لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> غذاهای خوشمزه کره ای
غذاهای خوشمزه کره ای

غذاهای خوشمزه کره ای

خوردن غذا، یکی از لذت بخش ترین اموری است که یک فرد در طول زندگی به صورت روزانه انجام می دهد. طعم و مزه هر غذا می تواند مهم ترین عامل در جذب مخاطب باشد. استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب، طرز تهیه و طبخ و نحوه تزیین نهایی غذا می تواند در سرو بیش از پیش آن توسط افراد مختلف نقش داشته باشد.

اما همانطور که می دانید و در اغلب فیلم ها و سریال های کره ای دیده اید، غذاهای کره جنوبی طرز تهیه متفاوتی دارند. مصرف کمتر روغن و استفاده بیشتر از سبزیجات، یکی از نشانه های غذاهای کره جنوبی ساده محسوب می شود.

برای سفر به این کشور زیبا و چشیدن غذاهای لذیذ آن می توانید از رزرو آنلاین هتل برای تعیین مکان اقامت مناسب استفاده کنید. در میان غذاهای کره جنوبی کیمچی از شهرت زیادی برخوردار است.

تاریخچه ای کوتاه از کره جنوبی :
در گذشته کره جنوبی از ایالت های مختلفی تشکیل شده بود که طی جنگ های داخلی بخشی از این ایالت ها از بین رفتند. سپس کره به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد که امروزه در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند. کره جنوبی از نظر ساختمان سازی و پل سازی قدرت برتر جهان محسوب می شود. اگر برای یک بار به کره جنوبی سفر کنید، نماها و تصاویر بی نظیری از این کشور در خاطراتان ثبت خواهد شد.
غذاهای کره ای

کره جنوبی رتبه اول را از نظر سرعت اینترنت در سه ماهه اول سال 2017 کسب کرد. این کشور پس از اتمام جنگ های گوناگون، از نظر اقتصادی بسیار ضعیف شد، اما با گذشت حدود 50 سال به یکی از قدرتمند ترین کشورها از نظر اقتصادی تبدیل شد. کره جنوبی از نظر داشتن فروشگاه های متنوع نیز از کشور های بی نظیر جهان محسوب می شود.

آشپزی در کره جنوبی :
در کره جنوبی غذا خوردن از اصول مهم زندگی محسوب می شود. به طوری که کره ای ها هنگام ملاقات یکدیگر سوال “آیا خوب غذایتان را خورده اید” را از یکدیگر می پرسند. غذاهای کره ای از ادویه جات و سبزیجات مختلف و زیادی تهیه می شوند و همین امر موجب سلامتی و صاف بودن بی نظیر پوست آن ها شده است.
غذاهای کره ای

در کره هنگام سرو یک غذا چاشنی های زیادی را همراه غذا بر روی سفره یا میز قرار می دهند که همین امر باعث لذت بخش تر شدن غذاهایشان می شود. آشپز های کره ای باید ظرافت و دقت خاصی در کار خود داشته باشند، چرا که تهیه غذاهای کره ای با چاشنی های مخصوص، سخت و زمان بر است. از مواد بسیار مهمی که کره ای ها در غذاهای خود مخصوصا در چاشنی ها استفاده می کنند روغن کنجد، نعنا، فلفل و سس سویا است، که دارای انرژی و فواید زیادی هستند.

بیبیمباپ (پلوی مخلوط) :
برای تهیه این غذا باید ابتدا برنج را بگذارید تا دم بکشد. در این زمان شما می توانید اسفناج ها را در روغن سرخ کرده و بعد از تغییر رنگ آن ها، روغن کنجد و نمک را اضافه کنید تا به خوبی سوخاری شوند. سپس گوشت چرخ شده را در روغن سرخ کنید و بعد از تغییر رنگ آن سس سویا، سیر و شکر قهوه ای را به آن بیافزایید و خوب هم بزنید.
هویج ها را رنده کرده و پیازچه و خیارها را تکه تکه کنید. تخم مرغ ها را طبق علاقه خود یا نیمرو و یا آب پز کنید. در نهایت مواد را در ظرفی بچینید و روغن کنجد و پیازچه ها را روی غذا بریزید.
غذاهای کره ای

شما می توانید از مواد بالا به هر مقدار که می خواهید استفاده نمایید. گوشت و تخم مرغ موجود در این غذا باعث شده است که این غذا از منابع بسیار مهم پروتئین محسوب شود. پس افراد مسن که به پروتئین بیشتری نیاز دارند، می توانند از این غذا استفاده نمایند.

جاپچائه (نودل مخلوط سرخ شده) :
جاپچائه به ندرت به عنوان غذای اصلی قرار می گیرد. این غذا اغلب به عنوان چاشنی همراه غذاهای اصلی دیگر سرو می شود و به خاطر داشتن رنگ و بوی جذابش طرفداران بسیاری در رستوران ها دارد.
غذاهای کره ای

این غذا از سیب زمینی شیرین، شکر، سس سویا، سبزیجات و گوشت گاو نازک تهیه می شود. در کره جنوبی بنا به سلیقه آشپز، مواد دیگری از قبیل قارچ و هویچ و … نیز به آن اضافه می کنند. همان طور که گفته شد این غذای حاوی سیب زمینی شیرین بوده که برای بیماران قلبی و لطافت پوست بسیار مفید است.

بولگوگی (گوشت گاو مزه دار شده) :
برای تهیه این غذا ابتدا باید آب، شکر، سس سویا، کنجد و روغن کنجد، فلفل و پیاز را باهم مخلوط کرد و سپس گوشت ها را که به قطعات کوچک برش خورده اند، را داخل مواد انداخت و مدتی آن ها را در یخچال گذاشت. در مرحله آخر مواد را در روغن سرخ کرده و بعد از تفت خوردن، قطعات پیاز و سیر و پیازچه را نیز اضافه کرد و از پخته شدن کامل مواد اطمینان حاصل کرد.
1683380442 741 غذاهای خوشمزه کره ای

حال غذای شما آماده سرو است. این غذا به روش های دیگری نیز قابل سرو است. به طور مثال می توانید مواد را به همراه برنج داخل برگ کاهو بریزید و سرو کنید. سس مخصوصی که همراه این غذا سرو می شود بسیار تند و غلیظ است و ترکیبی از رب گوجه فرنگی، رب لوبیا و فلفل است. این غذا دارای کنجد و روغن کنجد زیادی است که برای افراد کم خون و افرادی که به پوست خود اهمیت می دهند بسیار مفید است.

سامگی تانگ (سوپ نودل مرغ) :
سامگی تانگ از جمله غذاهای مورد علاقه ایرانی ها است. چرا که در این غذا از مرغ درسته با ادویه جات و سبزیجات تازه و مختلف استفاده می شود. در تهیه این غذا ابتدا سوپی را آماده می نمایند و سپس مرغ پخته شده را در داخل سوپ قرار می دهند تا طعم بهتری بگیرد.
غذاهای کره ای

این غذا اغلب در فصل تابستان و در بیشتر رستوران های کره سرو می شود، چرا که ترکیبات موجود در این غذا به تنظیم دمای بدن کمک زیادی می کند. چاشنی های زیادی همراه این غذا سرو می شوند که انتخاب آنها به سلیقه و ذائقه شما بستگی خواهد داشت.

دوکبوکی (کیک برنج تند) :
برای تهیه این غذا ابتدا باید کیک برنجی و سپس دوکبوکی را آماده کنید. برای تهیه کیک برنجی باید آرد برنج، نمک و آب جوش را باهم ترکیب کرده و خوب ورز دهید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس خمیر را دو بار به مدت چند دقیقه در مایکروفر قرار دهید و مجددا ورز دهید. در نهایت خمیرها را لول کنید و به صورت رول در آورید.
اما نوبت به تهیه دوکبوکی می رسد. ابتدا ماهی کولی های پاک شده را به مدت چند دقیقه در آب جوش روی حرارت بگذارید. سپس ماهی ها را بیرون آورده و به آن سیر، فلفل، شکر، رب گوجه فرنگی و روغن کنجد بیافزایید و آنها را داخل آب بریزید و مجددا روی حرارت قرار دهید. بعد از گذشت مدتی کیک برنجی ها را نیز اضافه کنید و بگذارید تا بپزند.
غذاهای کره ای

در نهایت کیک ماهی، نودل، کلم، پیازچه و تخم مرغ های آب پز را اضافه کنید و بگذارید مدتی روی حرارت بمانند و سپس آن را سرو نمایید. این غذا جزو غذاهای خیابانی کره است که طرفداران زیادی دارد.

سئولئونگ تانگ (سوپ قلم گاو) :
سئولئونگ تانگ یک نوع سوپ کره ای بسیار مقوی است که در تمام فصول سال سرو می شود. این غذا جزو غذاهای سنتی کره، مخصوصا سئول است که طرفداران زیادی دارد. در تهیه این غذا از قلم گاو و گوشت گاو استفاده می شود که باعث افزایش قوت شما خواهد شد.
غذاهای کره ای

برای مزه دار کردن این سوپ بی نظیر از پیازچه، سیر خرد شده، نمک و فلفل سیاه استفاده می شود. البته آشپزهای کره ای با استفاده از ذوق آشپزی و سلیقه خود مواد دیگری را نیز به این سوپ اضافه می نمایند. اغلب افراد این غذا را به همراه برنج سرو می کنند. قلم گاو موجود در این غذا برای افراد مبتلا به آرتروز و افرادی که ناخن های ضعیف یا ریزش مو دارند، بسیار مفید است.

هوباکجوک (فرنی کدو حلوایی) :
این غذا نوعی فرنی محسوب می شود که اغلب افراد به عنوان صبحانه آن را سرو می کنند. این غذا از کدو حلوایی و برنج تهیه می شود و رنگ نارنجی بسیار جذابی به خود می گیرد.
غذاهای کره ای

افزودنی های این غذا متنوع هستند و آشپزهای کره ای بنابر سلیقه خود انتخاب می کنند تا این فرنی را با چه مخلفاتی تهیه کنند. این غذا مزه ای شیرین دارد که مورد پسند بیشتر افراد قرار می گیرد. هوباکجوک حاوی کدو حلوایی زیادی است و همان طور که می دانید کدو برای بیمارانی با مشکلات گوارشی و افراد کم حافظه بسیار مفید است.

هوئه دوک (پنکیک شیرین) :
برای تهیه این غذا ابتدا تره، پیازچه، کلم سفید، فلفل قرمز، هویج و پیاز را خرد کنید. سپس آرد و بکینگ پودر را با آب سرد مخلوط کنید تا به غلظت مناسب برسند. سپس نمک، فلفل، تخم مرغ و روغن را نیز اضافه کنید و هم بزنید.
غذاهای کره ای

زمانی که مواد به خوبی مخلوط شدند، سبزیجات خرد شده را نیز اضافه کنید. در مرحله آخر مواد را در تابه روغن سرخ کنید و پس از اینکه دو طرف آن کاملا پخته شد می توانید آن را سرو کنید. به یاد داشته باشید که این پنکیک نباید ترد و شکننده شود. این غذا را به همراه سس سویا سرو کنید تا نهایت لذت را ببرید.

نائنگ میون (نودل سیاه) :
ماده اولیه برای تولید رشته های نودل سیاه، گندم سیاه است. این غذای تابستانه، به حفظ تعادل بدن در فصل گرم تابستان کمک می کند. در تهیه این غذا از مواد زیادی همچون خیار، گوشت گاو، رشته های نودل، گلابی کره ای، تخم مرغ آب پز و سیب زمینی معمولی و شیرین استفاده می شود. برخی از آشپزهای بزرگه کره ای، از ریشه برخی گیاهان برای طعم دهی بهتر این غذا استفاده می کنند.
غذاهای کره ای
سمگیه تانگ (سوپ جنسینگ و مرغ) :
طعم متفاوت این غذا تا مدت ها در دهان باقی می ماند. این سوپ سنتی کره جنوبی اغلب در فصل تابستان سرو می شود. مواد اولیه برای تهیه این سوپ، انرژی زیادی را به بدن می بخشد.
غذاهای کره ای
برای تهیه این سوپ لذیذ از سیر، موسیر، مرغ، برنج، جنسینگ، عناب و ادویه های کره ای استفاده می شود. بافت نرم و لذیذ این سوپ برای اغلب افراد خوشایند است. همچنین جنسینگ موجود در آن برای بیماران قلبی بسیار مفید است.

رستوران هتل کوروش کیش؛ منوی متنوعی از غذاها در فضایی شیک و آرام
ادامه مطلب

4.6/5 - (26 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر