لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> کرایه ماشین در جزیره کیش
کرایه ماشین در جزیره کیش

کرایه ماشین در جزیره کیش

حتما شما نیز آوازه ماشین های لوکس مناطق آزاد را شنیده اید؛ ماشین هایی لوکس و مدرن که به وفور در خیابان های مناطق آزاد یافت می شود. یکی از این مناطق آزاد که از قضا بسیار پرطرفدار است جزیره کیش می باشد. کیش جزیره زیبای مرجانی و رویایی ایران، شهری است که در میان تمام شهرهای ایران نه تنها از لحاظ ماشین های لوکسی که در آن تردد می کنند سرآمد است بلکه از فرهنگ رانندگی بسیار بالایی نیز برخوردار است. اگر تمایل به کرایه ماشین در جزیره کیش و چشیدن طعم رانندگی با یک ماشین به روز و البته گران بها را دارید اما توانایی مالی آن را ندارید بهتر است سری به جزیره بزنید تا علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی کیش و تجربه انواع تفریحات در کیش، یک سفر ایده آل را در کنار یک سواری لوکس با هزینه ای پایین تجربه کنید. اگر قیمت کرایه ماشین در جزیره برایتان سوال است نگران نباشید هزینه کرایه ماشین در کیش نسبت به مدل ماشینی که رنت می کنید هزینه قابل قبول و مناسبی است. سواری با خودروهای بی ام و، بنز، مازراتی، لامبورگینی، هیوندای، پورشه و غیره که در اغلب شهرها فقط برای قشر خاصی مهیا است در کیش برای تمامی مسافرین یک گزینه برای لذت بردن بیشتر از جزیره گردی است.

جابجایی در جزیره

حالا که به فرودگاه جزیره رسیده اید، بسته به سفری که برنامه ریزی کرده اید ممکن است ترانسفر رایگان هتل، شما را تا محل اقامت تان برساند ولی اگر هتل مورد نظرتان چنین امکاناتی ندارد باید یک تاکسی در فرودگاه کرایه کنید تا شما را به محل اقامتتان برساند. اگر هتلی رزرو نکرده اید طبیعتا باید وقتی را صرف گشت و گذار در بین هتل ها کرده و یا به گزینه ای که راننده تاکسی به شما معرفی می کند بسنده کنید؛ اما در این میان انتخاب هوشمندانه تری نیز وجود دارد، که آن هم برنامه ریزی قبل از آغاز سفر است. کافی است سری به ایران هتل آنلاین زده و از لیست تمام هتل های کیش مناسب ترین هتل مورد نظر خود را انتخاب کرده و با کمترین قیمت آن را رزرو کنید و به جای نظر راننده تاکسی از نظر هزاران مسافری که قبل از شما در هتل اقامت کرده اند، استفاده نمایید.
به محض رسیدن به جزیره فقط باید خود را به هتل برسانید و مطمئن باشید که بهترین هتل را انتخاب کرده اید. در میان شش ناوگان تاکسیرانی جزیره، هزینه ترانسفر از فرودگاه تا هر هتلی که مد نظرتان باشد مبلغ ناچیزی است و به خاطر داشته باشید برخلاف تمام شهرها، مسافربری شخصی در کیش وجود ندارد. جابجایی در کیش نیز هزینه ای دارد که مقدار آن به مسافت های کوتاه یا بلند وابسته است؛ البته نرخ تاکسی های خطی متعادل تر است و می توان گفت که با توجه به وسعت کوچک جزیره، کیش از لحاظ هزینه تاکسیرانی جزو شهرهای گران محسوب می شود. در چنین شرایطی بهترین راه حل اجاره یک ماشین لوکس و مدرن است تا از همان فرودگاه در اختیار شما قرار گرفته و تا آخر سفر شما را در جزیره گردی همراهی کند تا هم رانندگی با یک وسیله مدرن را تجربه کنید و هم از دردسرهای پیدا کردن تاکسی رهایی پیدا کرده و در نهایت در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.
کرایه ماشین در جزیره کیش

لذت رانندگی در جزیره

زمانی که وارد کیش می شوید اولین نکته ای که توجهتان را جلب می کند خودروهای به روزی است که در سرتاسر جزیره به چشم می خورند. اینجا خبری از خودروهای رایج در سایر شهرهای ایران نیست. ماشین های لوکسی که جزو تازه ترین مدل های تولید شده در دنیا هستند گاه حتی در سیستم تاکسیرانی نیز به چشم می خورند. حضور این حجم از ماشین های لوکس حتما شما را به یاد قیمت های نجومی چند صد میلیونی تا چند میلیاردی می اندازند اما حتما به خاطر دارید که جزیره کیش یک منطقه آزاد است و این ماشین ها بدون پرداخت گمرک و نزدیک به قیمت اصلی خود در جزیره خریداری می شوند که تفاوت بسیاری با قیمت این خودروها در شهرهای دیگر دارد. ماجرا به همین جا ختم نمی شود با کمی گشت و گذار در جزیره متوجه نظم موجود در رانندگی می شوید.
اغلب مسیرها روان است و هنوز از حجم دیوانه وار ماشین های سایر شهرها خبری نیست. همه با سرعتی معمولی در حال حرکتند و صدای لایی کشیدن و یا بوق زدن های ممتد و موسیقی های آزار دهنده اصلا به گوش نمی رسد. نکته جالب تر اینکه اینجا خبری از چراغ قرمز و یا ایست های مکرر نیست. موتور سیکلت هایی پر سروصدا از غایبین سیستم حمل و نقل جزیره کیش هستند؛ گرچه چند سالی است که سر و کله موتورهای برقی پیدا شده اما خوشبختانه تعداد زیادی را شامل نمی شوند. حالا که چشمتان به جمال ماشین های لوکس روشن شده و هوس نشستن پشت فرمان یکی از همین ماشین ها به سرتان زده است، نگران نباشید؛ کیش بهترین شهر ایران برای کسب این تجربه است. کافی است سری به موسسات اجاره خودرو در کیش زده و بسته به هزینه ای که مد نظر دارید ماشین مورد علاقه تان را کرایه کنید آن هم بدون راننده و به صورت بیست و چهار ساعته. هزینه اجاره بسیاری از این خودروها در قبال قیمتشان آنقدرها بالا نیست. رانندگی با ماشین های لوکس حالا چند سالی است که یکی از پرطرفدارترین جاذبه های کیش محسوب می شود.

کرایه ماشین در جزیره کیش

نحوه کرایه ماشین در جزیره کیش

برای اجاره ماشین در جزیره بهتر است پس از قطعی شدن زمان سفر ابتدا به یکی از سایت های معتبر رنت خودرو مراجعه کرده و بر اساس هزینه ای که مد نظر دارید، ماشین مورد نظر را انتخاب کنید تا بتوانید دید درستی از هزینه ها داشته باشید. هزینه اجاره خودرو از مدلی به مدل دیگر و از شرکت به شرکت دیگر و از فصلی به فصل دیگر متفاوت است. اغلب گردشگران ماشین را برای چند روز اجاره می کنند اما امکان اجاره ماهیانه نیز وجود دارد. پس از هماهنگی با شرکت مربوطه و پرداخت هزینه اجاره، طبق توافق صورت گرفته ماشین در فرودگاه، محل اقامت و یا شرکتی که ماشین اجاره کرده اید، به شما تحویل می گردد.
در زمان تحویل خودرو اجاره نامه ای که شامل بخش هایی مانند نام اجاره کننده، مدت زمان اجاره، مدل ماشین، مشخصات فنی، کد ملی و غیره است مابین شما و شرکت مربوطه امضا می شود. بهتر است اجاره نامه را هنگام رانندگی در جزیره به همراه داشته باشید. کارت ملی و گواهینامه و یا در صورت سفر از کشورهای دیگر پاسپورت و گواهینامه بین المللی مدارکی هستند که به هنگام عقد قرارداد اجاره باید به همراه داشته باشید. یک فقره چک که مبلغ آن بسته به مدل ماشین و شرکت مربوطه متفاوت است نیز به عنوان ضمانت نزد شرکت از شما دریافت می شود. در صورت همراه نداشتن چک باید مبلغ ضمانت را به صورت نقدی در شرکت به امانت بگذارید. به هنگام تحویل خودرو چک یا مبلغ به امانت گذاشته شده عودت داده می شود.

کرایه ماشین در جزیره کیش

قوانین اجاره ماشین در کیش

حال که قصد اجاره یا رنت ماشین در کیش را دارید بهتر است ابتدا دید کاملی از قوانین اجاره خودرو داشته باشید تا بدون هیچ مشکلی از اقامت تان در جزیره لذت ببرید. بیشتر مشکلات گردشگران در زمینه رنت خودرو، ناشی از نداشتن اطلاعات کافی در این حوزه است. نکته اول اینکه، تامین بنزین ماشین به عهده شما است. نکته بعد اینکه، علاوه بر وجه ضمانی که به هنگام اجاره خودرو گرو می گذارید بسته به ارزش ماشینی که رنت می کنید باید مبلغی نیز بابت خلافی احتمالی ماشین نزد موسسه به امانت گذارید. یکی از دلایل رنت ماشین از موسسات مجاز آن است که، بسته به شرکت اجاره دهنده خودرو، دو روز تا یک هفته بعد از عودت ماشین در صورت عدم خلافی می توانید به راحتی وجه پرداختی را پس بگیرید اما در صورت کار با مراکز غیرمجاز این پروسه ممکن است برای شما دچار دردسر شود.
کرایه ماشین در جزیره کیش
هرگونه خسارت احتمالی وارده به ماشین همانند تصادفات، صدمه به بدنه و غیره بر عهده فرد اجاره کننده است اما در صورت عودت ماشین بدون صدمه، مدارک ضمان در لحظه تحویل خودرو به شما عودت داده می شود. در صورت بروز مشکل فنی برای خودرو به راحتی می توانید با همان شرکت اجاره دهنده تماس حاصل نموده و بدون پرداخت هزینه در اسرع وقت خودرو را تعویض نمایید. اگر رانندگی ایمن داشته باشید مطمئن باشید بدون کوچکترین دردسری از رانندگی خود نهایت لذت را خواهید برد اما اگر دچار مشکلی در این زمینه شدید می توانید به مدیریت حمل و نقل منطقه آزاد کیش مراجعه کنید. در برخی از فصول که جزیره شلوغ تر است و گردشگران بیشتری در آن حضور دارند قیمت اجاره خودروها افزایش پیدا می کند؛ بنابراین بهتر است هوشمندانه سفر کنید و قبل از آغاز سفر با مراجعه به سایت های موجود، اقدام به مشاهده قیمت ها و رنت خودرو کرده و هزینه ها را مدیریت کنید.
کرایه ماشین در جزیره کیش

قوانین رانندگی در جزیره

در همین ابتدای امر بهتر است به خاطر داشته باشید مبلغ جریمه حاصل از تخلفات رانندگی در کیش دو برابر نرخ معمول در سایر شهرهای ایران است. رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی کیشوندان و مسافرین جزیره، سبب شده تا رانندگی در این جزیره مرجانی کوچک، خود تبدیل به یک جاذبه دلپذیر شود. برخی از تخلفات خارج از مرزهای جزیره جزو تخلفات رانندگی محسوب نمی شود اما در کیش قوانین کمی متفاوت تر است. از جمله قوانین خاص و بامزه کیش که اتفاقا تاثیر جالبی بر زیبایی های بصری جزیره و نظم موجود در آن گذاشته این است که ماشین شما باید تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد؛ بنابراین با توجه به شرایط آب و هوایی کیش هر دو تا سه روز یکبار باید ماشین تان را به کارواش ببرید. علاوه بر تمیز بودن وسیله نقلیه شما باید مراقب عمر خودروی خود نیز باشید؛ چراکه نمی توانید بیشتر از 15 سال از یک ماشین در جزیره استفاده کنید البته این قانون برای تاکسی های جزیره به هفت سال کاهش پیدا می کند. با توجه به این موضوع همیشه در جزیره ماشین های سرپا و البته به روز جلوی چشمانتان رژه می روند.
کرایه ماشین در جزیره کیش
بر اساس قانون سوم، فرقی نمی کند چه ماشینی داشته باشید و آرامش جزیره و همه ساکنان دائمی و موقت آن باید حفظ شود. اگر قصد تردد در کیش را داشته باشید بر طبق سرعت مجاز اعلام شده نمی توانید با سرعتی بالاتر از 50 کیلومتر بر ساعت در خیابان های کیش به گشت و گذار بپردازید. مطمئنا محدودیت سرعت سبب می شود تا علاوه بر رانندگی از زیبایی های اطراف نیز نهایت استفاده را برده و سفری ایمن داشته باشید. شاید نبود چراغ قرمز رنگ از دیگر نکات جذاب جزیره کیش باشد. سال ها رعایت قانون و تمکین از قوانین وضع شده سبب شده تا بر سر هیچ چهارراهی چراغ قرمز حضور نداشته نباشد. دیربازی است که رعایت حق تقدم در میدان ها و چهارراه ها کاملا برای مردم جا افتاده و رعایت آن امری بدیهی است.
اگر در جزیره راننده ای این امر ساده را رعایت نکند حتما جزو مسافرین تازه وارد جزیره است. هنگامی که در ماشین اجاره ای خود مشغول لذت بردن از رانندگی تان هستید یادتان باشد بوق زدن در جزیره کیش ممنوع است. علاوه بر بوق زدن نمی توانید با هر صدایی از پخش ماشین مشغول رانندگی شوید چراکه ایجاد آلودگی صوتی نیز ممنوع بوده و شما باید به حریم بقیه افراد نیز احترام بگذارید. همین قوانین ساده و البته همراهی مردم با آن سبب این آرامش و سکوت دلپذیر در جزیره شده است.
کرایه ماشین در جزیره کیش
ممنوعیت استفاده از تلفن همراه به هنگام رانندگی، ممنوعیت بیرون ریختن زباله از ماشین، ممنوعیت پارک کردن در معابر اصلی و ورودی مراکز خرید و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از دیگر عواملی است که سبب شده تا کیش، یک که نه چند سر و گردن از بقیه شهرها بالاتر باشد. به همین دلیل است که اجاره خودرو در کیش کار عاقلانه ای است چراکه علاوه بر صرفه جویی قابل توجه در هزینه های جابجایی، سهولت دسترسی، در اختیار بودن وسیله نقلیه در هر ساعت شبانه روز و رانندگی با یک ماشین به روز و پیشرفته، شما را از لذت رانندگی در یک جامعه متمدن، قانونمند و پیشرفته برخوردار خواهد کرد.

هزینه اجاره خودرو در کیش

اگر قصد کرایه یک ماشین اسپرت و یا کلاسیک در جزیر کیش را دارید، گزینه های بسیاری برای انتخاب پیش روی شما قرار دارد. هزینه رنت خودرو برای یک روز کاملا متغیر بوده و مبلغ ودیعه نیز بسته به ماشینی که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود. شما می توانید مبلغ ودیعه را به صورت چک و یا نقدی پرداخت کنید.

تصادف با ماشین اجاره ای

به هنگام رانندگی در جزیره حتما حواست تان را جمع کنید زیرا این اتومبیل ها اغلب قیمت های نجومی دارند. اما اگر در طی رانندگی با این اتومبیل ها تصادفی رخ دهد تنها بخشی از هزینه توسط بیمه پرداخت می شود و باقی هزینه ها اعم از افت قیمت ماشین و تعمیر بر عهده اجاره کننده است. همچنین در روزهایی که ماشین در تعمیرگاه به سر می برد شما باید نیمی از اجاره بهای روزانه برای ماشین پرداخت کنید. به هنگام رانندگی حتما گواهینامه رانندگی و اجاره نامه خودرو را نیز به همراه داشته تا رانندگی بدون دردسری داشته باشید. همه خودروهای اجاره ای دارای یک کد و نشان مخصوص هستند که برروی شیشه جلو و عقب ماشین قرار می گیرد.

کلام آخر

کیش یکی از جزایر زیبا و محبوب در جنوب کشور است که جاذبه های دیدنی بسیاری دارد و همه روزه گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. گشت و گذار بدون داشتن خودروی شخصی کمی مشکل است از این رو بسیاری از مسافران کرایه ماشین در جزیره کیش روی آورده اند. در این جزیره می توان با پرداخت هزینه معقولانه ای از خودروهای بسیار لاکچری برای حمل و نقل استفاده نمود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
کیش شهر جنگ های شبانه و شاد
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر