لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> میدان شهرداری رشت، میدانی منحصر به فرد
میدان شهرداری رشت، میدانی منحصر به فرد

میدان شهرداری رشت، میدانی منحصر به فرد

ساخت یک بنا در دوره های زمانی متفاوت، نشان دهنده ویژگی های منحصر به فرد آن دوره است و آن را از سایر بناها متمایز می کند. ایران جزو کشورهایی است که سبک معماری خاص خود را دارد. میدان شهرداری رشت یکی از نمونه های معماری متفاوت است که نمایی زیبا دارد. از میدان شهرداری رشت عکس های زیادی منتشر شده و در مرکز شهر یاد شده قرار گرفته است. میدان شهرداری رشت جدید، اکنون یکی از جاهای دیدنی رشت محسوب می گردد که بازدید از آن برای اکثر گردشگران جالب توجه خواهد بود. اگر در فصول پر مسافر مانند بهار و تابستان قصد سفر به خطه سرسبز گیلان و بازدید از جاذبه های دیدنی و بی نظیر آن را دارید بهتر است ابتدا برای رزرو هتل های رشت اقدام نمایید تا هنگام رسیدن به مقصد با مشکلاتی نظیر کمبود اقامتگاه مناسب مواجه نشوید.

آشنایی با میدان شهرداری رشت، زیباترین میدان شهری

رشت یکی از شهرهای شمالی کشور است که روزانه افراد زیادی به آن سفر کرده و از مکان های دیدنی آن دیدن می کنند. بهترین زمان برای رفتن به این شهر دو فصل بهار و تابستان می باشد. بیشتر مردم شمال را با شهر رشت و جاده چالوس می شناسند. این شهر دارای طبیعتی زیبا و بکر است که هر شخصی را به خود جذب می کند. شاید برخی از افراد از رشت فقط به عنوان یک گذرگاه برای رسیدن به مقاصد دیگری استفاده کنند ولی باید بدانند که با گذشتن از این شهر، نیمی از جاذبه های دیدنی شمال را از دست داده اند.
میدان شهرداری رشت
میدان شهرداری رشت

میدان شهرداری رشت

دانستنی هایی از شهر رشت

رشت می تواند یک مقصد عالی برای گردشگران محسوب گردد، زیرا دارای مکان های دیدنی فراوانی است. شهر یاد شده نه تنها در بین مردم ایران بلکه در میان گردشگران خارجی نیز از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. رشت به غیر از جاذبه های طبیعی، جاذبه های گردشگری غیر طبیعی مهم دیگری همچون میدان شهرداری نیز دارد. این شهر در استان گیلان و در شمال کشور واقع شده است. استان گیلان به عنوان دهمین استان پر جمعیت در ایران شناخته محسوب می گردد و همچنین بیست و هشتمین استان از نظر وسعت می باشد. رشت دارای آب و هوایی مطلوب و معتدل است و در بیشتر ایام سال در نقاط مختلف آن شاهد بارندگی هستیم. درصد بیشتر جمعیت این استان در شهر رشت زندگی می کنند؛ به همین دلیل دوازدهمین شهر پر جمعیت در ایران می باشد و همچنین جزو ۳ شهر پر جمعیت در بین شهرهای ساحلی ایران محسوب می گردد. بندر انزلی که یکی از مهم ترین بنادر حاشیه دریای خزر است نیز در این استان قرار دارد.
میدان شهرداری رشت

جاذبه های تفریحی رشت

رشت دارای مکان ها و جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد که دیدن آن ها خالی از لطف نیست. باغ محتشم یکی از مکان های دیدنی شهر رشت می باشد که به عنوان قدیمی ترین پارک این شهر شناخته می شود. عمارت کلاه فرنگی در پارک شهر یا همان باغ محتشم قرار گرفته است. ظاهر این عمارت به گونه ای است که از نمای بیرون 3 طبقه دیده می شود ولی در اصل ۴ طبقه می باشد. پارک ملت رشت نیز یکی دیگر از پارک های این شهر است و بعد از باغ محتشم دومین پارک بزرگ رشت به شمار می رود. این پارک به جز فضای سر سبز دارای امکانات رفاهی دیگری همچون زمین های والیبال، فوتبال، بسکتبال، برکه آب و غیره می باشد.
میدان شهرداری رشت

پیشینه تاریخی میدان شهرداری

میدان شهرداری رشت یکی از زیباترین و معروف ترین میدان های شهری در ایران است و این میدان زیبا در دوره پهلوی طراحی و ساخته شد. میدان مذکور به دلیل دارا بودن پیشینه تاریخی زیاد، در ۲۶ آذر ماه سال ۱۳۵۶ به عنوان آثار ملی ثبت شده است. در اطراف میدان شهرداری خیابان های مهم، مراکز خرید سنتی و مدرن، ساختمان های شهری مهم و بناهای تاریخی واقع شده اند؛ به همین دلیل این میدان به عنوان اصلی ترین میدان در شهر رشت شناخته شده است. سنگ فرش های اطراف میدان شهرداری یکی از زیبایی های این میدان محسوب می شود. طرح بازسازی میدان شهرداری در سال ۲۰۱۷ توانست جایزه ای در بزرگ ترین رقابت طراحی دنیا کسب کند.

میدان شهرداری رشت

معماری میدان

پیش تر نیز گفته شد که میدان شهرداری در زمان پهلوی ساخته شده است و تا سال ها نماد شهرسازی مدرن در شهر رشت و ایران شناخته می شد. در اطراف این میدان کاخ بزرگ شهرداری قرار داشت که این میدان را از دیگر میدان ها متمایز می ساخت. میدان شهرداری به دلیل وجود کاخ شهرداری در اطراف آن به این نام شهرت یافت و به عنوان اولین میدان شهرداری در ایران شناخته شد. ساخت و معماری این بنا از حضور روس ها نشئت و تاثیر گرفت. طرح و الگوی اولیه آن از شهر سن پترزبورگ الهام گرفته و سبک معماری همانند معماری بناهای آن دوره روس ها است. از آن زمان تا به حال میدان شهرداری و ساختمان های اطراف آن دست خوش تغییراتی قرار گرفته اند، ولی نمای کلی خود را حفظ نموده اند. موزه پست، برج ساعت، تلگراف، ساختمان قدیمی ایران هتل، میدان شهرداری و غیره با اینکه تغییراتی هر چند اندک داشته اند ولی هنوز توانسته اند نمای کلی خود را حفظ کنند و به عنوان آثار تاریخی رشت شناخته شوند. خیابان های اطراف میدان شهرداری از آن زمان ها تغییرات زیادی داشته اند و به پیاده روهای بزرگ تبدیل شده، که همین امر باعث ایجاد نمایی زیبا در اطراف میدان گشته است.

رشت

مسیرهای دسترسی به میدان شهرداری

برای رفتن به این میدان ابتدا باید وارد استان سر سبز گیلان شوید و سپس به سمت شهر رشت حرکت کنید. با رسیدن به شهر رشت می توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی، ون و یا تاکسی خود را به میدان شهرداری برسانید. برای صرفه جویی در هزینه ها بهتر است از تاکسی ها و یا ون ها استفاده کنید. خیابان های علم الهدی، شریعتی، امام و میدان سبزه به میدان شهرداری منتهی می شوند. قبل از حرکت و ورود به این خیابان ها برای دسترسی به میدان شهرداری بهتر است از وضعیت طرح ترافیکی در آن روز مطلع شوید.

هتل کادوس رشت

اقامت در شهر رشت

اگر قصد مسافرت به شهر رشت را دارید باید در ابتدا هتل ها و امکان اقامتی آن را به خوبی بشناسید. انتخاب محل اقامت و رزرو آنلاین هتل های گیلان، یکی از مهم ترین کارهایی است که قبل از سفر باید به آن توجه کرد. شهر رشت نیز به دلیل استقبال سالانه گردشگران از آن، مکان های زیادی را به عنوان اماکن اقامتی تدارک دیده است. هتل کادوس یکی از بزرگ ترین و زیباترین هتل ها در رشت است. مکان قرار گیری این هتل پنج ستاره بسیار عالی و مناسب بوده و از آن دسترسی به جاذبه های گردشگری و فرودگاه برای همه افراد آسان است.
هتل کادوس رشت به عنوان مجلل ترین هتل شهر رشت شناخته می شود و امکانات رفاهی و خدماتی این هتل بسیار کامل و بی نقص می باشد. معماری هتل یاد شده نیز همانند میدان شهرداری از معماری سنت پترزبورگ روسیه الهام گرفته است. هتل شبستان رشت نیز یکی دیگر از هتل های شهر رشت می باشد. این هتل ۴ ستاره دارای امکانات رفاهی، صوتی و تصویری و ورزشی کاملی بوده و دارای ۶ طبقه است. منوی غذایی در رستوران های هتل شبستان کامل است و از غذاهای ایرانی تا فرنگی در آن سرو می شود. هتل پردیس، هتل ساحلی بهارستان، هتل پامچال، هتل پارک و هتل غدیر از هتل های معروف و زیبای شهر رشت به شمار می روند که اقات در آن ها بسیار لذت بخش خواهد بود.
دیدنی های رشت

سخن پایانی

در فصول بهار و تابستان که آب و هوای اکثر مناطق کشور به سمت گرمی می رود بسیاری از گردشگران، مناطق شمال ایران را مقصد مسافرت های خود قرار می دهند. یکی از شهرهای شمالی پرطرفدار در میان مسافران، رشت است که جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد و ازجمله آن ها می توان به میدان شهرداری اشاره کرد. این میدان که در دوره پهلوی ساخته شده از معماری شهر سن پترزبورگ برای ساخت آن الهام گرفته شده است.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
قلعه رودخان گیلان | تلفیق تاریخ و طبیعت
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر