لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 7 شهر برتر با میزان کربن خنثی در آینده ی نزدیک
7 شهر برتر با میزان کربن خنثی در آینده ی نزدیک

7 شهر برتر با میزان کربن خنثی در آینده ی نزدیک

شهرها و کشورهایی که در رابطه با تغییرات اقلیمی نگران اند هدف خود را تغییر به اقتصادی بر پایه ی کربن خنثی (انتشار کربن به میزان صفر) قرار داده اند. تا به امروز، اتحاد شهرهای با کربن خنثی شامل 20 کلان شهر می باشد که تعهد به رساندن انتشار این گاز به مقدار صفر تا سال 2050 داده اند. در بین این شهرها، برلین، لندن، نیویورک، اسلو و سیدنی حضور دارند. این مقاله هفت شهر که به این هدف نزدیک شده اند را معرفی می کند. با در نظر داشتن مسائل زیست محیطی به کمک وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

کوپنهاگ

پایتخت دانمارک طرح کربن خنثی خود را توسعه داده است. ضرب الاجل آن سال 2025 درنظر گرفته شده و مسئولین تاکید دارند که این هدف کاملا واقع گرایانه است. به مدت هشت سال، کپنهاگ قصد دارد تا پنل های خورشیدی را روی سقف ساختمان های شهرداری ها و صدها توربین بادی را دورتادور شهر نصب کند. مسئولین همچنین خانه های قدیمی را بازسازی ، منابع انرژی را مجددا سازماندهی کرده و شهروندان را قانع خواهند نمود که خودروهای شخصی را ترک کنند. در همین حین، این شهر تعهد نموده که رشد اقتصادی شتاب بگیرد و کیفیت زندگی نیز بهبود یابد. با کمک طرح اقلیمی، بنا شده که میزان اشتغال تا سال 2025 به 35 هزار نفر در سال افزایش یابد و شهروندان هزینه ی کمتری برای برق و گاز بپردازند.

استکهلم

استکهلم

تا سال 2040، سوئد بطور کامل به انرژی های تجدید پذیر رو خواهد آورد، اگرچه کارشناسان عقیده دارند این ممکن است حتی زودتر اتفاق بیفتد. سوئدی ها بطور پیوسته در حال کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و قرار دادن توربین های بادی در خشکی و دریا هستند. حدود 4000 عدد از آنها در این کشور نصب شده است. در استکهلم، 83% از انرژی تولیدی برای گرمایش از باد و خورشید بدست می آید. حمل و نقل ریلی فقط بر پایه ی منابع تجدید پذیر فعال است. حدود 750 کیلومتر مسیرهای دوچرخه سواری در شهر موجود است و استفاده ی شهروندان از مترو و اتوبوس در حال افزایش است. برای ساختمان های در حال ساخت، عایق کاری در نظر گرفته شده است؛ تکنولوژی های ذخیره ی آب در سرویس های بهداشتی و حمام ها نصب شده است. مخزن های مخصوصی برای انتقال زیر زمینی فاضلاب تعبیه شده است که از آنجا، فاضلاب به ایستگاه های تصفیه می رود.
هلسینکی

هلسینکی

پایتخت فنلاند تعهد کرده تا سال 2035 به شهری با کربن خنثی تبدیل شود. مسئولین، طرحی فعال و با جزئیات برای 143 نقطه توسعه داده اند، که شامل نصب پنل های خورشیدی روی ساختمان ها و رواج دادن حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری و پیاده روی می باشد. حال بزرگترین منبع انتشار گازهای گلخانه ای در هلسینکی گرمایش است. طرح مذکور، کاهشی در مصرف گرمایش به میزان یک پنجم از طریق مدرن کردن خانه های قدیمی و معرفی استاندارد های سخت گیرانه برای ساخت سازه های جدید را در نظر دارد. هلسینکی توانایی دستیابی به اهداف اقلیمی را دارد. این شهر تا همین الان هم انتشار کربن را از سال 1990 به میزان 25% کاهش داده است.

لیورپول

لیورپول

این شهر انگلیسی نه تنها می خواهد به اولین شهر با کربن خنثی تبدیل شود، بلکه اولین شهری باشد که متوسط منفی کربن در جهان تا سال 2020 را داشته باشد. به غیر از گام های واضح به سمت این هدف، از جمله روی آوردن به منابع انرژی تجدید پذیر، کاهش تعداد خودروها و غیره، شهر تصمیم گرفته سیستم بلاک چِین را معرفی کند. مسئولین در حال همکاری با شرکت پوزیدون از کشور مالت هستند که تخصصش استفاده از تکنولوژی دیجیتال برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است. از آنجایی که این سیستم بر پایه ی فعل و انفعال یکسان شرکت کنندگان و شفافیت داده ها عمل می کند، بلاک چین قرار است تبادل انتشار گازها را ساده سازی کند. لیورپول قصد دارد از بلاک چین برای فروش واحد های کربن در بازار مالی جهانی استفاده کند.
سان فرانسیسکو
سان فرانسیسکو
قوانین اقلیمی رسمی آمریکا برای فعالان محیط زیست نا امید کننده است. سال پیش، رئیس جمهور دونالد ترامپ سندی مبنی بر کناره گیری کشورش از پیمان پاریس را به امضا رساند. با وجود این، مسئولین شهرهای مختلف و ایالت ها به گسترش برنامه هایشان ادامه داده اند. سان فرانسیسکو مثالی برجسته است، از آنجا که این شهر از سال 2000 بر روی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کار می کند. با توجه به این حقیقت که ساکنان شهر به استفاده از انرژی بادی و خورشیدی، استفاده از دوچرخه و کاشت درختان روی آورده اند، سطح گازهای گلخانه ای به 30% در سال 2016 در مقایسه با 1990 رسیده است. شهردار سان فرانسیسکو وعده داده این شهر تا سال 2050 به شهری با کربن خنثی تبدیل شود، اما این کافی بنظر نمی رسد. فرماندار کالیفرنیا جری براون این هفته اعلام کرد که تا سال 2045، کل ایالت به منابع تجدید پذیر انرژی تغییر مصرف خواهد داد.
Masdar

مصدر

شهر دوستدار محیط زیست مصدر در امارات متحده ی عربی در حقیقت هنوز وجود ندارد. اما قرار است به زودی در فاصله ی 17 کیلومتری از ابوظبی و بطور کامل با کربن خنثی ساخته شود. در نظر گرفته شده که این شهر در میانه ی کویر به محیطی پایدار با حداقل تشعشعات دی اکسید کربن تبدیل شود. ساکنین مصدر قادر به دریافت انرژی از پنل های خورشیدی، راندن خودروهای الکتریکی و بازیافت کامل ضایعات خواهند بود. تا به اینجا، حدود 100 نفر در حاشیه ی این شهر زندگی می کنند، اما مسئولان پروژه ی خلاقانه ی مصدر وعده داده اند که راه اندازی ها به زودی انجام شده و جمعیت به 100 هزار نفر خواهد رسید.
آدلاید

آدلاید
آدلاید در استرالیا می خواهد اولین شهری باشد که زیست بومی با کربن خنثی در جهان را داشته باشد. تبدیل شدن به شهروندی با هوشیاری زیست محیطی با وجود چنین کمک های ایالتی دشوار نخواهد بود. این شهر تدابیری حمایتی برای شهروندانی که قصد ساخت خانه هایی با صرفه جویی در انرژی را دارند و از خودروهای الکتریکی و پنل های خورشیدی استفاده می کنند را دارد. در آدلاید، سیستم حمل و نقل عمومی و اتوبان ها به خوبی اندیشیده شده است. قانون معروف “بیست دقیقه” اینجا کار میکند، که در آن شما می توانید از هرجای شهر به سرعت به مرکز شهر یا فرودگاه برسید.

اکوتوریسم یا طبیعت گردی چیست ؟
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر