لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> سفری در میان بهشت مفاخر ایران
سفری در میان بهشت مفاخر ایران

سفری در میان بهشت مفاخر ایران

اینجا قلب صنعت کشور، شهر ذکاوت و خردمندی، شهر انار ناب، شهری به‌ مثابه بهترین گلخانه‌های هلند، شهر بنیان‌گذار کبیر انقلاب، امام همام، خمینی (ره) است. استان اراک که درگذشته به نام عراق ایران شناخته می‌شده است ازنظر پوشش جنگلی استانی فقیر به شمار می‌رود اما با 4500 شخص با ذکاوت لقب بهشت مفاخر را به دوش می‌کشد. استان اراک از ممتازترین استان‌های کشور در زمینهٔ سرمایه‌گذاری‌های بخش صنعت است پس برای آشنایی بیشتر با شهر مهاجرپذیر اراک با ایران هتل آنلاین همراه شوید.

معرفی:
استان مرکزی از پهناورترین استان های کشور ایران است و شهر اراک (قلعه سلطان‌آباد)، مرکز آن محسوب می‌شود که اقلیم آب و هوایی حاکم بر آن دارای تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد است. شاید وقتی نام اراک را شنیده باشید آنچه در ذهن شما نقش بسته باشد یک شهر صنعتی محض است اما واقعیت امر این‌گونه نیست و در کنار صنعت بخش‌های خدمات و کشاورزی نیز از نقش قابل‌ توجهی برخوردار هستند. محصولاتی چون گندم،‌ جو، علوفه، سیب‌زمینی، انگور، هلو، سیب و گردو رایج‌ترین محصولاتی هستند که در این استان عرضه می‌شود.
جاهای دیدنی اراک
شهر اراک که در زمان قاجار تأسیس شد دارای آثار فراوانی از این دوره است و به‌ مثابه سایر شهرهای کشور دارای آثار طبیعی و تاریخی متعددی است و از آن‌های می‌توان به رود فصلی قره کهریز که از میان شهر عبور می‌کند و به کویر میقان می‌ریزد، کوه غاغان، سرخ کوه و سفید خانی در پیرامون شهر اراک اشاره کرد.
اراک
فرهنگ در شهر اراک
برای آشنایی بافرهنگ هر سرزمین و شهری، اگر به آثار تولید شده از هنر دستان مردم همان مرزبوم مراجعه شود به‌ خوبی می‌توان فرهنگ آن‌ها را شناخت و با آن خو گرفت. شهر اراک نیز به‌عنوان شهری که دارای تاریخ است دارای صنایع‌دستی متعدد و فرهنگ مختص به خود است. از جمله آثاری که توسط هنرمندان شهر اراک تولید می‌شود می‌توان به منبت‌کاری، گیوه‌بافی، سنگ‌تراشی، کتابت، سفالگری و قالی‌بافی اشاره کرد.
اراک
غذاهای محلی شهر اراک به خاطر سادگی و خوش‌رنگ بودن همیشه طرفداران زیادی داشته است. اگر میهمان‌خانه‌های گرم مردم اراک باشید حتماً با آبگوشت دوگوله دودار، ته تالی، آش بی‌بی سه‌شنبه، شفته اراکی، آش ترخینه و آبگوشت کشک آشنا خواهید شد که این به‌ نوبه خود جزیی از هیجانات سفر شما به شهر مفاخر ایران خواهد بود. اگر تصمیم گرفتید که برای تهیه سوغاتی در شهر اراک اقدام کنید می‌توانید به مجموعه بازار اراک بروید و از صنایع‌دستی در کنار خوراکی معروف اراک که فتیر است استفاده کنید. هم‌چنین محصولات دیگری چون صابون محلی، گردو، انار و باسلوغ در صنایع تولیدی اراک به چشم می‌خورد که از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.
اراک
اقتصاد اراک
با توجه به این‌ که اراک یک شهر جوان به شمار می‌رود اما کلان‌ شهر محسوب می‌شود درواقع این شهر جوان در میان قطب‌های اقتصادی کشور قرار دارد و صنعتی است. اراک دارای بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم‌سازی، بزرگ‌ترین لوکوموتیو ساز خاورمیانه، بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات ماشین‌سازی خاورمیانه و… است به‌ نوعی می‌توان آن را بخشی از قلب تپنده اقتصاد کشور به شمار آورد همین ویژگی شهر اراک موجب شده است که شهری مهاجرپذیر برای افراد صاحب فن و تخصص باشد.
اراک
کجا رو ببینیم؟
در شهر اراک دیدنی‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید بر اساس تمایل و هدف خود آن‌ها را انتخاب کنید. ازجمله آثاری که می‌توانید به دیدن از آن‌ها بروید: – شهر زیرزمینی ذلف آباد
– آتشکده برزوی راهگرد

– مجموعه تاریخی بازار اراک
بنای تاریخی حمام چهارفصل

امامزاده حوا خاتون
منطقه گردشگری دره گردو در جنوب شهر اراک قرارگرفته و مکان مشخص نشده‌ای در خارج از شهر اراک است که از جاذبه‌های طبیعی این شهر محسوب می‌شود.
 غار قلعه جوق
موقعیت توپولوژی شهرستان اراک به‌گونه‌ای است که موجب توسعه سازنده‌های آهکی و دولومیتی شده است. ویژگی یادشده در شهر اراک باعث تشکیل غارهای فراوانی شده است که ازجمله مهم‌ترین غارهای شهر صنعتی اراک می‌توان به موارد پائین اشاره کرد:
– غار سفید خانی
– غار قلعه جوق
– غار انجدان

– غار آسیلی
اگر عاشق کوهنوری و صعود به ارتفاعات هستید به غرب شهرستان اراک در حاشیه سرچشمه های قره چای با مناطق سرسبز که به بهشت کوهنوردی و طبیعت‌گردی شهر اراک شهرت دارد سفر کنید. در کنار این چشمه، چشمه‌های دیگری مانند چشمه چپقلی، چشمه کیخسرو نیز وجود دارد که می‌توانید از وجود آن‌ها بهره‌مند شوید.

مفاخر شهر اراک
شهر اراک به دلیل آنکه مهد رشد مفاخر مختلف درزمینهٔ اجتماعی، فرهنگی، عرفانی، سیاسی، فلسفی و … بوده است از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است. از چهره‌های برجسته تأثیرگذار بر تاریخ ایران می‌توان به میرزا محمدتقی خان امیرکبیر، علی‌اکبر خان فراهانی، دکتر محمدمهدی فولادوند، آقا نورالدین عراقی، آقا ضیاءالدین عراقی، آیت‌الله محمدعلی اراکی، میرزا ابوالقاسم فراهانی، حاج‌آقا محسن عراقی، کربلایی کاظم ساروقی، دکتر نیسانیان و دکتر محمد خزائلی اشاره کرد.
اراک
کجا بمونیم؟

هتل‌های اراک که به راه‌آهن این شهر نزدیک هستند می‌توانید به‌ سادگی آن‌ها را رزرو کنید و هوشمندانه سفر کردن را با ایران هتل آنلاین تجربه کنید در پایین آورده شده اند:

هتل امیرکبیر
– هتل بین‌الملل پیام
– هتل زاگرس

– هتل آفتاب

مسیرهای دسترسی
اگر تصمیم گرفته‌اید که به شهر اراک در استان مرکزی سفر کنید می‌توانید یکی از موارد زیر انتخاب کنید:
فرودگاه: فرودگاه اراک در شمال شرقی شهرستان اراک و در قسمت کویر میقان، هم‌جوار با اکو توریسم دریاچه نمک میقان قرار دارد و در هفته 3 پرواز در آن توسط شرکت‌های هواپیمایی فعال (آسمان، زاگرس) به مشهد، عسلویه در حال انجام شدن است.
راه‌آهن: سفرهای ریلی همیشه از آسودگی و امنیت ویژه‌ ای برخوردار است. اگر تصمیم گرفتید به شهرستان اراک از راه‌آهن استفاده کنید می‌توانید متناسب با مبدأ سفر خود با انتخاب ایستگاه راه‌آهن به ایستگاه راه‌آهن اراک واقع در میدان راه‌آهن این شهر بروید.
حمل‌ونقل عمومی: یکی دیگر از راه‌هایی که هزینه بسیار کمی در سفر کردن برای شما وجود دارد استفاده از سرویس‌های حمل‌ و نقل عمومی پایانه مسافربری کشور است که در شهر اراک این وظیفه بر دوش پایانه مرکزی شهر اراک است، پایانه‌ای با امکانات و خدمات قابل‌ توجه در شهر اراک است.

جاهای دیدنی اراک
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر