لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> تله کابین تبریز، تجربه هیجان بر بلندای عینالی
تله کابین تبریز، تجربه هیجان بر بلندای عینالی

تله کابین تبریز، تجربه هیجان بر بلندای عینالی

همین که نام تبریز به میان می آید شهریار بزرگ، اعتصامی شهیر، ستارخان و باقرخان، ایستادگی دلیری و یک دنیا تمدن و تاریخ به ذهنمان هجوم می آورد. تبریز در جذابیت طبیعی هم استاد قهاری است و با کوههای هزار رنگ و کندوان افسانه ایش شهری است که شهرتی جهانی دارد. باور کنید سخت است که در یک سفر کوتاه به تبریز فقط یک مقصد را انتخاب کنیم.

گزینه های زیادی پیش روی ماست اما بیایید هوشمندانه سفر کنیم و این بار مقصدی متفاوت را برگزینیم. در میان مدرنیته های شهر تبریز یک تله کابین در آغوش پدرانه یک کوه دنیایی تازه از هیجان و زیبایی را در تبریز برپا کرده است.
تله کابین تبریز
تله کابینی که رویاهای بیشماری در سر داشته و قرار است متفاوت تر از تمام تله کابین های کشور باشد. اگر شما هم آوازه ارتفاع تله کابین تبریز را شنیده اید یا به دنبال اطاعاتی همچون هزینه تله کابین تبریز می گردید حتما با ما همسفر شوید و در گام اول رزرو هتل در تبریز یا هتل های ایران را به ما بسپارید
تله کابین تبریز
مسیر دسترسی
آدرس: تبریز، بزرگراه پاسداران، مجموعه تفریحی کوه عینالی
ساعات بازدید: هر روز از ساعت 9 الی 20
قیمت بلیط تله کابین تبریز رفت و برگشت : 20000 تومان
احداث کننده: شهرداری تبریز
تاریخ احداث: 1389
تله کابین تبریز
مجموعه تفریحی عینالی
سراغ عینالی را از هر تبریزی که بگیرید شما را به سمت شمال شهر تبریز راهنمایی خواهد کرد. بزرگراه پاسداران شهر تبریز هم یکسره شما را به مجموعه عینالی می رساند. عینالی مجموعه ای گسترده و وسیع از کوه ها، قله ها و دره هایی است که از همان ابتدا رنگ سرخ و برنده اش حال و هوایتان را عوض می کند.
تله کابین تبریز
از آنجا که تبریزی ها همواره به دنبال اولین ها و بهترین ها بوده اند تصمیم گرفتند بزرگترین تفرجگاه کوهستانی کشور را نیز به نام خود به ثبت برسانند و چه مکانی بهتر از عینالی. کوهستانی که قرن هاست در میان مردم تبریز محل احترام و ارادت است. راستش را بخواهید عینالی همانند پدری با ابهت است که تمام شهر را کاملا نامحسوس زیر نظر گرفته است و انگار حواسش به همه جای شهر است. حالا که به تبریز آمده ایم بد نیست کمی هیجان را چاشنی سفرمان بکنیم. عینالی جزو محبوب ترین تفرجگاه های شهر تبریز است و به ندرت پیش میاید که آن را خالی از جمعیت ببینید.
تله کابین تبریز
سال ها قبل به واسطه مسیر صخره ای عینالی بیشتر محبوب کوهنوردان و یا زائرانی بود که قصد قله را داشتند اما حالا تفرجگاهی است که همه روزهای سال طرفداران خاص خود از کوچک و بزرگ را دارد. یک راه آسفالت حالا چند سالی است که یکسره از بزرگراه پاسداران شما را به مقبره بالای کوه می رساند.
تله کابین تبریز
در همان ابتدای ورود باید یادآور شویم که عینالی پارکینگ وسیعی دارد و می توانید با خیال راحت ماشین خود را آنجا قرار دهید. چند دستگاه ون هم برای جابجایی مسافران در مجموعه عینالی تدارک دیده شده است که جابجایی را راحت می کند. بیایید گشتی در عینالی بزنیم.
تله کابین تبریز
حالا که رنگ سرخ مجموعه عینالی چشمتان را گرفته است حتما تعجب می کنید که این پوشش گیاهی چطور در این خاک سر از زمین برآورده است.
تله کابین تبریز
حق با شماست، عینالی چند سالی است که به زیور درختان و گیاهان آراسته شده و در تمام طول این مدت کوهی سرخ رنگ و عاری از هر گونه پوشش گیاهی بوده است اما در راستای اجرای یک پروژه بزرگ و سر و صدا در قالب یک مجموعه بزرگ تفریحی طرح جنگل کاری در آن به اجرا در آمده است و الحق و الانصاف هم بر تارک سرخ فام عینالی، این پوشش سبز و یکدست به دل خیلی ها می نشیند.
تله کابین تبریز
علاوه بر این پوشش گیاهی زیبا و برنامه ریزی شده تبریزی ها بنابر عادتی بسیار خوب و دلچسب تندیسی های زیبایی از بزرگان و چهره های مشهور تبریز را هم در گوشه هایی از عینالی نصب کرده-اند تتا ریشه هایشان را برای همیشه در خاطر داشته باشند.
تله کابین تبریز
یکی از این تندیس ها، تندیس یک کوهنورد حرفه ای است که لیست صعودهای پی در پی و استثنایی اش شما را هم انگشت به دهان خواهد کرد. عظیم قیچی ساز مرد معاصر افتخارآفرین تبریز است که اتفاقا تندیسش در کنار عینالی برای هر کوهنوردی مایه دلگرمی است. تندیس استاد شهریار هم بر عرفان و زیبایی هر چه بیشتر عینالی افزوده است و شما را به یاد شعرهای ناب و خواستنی استاد شهیر تبریزی می اندازد.
تله کابین تبریز
در گوشه ای از عینالی شیخی در کنار پسرش به آرامی نشسته است و چهره متفکرش شما را هم میهمان آرامش عجیب این مرد می کند. تندیس متعلق به رشیدالدین فضل الله همدانی و شاگردش می باشد که از قضا بزرگترین تندیس شهر تبریز نیز هست.
تله کابین تبریز
علاوه بر تندیس ها یک آبشار زیبا در همان ابتدای مسیر چشم نوازی می کند. این آبشار مصنوعی بزرگترین آبشار مصنوعی غرب کشور نیز هست.
تله کابین تبریز
سرتاسر مسیر آسفالته و گوشه و کنار عینالی با نیمکت ها و آلاچیق ها و لوازم ورزشی آراسته شده است. در طول مسیر هر از چندگاهی توقف کرده و چند لحظه ای از آرامش، هوای مطبوع و نمای دلچسب شهر بر فراز عینالی لذت ببرید.
کافی شاپ، کافه های سنتی، رستوران و بوفه از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه است که اتفاق به مذاقتان خوش خواهد آمد. در نمای دلفریب آمیخته با سکوت شهر تبریز بر فراز کوه عینالی و در هوایی مطبوع، صرف یک وعده غذای دلچسب و یا نوشیدن یک فنجان چای حتما به جانتان خواهد نشست. سینمای شش بعدی عینالی هم این روزها بسیار گل کرده و طرفداران زیادی دارد. اما اگر هوس یک سفر متفاوت به سرتان زده است بیایید سری به تله کابین مشهور و محبوب عینالی تبریز بزنیم.
تله کابین تبریز
تله کابین تبریز ، فستیوال ترین ها
طولانی ترین و پر شیب ترین تله کابین ایران، اینجا در مجموعه عینالی تبریز قرار دارد. فاز اول این تله کابین به بهره برداری رسیده است و دو فاز دیگر هنوز به اتمام نرسیده است. تله کابین تبریز رویاهای بزرگی در سر دارد و قرار است تبدیل به طولانی ترین تله کابین ایران شود. فاز اول این تله کابین شما را از دامنه های کوه تا بقعه عون بن علی بر فراز کوه می رساند.
تله کابین تبریز
تله کابین قرار است در فاز دوم به سد تازه تاسیس شهید مدنی و در فاز سوم به اوج قله کوه دند یا کوه گندم برسد. در فاز ابتدایی شما شش دکل را در طول مسیر می بینید. هر چه تله کابین به سمت بالا حرکت می کند نمای بیشتری از شهر در برابر چشمانتان هویدا می شود. دره های عمیق زیر پا در کنار نمای جذاب کوه و البته شهری که کم کم رخ می نماید لذت تله کابین سواری را چند برابر می کند.
تله کابین تبریز
در ایستگاه اول یک بوفه و کافی شاپ سر راهتان است که شما را به یکباره از هیاهوی دنیای پایین دست به سکوتی دلچسب رهنمون می کند. واحد نمازخانه هم در این ایستگاه احداث شده است.
تله کابین تبریز
اختلاف ارتفاع ایستگاه اول و دوم 240 متر است. در ایستگاه دوم هم مجموعه ای از بوفه، کافی شاپ و نمازخانه احداث شده است که راتی شما را تامین می کند. یک مجموعه خدماتی، سالن فرهنگی و سرویس های بهداشتی نیز در این ایستگاه احداث شده است.
تله کابین تبریز
فاز اول تله کابین 1480 متر طول دارد و هر چند لحظه یکبار یک کابین آماده حرکت است. تله-کابین تبریز با بروزترین فناوری ها ساخته شده است و از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است. در طول مسیر حرکت تله کابین یک صخره معروف قرار دارد که بسیار مورد علاقه صخره نوردان است و علاقمندان بسیاری دارد.
تله کابین تبریز
تله کابین در نهایت شما را در فاز اول خود به کوه سرخاب خواهد رساند که علاوه بر سابقه تاریخی اش اینجا بر فراز کوه آرامشی بی نهایت را در روح و جانتان خواهد دمید.
تله کابین تبریز
زیارتگاه عون ابن علی
در میان مردم تبریز زیارتگاه عون ابن علی و زید ابن علی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این بقعه قدمتی بسیار طولانی دارد. در ابتدا یک بنای سنگی بر فراز کوه سرخ رنگ به چشمتان می خورد که چندین گنبد دارد و ستون های سنگی پیشاپیش آن معماری آن را خاص تر کرده است.
تله کابین تبریز
این بقعه متبرکه که بنا به گفته برخی متعلق به فرزندان امام علی(ع) است قدمتی طولانی و داستانی پر رمز و راز دارد. بقعه بنابر گفته باستان شناسان شیوه معماری بنا متعلق به دوران ایلخانیان است. گرچه بر اثر جمله ترکان عثمانی مقبره آسیب فراوانی دید تا جایی که شاه عباس صفوی آن را بازسازی کرده و مورد احترام فراوان قرار داد. سال ها بعد اما زلزلهای مهیب بقعه را تا مرز نابودی پیش برد اما باز هم فردی به نام قهرمان میرزا بنا را دوباره ترمیم کرد.
تله کابین تبریز
بنابر نوشته های تاریخی این بقعه و مسجد در ابتدا و قبل از ورود اسلام به داخل مرزهای ایران کلیسایی متعلق به ارامنه بوده است و حتی برخی معتقدند این مکان یک آتشکده بوده است.از مجموعه این گفته ها میتوان اینطور برداشت کرد که عینالی از ابتدا از نظر مذهبی جایگاه والایی در بین اهالی تبریز داشته است. یک زیارت خوب حال و هوایتان را به کل عوض خواهد کرد.
تله کابین تبریز
یادمان شهدای گمنام
در کنار امامزادگاه عون و زید زیارتگاهی متعلق به مردان نیک روزگار معاصر قرار دارد که در میان مردم از جایگاه خاصی برخوردار است. یک یادمان بلند بالای 14 متری، که منقش به نقوش اسلامی و اشعار شهریار بزرگ است. بنا که به شیوه آذری ساخته شده است در دل خود هشت شهید گمنام دفاع مقدس را جای داده است. حضور شهدا اینجا در بام تبریز حال و هوا را کاملا عرفانی کرده است.
تله کابین تبریز
کوهنوردی
سال ها قبل که هنوز خبری از یک مجموعه بزرگ تفریحی نبود عینالی به عنوان یک مسیر پیچ-درپیچ و مخلوطی از صخره ها، دره های عمیق و تپه ها مورد علاقه کوهنوردان و صخره نوردان بوده است. اگر به دنبال یک پیاده روی سبک هستید بهتر است مسیر آسفالت را پیش رو بگیرید اما اگر به دنبال هیجان و ماجراجویی هستید مسیرهای کوهنوردی بسیاری پیش روی شماست.
کوهنوردی
عینالی پر از شگفتی است، در پیچ و خم صخره ها چشمه هایی جا خوش کرده اند که آب گوارایشان جان را جلا می دهد. مشهورترین چشمه عینالی ترلان بولاغی است که به گوارا بودن آبش شهره است. یک رودخانه که از سبلان عزم رسیدن به دریاچه ارومیه را دارد در مسیر خود از سراسر عینالی عبور می کند. رودخانه آجی چای در کنار چشمه های آب عینالی نبض آبی این منطقه اند.
تله کابین تبریز
توربین های بادی در همسایگی شترمرغ ها
باد پای ثابت عینالی است. گاه آنقدر قدرتمند است که کمر درختان را خم می کند بنابراین اگر قصد بازدید از عینالی را داشتید حتما لباس مناسب به همراه داشته باشید. وزش همیشگی باد سبب شده تا توربین های بادی نیز پایشان به بلندای عینالی برسد. توربین ها در عینالی نمای جذابی ایجاد کرده اند.
تله کابین تبریز
علاوه بر توربین های بادی یک مزرعه پر از شترمرغ های بامزه در مجموعه عینالی نگهداری می شوند که بازدید از حتما برایتان جذاب خواهد بود.
تله کابین تبریز
زیپ لاین عینالی تجربه هیجان از نو
ساعات بازدید: 9 الی 18
هزینه بلیط : 10000 تومان
در میان ترین های تبریز، این بار سراغ طولانی ترین زیپ لاین کشور می رویم. زیپ لاینی 500 متری که اتفاق پرشیب ترین و هیجان انگیزترین زیپ لاین آن حوالی است و ابتدا و انتهایش اختلاف شیبی 75 متری دارد.
کارتینگ
ایستگاه کارتینگ
در میان تفریحات نوظهور این روزها کارتینگ از همان تفریحات پرطرفداری است که اتفاقا در عینالی هم طرفداران بسیاری دارد. اگر هنوز هم ظرف هیجانتان سرریز نشده است سری به ایستگاه کارتینگ بزنید.
دریاچه داغ گولی
دریاچه داغ گولی
دریاچه داغ گولی درست مثل یک گوهر است که در قلب عینالی می درخشد. اینجا کمی پایین تر از زیارتگاه یک دریاچه مصنوعی قرار دارد که بسیار زیباست. این دریاچه مصنوعی که حالا محفل بازی های آبی هم شده، جذابیت عینالی را چندین برابر کرده است.
دریاچه داغ گولی

اسب سواری در حاشیه دریاچه داغ گولی از دیگر تفریحات پرطرفدار این روزهای عینالی است. در شب های تابستان خنکای دریاچه در هوای مطبوع عینالی پاتوق تبریزی های بسیاری است که بساط شامشان را در همان نزدیکی ها برپا کرده اند.

بهترین فصل سفر به عینالی تبریز

تبریز یکی از شهرهای سردسیر ایران است که زمستان های سرد و تابستان های گرم و مطبوعی دارد. اگر قرار است در سفر به شهر تبریز سری هم به تله کابین کوه عینالی بزنید، باید به این نکته توجه کنید که دمای هوا در ارتفاعات عینالی اندکی از شهر تبریز پایین تر است. این خنکی محسوس را به محض حضور در عینالی احساس خواهید کرد.

موزه کاریکاتور تبریز؛ هنر تبریز بر بام آسیا
ادامه مطلب
اگر در اوایل فصل بهار سری به عینالی بزنید هنوز هم سرمای زمستان تبریز را به وضوح حس خواهید کرد. با نزدیک شدن به اواسط بهار هوای بهاری تبریز حال و هوای شما را نیز بهاری خواهد کرد. تابستان اما بهترین فصل برای استفاده از آب و هوای مطبوع عینالی و استفاده از امکانات تفریحی آن است.
پاییز و زمستان تبریز هم زبانزد عام و خاص است. اگر تحمل سرمای تبریز را ندارید بهتر است اصلا در این فصول سراغ عینالی و تله کابین آن نروید.

دریاچه داغ گولی
جاذبه های نزدیک عینالی
تبریز شهر جاذبه های فراوان تاریخی و فرهنگی است. شمار این جاذبه ها آنقدر فراوان است که می توانید با خیال راحت یک هفته ای را در شهر سپری کنید و از سفر خود لذت ببرید. بیایید سری به چند جاذبه نزدیک بزنید.
دریاچه داغ گولی
• خانه پروین اعتصامی

دریاچه داغ گولی
• مقبره استاد شهریار
1683368619 204 تله کابین تبریز، تجربه هیجان بر بلندای عینالی
• مسجد کبود
دریاچه داغ گولی

• بازار بزرگ تبریز

مراکز خرید تبریز
حتما شما هم تصاویر بازار زیبا و سنتی تبریز را دیده اید. بازاری قدیمی و تاریخی و البته خوش آب و رنگ که هر بیننده ای را به گشت و گذار در آن ترغیب می کند. علاوه بر بازار تبریز این شهر بزرگ و زیبا پر از مرازک خرید لوکس و مشهوری است که انواع برندها را عرضه می کنند. در میان مراکز خرید متعدد و لوکس شهر سری به چند مرکز خرید می زنیم.
• مرکز خرید تربیت
آدرس: خیابان امام، پیاده راه تربیت
• مرکز خرید رشدیه
آدرس
: تبریز، میدان شهید فهمیده، شهرک رشدیه
• مرکز خرید لاله پارک
آدرس
: تبریز، بزرگراه پاسداران، میدان شهید فهمیده

قره کلیسای آذربایجان غربی
ادامه مطلب

4/5 - (3 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر