لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 10 نکته مهم در سفر به کوبا برای اشخاص حرفه ای در حوزه گردشگری
10 نکته مهم در سفر به کوبا برای اشخاص حرفه ای در حوزه گردشگری

10 نکته مهم در سفر به کوبا برای اشخاص حرفه ای در حوزه گردشگری

این روزها تحت شرایطی خاص که توسط دولت کوبا تعیین می شود، گردشگران می توانند به کوبا سفر کنند، تجربه ای که برای شهروندان آمریکایی تنها با گذشت بیش از 50 سال ممکن شده است. بعد از دهه ها انزوا، این کشور جزیره ای در دریای کارائیب که به شدت با بحران اقتصادی و تزلزل زیرساختی روبروست، کوبا هنوز هم آمادگی کامل برای پذیرایی از سیل گردشگران علاقمند به سفر به این کشور نیست. اما گردشگران بدون توجه به این عدم آمادگی و نقص های خدماتی، همچنان به این کشور زیبا هجوم می برند. انتظار می رود که هر ساله تعداد بیشتری پرواز از ایالات متحده و چین به سمت این کشور پرواز کنند که عمدتاً حامل گردشگران بوده و کشتی های مسافربری بیشتری نیز هر روزه در تنها بندر تجاری شهر هاوانا لنگر بیندازند.

از این رو اگر قصد سفر به کوبا در دوران تعطیلات دارید به شما توصیه می کنیم که هوشمندانه سفر کنید و 10 نکته ای که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را مورد توجه قرار دهید. با ایران هتل آنلاین همراه باشید.

1- آمریکایی ها هنوز نیز استثنا حساب می شوند

اگر چه هنوز هم صنعت توریسم ایالات متحده به مقصد کوبا از لحاظ تکنیکی ممنوع حساب می شود اما شهروندان آمریکایی می توانند به صورت قانونی و با استفاده از 12 بند معافیتی که توسط وزارت خارجه ایالات متحده تعیین می شوند به کوبا سفر کنند. آمریکایی های دیگر نیازی ندارند که برای سفر به کوبا کاغذ بازی های متعدد انجام دهند و تنها در صورتی که وزارت خارجه از آن ها مدارکی را درخواست کند ملزم به ارائه این مدارک خاص خواهند بود. اطلاعات کامل مربوط به سفر به کوبا برای شهروندان ایالات متحده در وبسایت بخش مسافرت وزارت خارجه ایالات متحده قرار داده شده است.

2- بلیط های هواپیما را از قبل تهیه کنید

هر ماهه خطوط هوایی بیشتری سفرهای معمول و منظم به مقصد کوبا را راه اندازی می کنند، از جمله پروازهای بدون توقف و مستقیم از پکن به هاوانا. در حال حاضر پروازهای ایالات متحده به مقصد پایتخت کوبا به چارترهای کوبایی محدود است که خیلی زود نیز پر می شوند.

3- هتل ها را نیز از پیش رزرو کنید

کوبا از لحاظ ظرفیت هتلی بسیار در مضیقه است، بخصوص در فصول اوج مسافرت که از اواسط دسامبر تا اواسط مارس ادامه دارد. پیدا کردن اتاق در هتل های هاوانا در لحظات آخر سفر تقریبا غیرممکن است. بهترین شانس شما در این صورت می تواند اجاره یک اتاق خصوصی یا دیگر جاهایی است که به گردشگران خانه یا اتاق شخصی اجاره می دهند. کوبایی ها دسترسی بسیار اندک و محدودی به اینترنت دارند از این رو تایید رزروهای آنلاین از جمله رزرو آنلاین هتل و بلیط می تواند روزها به طور بینجامد.

4- تبلتتان را در خانه جا بگذارید

نبود زیرساخت مربوط به اینترنت وای فای و داده موبایلی بدین معنی است که تبلت یا گوشی هوشمند شما در این کشور استفاده ای نخواهد داشت از این رو به شما توصیه می کنیم که تجهیزات الکترونیکی زیادی که استفاده از آن ها تنها منوط به وجود ارتباط اینترنتی است را با خو به کوبا نبرده و در خانه جا بگذارید.
Bring cash for the entire trip

5- برای تمام طول مسافرت خود پول نقد همراه داشته باشید

در حالی که شرکت های عمده و بزرگ صادر کننده کارت های اعتباری در حال تسهیل استفاده از کارت های اعتباری صادر شده از بانک های ایالات متحده در داخل کوبا هستند اما بسیاری از کارت های اعتباری آمریکایی و دیگر کارت ها در کوبا قابل استفاده نخواهند بود. همراه داشتن یورو یا دلار کانادایی می تواند بهترین گزینه مالی باشد تا از مشمول شدن در ذیل تعرفه های سنگینی که به دلار ایالات متحده بسته شده در امان باشید. البته بهتر است پرداخت با پزو کوبا را نیز فراموش کنید زیرا گردشگران خارجی مجبورند از پزو قابل تبدیل استفاده کنند که ارزشی برابر با دلار آمریکا دارد. با این نوع پزو، گردشگران خارجی همواره مجبورند پول بیشتری برای اجناس و خدمات بپردازند. در صورتی که شهروند ایالات متحده باشید به شما توصیه می کنیم که به شکل آنلاین حساب بانکی خود را در کوبا چک نکنید زیرا در این صورت دارایی های شما به صورت موقت بلوکه خواهد شد.

6- برای انعام دادن آماده باشید

اگر یک زن کوبایی با لباس های پرزرق و برق محلی و در حالی که لبخند بر لب داشت، شما را به گرفتن یک عکس دعوت کرد برای دادن انعام به وی پس از گرفتن عکس آماده باشید. همین رویه در مورد اجرا کنندگان برنامه های خیابانی در هاوانا و صاحبان سگ های زیبا صدق می کند و این افراد نیز برای گرفتن یک عکس با شما درخواست «پروپینا» یا همان انعام خواهند کرد. بسیاری از کافه ها و رستوران ها نیز مشتریانی دارند که تقریباً تمام آن ها گردشگر خارجی هستند. اگر به دنبال یک تجربه معتبرتر محلی می گردید از مردم محلی یا راننده خود بخواهید که مکان خاصی را به شما پیشنهاد دهد.

7- انتظار نداشته باشید تمامی اقلام ارائه شده در منوها آماده باشند

کوبا رستوران های خصوصی بسیار مجهز و خوبی دارد. رستوران های متعلق به دولت نیز ممکن است خوب باشند اما به دلیل کمبود مواد غذایی ممکن است برخی از غذاهایی که در منو ارائه شده اند در واقعیت وجود نداشته و امکان سفارش دادن آن ها را نداشت باشید.

8- انتظار همراه آوردن مقدار زیادی سیگار برگ از کوبا به خانه را نداشته باشید

اگر می خواهید از کوبا سوغات همراه خود بیاورید باید بدانید که اجازه دارید تنها به ارزش 400 دلار از کوبا سوغات همراه خود بیاورید که تنها 100 دلار از آن مربوط به سیگار برگ و نوشیدنی های محلی کوبایی خواهد بود. هنرهای دستی کوبایی ارزش بالایی داشته و سوغاتی های خوبی به شمار می آیند اما باید از اصل بودن آن ها اطمینان پیدا کنید.
Leave driving to the professionals

9- رانندگی را به رانندگان محلی حرفه ای واگذار کنید

اجاره کردن یک تاکسی بسیار ساده تر و مطمئن تر از این است که خود در طول سفر رانندگی کنید. خودروهای کلاسیک کوبایی می توانند شما را در سراسر شهر هاوانا بگردانند اما به یاد داشته باشید که قبل از سوار شدن، بر سر موضوع مبلغ کرایه با راننده به توافق برسید. تاکسی های محلی ارزان تری نیز وجود دارند اما ممکن است از سوار کردن خارجی هایی که زبان اسپانیولی بلند نیستند خودداری کنند.

10- خونسردی خود را حفظ کنید
سبک زندگی قدیمی و بیش از حد آرام و با حوصله بودن کوبایی ها ممکن است باعث حیرت برخی از گردشگران خارجی شود. خدمات در رستوران ها و کافه ها بسیار بیشتر از آنچه که انتظار دارید طول خواهد کشید. اما در سرزمین منزوی و دورافتاده ای مانند کوبا، یک مکان آرام و آرامش بخش بهترین چیز در طول تعطیلات خواهد بود از این رو بهتر است حوصله به خرج دهید و به اعصاب خود مسلط باشید.

11 نکته برای داشتن سفری آسان‌ تر با کودک
ادامه مطلب

1/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر