لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> جزایر ساموآ ، لحظاتی واقعی از رویایی شگفت انگیز
جزایر ساموآ ، لحظاتی واقعی از رویایی شگفت انگیز

جزایر ساموآ ، لحظاتی واقعی از رویایی شگفت انگیز

سکوت بی پایان و چشم های سرشار از احترام، سواحل بسیار زیبا و دوست داشتنی و اقیانوسی که تا امتداد افق ادامه دارد، رنگ فیروزه ای آب‌ های اقیانوس، آلاچیق های دست ساز که از شاخ و برگ درختان ساخته شده اند، درختان گرمسیری و آداب و رسومی که به چشمان شما ناشناخته است، همگی ترکیب بی نظیری را به شما ارائه می دهند که سفری به یاد ماندنی را برای شما خواهند ساخت. به جزایر ساموآ خوش آمدید شما در یکی از زیباترین مناطق ساحلی دنیا قرار دارید و مطمئناً تجربه ای از سفر و آرامش را تجربه خواهید کرد که پیش از این برای شما دست نیافتنی بوده است. با ما همراه باشید تا با زیبایی های شگفت آور این جزیره بی نظیر آشنا شوید.

اگر از سفر های متداولی که در چند سال اخیر در درون کشورمان رفته اید خسته شده اید و یا اینکه برای تابستان و زمستان چیزی فراتر از رزرو هتل در کیش و یا رزرو هتل در مشهد و گذراندن سفر یک هفته ای در این شهرها، انتظار دارید، بهتر است به برخی از پیشنهادات بی نظیر سفرهای خارجی نیز توجه کنید و یکی از این سفرها، سفر به جزایر ساموآ از مجموعه جزایر “پلی نزی” در اقیانوس آرام می باشد.
ساموآ کجاست؟

ساموآ تا سال ۱۹۹۷ میلادی به عنوان “ساموآ ی غربی” خوانده می‌شد که کشوری در حاشیه اقیانوس آرام جنوبی می باشد و در قاره “اقیانوسیه” واقع شده است. در شمال این جزیره “تونگا” و در شرق آن “والیس” و “فوتونا” قرار دارند و پایتخت این کشور “آپیا” است.

جزیره ساموآ مانند جزایر “هاوایی” در بخش دورافتاده ای از اقیانوس آرام قرار دارد. اما این دور افتادگی جزو مزیت‌های این جزیره به حساب می آید، چرا که جزیره ساموآ به دلیل بکر بودن و سواحل زیبایش یک جزیره پر طرفدار گردشگری در سطح جهان می باشد که هر سال طرفداران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می نماید.
ساموا

تاریخچه ساموآ
تاریخچه کشور ساموآ بدین صورت است که برای اولین بار یک شخص هلندی آن را در قرن هفدهم کشف کرد و نام سابق آن “ساموآ ن” بوده است. در سال ۱۹۱۴ هنگامی که جنگ جهانی اول آغاز شد، کشور “نیوزلند” این جزیره را ضمیمه خود نمود و تا سال ۱۹۶۲ نیز توسط این کشور اداره می‌شد. این کشور در یکم ژانویه سال ۱۹۶۲ استقلال خود را از کشور نیوزلند اعلام کرد.
جمعیت این کشور حدود ۲۰۰ هزار نفر می باشد و مساحت آن ۸۳۱ کیلومتر است و در پایتخت این کشور حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کند. شهرهای مهم این جزیره “وایله”، “له آئووا”، “آپولو” و “ساوای” نام دارند.
از لحاظ جغرافیایی این کشور از دو جزیره آتشفشانی تشکیل شده است. چند جزیره کوچک تر نیز در اطراف این دو جزیره قرار دارد که مجموعا ۱۰ جزیره را تشکیل می دهند. جزیره بزرگتر “ساوایی” و جزیره کوچک تر “آپولو” نام دارد.

واحد پول این کشور “تالا” نام دارد. محصولات کشاورزی اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهند که نارگیل، گوش فیل، موز، کاکائو و سیب زمینی هندی می باشد. ساموآ یی ها به زبان‌های ساموآ یی و انگلیسی صحبت می‌کند و ورزش ملی این کشور راگبی است.
Samoa

فرهنگ اجتماعی ساموآ

سنت “فا ا ساموآ ” بر شیوه مدیریت زندگی اجتماعی مردم تاکید دارد که از سه نماد و بنیان تشکیل شده است. اولین آن “ماتای” به معنای سرگروه و “آیگا” به معنای خانواده و سوم کلیسا می باشد. این تقسیم‌بندی نشانگر نوع مدیریت و تعامل مردم ساموآ با یکدیگر است و ۱۸ هزار سرگروه در ۳۶۲ روستای این کشور وجود دارند که به بررسی و انجام امور مربوط به گروه‌های خود از بعد اجتماعی، سیاسی و شهری می پردازند.
Samoa

راه های سفر به جزیره ساموآ
برای سفر به این جزیره دو راه اصلی وجود دارد: اول آنکه شما بتوانید ویزای کشورهای استرالیا و نیوزلند را اخذ نمایید و با پرواز های نسبتاً گران قیمت این کشورها به این منطقه سفر نمایید و از آنجا از طریق فرودگاه های محلی به کشور ساموآ بروید. معمولا این راه دشوار است چراکه پذیرش و تایید گذرنامه های ایرانی از طریق کشورهای اقیانوسیه به سختی انجام می‌پذیرد.
اما راه دوم و آسان تر آن است که شما از طریق تورهایی که برای سفر به این جزایر برگزار می شوند چه از طریق تورهای داخلی کشور، یا تورهایی که از طریق کشورهایی که با اقیانوسیه همسایه هستند مانند تایلند، مالزی، اندونزی و ژاپن به مجموعه جزایر ساموآ سفر نمایید.

نکته ای که وجود دارد آن است که شما از کشورهای قاره اقیانوسیه می‌توانید با ویزای فرودگاهی به این کشورها سفر نمایید. نکته دیگر که جالب توجه است آن است که پاسپورت ایرانی می تواند به مدت ۶۰ روز بدون ویزا در کشور ساموآ اقامت داشته باشد و تنها شرط ورود افراد ایرانی به این کشور داشتن بلیط پرواز برگشت می باشد.

محل های اقامت در ساموآ
کشور ساموآ محل های اقامت بسیاری را به شما پیشنهاد می‌دهد. این کشور دارای بیش از ۱۳۰ هتل می‌باشد که نسبت به مساحت و جمعیت تعداد بسیار بالایی است. هتلهای ۴ و ۵ ستاره این کشور با قیمت معقول چیزی حدود شبی ۱۵۰ هزار تومان برای هر تخت، قیمت های باور نکردنی را برای یک کشور خارجی دارد.
همچنین انتخاب محل قرارگیری این هتل ها از جمله جنگل یا کنار ساحل یا در مرکز شهر نیز می تواند از گزینه‌ های انتخاب شما باشد. ریتم کند زندگی در جزایر ساموآ می تواند سبک زندگی خاصی را به شما معرفی نماید. سقف سرعت جاده های این کشور ۶۵ کیلومتر در ساعت است و شما می توانید نهایتاً با طی زمانی حدود یک ساعت در هر جای این کشور که می‌خواهید حضور داشته باشید و از رستوران ها و جشنواره ها، جشن های بومی و سایر رویداد های فرهنگی هنری این کشور بهره مند شوید.
محل های دیدنی و تفریحات کشور ساموآ

این کشور کوچک تفریحات و سرگرمی هایی را به شما ارائه می دهد که اولین و مهمترین جاذبه گردشگری این کشور را می‌توان طبیعت بکر و سواحل زیبای آن دانست:
Samoa

ساحل لالومائو
یکی از این سواحل، ساحل لالومائو در یکی از دهکده های شرقی این جزیره می باشد که به دلیل وجود آب های آرام و شن های ساحلی سفید رنگ آن شهرت دارد. این ساحل با چشم انداز زیبای خود فضای آرام و دلنشین را برای شما فراهم می‌کند و در محیط اطراف آن سواحل سنگی نیز وجود دارد. شما می توانید در حالی که در کنار این سواحل آفتاب می گیرید، تنی به آب زده و از نوشیدنی های گرمسیری ویژه این مناطق که در بارهای ساحلی نزدیک به شما سرو می شود نهایت استفاده را ببرید و حتی می توانید برای سرگرمی با قایق هایی که برای شما فراهم شده است به همراه راهنمایان محلی اندکی از ساحل دور تر شده و قلابی به آب بیاندازید و لحظاتی آرام را در سواحل بی کران اقیانوس برای خود خلق نمایید.

اگر بگوییم که شما در کنار این سواحل، گاهی اوقات خود را در تصاویری حس خواهید کرد که در رویا به آن می پرداخته اید، اغراق نکرده‌ایم. به خصوص سواحل کشور ساموآ در غروب آفتاب بسیار حیرت انگیز و رویایی می شود و نسیم خنکی که در غروب چهره شما را می نوازد می‌تواند لحظات تکرار نشدنی را برای شما به وجود آورد. در توصیف این لحظات از طریق واژه ها واقعاً بیش از این نمی توان پرداخت مگر آنکه حتما در این جزایر حضور پیدا کنید و در هنگامی که غروب آفتاب را در کنار سواحل دریای اقیانوس آرام مشاهده نمودید با پای برهنه مسیر ساحلی برگشت به هتل را طی کنید و در هنگام شب در رستوران هایی که به روی شهر، جنگل و ساحل به صرف شامی از جنس دریا در زیر نور مهتاب بپردازید.
پناهگاه لاکپشت ها در ساتوآلپای

پناهگاه لاکپشت ها در ساتوآلپای
لاکپشت های سبز عظیم الجثه ای که در سواحل ساتوآلپای زندگی می کنند علاوه بر امکان تماشای یک موجود حیرت انگیز که عمر آن به هزاران سال می رسد می تواند شما را با این موجودات دوست داشتنی و بسیار زیبا در حال انقراض که به شدت از آنها محافظت می شود نیز آشنا نماید.

پناهگاه لاکپشت های ساتوآلپای توسط افراد محلی به حوضچه ای در گوشه ای از این جزیره انتقال پیدا کرده است تا بتوانند در آب نیمه شور به خوبی زندگی و تداوم نسل نمایند و دوباره آنها را به اقیانوس بازگردند.
فواره طبیعی آلوفاگا
فواره طبیعی آلوفاگا
فواره های طبیعی آلوفاگا

از جمله این جلوه های طبیعی که در کشور ساموآ قرار دارد می‌توان به فواره طبیعی “آلوفاگا” اشاره نمود. این فواره های طبیعی در منطقه ای در جنوب غربی جزیره ساموآ به نام دهکده “تاگا” قرار دارند.
وجود حفره های پر آب که از دل تخته سنگ ها تا ارتفاع ۲۰ تا ۳۰ متر به بیرون می پاشند و به زیبایی خودنمایی می‌کنند، جلوه هایی از طبیعت را برای شما به نمایش خواهند گذاشت که بدون شک هیچ جای دیگری نمی توانید آنها را تجربه نمایید.

بازدید از این محل برای گردشگران و حتی محلی ها هیجان انگیز بوده، چرا که حفره هایی که در سنگ های ساحلی آب را با فشار به هوا پرتاب می‌کنند دارای قدرت بسیاری است و محلی ها برای اثبات این قدرت میوه آناناس را در درون حفره‌ها می‌گذارند و هنگام پر شدن آب به آسمان فشار آب باعث متلاشی شدن این آناناس ها در آسمان می گردد و لحظاتی مفرح را برای بینندگان فراهم می نماید.
Samoa

آبشار آفو آئو
در این کشور زیبا می‌توانید از سواحل اندکی دورتر شده و به جنگل های این کشور قدم بگذارید. دنیای بکر و حیرت انگیز با طبیعتی بسیار زیبا که هزاران سال است دست نخورده باقی مانده اند و در آن جلوه های ویژه طبیعت به سبک حیرت‌انگیزی خودنمایی می‌کند.

نام دیگر این آبشار توسط محلی ها “اولموئه” می باشد. جنگل های گرمسیری بارانی که پوشیده از درختان، خزه ها و سرخس ها بر تخته سنگ ها هستند، ناگهان شما را با صحنه فرو ریختن آب از سنگ‌ها و صخره‌ها به ارتفاعات مختلف در حوضچه‌های پایین آنها روبه‌رو می‌سازد. فضای بکر برای یک تفریح هیجان انگیز که شیرجه زدن در آب های این حوضچه ها از بالای آبشار ها است، یکی از تفریحات پرطرفدار گردشگران می باشد که معمولاً شنا کردن و شیرجه زدن در این فضا را از دست نمی‌دهند، ضمن اینکه شکل‌گیری فضای دوستانه و پر از خنده و شادی در میان گردشگران و بومی ها را در این حین نمی توان از قلم انداخت.
گودال تو سوآ

گودال تو سوآ

از دیگر زیبایی های این جزیره گودال “تو سوآ” می باشد که متشکل از صخره هایی است که یک گودال به ارتفاع ۱۰۰ فوت را احاطه کرده اند و در پایین این گودال استخر کوچکی برای شنا کردن به صورت طبیعی ایجاد شده است که اطراف آن را سبزی صخره‌ها پوشانده است. هنگامی که شما در این گودال طبیعی به شنا کردن می پردازید، نمایی که از پایین مشاهده می نمایید و همچنین محدودیت آسمان بالای سرتان، نمای خوبی را برای شما ایجاد می کند و می توانید پس از اتمام شنا بر روی تخته سنگ وسط این گودال استراحت کنید یا از پلکان چوبی کنار آن بالا بیایید.

خانه رابرت لوئیس استیونسون
نویسنده معروف اسکاتلندی که اواخر عمر خود را در این جزایر سپری کرد و داستانهای حیرت انگیزی مانند داستان “گوست” و “جزیره گنج” را در این جزیره نوشته است و سرانجام در این جزیره به خاک سپرده شد به عنوان یک موزه مردم شناسی که داستان زندگی وی را بیان می کند، یکی از نقاط دیدنی جزیره ساموآ می باشد.

جالب است بدانید استیونسون مردم ساموآ را در کتابش مردمی دوست داشتنی، آسان گیر و جالب توصیف می کند که نسبت به غریبه ها واکنش های دوستانه و مهربانی دارند.
ساموا

شب نشینی بیاد ماندنی در دهکده فرهنگی ساموآ
تماشای نمایش “فیا فیا” که نمایانگر آداب و رسوم و سنت های این جزیره است. رقص های سنتی در رستوران ها و هتل های بسیاری که در آنها آواز خوانی و رقص محلی ساموآ یی انجام می‌شود و غذاهای محلی سرو می گردد. به همراه تماشای رقص و پایکوبی نوعی نمایش با نام “سیوا” توسط زنان با حرکات موزون و ظریف در حالیکه توسط مردان رقص چاقو انجام می شود را تماشا کنید و لحظات شاد و جذابی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

10 قنات بی همتا در جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر