لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> خیابان هشت بهشت اصفهان
خیابان هشت بهشت اصفهان

خیابان هشت بهشت اصفهان

اصفهان به واسطه وجود مساجد، مناره های منحصر به فرد، کاخ ها و پل ها با معماری زیبای اسلامی ملقب به نصف جهان است. شهری که دوره های متعدد تاریخی را به خود دیده و تا امروز آثار و نشانه های هر کدام را در گوشه و کنارش حفظ کرده است. وجود این بناهای تاریخی و گردشگری گردشگران زیادی را از داخل و خارج از کشور به اصفهان جذب کرده است. علاوه بر اماکن تاریخی برخی تمایل دارند به محله های قدیمی اصفهان سر بزنند و بافت شهری و باستانی اصفهان را از نزدیک ببینند. خیابان هشت بهشت به لحاظ نزدیکی به کاخ هشت بهشت به این نام معروف است. خیابان هشت بهشت غربی از خیابان نشاط شروع شده و به خیابان بزرگمهر ختم می شود. گردشگرانی که به دنبال رزرو هتل های اصفهان هستند می توانند در صورت تمایل در هتل زنده رود اصفهان و هتل ملک اصفهان اقامت داشته باشند. است.

خیابان هشت بهشت اصفهان

برخی از مراکز خرید مانند مجتمع تجاری اداری هشت بهشت نیز در این خیابان واقع شده اند. لازم به ذکر است خیابان هشت بهشت شرقی که شروع آن از خیابان بزرگمهر و در انتها به خیابان نیرو ختم می شود نیز در امتداد خیابان هشت بهشت غربی واقع شده است. اکنون که نام هشت بهشت آمد، حیف است صحبتی از کاخ هشت بهشت به میان نیاید. عمارت تاریخی کاخ هشت بهشت که در نزدیکی این خیابان واقع شده، از آثار تاریخی اصفهان بوده و نمونه‌ای از کاخ های محل سکونت آخرین پادشاهان دوره صفوی است؛ باغ وسیعی همراه با عمارت که تنها بخشی از باغ بزرگ نقش جهان بوده است و کمتر ایرانی پیدا می شود که حداقل یک بار در طول زندگی اش کاخ هشت بهشت اصفهان را ندیده باشد؛ کاخی که هر طرفش را نگاه کنید هنر معماری ایرانی را در آن به وضوح مشاهده خواهید کرد.

خیابان هشت بهشت شرقینتیجه گیری

اصفهان یکی از مهمترین کلانشهرهای کشور است که به سبب دارا بودن جاذبه های باستانی و طبیعی فراوان هر ساله میزان گردشگران زیادی از سراسر کشور است. خیابان هشت بهشت اصفهان ازجمله خیابان های معروف و زیبای این شهر است که قدم زدن در آن در فصل بهار و استشمام هوای تازه و مطلوب آن خالی از لطف نخواهد بود.

3/5 - (1 امتیاز)
جاهای دیدنی شهرضا اصفهان | مهد تاريخ و امامزادگان معصوم(ع)
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر