لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> اطلاعات ضروری سفر به جزیره ی کیش
اطلاعات ضروری سفر به جزیره ی کیش

اطلاعات ضروری سفر به جزیره ی کیش

در جنوب ایران در میان آب های نیلگون خلیج فارس، جزیره ای مرجانی واقع شده که مثل بیشتر جزیره ها آب و هوای شرجی دارد و با درختان نخل و اکالیپتوس و کنار پوشیده شده است. جزیره ی کیش یکی از مناطقی است که درصدد اکسیژن خالص آن بسیار زیاد است، به همین دلیل مردم در آن کمتر احساس خستگی می کنند.

این منطقه ی توریستی علاوه بر جاذبه های طبیعی و بی نظیر دارای جاذبه های تاریخی مانند کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز و آب انبار سنتی و… نیز می باشد، در کنار این جاذبه های دیدنی کیش، تفریحات مدرن و مهیجی مانند تورهای سافاری و تفریحات دریایی به جذابیت بیشتر این جزیره افزوده اند، و این جزیره را به یکی از مناطق نمونه ی گردشگری تبدیل کرده اند. گردشگران زیادی به قصد خرید و بازارگردی به جزیره سفر می کنند و برای آن ها نیز گزینه های زیادی مانند مراکز خرید پردیس، بازار زیتون و پانیذ، دامون و بازار مرجان و … وجود دارد.
عده ای از گردشگران سکوت و آرامش جزیره را می پسندند و آن را به همه چیز ترجیح می دهند، که برای این گروه از گردشگران انتخاب یک هتل ایده آل در اولویت است. ایران هتل آنلاین شما را در انتخاب هتل های کیش که بتواند نیازهای شما را پاسخ گو باشد، همراهی خواهد کرد، و شما می توانید با توجه به اولویت های خود و خدمات ایران هتل آنلاین برای رزرو هتل های ایران سفر دلپذیری برای خود برنامه ریزی کنید.
برای شروع هر سفر داشتن اطلاعات ضروری در مورد آن شهر یکی از مولفه های مهم است، به همین دلیل در این جا به اطلاعاتی که برای سفر و اقامت در این جزیره نیاز است، می پردازیم.

یکی از اولین اطلاعاتی که هنگام ورود به جزیره نیاز داریم، آشنایی به مقررات گمرک است، قطعا اطلاع از این مقررات به ما کمک خواهد کرد، که سفری بدون مشکل را پشت سر بگذاریم، در ابتدا بهتر است با مقررات ورود و خروج کالا بیشتر آشنا شویم.
مقررات ورودی
مقررات ورودی به کیش
1. به همراه داشتن دوربین فیلمبرداری غیرحرفه ای، کامپیوتر شخصی، و تلفن همراه جز لوازم شخصی بوده و نیاز به ثبت گمرک ندارد.
2.اگر مسافرین به هنگام ورود به فرودگاه کیش کالای خارجی ( غیر از لوازم شخصی) به همراه دارند که نیاز به ثبت گمرکی دارد، قبل از ترک سالن ورودی مراتب را به گمرک اطلاع دهند تا تمهیدات لازم جهت ثبت و تطبیق در برگشت معمول گردد.
3.مسافرانی که از کشورهای خارجی وارد می شوند، می توانند به مقدار 160 دلار بدون پرداخت عوارض و مازاد برآن تا سقف 500 دلار را با پرداخت عوارض ترخیص کنند، به شرطی که آن کالا جنبه ی تجاری نداشته و از نوع کالای ممنوعه و غیر شرعی نباشد.
4.ورود حیوان از خارج از کشور تنها زمانی امکان پذیر است که مجوزهای لازم را از اداره ی دامپزشکی دریافت و به اداره گمرک ارائه دهید.

مقررات کالاهای همراه مسافرین هنگام خروج از کیش
1. با توجه به این که انجام تشریفات گمرکی مدتی طول می کشد، لازم است که مسافرین مدت زمان لازم برای انجام این تشریفات را در نظر بگیرند تا بتوانند به موقع در سالن ترانزیت حاضر شده و پروازشان را از دست ندهند.
2. مسافران هنگام بازگشت به سرزمین اصلی، علاوه بر اشیاء شخصی مستعمل خود که به شرط غیر تجاری بودن از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی معاف است، می توانند برای یک بار در سال، کالای مجاز تا سقف 80 دلار(به ازای هر نفر) در صورتی که غیرتجاری نباشد را با معافیت از پرداخت عوارض گمرکی خارج نمایند. باید توجه داشت در صورتی که ماموران گمرک تشخیص دهند که جهت خروج کالا به سرزمین اصلی نیاز به ثبت معافیت گمرکی است، لازم است مسافران مشمول معافیت با به همراه داشتن بلیط، شناسنامه یا گذرنامه کارت سبز خریداری نمایند. دفتر صدور کارت سبز در ترمینال خروجی پروازهای داخلی فرودگاه واقع شده است، و قیمت هر کارت سبز75 هزار ریال است.
3. مسافران لازم است وجود هرگونه کالایی که به همراه دارند را به گمرک اظهار کنند، و توجه داشته باشید که عبور کالا از مسیرهای غیرگمرکی، اختفا و جاساز کردن کالا قاچاق تلقی شده و پیگرد قانونی دارد.
4. خروج لوازم خانگی بزرگ از قبیل تلویزیون، یخچال، فریزر و همچنین داروهای مازاد برمصرف شخصی برای مسافران ممنوع است.
5. خروج مواد اولیه و قطعات و لوازم فنی مورد استفاده در واحدهای تولیدی توسط مسافران ممنوع است.
6. مسافرینی که حیوانی به همراه دارند باید شناسنامه واسناد و مدارک مربوط به دامپزشکی، موارد بهداشتی و قرنطینه ی آن را همراه داشته باشند.

معرفی هتل گامبرون کیش و علت نام‌گذاری عجیب آن
ادامه مطلب

خروج کالاهای زیر از کشور ممنوع می باشد:
1. اشیائ عتیقه و کتب خطی، سکه های قدیمی، تابلوهای نقاشی عتیقه، آثار اصیل فرهنگی و هرنوع شی و اثری که تاریخی و متعلق به میراث فرهنگی باشد.
2. خاویار به میزان بیش از یک کیلوگرم به ازای هر مسافر( برای کمتر از یک کیلوگرم نیز باید پلمپ شده و مهمور به مهر شیلات باشد).
3. فرش دستباف بیش از 20 متر مربع به ازای هر مسافر
4. وجه نقد بیش از 5 هزار دلار یا معادل آن به ارزهای دیگر برای هر مسافر
5.خروج زیورآلات شخصی به میزان حداکثر 150 گرم از انواع مصنوعات طلا به ازای هر مسافر مجاز است.
6 .خروج مصنوعات و ظروف نقره به عنوان هدیه و سوغات به میزان حداکثر سه کیلوگرم به ازای هر مسافرمجاز است.
سفر ماشینی به کیش
مسافرینی که با اتومبیل شخصی به این جزیره سفر می کنند باید به این قوانین توجه کنند:
1. واحد کابوتاژ گمرک کیش که در بندرگاه اسکله مستقر است، به صورت شبانه روزی آماده ارائه ی خدمات است.
2. مسافران باید در بدو ورود پروانه ی کابوتاژ صادر شده از گمرک مبدا را به کارمندان مستقر در این واحد ارائه نمایند.
3. قبل از صدور مجوز حرکت از سوی گمرک جمهوری اسلامی باید هماهنگی های لازم با شرکت کشتیرانی صورت گرفته باشد، و مدرکی که نشانگر نداشتن خلافی در امور رانندگی است، دریافت شده باشد.
4. ارائه سند مالکیت خودرو و کارت شناسایی مالک آن الزامی است.
5. ساعت شروع صدور پروانه برای کابوتاژ از 8 صبح هر روز می باشد، برای انجام امور بازرسی و تطبیق اسناد راس ساعت تعیین شده به دایره مراجعه کنید.
6. هرگونه تعمیرات که منجر به تعویض شماره سیلندر و موتور خودرو شود، در موقع خروج نیاز به مجوز بازرگانی و صنایع خواهد داشت.
7. لازم است کالاهای خریداری شده و لوازم شخصی را از خودرو خارج و از مسیر سالن ارزیابی مسافری پایانه ی دریایی به کشتی منتقل کنید.
شعب بانک های کیش
شعب بانک های کیش
از آن جایی که یکی از اطلاعات لازم برای مسافرین اطلاع از محل و شعب بانک ها می باشد، زیرا ممکن است برخی از مسافرین با هدف تجارت به کیش سفر کرده باشند، در این جا به ذکر محل این شعب می پردازیم تا در صورت نیاز به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کنید.
بانک ملت : شعبه ی مرکزی بانک ملت در خیابان سنایی واقع است، سایر شعب آن در بازارهای پردیس 1، پردیس 2 و میدان لارک واقع هستند.
بانک صادرات در بازارونوس، بازار مرجان، بازار زیتون، پردیس 1، پردیس 2 و ساختمان مالی بورس شعبه دارد.
بانک ملی دراین مراکز شعبه دارد: بازار ونوس و بازار مرجان، خیابان سنایی، پردیس 2، فرودگاه و بندرگاه
بانک انصار نیز در این مراکز شعبه دارد: پردیس یک، بازارونوس و سفین
بانک سامان در مرکز تجاری و سفین شعبه دارد.
بانک پارسیان به نام شعبه ی فردوسی در ویلاهای مروارید و به نام شعبه مرکزی در خیابان سنایی شعبه دارد.
بانک اقتصاد نوین در مرکز تجاری شعبه دارد.
بانک پاسارگاد یک شعبه ی مرکزی دارد که در مرکز تجاری واقع است.
پست بانک در ویلاهای مروارید شعبه دارد.
بانک گردشگری در خیابان سنایی شعبه دارد.
بانک سرمایه جنب بازار ونوس شعبه دارد.
بانک قوامین در مرکز تجاری شعبه دارد.
بانک سپه در پردیس یک، پردیس 2، بازار مرجان و مرکز تجاری شعبه دارد.
بانک شهر در بازار پردیس 2 شعبه دارد.
بانک مسکن در مرکز تجاری، پردیس 2 و فازA سفین شعبه دارد.
بانک سپه نیز در این مراکز شعبه دارد: مرکز تجاری، پردیس 1 ، بازار مرجان و پایگاه هوایی
بانک توسعه و تعاون در خیابان سنایی شعبه دارد.
بیمارستان جزیره کیش
بیمارستان جزیره کیش
بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره ی کیش در سال 1372 با هدف ارائه ی خدمت به بومیان، ساکنین و گردشگران در یک طبقه احداث شد. این مجموعه دارای 70 تخت می باشد و تنها بیمارستان جزیره ی کیش به شمار می رود. امکانات بیمارستان کیش در بخش وسیعی از منطقه منحصر به فرد است. این بیمارستان دارای بخش اورژانس، جراحی، سه اتاق عمل پیشرفته، اتاقCCU و ICU پنج تختخوابی و… می باشد.
امکانات پاراکلینکی این مجموعه شامل داروخانه و آزمایشگاه شبانه روزی، فیزیو تراپی، سونوگرافی دایلر و سایرامکاناتی که برای بخش پاراکلینکی ضروری است می باشد.
کلینک های تخصصی قلب و عروق، اطفال، داخلی، زنان، اورولوژی ، نورولوژی و … نیز در بهترین سطح آماده ی خدمت رسانی به ساکنین و گردشگران عزیزهستند.
آدرس بیمارستان کیش: خیابان ششصد دستگاه، بیمارستان کیش
مراکز درمانی و درمانگاه های کیش
مراکز درمانی و درمانگاه های کیش
وقتی یک خانواده یا یک فرد سفر می کند، ممکن است بنا به دلایلی دچار مشکل و بیماری شود، طبعا آگاهی از مراکز درمانی و درمانگاه های آن شهر باعث ایجاد حس امنیت خاطر و آرامش خواهد بود، و تا زمانی که به شهر خود بازگردد از آن امکانات استفاده خواهد کرد، داروخانه های جزیره با ارائه ی خدمات مناسب در خدمت مسافران هستند.
لیست درمانگاه ها و کلینک های جزیره به این صورت است:
ساختمان پزشکان سها واقع در خیابان سنایی، جنب تامین اجتماعی؛ طبقه ی دوم
مرکز بهداشت ودرمان بوعلی واقع در بلوار خاتم الانبیا، خیابان اقبال
مرکز توسعه سلامت کیش واقع در ویلاهای فردوس،روبروی بازار پردیس 1 بلوک 6
پایگاه بهداشتی کمپ سحر واقع در کمپ سحر
کلینک حامی واقع در ششصد دستگاه، پلاک 1/403
کلینیک خانواده واقع در ویلاهای فردوس، بلوک 5
اطلاعات ضروری جزیره کیش
داروخانه های جزیره ی کیش
آشنایی با موقعیت مکانی داروخانه ای که دسترسی سریع به آن امکان پذیر باشد، برای هر گردشگری لازم است. به همین دلیل داروخانه های کیش را به شما معرفی می کنیم.
داروخانه ی بیمارستان کیش در ششصد دستگاه و داروخانه ی دکتر مظفری که در نزدیکی بازار ونوس واقع شده، از بهترین داروخانه های کیش هستند. داروخانه ی بیمارستان به صورت شبانه روزی و داروخانه ی دکتر مظفری از 9 صبح تا 12 شب باز است. تنها داروخانه ای که با همه ی بیمه ها طرف قرداد است داروخانه ی پدافند هوایی است.
داروخانه ی پدافند هوایی، کلینک شهید ستاری
ساعت کاری: 8 تا 13:30
داروخانه ی پردیس کیش: خیابان فردوسی، بازارچه حافظ، پلاک 27
ساعت کاری: 9 تا 24
داروخانه ی سالار: جنب بازار ونوس، سالارکیش، پلاک 24
ساعت کاری: دو شیفت تا 12 شب
داروخانه ی سها: میدان سنایی، ساختمان سها، طبقه ی همکف
ساعت کاری: دو شیفت تا ده شب
داروخانه ی عمید، ششصد دستگاه، ساعت کاری: دو شیفت تا 12 شب
داروخانه ی بوعلی: صفین، خیابان اقبال، مرکز بهداشت بوعلی
ساعت کاری: دو شیفت تا 8:30
داروخانه ی مهر کیش: بلوار ایران، مجتمع پادنا، طبقه ی همکف
ساعت کاری: دو شیفت تا 10 شب

آشنایی با اتاق ‌های هتل مارینا پارک کیش
ادامه مطلب

توصیه های بهداشتی در سفر به کیش
کیش جزیره ای است که به داشتن ساحلی زیبا و مرجانی معروف است، به همین دلیل گردشگران زیادی به قصد شنا و استفاده از آفتاب به آن سفر می کنند. اما باید توجه داشت که ماندن در زیر آفتاب می تواند باعث گرمازدگی و آفتاب سوختگی افراد بشود.رعایت برخی اصول و توصیه های بهداشتی به شما کمک خواهد کرد از مسافرت خود لذت بیشتری ببرید و از خطر گرمازدگی در امان بمانید.
1. برای استفاده از ساحل ساعات قبل از ظهر و بعد ازظهر را انتخاب کنید، زیرا آفتاب ظهر شدیدتر است و می تواند باعث گرمازدگی کودکان بشود.
2. افرادی که پوست روشن دارند، قبل از بیرون آمدن از کرم های ضدآفتاب قوی استفاده کنند، و بیشتر از 15 دقیقه زیرآفتاب نمانند.
3.همه ی افراد باید قبل از قرار گرفتن زیر تابش خورشید از ژل ها و کرم های ضدافتاب قوی استفاده کنند.
4. برای جلوگیری از گرمازدگی لباس های روشن و گشاد بپوشید، از کلاه یا آفتاب گیر استفاده کنید. به اندازه ی کافی آب و نوشیدنی های خنک بنوشید.
5. علائم گرمازدگی را بشناسید و در صورت مشاهده بیمار را به سرعت به مراکز درمانی منتقل کنید. برای کمک به بیمار لباس هایش را کم کنید، صورت و بدن فرد را به کمک حوله خنک کرده و به آرامی و به تدریج به او مایعات بدهید.
اطلاعات ضروری جزیره کیش
علائم گرمازدگی:
ضعف، تهوع، سردرد و سرگیجه، کاهش هوشیاری
غش، تعریق شدید و بی اشتهایی
نبض تند وضعیف، گشاد شدن مردمک چشم، تنفس سریع و سطحی
رنگ پریدگی، اشکال در راه رفتن، دردعضلات
6. هنگام مسافرت از آب های ناسالم مانند آب چاه یا آب غیرآشامیدنی استفاده نکنید.
7. به علت وجود بیماری های مختلف بین دام وانسان، از مصرف گوشت های ناسالم خودداری کنید.
8. در مکان های باز مراقب نیش حشرات موذی باشید.
9. هنگام شنا در دریا مراقب توتیا و عروس دریایی باشید. از دست زدن به عروس دریایی خودداری کنید.
10. چنانچه به شنا تسلط ندارید در مناطق کم عمق شنا کنید.

11. از کفش ها و صندل های مخصوص برای راه رفتن روی شن های داغ استفاده کنید.

تلفن های ضروری کیش
کد کیش 076
کد موبایل 0934
اطلاعات تلفن 118
اطلاعات پرواز 199
اورژانس 115
فرودگاه 44443300
اطلاعات بندرگاه 4422300
حمل ونقل و ترافیک کیش 141
گمرک سازمان در بندرگاه44424011
گمرک سازمان در فرودگاه 44442878
سازمان منطقه ی آزاد کیش 44422141
اطلاعات ضروری جزیره کیش
تاکسی در جزیره کیش
برای رفت و آمد در سطح جزیره می توان از تاکسی های تلفنی (سفید رنگ) یا تاکسی های خطی (زرد رنگ) استفاده کرد. در صورت نیاز به تاکسی کافی است با یکی از مراکز ارسال تاکسی تماس بگیرید تا در اسرع وقت برایتان ارسال شود.
نرخ کرایه تاکسی های تلفنی ( دربستی-سفید رنگ)
ورودی تاکسی متر روز (از ساعت 6 صبح تا 24 3600) تومان
ورودی اولیه تاکسی متر(از ساعت 24 تا 6) 4500 تومان
از کیلومتر 0 تا 7 هر کیلومتر 396 تومان محاسبه می شود.
از کیلومتر 7 به بالا، به ازای هر کیلومتر 396 تومان محاسبه می شود.
به ازای هر دقیقه توقف 396 تومان محاسبه می شود.
نرخ کرایه تاکسی های خطی زرد رنگ
ورودی اولیه تاکسی متر روز(از ساعت 6 صبح تا 24) 990 تومان
ورودی اولیه تاکسی متر شب (از ساعت 24 تا 6) 1200 تومان
از کیلومتر 0 تا 7 هر کیلومتر 98 تومان محاسبه می شود.
از کیلومتر 7 به بالا به ازای هر کیلومتر 123 تومان محاسبه می شود.
مسیر تاکسی های خطی: بازارسفین- خیابان کنار فازA – بازار ونوس- بازار مروارید- شهرک صدف- خیابان آذربایجان- خیابان فردوسی-بازار پردیس- بازار مرجان و برعکس
نرخ کرایه فرودگاه
ورودی اولیه تاکسی مترروز(از ساعت 6 تا 24)7200 تومان
ورودی اولیه تاکسی متر شب ( از ساعت 24 تا 6 صبح)9000 تومان
همچنین گردشگران و مسافران می توانند با نصب اپلیکیشن I kish بسیاری از خدمات مورد نیاز خود، مانند درخواست تاکسی اینترنتی را دریافت کنند.
اطلاعات ضروری جزیره کیش
ساعات کار در جزیره کیش
درجزیره ی کیش مراکز خصوصی و بانک ها از شنبه تا چهارشنبه به صورت تمام وقت و روزهای پنج شنبه به طور نیمه وقت و به شرح زیر مشغول به کار می باشند:
مراکز خرید و مراکز خصوصی هفت روز هفته از ساعت 9 تا 13:30 و بعد ازظهر ها از ساعت 17 تا 23 مشغول به کار می باشند.
بانک ها از ساعت 8 تا 13:30 وبعد ازظهر ها از 17 تا 19 مشغول به کار هستند.
ادارات از ساعت 7:30 تا 14:30 و بعد از ظهرها از ساعت 17:30 تا ساعت 20 کار می کنند.

معرفی رستوران های هتل ترنج کیش
ادامه مطلب

برای داشتن سفری دلپذیر شناخت و آگاهی دو مقوله ی مهم هستند، اما برای تکمیل این دو؛ نیاز به مقوله ی سومی داریم و آن برنامه ریزی و اولویت بندی است، این که شما هدف خود را از این مسافرت مشخص کنید و با توجه به آن برنامه ریزی کنید، گام موثر و مهمی برای سفر رویایی خود برداشته اید. با توجه به این هدف شما می توانید هتل دلخواه، تفریح مورد علاقه یا جاهای دیدنی را در برنامه ی خود مشخص کرده و از تمام لحظات سفر خود لذت ببرید. امید است از دیدن جاذبه های این جزیره ی زیبا نهایت لذت را ببرید، و برای سفرهای بعد، باز هم جزیره ی کیش را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید.

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر