چشم انداز‌ های زیبای جزایر هیبرید، حیات وحش متنوع و گوناگون بسیار مشهور و شناخته شده ای نیز در این ناحیه وجود دارد. سواحل بکر و زیبایی را در این جزایر می توان یافت و گردشگران می توانند از تماشای خوک آبی و پرندگان دریایی لذت ببرند. در سفر به مجمع الجزایر هیبرید فراموش نکنید که پوتین های پیاده روی را همراه داشته باشید، فعالیت های مختلف و متنوعی در طبیعت را می توانید تجربه کنید.

Edinburgh

2 – شهر ادینبورگ یا اِدینبرا ( Edinburgh )
شهر اِدینبورگ در شرق اسکاتلند، در 9 کیلومتری پل معروف فرس آو فورس ( Firth of Forth ) واقع شده است. ادینبورگ پایتخت کشور اسکاتلند می باشد و از زمان قرن 15 میلادی میزبان و جایگاه پارلمان کشور بوده است. در این شهر فعالیت ها و برنامه های بیشماری در انتظار گردشگران می باشد. گفتنی است که شهر ادینبورگ پس از لندن، دومین مقصد و جاذبه ی گردشگری معروف در بریتانیای کبیر به شمار می رود. جاذبه هایی مانند پل فرس آو فورس که چهارمین پل ریلی معروف بوده و به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، بازدید از این پل و نماد کشور اسکاتلند را فراموش نکنید. همچنین قلعه های معروف شهر ارزش بازدید دارند، جاذبه ی رویال مایل ( Royal Mile ) خیابان اصلی در شهر ادینبورگ می باشد که به شهر قدیمی وصل می شود، با گذر از این مسیر قلعه ‌ها و قصر های تاریخی، مانند قلعه معروف ادینبورگ و کاخ هولی‌ روود را می توانید تماشا کنید.

پایتخت اسکاتلند به میزبانی از بزرگ ‌ترین فستیوال های جهانی معروف می باشد، برای نمونه فستیوال فرینج ( Fringe ) یکی از طولانی ترین جشنواره های هنری است که هر سال به مدت سه هفته در این شهر برگزار می شود. جشنواره ی فرینج شامل موسیقی، نمایش های موزیکال، اپرا، رقص، تئاتر، کمدی، نمایش های کودکان و موارد دیگر می باشد. فستیوال مشهور دیگری که در شهر ادینبورگ برگزار می شود، تاتوی نظامی ادینبرو است که نوعی اجرای نظامی به همراه موسیقی و نیرو های مسلح می باشد. این جشنواره بین المللی توسط ارتش بریتانیا در قلعه ی ادینبورگ برگزار می شود. از دیگر فستیوال های معروف می توان به جشنواره سال نو هاگمانی، فستیوال بین ‌المللی نقل داستان، جشنواره بین ‌المللی فیلم ادینبورگ، جشنواره سبک زندگی و فستیوال کتاب و موارد دیگر اشاره کرد. این شهر لوکیشن فیلم های معروفی مانند بهار زندگی دوشیزه جین برودی ( The Prime of Miss Jean Brodie ) و فیلم رمز داوینچی می باشد.

Loch Ness

1 – دریاچه لاک نس ( Loch Ness )
دریاچه لاک نس یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری و محبوب به شمار می رود که در نزدیکی شهر اینورنِس در منطقه ی تاریخی و کوهستانی اسکاتلند واقع شده است. گفتنی است که این دریاچه عمیق ‌ترین دریاچه کشور است و بیشتر گردشگرانی که به این ناحیه سفر می کنند، به دنبال افسانه های قدیمی دریاچه می باشند. آنها می خواهند موجود افسانه ای یا هیولای نسی را تماشا کنند. با سوار کروز شدن و گشت و گذار در این دریاچه هیچ هیولایی نخواهید دید اما لحظات خوشی را تجربه خواهید کرد. عمق دریاچه بیش از 230 متر می باشد که این عمق می تواند جایگاه امنی برای هیولا داشته باشد. همچنین دریاچه نسی بسیار وسیع و بزرگ بوده و دارای بیشترین آب شیرین نسبت به دیگر دریاچه های انگلستان و ولز می باشد. گردشگران می توانند در کنار این دریاچه با عظمت قدم بزنند یا از روستا های قدیمی و شگفت انگیز حوالی بازدید کنند. بهتر است که از مرکز نمایشگاه لاک نس در روستای درام نادراکت ( Drumnadrochit ) نیز دیدن کنید این روستا در حوالی دریاچه لاک نس قرار دارد.

آیا پایتخت جمهوری کوزوو زشت‌ترین شهر اروپاست؟
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر