لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> شگفت انگیزترین هتل های بیابانی دنیا
شگفت انگیزترین هتل های بیابانی دنیا

شگفت انگیزترین هتل های بیابانی دنیا

شاید این شن های روان، تلماسه ها و بیابان های خشک و لم یزرع بی انتها تا حد زیادی غیرقابل سکونت باشند ولی چیزی از اغواگری بیابان ها کم نمی کند و نمی تواند جلوی ساخت و ساز هتل ها و فروشگاه ها را بگیرد.
در این مقاله، بهترین هتل های بیابانی دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد: از کمپ های لوکس در اعماق صحرای ساهارا تا کاخ های ماسه سنگی در حاشیه ی بیابان تار راجستان و اقامتگاه هایی که در Empty Qurater ابوظبی واقع شده اند و رزرو آنلاین هتل برای همگی قابل اجراست. این هتل های دورافتاده که در برخی از خارق العاده ترین بیابان های دنیا قرار گرفته اند، همچو واحه ای جذاب خودنمایی می کنند.

هتل قصر السراب متعلق به گروه هتل های آنانتارا، امپتی کوارتر، ابوظبی
این اقامتگاه (دو عکس فوق) در امپتی کوارتر ابوظبی (بزرگترین حجم شن دست نخورده ی دنیا) قرار گرفته است. این هتل مانند سرابی از میان تلماسه هایی به ارتفاع 800 فیت سر برآورده است. زیبایی شن های بی شمار اینجا هنگام غروب، زمانیکه شن ها که به صورت غباری صورتی رنگ درمی آیند بیشتر مشخص می شود و صحنه ای شگفت انگیز خلق می کند. مهمانان این هتل می توانند ساعت ها این چشم انداز را که آهسته آهسته تغییر می کند، ببینند و آن را تحسین کنند. به علاوه، فضای اطراف اینجا به قدری فرازمینی و جادویی است که در فیلم اخیر جنگ ستارگان به عنوان محل فیلمبرداری یکی از صحنه های فضایی و فرازمینی مورد استفاده قرار گرفت.

desert hotels

هتل آلتو آتاکاما، بیابان آتاکاما، شیلی
به این اقامتگاه بیابانی با دیوارهای خشت گلی. محوطه داخلی خنک و خدمات گرمایی و پخت و پز غذایی در قلب آتاکاما، خوش آمدید. آتاکاما مرتفع تربن و خشک ترن بیابان دنیاست. صحرای آتاکاما با آب و هوایی خشک، ارتفاعی که شش ها را قلقلک می دهد و هوایی تمیز و فاقد آلودگی، یکی از بهترین مناطق زمین برای خیره شده به ستارگان است. اگر شب هنگام به این هتل بیایید، آسمان سیاه و پرستاره هتل، شرایط مناسبی را برای دیدن کهکشان راه شیری فراهم خواهم کرد.در طول روز، خودتان را در استخر آب نمکی خنک کنید یا از دره Moon Valley که در همین نزدیکیست و فضایی ماورایی دارد، دیدن کنید یا به دیدن محل زندگی فلامینگوها در نمکزارهای Salar de Atacama بروید.
desert hotels
اقامتگاه کشتی بر گل نشسته، Skelton coast، نامبیا
این هتل جز اولین اقامتگاه هایی است که داخل پارک ملی پر رمز و راز و فراموش ناشدنی Skelton Coast ساخته شد. این اقامتگاه از رودخانه Uqab شروع می شود و تقریبا به طول 300 متر به سمت ساحل آتلانتیک کشیده شده است. همانطور که از نام این هتل مشخص است، هر کدام از 10 اتاق اینجا به گونه ای ساخته شده اند تا یادآور کشتی شکسته هایی باشند که در طول ساحل به گل نشسته اند. اما داخل این اتاق های بسیار شیک از رنگ های صامت و بخاری های هیزمی دکور استفاده شده است. از کارهایی که می توانید در اینجا انجام دهید، رفتن به تورهای تفریحی و راهنمادار است از گشت و گذار در تلماسه ها هنگام غروب گرفته تا سفر به Mowe Bay برای دیدن بقایای قایق های قدیمی و کلونی خوک های دریایی.
desert hotels
کمپ شب های بیابانی، واهیبا سندز، عمان
این کمپ بیابانی مخصوص کسانیست که نمی خواهند از راحتی ها و امکانات شهری صرف نظر کنند. این کمپ ایمن، افسونگر، رمانتیک و صدالبته، به شکل سوئیت هستند. این کمپ تا حدودی نرده کشی شده است ولی شما می توانید آزادانه در اطراف تلماسه ها قدم بزنید (کاری که قطعا شبیه ورزش کردن است). این کمپ با ماشین دو ساعت تا مسقط فاصله دارد و در جنوبشرقی مسقط واقع شده است. بخش آخر جاده خاکی است و برای پیمودن شن ها نیاز به ماشین چهار چرخ محرک (4*4) است. استایل این کمپ به سبک شیک بیابانی است و بر اساس سنت های عمانی ساخته شده است. درها بزرگ و چوبی اند و دارای قفل و چفت و بست های برنجی کلفتی هستند و دیوارها نیز برای ایجاد حسی جادویی با فانوس تزئین شده اند.
desert hotels
Amangiri، Canyon Point، یوتا، ایالات متحده
هتل Amangiri، هتل یا اقامتگاهی معمولی نیست بلکه ترکیبی از راحتی و تجمل در مهیج ترین منطقه بیابانی در آمریکای شمالی است. مهمانان به اینجا می آیند تا در مکانی دورافتاده احساس راحتی کنند و دور و برشان پر از معماری های جذاب و طبیعتی شگفت انگیز باشد و به شیوه ای کاملا شبیه به اقامتگاه های عمان، در آسایش کامل باشند. این هتل در مرز میان آریزونا و یوتا واقع شده است وتوجه داشته باشید که محل قرارگیری هتل در Canyon Point تا حد زیادی سری است و نمی توان آن را به راحتی در این بیابان مرموز پیدا کرد. گفته می شود که طی کردن مسیر خوش منظره از جاده اصلی تا هتل، جزئی از ماجراجویی های این سفر است.
desert hotels
Mihir Garh، بیابان تار، راجستان، هند
از شهر آبی جیپور یک ساعت به سمت جنوب رانندگی کنید تا به Mihir Garh برسید، جایی که مانند یک قلعه شنی از میان بیابان خشک تار سر درآورده است. این اقامتگاه لوکس خود محور تنها 9 اتاق دارد. یکی از این اتاق ها برای فرار از گرمای بیابان استخری عمیق دارد و یکی دیگر از اتاق ها برای شب های سرد، یک وان آب داغ در محوطه بیرونی دارد. بقیه نقاط این قلعه با این هدف طراحی شده اند که با شن های اطراف ترکیب شوند و نمایشگر معماری روستاهای محلی باشند، نقاطی مانند شومینه های باز، لبه های گرد و آلاچیق ها.
desert hotels
طول جغرافیایی 131، الورو، Northern Territory، استرالیا
بدون هیچ جر وبحثی، اقامت در این هتل بهترین راه برای سفر به منطقه ی پوشیده شده از سنگ ماسه ی الورو است. اتاقی پنج ستاره و سحرآمیز مخصوص شما در میان تلماسه ها و دیدن منظره ی خاص سنگ های اطراف از روی تخت خوابتان. تورهای تفریحی خصوصی و غذاهای عالی را هم به موارد بالا اضافه کنید. یکی از تپه های شنی هتل، دید 360 پانورامیک به محیط اطراف دارد و گزینه ای عالی برای تماشای طلوع و غروب خورشید است. در کل، یکی از آن تجاربی است که هر کسی آرزوی انجام دادنش را دارد.
desert hotels
اقامتگاه بیابانی andBeyond Sossusvlei، بیابان نامیب، نامبیا
اقامتگاه بیابانی andBeyond Sossusvlei در بیابان نامیب، هتلی خارق العاده و دنج با پس زمینه ی کوهها و تپه های شنی است. تک تک عناصر طراحی این هتل برای دیدن بهتر مناظر خارق العاده اطراف است: از پنجره های شیشه ای بزرگ گرفته تا تراس هایی که کل ساختمان را احاطه کرده اند و دوش های بیرونی. عکاسی در محیط اطراف این هتل، مثل بیشتر سایر نقاط نامبیا، آرزوی هر عکاسی است. برای گردش در محیط اطراف می توانید از ماشین های سافاری روباز یا تورهای پیاده روی همراه با راهنما استفاده کنید.
desert hotels
کمپ بیابانی آزالای، چیگاگا، صحرای ساهارا، مراکش
تجربه های اندکی وجو دارند که می توانند بهتر از اقامت شبانه در صحرای ساهارا باشند. کمپ بیابانی آزالای تجربه اقامت در این بیابان را در حد لوکسی به سرانجام می رساند که برای چنین منطقه ی دورافتاده ای بعید بنطر می رسد. این کمپ در میان تپه های شنی پنهان شده است و از نزدیک ترین روستا تا اینجا با ماشین 90 دقیقه فاصله است که باید در میان شن ها رانندگی کرد. از آنجا که جاده به خاطر وزش باد، مدام در حال تغییر است، وجود راهنمای محلی ضروری است. اگر به این کمپ رفتید، زیر ستارگان آسمان غذا بخورید، در میان وزش بادهای بیابان به خواب بروید و از ماجراهای عاشقانه این هتل، غش و ضعف کنید.
desert hotels
اقامتگاه سه شتر، بیابان گبی، مغولستان
قرن هاست که زندگی گله داران چادرنشین ساکن بیابان گبی مغولستان کمی تغییر کرده است و این موضوع برای کسانیکه می خواهند از راه درست خودکفا شوند، بسیار عالی است. بهترین جا برای اقامت در این ناحیه، اقامتگاه سه شتر است. این اقامتگاه در حاشیه بیابان واقع شده است و 40 خیمه ای که به خوبی بازسازی شده اند، شما را از شرایط محیطی سخت دور نگه می دارند وچشم انداز خوبی هم به بیابان و کوه گبی آلتای دارند. فقط توقع نداشته باشید که بتوانید ایمیل تان را چک کنید.
desert hotels
کمپ سن، بیابان کالاهاری، بوتسوانا
تصور مقصدی رمانتیک تر از کمپ سن، کار دشواری است. این کمپ که مشرف بر گودال های نمک Makgadikgadi است در قلب بیابان نیمه خشک کالاهاری در بوتسوانا واقع شده است. این کمپ تنها شش چادر سفید خیمه مانند دارد که با تخت خواب های چهار ستونه، فانوس های پارافینی و میزتحریرهای ساخته شده از چوب ماهون تجهیز شده اند و باید گفت که پهنه خالی از همه چیز اطراف این کمپ بشدت جذاب است. در طول روز می توانید با موتورهای چهارچرخه در ساوانای شنی کالاهاری گردش کنید و در شب، بخاطر نبود برق، خیره شدن به ستاره ها هیجان انگیزتر می شود.
desert hotels
اکسپلورا آتاکاما، بیابان آتاکاما، شیلی
هتل اکسپلورا از محل ساکت و آرام بیابانی اش و آسمان شب صافش، بیشترین بهره را می برد. ساختمان کم ارتفاع این هتل تا حدی از خانه های بیابانی خشت و گلی محلی الهام گرفته است ولی دکوراسیون داخلی معاصر و نرم و صیقلی دارند. بیشتر پنجره های این هتل چشم اندازی عالی به کوه ها و دشت های مرتفع آند دارند و باغ هایی که به دقت طراحی شده اند نیز گیاهان بومی را به معرض نمایش می گذارند. این هتل با راهنمایی های کارشناسانه، آشپزی درجه یک و چشم انداز عالی به کوه ها و دشت های مرتفع آند، محلی عالی برای گشت و گذار در آتاکاما است.
desert hotels
Suryagarh، بیابان تار، راجستان، هند
قلعه ی ماسه سنگی Suryagrah مقصدی لوکس برای مسافرت به بیابان تار راجستان است. اگرچه استراحت کردن در محیط باشکوه و قصرمانند اینجا وسوسه انگیز است ولی تورهای گردش با ماشین بیابان هتل را از دست ندهید تا واحه های پنهان عظیمی را ببینید. شاید هم بد نباشد تا برای یک شام خصوصی به یکی از تپه های شنی بروید. اسپای هتل، درمان های طبیعی متعددی با استفاده از شن به شما ارائه می دهد.
desert hotels
دیسکاوری بدو، وادی روم، اردن
بیابان برهوت نیرومند وادی روم در جنوب اردن با شن های قرمز، سازه های سنگی به شکل برج و غروب های باشکوه، حقیقتا تجربه ای فرازمینی است. لوکس ترین محل اقامت، هتل دیسکاوری برو است، کمپی در محل مناسب که هر کدام از چادرها سرویس بهداشتی سرخود و تخت خواب های راحت و نرم دارند. در این کمپ، شام به روش عرب های بدوی و سنتی در زیر شن پخته می شود و شما می توانید در حالیکه خورشید تابان به آرامی از آسمان پایین می رود، آن را تماشا کنید و نوشیدنی بنوشید. هتل می تواند ترتیب بالن سواری در صبح زود را بدهد تا شما بیابان باشکوه را از آسمان مشاهده کنید.

عجیب ترین طراحی های جدید هتل در مراسم جوایز نوآوری رادیکال
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر