لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> گشتی در جدیدترین و بزرگ ترین مجتمع تفریحی-اقامتی بانکوک
گشتی در جدیدترین و بزرگ ترین مجتمع تفریحی-اقامتی بانکوک

گشتی در جدیدترین و بزرگ ترین مجتمع تفریحی-اقامتی بانکوک

اگر شما هم از علاقمندان سفر به تایلند هستید باید بگوییم بهتر است هوشمندانه سفر کنید و در اولین فرصت برای دیدن جدیدترین جاذبه توریستی و تفریحی پایتخت این کشور به بانکوک سفر کنید. بزرگ ترین و جدیدترین جاذبه بانکوک، یک مجموعه تفریحی-اقامتی بسیار بزرگ به نام «آیکونزیام» (Iconsiam) است بسیاری انتظار افتتاح آن را می کشیدند و اکنون این اتفاق پس از سال ها انتظار رخ داده است. این مجموعه بزرگ ساحلی که 750.000 متر مربع مساحت دارد با هزینه 1.65 میلیارد دلاری ساخته شده شامل فروشگاه های خرده فروشی، مراکز غذاخوری، سرگرمی و فضاهای اقامتی است. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
بنا بر ادعای سرمایه گذاران این مجموعه عظیم- سرمایه گذاری مشترکی از شرکت های تایلندی سیام پیوات، شرکت توسعه کیفیت مگنولیا و گروه شاروئن پوکفاند- آیکونزیام بزرگ ترین پروژه تجاری این کشور تا به این تاریخ است. اما چیزی که بیش از همه در مورد این مجتمع تجاری خودنمایی می کند یک مرکز خرید بسیار بزرگ است که در این مجموعه قرار دارد. در پایتخت تایلند، فضاهای خرده فروشی به لوکس بودن و کیفیت بالایشان مشهور هستند، فضاهایی که در خود همه چیز دارند، از باغ و آبشار گرفته تا رستوران های دارای ستاره میشلین و پارکینگ های مجهز با فضاهای خاص برای خودروهای لوکس.
Iconsiam

آیکونزیام نیز از این قاعده مستثنی نیست و شاید بتوان آن را بهترین و لوکس ترین آن ها در تمام این زمینه ها دانست. این مجتمع بزرگ در 8 طبقه ساخته شده که بیش از 100 گزینه غذاخوری و 7.000 برند تایلندی و بین المللی، از جمله اولین فروشگاه اپل استور تایلند در آن گنجانده شده است. همچنین برای اولین بار در تایلند، این مجتمع فروشگاه تاکاشیمایا که یک برند تجاری معروف ژاپنی است را در خود جای داده است. بزرگ ترین فروشگاه اورجینال آدیداس را نیز می توانید در آیکونزیام بیابید.
در قسمت «آیکون لوکس» (Iconluxe) این مجتمع زیبای تجاری، مراجعه کنندگان با بهترین و با کیفیت ترین برندها از لوییس ویتون گرفته تا شانل و هرمس روبرو خواهند شد. اما مراجعه به این مجتمع تنها برای کسانی که قصد خرید دارند شگفت انگیز نیست. از دیگر فضاهای حیرت انگیز و فوق العاده مجتمع آیکونزیام می توان به «سوکسیام» (SookSiam) اشاره کرد، یک فضای بزرگ 16.000 متر مربعی در طبقه همکف مجتمع که به هنر، فرهنگ و غذاهای تایلندی 77 استان تایلند اختصاص داده شده و بازار کوچک خاص خود را دارد.

همچنین یک پارک ساحلی عمومی به نام «ریور پارک» (River Park) به مساحت 10.000 متر مربع همراه با بزرگ ترین آب نمای چند رسانه ای جنوب شرق آسیا در این مجموعه گنجانده شده است. آثار هنری و معماری از بیش از 100 هنرمند تایلندی و بین المللی را در سراسر فضاهای این مجتمع می توان یافت.
Bangkok
Bangkok
آیکونزیام را نباید تنها یک فروشگاه نامید!

این مجموعه بسیار بزرگ در واقع هنوز تکمیل نشده است. در ماه دسامبر آینده قرار است یک سینمای IMAX در این مجتمع رونمایی شده و در جولای 2019 نیز تالار کنفرانسی بزرگ برای برگزاری نشست ها و جلسات بزرگ صنعتی شهر بانکوک در همین مکان به افتتاح برسد. همچنین به گفته سازندگان، فضایی دیگر با نام «River Museum Bangkok» سال آینده به عنوان نمایشگاهی برای شرکت های مسافرتی بزرگ جهان افتتاح خواهد شد. چاداتیپ چوتراکول، مدیر آیکونزیام در سخنانی چنین گفته است: «آیکونزیام یک مقصد گردشگری است، نه یک فروشگاه یا مجموعه ای با استفاده های متعدد. و این جاذبه گردشگری در نتیجه تلاش های مشترک خلاقانه ای ساخته شده که قلب های مردم تایلند را از سبک های زندگی مختلف به هم گره زده است».

در مجتمع تجاری بزرگ آیکونزیام دو برج اقامتی نیز وجود دارد. مکان اقامتی موسوم به «Magnolia Waterfront Residences » دارای 70 طبقه بوده و از 379 فضای آپارتمانی مشترک تشکیل شده است. دیگر برج 52 طبقه ای این مجموعه خانه اولین مرکز اقامتی به سبک و برند شرقی ماندارین (Mandarin Oriental) در جنوب شرق آسیاست که 146 واحد سوپر لوکس را در خود جای داده است. قیمت هر واحد از این آپارتمان های دو خوابه از 2.58 میلیون دلار شروع می شود.
Bangkok

آن روی دیگر بانکوک در آیکونزیام
هنگام ساخت مجموعه آیکونزیام منتقدان زیادی ساخت آن را به چالش کشیده اند. بسیار بر این باورند که بانکوک به این زودی به یک مرکز خرید بزرگ دیگر ندارد زیرا حتی طبقه متوسط شهر نیز توان خرید در آن را ندارند. اما اگر هفته اول بازگشایی این مجموعه را ملاک قرار دهیم (10 نوامبر)، باید اذعان داشت که تمامی راهروهای مجتمع آیکونزیام مملو از بازدید کنندگان مشتاق و هیجان زده بود که بسیاری نیز با قصد خرید وارد شده بودند. هزاران نفر در هفته اول افتتاح آیکونزیام از درهای ورودی مجتمع گذشتند که ترکیبی از مردم تایلند و گردشگران خارجی بودند به نحوی که بدلیل ازدحام، فضای بسیار کمی برای رفت و آمد وجود داشت.

به ادعای شرکت اپل، شب اول افتتاح این مجموعه صدها نفر در مقابل فروشگاه جدید این برند دیجیتال در آیکونزیام صف کشیدند تا صبح روز بعد جزو اولین خرید کنندگان از فروشگاه اپل باشند.

یکی دیگر از مواردی که درباره آیکونزیام باید به آن اشاره داشت موقعیت مکانی آن است. این مجموعه در مسیر جاده شاروئن ناخون در بخش ثونبوری بانکوک در کنار رودخانه چائو فرایا قرار دارد، جایی که از دیرباز خانه فروشگاه های سنتی و کسب و کارهای خانوادگی بوده است. بخش ثونبوری که از قبل خانه هتل های لوکسی مانند Peninsula و Millennium Hilton بوده است در سال های اخیر به لطف اضافه شدن مکان های تجاری مانند Jam Factory– یک فضای هنری و غذاخوری در کنار ساحل رودخانه- و Lhong 1919 که یک مرکز خرید سنتی در انبارهای دولتی مرمت شده است، توجه بیشتری از طرف گردشگران خارجی و مردم محلی دریافت کرده است.

همچنین نسبت به گذشته مهمانخانه ها و رستوران ها و کافه های کوچک بیشتری که غذاها و نوشیدنی های خاص خود را دارند در این منطقه از شهر تاسیس شده اند.
Bangkok

در زمینه تاثیرات منفی، حضور آیکونزیام در این قسمت از شهر بانکوک باعث شده که ترافیکی سنگین و اجتناب ناپذیر در این منطقه ایجاد شده که مسیر حوزه های خرید و فروش سنتی شهر بانکوک مانند جاده سوخومویت و راما یک را با ازدحامی شدید روبرو کرده و همچنین قیمت املاک در این حوالی را به شدت افزایش خواهد داد.
سرمایه گذاران آیکونزیام برای ساخت قطار هوایی BTS این مجموعه به منظور کاهش مشکلات ترافیکی نیز سرمایه گذاری جداگانه ای انجام داده که از آن با نام «Gold Line» یاد می کنند اما تا سال 2020 به افتتاح نخواهد رسید. تا زمانی که این خط قطار هوایی به بهره برداری برسد، مسافران می توانند از طریق قطار هوایی موجود در شهر تایلند در ایستگاه سافان تاکسین سوار شده و از طریق قایق یا رساندن خود به ایستگاه ثونبوری، پس از آن سوار اتوبوس های تندرو شده و با طی مسافتی 1.5 کیلومتری خود را به آیکونزیام برسانند. برخی از هتل های کنار ساحل رودخانه نیز سرویس های اتوبوسی در اختیار مسافران خود قرار می دهند.

راهنمای جامع بهترین رستوران های جهان- آسیا، استرالیا و اروپا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر