لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> سفر ارزان به هنگ کنگ، یکی از گران ترین شهر دنیا
سفر ارزان به هنگ کنگ، یکی از گران ترین شهر دنیا

سفر ارزان به هنگ کنگ، یکی از گران ترین شهر دنیا

هنگ کنگ یکی از گران ترین شهرهای دنیا برای زندگی است. در واقع، شهر در حال حاضر به عنوان مکانی با بالاترین قیمت برای مهاجران رتبه بندی شده است ولی برای یک بازدید ساده، این کلان شهر پرجمعیت پر است از خوردنی های ارزان قیمت، فعالیت های در فضای باز و مناظر طبیعی و مصنوعی.
پائول چان موسس و مدیر عامل شرکت قدم زدن در هنگ کنگ می گوید: “با وجود اجاره های بالا و زندگی گران در اینجا، صنعت گردشگری نیز به طور فزاینده ای گران است ولی هنوز تعداد زیادی گزینه ی ارزان و رایگان برای مسافران کم بودجه وجود دارد. “ این شرکت یک سرویس ارائه دهنده ی تور هست که هدفش نشان دادن وجه ناشناخته و عجیب هنگ کنگ و فرهنگ آن است.
مشابه بسیاری از شهرهای سطح جهانی، هنگ کنگ تسهیلاتی برای کاهش قیمت ها مانند حمل و نقل عمومی و اشتراک آپارتمان ها را در نظر گرفته است ولی این شهر با مساحت 1.063 مایل مربع با جمعیتی بالای ۷ میلیون نفر پر شده است و می توانید آن را با ایالت آلاسکا که مساحتی برابر با 663.300 مایل مربع دارد و جمعیت آن حدود فقط ۷—هزار نفر است. چان به حمل و نقل کارآمد و بسیار مقرون به صرفه در یک شهر پرجمعیت اشاره می کند که یکی از بزرگترین دارایی های هنگ کنگ برای مسافرانی با بودجه ی محدود است پس با رزرو آنلاین هتل و سفر به این کلان شهر خود را از این امکانات محروم نکنید (و البته هر فرد دیگری).

حمل و نقل عمومی مقرون به صرفه و قابل اعتماد است
سیستم حمل و نقل زیر زمینی هنگ کنگ MTR از رقیبان خود مثل متروهای نیویورک و لندن تمیزتر، ساکت تر و سریع تر است. مسیرهای قطار، مسافران را به هر گوشه از شهر، از جمله فرودگاه می رساند. یک اتوبوس و سیستم تراموای شهری و شبکه ی کشتی، گزینه های حمل و نقل عمومی را کامل می کند که تمامی آنها به طور عجیبی ارزان هستند ( به سفر ۳۰ سنتی در شب روی استار فری فکر کنید. این ارزان ترین کروزی است که سوار آن خواهید شد ). هزینه ی MTR با توجه به مسافت پیموده شده ی شما محاسبه خواهد شد و به طور متوسط کمتر از ۲ دلار در هر سفر است. یک کارت اعتباری اختاپوس ( و با نمک) را می توانید با پولی که برای استفاده از حمل و نقل عمومی استفاده می کنید شارژ کنید و در فروشگاه هایی مثل 7-Eleven خرید کنید. که در هنگ کنگ پر است از خوراکی هایی مثل دوجین چای سبز درون بطری، رامن پنیری فوری (غذای ژاپنی)، چیپس سیب زمینی با طعم میوه و سایر وسوسه کننده های لذیذ.
Hong Kong
با هزینه ی کم، غذای زیاد میل نمایید
در هنگ کنگ، صرفه جویی کردن برای خورد و خوراک می تواند یک چالش بزرگ باشد. مخصوصا زمانی که غذاهای ویژه با قیمت های بسیار پایین در بسیاری از فروشگاه های شهر در دسترس هستند. بازار فضای باز شام شوی پو که برای منسوجات و چیزهای الکترونیکی معروف است، بسیاری از غذاها را مانند کونگ وو بین کورد را در فروشگاه های شبانه مثل فروشگاه معبد خیابانی ارائه می کند. این مکان به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد تا از غذاهای دریایی لذت ببرند و در پیاده رو بر روی میزهای کوچک بنشینند. بازارهای سرپوشیده مثل بازار موقت جاده ی هایفونگ که درواقع همیشه وجود دارد و موقت نیست و همچنین تسیم شا تسو که بسیار شیک است، مکان هایی بسیار عالی برای خوردن یک میان وعده ی مقرون به صرفه در هنگ کنگ هستند.
Hong Kong
تقریبا در هرکجای این شهر می توانید یک کاسه از رشته فرنگی بخارپز شده، پاین اپل بان، اگ وفل و پروتئین های کبابی یا سرخ شده روی چوب را فقط با چند دلار خریداری کنید. این ها تمامی غذاهای خیابانی ارزان نیستند. تیم هو وان یک رستوران ارزان قیمت است که بعضی از بهترین کوفته ها و رول های برنجی هنگ کنگ را فقط برای چند دلار ارائه می کند و نودل مک، بهترین سوپ نودل را ارائه می دهد. این غذا را حتی بی پول ترین افراد نیز می توانند بخرند. سوپرمارکت ها و فست فودها، مرکز فروش عناصر و ترکیبات ناشناخته هستند و در بسیاری از موارد شما می توانید با یک ماکروویو یا فقط آب گرم غذاها را از بسته بندیشان خارج کنید.
Hong Kong
برای پیاده روی مجبور نیستید پول پرداخت کنید
بهترین راه برای اشتیاق زیاد و دسترسی به همه ی خوردنی های هیجان انگیز و بی پایان در هنگ کنگ؟ پیاده روی – کیلومترها و کیلومترها. به هر حال هنگ کنگ همیشه به عنوان یک کلان شهری با افقی زیبا و خیابان خای شلوغ به تصویر کشیده شده است و نصف شهر با درختان پوشیده شده است و این یعنی مکان های بسیاری برای پیاده روی، در اختیار دارید. ضمن اینکه می توانید از سواحل شنا استفاده کنید و به قله های کوه ها به طور رایگان صعود کنید.

چان می گوید: “حومه ی شهر یکی از بزرگترین ویژگی های ماست و کاملا رایگان است.” دراگونز بک مکان مورد علاقه ی او و بسیاری از ساکنین هنگ کنگ برای پیاده روی است. یک پیاده روی به مسافت ۸.۴ مایل که به شما چشم انداز بی نظیری از دریای جنوبی چین و روستاها و جزایر ماهیگیری هنگ کنگ، می دهد. یک پیاده روی معروف دیگر پیک است که چان پیشنهاد می کند که از پیک سرکل واک واقع در جاده ی لوگارد شروع کنید. جایی که می توانید جاده ای که به دانشگاه هنگ کنگ می رسد را دنبال کنید.
بیشتر بخوانید:

چیزهای رایگان، از آنچه شما فکر می کنید رایج تر است

برای کسانی که به فرهنگ علاقه ی بیشتری نسبت به طبیعت دارند میراث تاریخی پینگ شانگ که نمایانگر هنگ کنگ تاریخی است که شما را به قرن ۱۳ می برد و شامل بتکده، مقبره، روستای دیوارکشی شده وغیره می باشد. در جزیره ی لانتانو، بازدید از بودای بزرگ که ارتفاع آن ۱۱۲ فوت است، برای همگان رایگان است ولی باید ۲۶۸ پله را بالا بروند تا به سکوی استراحت برسند. در پشت و زیر بودای بزرگ، صومعه ی پولین برای عموم باز است. نزدیک تر به شهر چی لین نونری قرار دارد و در همسایگی باغ نان لیان، مجتمع بودایی به رنگ نارنجی روشن و زرد که دارای نمایی خاص است وجود دارد. این مجتمع در سبک سلسله ی تانگ ساخته شده است – در دهه ی ۱۹۹۰ بازسازی شد – با پس زمینه ی آسمان خراش مدرن، یک ارتباط موازی بین هنگ کنگ جدید و قدیم ایجاد کرده اند.
Hong Kong

برای چشم اندازهای خاص بیشتر، به عرشه ی هیأت نظارت بر پول هنگ کنگ بروید که نمایی از بالای یک آسمان خراش ۵۵ طبقه را می توانید مشاهده کنید که اطرافش با طبیعت احاطه شده است و رایگان نیز می باشد. شب نیز پروژه ی شب سمفونی نورها در آسمان خراش ویکتوریا هاربور سرگرمی در فضای باز رایگان را برایتان به همراه دارد.

لیست مناظری که بدون پرداخت حتی یک سنت قابل دسترس هستند، به نظر نامحدود می آید. یکی از ویژگی های بسیار هنگ کنگ برای افراد علاقمند به بازدید اینجا این است که در همه جا شما می توانید چیزهای ارزان و رایگان متنوعی پیدا کنید. قدم زدن در پارک کولون می تواند شما را به جلسه ی انجمن تای چی برساند ( درحالی که با دوستان جدید، پرندگان را تماشا می کنید).
Hong Kong
یک چرخش اشتباه در شام شوی پو می تواند شما را به خیابان جارو برساند که این یک اصلاح عامیانه ی چینی است و چان آن را این گونه معنی می کند: “ رفتن و خوردن غذاهای خیابانی خوشمزه” یا شاید شما در حین گشت و گذار در خیابان ها، پیاه روها، صداها و رایحه های مختلف یکی از اسرارآمیزترین شهرهای دنیا گم بشوید – که البته همه ی اینها رایگان است.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
اقامتگاه مدرن دبی با جزایر مصنوعی 5 میلیارد دلاری
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر