لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> امارات متحده عربی در این 10 مورد همتا ندارد
امارات متحده عربی در این 10 مورد همتا ندارد

امارات متحده عربی در این 10 مورد همتا ندارد


خط افق تماشایی: آسمان خراش های دبی شهر را در شب روشن می کنند.
Beyond shopping
فراتر از خرید: مرکز خرید Mall of Emirates در دبی برای مواقعی که از بیابان خسته می شوید، یک پارک اسکی سرپوشیده در خود دارد.
Dubai Aquarium and Underwater Zoo
آکواریوم و باغ وحش زیرآبی دبی: بیش از 33000 جانور دریایی در آکواریوم و باغ وحش زیرآبی دبی وجود دارد. این آکواریوم یکی از جاذبه های گردشگری برتر دبی است.
Fine dining
غذایی عالی: یکی دیگر از دلایل سفر به دبی، آینده رو به پیشرفت غذا در این کشور است. رستوران المنتهای دبی، رستورانی عالی با منظره ای خارق العاده است.
Religious landmarks
نقاط خاص مذهبی: مسجد جامع شیخ زائد دبی، سومین مسجد بزرگ دنیاست.
Innovative architecture
معماری نوآورانه: برج Capital Gate ابوظبی کج ترین برج دنیا با 18 درجه زوایه به سمت چپ است و چهار برابر بیشتر از برج کج معروف ایتالیا (پیزا) کج است.
Arts
هنر: این اثر هنری، بزرگترین قاب عکس دنیاست. این قاب در زابل پارک دبی واقع شده و اجازه دیدن هر دو سمت دبی را به تماشاگران می دهد، سمت قدیمی و سمت جدید.
Animals
حیوانات: ممکن نیست که بدون دیدن یکی از شترهای محبوب این کشور از امارات بروید. اخیرا، یک بیمارستان شتر در دبی افتتاح شده است.
Luxury lodging
اقامتگاهی لوکس: هتل قصر السراب در Empty Quarter (بزرگترین بیابان شنی دست نخورده دنیا) دبی واقع شده است.
Artistic arrivals
تازه های هنری: اولین موزه لوور خارج از فرانسه سال گذشته در ابوظبی افتتاح شد و قرار است تا موزه گوگنهایم نیز در اینجا بازگشایی شود.

امارات متحده عربی در این 10 مورد همتا ندارد
امارات متحده عربی برای تابش آفتاب مداومش، تپه های شنی طلایی اش که تا کیلومترها ادامه دارند و برخی از جاه طلبانه ترین و نفیس ترین پروژه های ساختمانی در دنیای مدرن، مشهور است. اما دبی به آسمان خراش های بلند و ماسه های روان ختم نمی شود. این کشور که 47سال پیش توسط شیخ زائد بن سلطان النهیان فقید پایه گذاری شد، حالا خانه ای برای بیش از 200 ملیت مختلف است که در بسیاری از بخش ها، جز پیشگامان دنیاست. هرسالانه میلیونها گردشگر از سراسر جهان به دبی می آیند تا تجارب غنی و متنوعی که این گوهر عربی به آنها پیشکش می کند، تجربه کنند.

10 ویژگی که در ادامه به آنها می پردازیم، باعث می شود تا امارات متحده تبدیل به مقصدی خاص برای سفر شود و دانستن این ویژگی ها به شما امکان می دهد تا هوشمندانه سفر کنید:
امنیت دارید
dubai in night
شب باشد یا روز، امارات همیشه امن است

مسافری نگران و مضطربید؟ زمانیکه در امارات هستید، دیگر نیازی به نگرانی نیست. کشور امارات به ویژه برای گردشگران زن تنها جای امنی است، به خصوص با وجود هتل جمیرا امارات تاور در دبی و هتل دبی دوک که طبقاتی از آنها مخصوص خانم هاست و تمامی خدمه زن هستند. پس جای تعجبی ندارد که طبق آمار سایت Numbeo (شاخص جرم آنلاین)، دبی در دو سال گذشته توانسته گوی سبقت را در زمینه امن ترین شهر جهان از وین و توکیو برباید. دبی می خواهد تا این رویه (امنیت شهر) ادامه داشته باشد. به همین دلیل است که برای سفر به اینجا شما باید مراحل شدیدا سخت گیرانه ای را طی کنید.
944 سیستم بازرسی در فرودگاه بین المللی دبی فعال است که شامل 23 تشخیص گر دارو و مواد منفجره و 700 ردیاب مواد رادیواکتیو می شود.

نقطه اتصال دنیا
Connecting the world
فرودگاه دبی

امارات متحده با اینکه کشوری جوان محسوب می شود ولی توانسته به سرعت پله های ترقی را پشت سر بگذارد و تبدیل به یکی از مهم ترین و رو به رشدترین قطب های هوانوردی دنیا شود. امارات متحده که میان عمان و عربستان سعودی واقع شده است، موقعیتی استراتژیک دارد و برای مسافرانی که قصد سفر از غرب به شرق یا برعکس را دارند، محل تلاقی مناسبی به شمار می رود.
فرودگاه بین المللی دبی برای چهارمین سال پیاپی به عنوان شلوغ ترین فرودگاه برای مسافران بین المللی انتخاب شده است. مثلا در سال گذشته بیش از 88 میلیون مسافر در آن رفت و آمد کرده اند. این میزان 10 برابر تعداد ساکنین این شهر است (9.4 میلیون نفر).
این تعداد مسافر فقط عبور نکرده اند. این مسافران می توانند بدون اینکه فرودگاه را ترک کنند، از امکاناتی نظیر هتل پنج ستاره، استخر شنای سر باز و ذن گاردن (باغ صخره ای ژاپنی) استفاده کنند. سایر قطب های هوانوردی بین المللی در حال ارتقا خود هستند تا با فرودگاه دبی رقابت کنند ولی فرودگاه دبی هم در نظر دارد تا برای رسیدگی به 220 میلیون مسافر تا سال 2050، خود را گسترش دهد. پس اگر به دنبال دبی جدید هستید، این همان دبی است.

مراکز خرید متنوع
Shopping malls to rule them all
تنها در دبی می توانید در بیابان خرید و اسکی کنید

اگرچه شن های روان و تپه های ماسه ای و انواع فعالیت ها و ورزش های محیط آزاد در دبی موجود است ولی نمی توان منکر این قضیه شد که محیط بیرون خیلی خیلی داغ است. دبی اقلیمی بیابانی حاره ای دارد و مردم بیشتر وقتشان را در داخل منزل و زیر باد کولر می گذرانند، مخصوصا در روزهای مرطوب تابستان. مراکز خرید در امارات متحده به همین دلیل تنها برای خرید طراحی نشده اند بلکه محلی برای ملاقات های دوستانه، ورزش کردن، تمدد اعصاب و البته خرید کردن هستند. مرکز خرید Mall of Emirates در دبی، یک پارک اسکی سرپوشیده دارد که بزرگترین شیب اسکی سرپوشیده دنیا با ارتفاع 85 متر در آن قرار گرفته است. این پارک پنگوئن های زنده و واقعی هم دارد.

بزرگترین آکواریوم داخلی دنیا در دبی مال که دومین مرکز خرید بزرگ دنیاست، قرار دارد. این آکواریوم میزبان بیش از 33000 جانور دریایی است و یکی از جاذبه های گردشگری اصلی دبی به شمار می رود.
مراکز خرید تنها سرگرمی مسافران نیستند
new billion-dollar Warner Bros. World in Abu Dhabi

به طور مثال، پارک دنیای برادران وارنرز ابوظبی را در نظر بگیرید. این پارک، بزرگترین تم پارک (پارک موضوعی) سرپوشیده ی دنیاست و شش سرزمین شگفت انگیز برای تماشا و تفریح دارد (یکی از آنها Gotham City معروف در فیلم بتمن است). کمپانی وارنر برادرز، سازمان مادر مشترکی با CNN دارد:AT&TS’s Warner Media.
علاقمندان به موزه و مشتاقان فرهنگ بخاطر قلعه شارجه، عاشق شارجه خواهند شد. این قلعه محل اقامت خاندان سلطنتی در 1823 بوده است. این ساختمان با سنگ های مرجانی اش، بعد ازبازسازی تبدیل به موزه تاریخ شده است. بازدیدکنندگان می توانند در این موزه درباره تاکتیک های دفاعی خاندان حاکم بر شارجه، چیزهایی یاد بگیرند. فجیره در خلیج عمان جاییست برای شیرجه زدن و حمام آفتاب گرفتن.دیدن مسجد جامع شیخ زائد که سومین مسجد بزرگ دنیاست را از دست ندهید. این مسجد با گنبدهای سفید، چلچراغ های عظیم و ستون های مرمری اش یک شگفتی در معماری به شمار می آید.

اما برای مسافرانی که بدنبال انجام کاری هستند و نمی خواهند فقط تماشاچی باشند، ماجراجویی حیات وحش در جزیره Sir Bani Yas ابوظبی را پیشنهاد می دهیم. اگر خوش شانس باشید، شاید بتوانید از نزدیک شاهد زرافه، چیتا و غزال در این پارک حیات وحش عربی باشید.
غذاهایی که مناسب افراد سلطنتی است
Al Muntaha Restaurant Dubai
رستوران المنته دبی: یکی از نمونه های تاثیرگذار رستوران هایی با غذای عالی در امارات متحده

امارات در دنیای عرب، بخاطر آینده رو به رشد رستوران هایش مشهور است و برای این شهرت دلیل خوبی نیز دارد. شما هیچ چایی بهتر از چایی های چایی خانه های گوشه و کنار محلی پیدا نمی کنید. زمانی که نیاز دارید تا برای مدتی از بیابان بیرون بروید، این چایی خانه ها محلی مناسب برای استراحت و تمدد اعصاب در محیطی بشدت خنک هستند. ممکن است که امارات به اندازه ی مثلا، پاریس، رستوران شناخته شده نداشته باشد ولی مطمئنا از گزینه های غذاخوری اعیانی ابوظبی ناامید نخواهید شد.
سرآشپزان بین المللی معروفی مانند گوردون رمزی، نوبو ماتسوهیسا و جیمی الیور، رستوران هایی در حد و اندازه جهانی در اینجا باز کرده اند که انتظارات ما را از غذا بالا برده اند.
شهروندان امارات متحده، نقش مهمی در آینده ی رو به رشد غذا دارند. حتی برخی از رستوران ها و کارآفرینان محلی، برند خودشان را تبدیل به برندی بین المللی کرده اند. شایما فواض، کارآفرین غذایی اماراتی و بنیان گذار کافه ی محلی معروفی به نام گاسیپ، در سال 2017 کافه ای به نام MlkCake by Gossip در کاونت گاردن لندن افتتاح کرد؛ اگرچه این کافه کاملا شبیه کافه گاسیپ اماراتی نیست.

وزارتخانه هایی برای بهبود کیفیت زندگی
Ministries to improve the quality of life
شیخا لبنی القاسمی اولین وزیر مدارا و تسامح در امارات متحده بود

امارات متحده کشور بسیاری از اولین ها و بزرگترین هاست و این موضوع با انتصاب وزیر هوش مصنوعی و وزیر مدارا و تسامح، به امور حکومتی اش نیز تعمیم پیدا کرده است. این وزارتخانه ها در نوع خود اولین در جهان هستند. شیخ محمد بن شید المختوم، نخست وزیر امارات متحده و حاکم دبی، می گوید که انتصاب وزی مدارا و تسامح به “بازسازی فکری” کمک خواهد کرد.
انتصاب وزیر هوش مصنوعی جزیی از جاه طلبی کشور برای سردمدار بودن در پیشرفت های فناورانه است و میلیاردها دلار در بخش زیرساخت و پیشرفت صرفه جویی می کند و کیفیت زندگی مردم در سراسر جهان را بهبود خواهد بخشید.

با این تفاسیر، فقط به گفته های این مقاله اکتفا نکنید، خودتان به اینجا بیایید و ببینید که درباره شیوه زندگی اماراتی چگونه فکر می کنید.
معماری اعجاب انگیز
Abu Dhabi's Capital Gate
معماری نوآورانه: برج Capital Gate ابوظبی کج ترین برج دنیا با 18 درجه زوایه به سمت چپ است و چهار برابر بیشتر از برج کج معروف ایتالیا (پیزا) کج است.

اولین چیزی که هنگام ورود به دبی خواهید دید، آسمان خراش های تماشایی است که زینت بخش دو سوی جاده شیخ زائد هستند.
این آسمان خراش ها در شب آسمان را روشن می کنند و کاری می کنند تا پیش خود آرزو کنید که ایکاش دوربین گوشی تان می توانست این منظره ی پر زرق و برق را به درستی ثبت کند.
بلندترین ساختمان دنیا در امارات متحده است: برج الخلیفه دبی ( علاوه بر ساختمان های فوق العاده ای که هر روز به این لیست اضافه می شوند) ولی شاید تاثیرگذارترین ساختمان در بین همه ساختمان ها، برج Capital Gate ابوظبی باشد که کج ترین برج دنیا با 18 درجه زوایه به سمت چپ است و چهار برابر بیشتر از برج کج معروف ایتالیا (پیزا) کج است.
این ساختمان ها کاری از معماران هنر دوست است و در عین حال برای مسافرانی که اشیای بلند و زیبا را تحسین می کنند نیز هست. ولی در حقیقت، یکی از باحال ترین و خلاقانه ترین سازه های کشور، یک قاب عکس است. منظورمان قاب عکس معمولی نیست، بلکه درباره بزرگترین قاب عکس دنیا صحبت می کنیم. این جاذبه که در زابیل پارک دبی قرار گرفته ( به ارتفاع 150 متر) به صورت مستطیل ساخته شده است تا به بازدیدکنندگان اجازه دهد تا هر دو روی دبی را مشاهده کنند، سمت قدیمی و سمت جدید.


مراقبت متعهدانه از شترها
Dedicated care for camels
التیام گوژپشتان: بیمارستان شتران دبی

رسم پرورش شتر در دنیای عرب به هزاران سال پیش بازمی گردد. نژادهای خاص شتر حتی میلیون ها دلار ارزش دارند.
بیمارستان شتران که در پایان سال گذشته به صورت رسمی افتتاح شد، تنها مرکزی در دنیاست که مختص مراقبت از این مخلوقات گوژپشت ساخته شده است. بازدیدکنندگان می توانند برای تورهای شترسواری و مسابقات شترسواری ثبت نام کنند. ممکن نیست که بدون روبه رو شدن با یکی از شترهای محبوب، امارات را ترک کنید.

هتل هایی ماورایی
 Qasr Al Sarab
برای تجربه ی هتلی منحصر بفرد در قصر السراب اقامت کنید. این هتل در Empty Quarter یا همان بزرگترین بیابان شنی دست نخورده دنیا، قرار گرفته است.

امارات متحده جز آن کشورهایی است که تعداد مسافران از تعداد اقامتگاه ها بیشتر است. سال گذشته، تعداد مسافران بین المللی ورودی به امارات 20.7 میلیون نفر بود و هتل ها دارای چنان تنوعی هستند که پاسخگوی هر سلیقه و نیازی خواهند بود.
گردشگران می توانند در هتل های بین المللی نظیر سنت رگیس، هیلتون و مایوت اقامت کنند یا خواهان موردی خاص تر هستند، مانند اقامت در اقامتگاهی بیابانی قصر السراب که در Empty Quarter یا همان بزرگترین بیابان شنی دست نخورده دنیا، قرار گرفته است. می خواهید در جایی مرطوب تر اقامت کنید؟ سوئیتی زیرآبی در Dubai’s Atlantis رزرو کنید یا به Palm بروید جایی که اتاق هایش منظره ای پانورامیک به تالابی دارد که میزبان بیش از 30000 جانور دریایی از جمله پرتو ماهی گزنده و کوسه است.

آینده فرهنگی پررونق
Abu Dhabi's Louvre
موزه لوور ابوظبی. البته هنوز به شلوغی موزه ی اصلی نیست

در طی 10 سال گذشته، امارات متحده شاهد رشد علاقه مندی به هنر بوده است. آنسوی سواحل ابوظبی، جزیره سعدیات قرار دارد. این بخش از خاک امارات برای تحقق بخشیدن به علاقه مندی های فرهنگی این منطقه اختصاص داده شده است.
لازم به ذکر است که اینجا جایی است که موزه دوم لوور قرار گرفته است. این موزه، حداقل تا الان، به شلوغی موزه لوور پاریس نیست و این موضوع، این موزه را برای افرادی که تمایل دارند تا هنرشان در جایی خلوت باشد، تبدیل به مکانی بی نظیر کرده است. شارجه که با ماشین تنها 90 دقیقه تا ابوظبی و 15 دقیقه تا دبی فاصله دارد، یکی دیگر از مناطقی است که غنای فرهنگی دارد. این شهر که میزبان بسیاری از موزه ها و آرت گالری های کشور از جمله موزه خطاطی شارجه و موزه تمدن اسلامی است برای سفری یکروزه پیشنهاد می شود.
برای موزه گردی های سریع تر می توانید به موزه قهوه دبی در ناحیه تاریخی الفهیدی و موزه زنان دبی بروید. حتما سری به خیابان السرکال دبی بزنید. این خیابان قطب هنری در حال رشدی است که می توانید در آن برای خودتان از سینما اکیل (اولین سینما خانه هنر در شبه جزیره عرب) بلیط یک فیلم خودمانی را رزرو کنید. از اینکه با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه بودید متشکریم.

افتتاح پارک استودیو میلیارد دلاری برادران وارنر در ابوظبی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر