لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 11 روش برای اينكه مسافرت را برای بدن خود خوشايندتر نمائيد
11 روش برای اينكه مسافرت را برای بدن خود خوشايندتر نمائيد

11 روش برای اينكه مسافرت را برای بدن خود خوشايندتر نمائيد

از لوازم و تجهیزات مناسب استفاده نمایید
سرمایه گذاری در لوازم مسافرتی درست و مناسب، منجر به احساس راحتی فیزیكی بسیار زیادی می گردد. به عنوان مثال جوراب های فشرده می تواند به گردش خون مناسب كمك كرده، از ورم پا جلوگیری نموده و از مشكل ترومبوز وریدهای عمقی طی پروازهای طولانی مدت ممانعت به عمل آورد. جوراب مورد علاقه من، نوع 2XU می باشد.

در حالیكه چرخ ها و دیگر المان های طراحی و تزئینی، منجر به سنگین تر شدن بسیاری از چمدان های چرخ دار شده است، بسیاری از جدیدترین مدل ها سبك تر بوده و دارای فضای بیشتری هستند، بدون اینكه در اندازه آن تأثیر زیادی داشته باشد و این مهم باعث می شود شما بتوانید وسایل خود را بدون فشار مضاعف حمل كنید (و حتی بتوانید در كمد بالای سری خود قرار دهید). كیف های شركت آی. تی. لاگِج در این زمینه شهرت جهانی دارند؛ می توانید به بخش 10 كیف چرخ دار فوق سبك برای دیدن گزینه های بیشتر مراجعه نمایید.

عینك مطالعه مناسب می تواند چشمان شما را از فشار، تر شدن و همچنین سفارش اشتباهی غذا در یك رستوران (به خاطر ضعف بینایی) محافظت نماید. دوستان من از عینك های شركت ال. ال. بین به خاطر فشرده بودن و مقاومت در مقابل شكستن راضی هستند.
در صورتیكه قرص ها و مكمل های زیادی مصرف می كنید، یك تنظیم كننده دارو می تواند به شما كمك كند تا در طول سفر از آنها نگهداری نمایید. یك نمونه از آن مشاهده می شود. ولی به خاطر داشته باشید كه برخی از كشورها قوانین و محدودیت هایی در مورد داروها و مواد تحت كنترل دارند، بنابراین نیاز است كه مهمترین نسخه های خود و تجویزهای دارویی دیگری را كه دارای برچسب رسمی هستند، با خود به همراه داشته باشید.
یك كیف مستحكم و قابل اطمینان را كه حاوی وسایل مورد نیاز برای راحتی، استراحت و احتمالاً خواب باشد، می تواند برای بدن شما در طول پروازهای طولانی بسیار كاربردی و مفید باشد. یك از راحت ترین گزینه ها، ست مسافرتی كشمیری است. برای گزینه های بیشتر به بخش 9 بسته مسافرتی كه پروازهای طولانی مدت را برای شما قابل تحمل می نمایند، مراجعه كنید.
آیا پروازها باعث بروز درد در بدن شما می گردند؟ بر اساس گزارش سازمان AARP، از طریق اسپری ضد گرفتگی بینی كه بدون نسخه قابل تهیه است،‌ می توان مشكلات ناشی از تغییرات سریع ارتفاع در داخل هواپیما را تحت كنترل داشت؛ این اسپری بافت های سینوسی را منقبض می كند كه باعث حداقل شدن فشار و جلوگیری از انسداد گوش ها می گردد. اسپری افرین یكی از گزینه های مناسب برای استفاده است. همچنین می توانید از گوشی های مخصوص برای كاهش درد گوش استفاده كنید.
Get the Best Seat You Can
حدالامكان بهترین صندلی را انتخاب كنید
اگر امكان بهتر كردن شرایط پروازی را در پروازهای طولانی دارید،‌ بدن شما به خاطر این كار از شما متشكر خواهد بود. حتی اگر توانایی پرداخت هزینه صندلی های تختخواب شو را ندارید، پرداخت كمی هزینه بیشتر برای عدم نشستن بر روی صندلی وسط یا استفاده از صندلی هایی كه فضای پای بیشتری در مقابل خود دارند، همیشه ارزشمند است.
من صندلی كنار پنجره را ترجیح می دهم، چون می توانم با تكیه بر دیواره هواپیما كمی چرت بزنم؛ اما افراد دیگر ترجیح می دهند از صندلی سمت راهرو استفاده كنند تا بتوانند از جای خود بلند شده و به این طرف و آن طرف بروند. در هر دو حالت در صورتیكه قدری بر روی راحتی خود در پرواز هزینه كنید،‌ تأثیر فزاینده ای بر روی میزان خستگی شما هنگام پیاده شدن خواهد داشت.
به طور خاص، هنگام خرید بلیط های كلاس اكونومی پایه توجه داشته باشید كه ارتقاء صندلی می تواند بسیار پرهزینه بوده و یا گاهاً غیر ممكن باشد.
Choose Your Flights Carefully
پرواز خود را با دقت انتخاب كنید

از انتخاب پروازهای صبح خیلی زود، پروازهای اتصالی با فاصله های زمانی خیلی كوتاه و برنامه های سفر چالش برانگیز دیگر كه منجر به بروز اختلال در زمان خواب شده و یا نیازمند عزیمت بسیار سریع به فرودگاه باشد، خودداری نمایید.
Take a Cab or Rideshare

از تاكسی یا خودروهای مشترك استفاده نمایید
رفتن به فرودگاه با خودروی شخصی، پیدا كردن جای پارك، حمل چمدان ها در داخل سالن، سوار شدن و پیاده شدن از اتوبوس های پرازدحام روی باند فرودگاه و وارد فرودگاه های بسیار شلوغ شدن خیلی بیشتر از آن چیزی است كه بسیاری از ما بتوانیم به طور متوسط در طول یك هفته تحمل كنیم، چه برسد به اینكه بخواهیم پس از این شرایط تعطیلات خود را شروع كرده و از آن لذت ببریم. استفاده از تاكسی معمولی یا تاكسی اینترنتی مانند اوبر یا لایفت برای سوار شدن از مقابل منزل و پیاده شدن در مقابل ترمینال مربوطه در فرودگاه برای شما بسیار آسان تر است – و حتی در صورتیكه فاصله منزل تا فرودگاه خیلی زیاد نباشد، ممكن است هزینه استفاده از این تاكسی ها بسیار كمتر از هزینه استفاده از پاركینگ باشد.

چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم!
ادامه مطلب

زمان زیادی را اختصاص دهید
با ترك زودهنگام منزل یا هتل، نیازی به عزیمت سریع به فرودگاه نبوده و به خاطر احتمال پر شدن كمد بالای سرتان و یا احتمال دیر رسیدن و از دست دادن پرواز دچار استرس شدید نخواهید شد.

به طور مشابه نیازمند اختصاص زمان زیادی برای فعالیت های روزمره تان در طول مسافرت خواهید بود. رفت و آمد بسیار سریع از یك موزه به موزه بعدی و یا رفتن به كشورهای مختلف طی سفری 10 روزه می تواند باعث شود كه چه از نظر جسمی و چه از نظری ذهنی احساس خستگی شدید داشته باشید. از در راه بودن های طولانی برای رفتن از یك شهر به شهر دیگر خودداری نموده و در بین بازدیدهایتان از مناطق و مناظر مختلف، فواصلی را برای استراحت اختصاص دهید، مانند دیدار با مردم در رستوران ها و یا مراجعه به استخرهای آب درمانی.
Book a Hotel with an Elevator

هتل های دارای آسانسور را رزرو كنید

در همه هتل ها، آسانسور تعبیه نشده است، خصوصاً در هتل های تاریخی و یا هتل هایی غیر معمول مانند هتل آپارتمان ها یا مسافرخانه هایی كه فقط دارای تختخواب و سرویس صبحانه هستند. اگر در استفاده از پله دچار مشكل هستید، پیش از رزرو آنلاین هتل اطمینان حاصل كنید كه هتل شما آسانسور داشته باشد.
Check a Bag

هنگام خرید بلیط، آیتم حمل چمدان ها توسط شركت هواپیمایی را انتخاب كنید

اخیراً انتخاب گزینه مذكور نسبت به گذشته پرهزینه تر است، اما شكی نیست كه این مزیت می تواند مسافرت را برای شما آسان تر نماید. واگذاری كار حمل و نقل چمدان هایتان به شركت هواپیمائی یعنی اینكه شما مجبور نیستید هیچ چیزی را در فرودگاه با خود حمل نموده و یا حتی خودتان چمدانتان را در كمد بالای سرتان قرار دهید.
Eat Carefully

در انتخاب غذا دقت نمایید

تغییری ناگهانی در رژیم غذایی می تواند سیستم گوارشی شما را ویران سازد. اگرچه موقع سفر كردن به یك كشور جدید، امتحان كردن چاشنی های جدید می تواند نوعی سرگرمی باشد، اما بهتر است شروع مسافرتتان با رژیم غذایی مشابه كشور خودتان باشد تا به مشكل شكم درد در سراسر سفر دچار نشوید. سپس كم كم و به تدریج غذاهای جدید را بخورید. خصوصاً در كشورهای در حال توسعه از نكات مرتبط با بحث ایمنی غذا در مسافرت حتماً استفاده كنید.
Exercise

ورزش كنید

بسیاری از مسافران مسن و یا دارای مشكلات جسمانی به این نتیجه رسیده اند كه ورزش های سبك به آنها كمك می كند تا كمتر احساس سفتی عضلات داشته باشید. این بدان معنا نیست كه در باشگاه كوچك هتل در حالیكه در حال تماشای تلویزیون و كانال سی. ان. ان. هستید، به سختی ورزش كنید، بلكه بدان معناست كه مدت زمانی را در استخر هتل گذرانده و یا برای دویدن آرام در بیرون و پیاده روی در یك محله جدید اختصاص دهید. مسافرت بهانه خوبی است برای اینكه یك رویه سلامتی و تناسب اندام را آغاز نمایید، بنابراین از اپلیكیشن های تناسب اندام برای این كار و علاقه مند نگاه داشتن خود بهره بگیرید.

برنامه ای برای رفع اثر اختلاف زمانی داشته باشید

اختلاف زمانی یكی از چالش برانگیزترین جوانب فیزیكی مسافرت است، كه احساس خستگی،‌ سردرد، خشكی چشم و بی خوابی شایع ترین پی آمدهای آن می باشند. برخی از مسافران از داروهایی همانند ملاتونین و یا نو – جت – لگ استفاده می كنند؛ برخی دیگر سعی دارند كه زمانبندی خواب خود را پیش از سفر تنظیم كرده و یا از اپلیكیشن هایی مانند تایم شیفتر (اندروید – آی. او. اس.) برای كمك به پیشگیری از مشكلات یاد شده استفاده كنند.

پذیرش زودتر یا خروج دیرتر را درخواست كنید
اگر برنامه سفر شما دارای فاصله های زمانی زیادی مابین پرواز و پذیرش در هتل یا خروج از هتل می باشد، زودتر بررسی كنید كه آیا امكان این وجود دارد كه چند ساعت بیشتر از هتل محل اقامت خود استفاده نمایید. در صورتیكه اتاق ها پر نباشند، بسیاری از هتل ها با خوشحالی این امكان را در اختیار شما می گذارند و شما به جای اینكه مجبور باشید بر روی یك صندلی سفت در فرودگاه بنشینید، از حضور در هتل لذت بیشتری خواهید برد.

چگونه در ازدحام جمعیت گرفتار نشوید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر