لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 14 جاذبه ی توریستی برتر در فنلاند
14 جاذبه ی توریستی برتر در فنلاند

14 جاذبه ی توریستی برتر در فنلاند

کشور فنلاند یکی از کشور های سرد سیر جهان است که تاریخ آشفته ای را پشت سر گذاشته است. روزگاری این کشور تحت استعمار سوئدی ها بود و سپس تحت حکومت روسیه قرار گرفت. در نهایت در سال 1917 میلادی، توانست که استقلال خود را به دست بیاورد. آثار و بنا های زیادی تحت تاثیر استعمار، در سراسر فنلاند به وجود آمده اند، برای نمونه می توان به بناهای جذاب و تماشایی باقیمانده و آسیب دیده، خیابان های پر پیچ و خم سنگ فرش شده و قلعه های بلند اشاره کرد که همگی نشان دهنده ی حضور فرهنگ های متفاوت می باشند.

کشور فنلاند به چشم انداز های باور نکردنی و طبیعت فوق العاده زیبا معروف می باشد. این سرزمین دارای 55 هزار دریاچه زلال و روشن، مجمع الجزایر باشکوه و دیدنی است، و با حرکت به سمت شمال کشور با سرزمین عجایب زمستانی نابی روبرو خواهید شد که از چشم انداز های مهم و بی نظیر جهانی به شمار می روند. با این وجود شهر ها و شهرک های مدرن فنلاند با تکنولوژی هماهنگ بوده و دارای سرویس های غذا و گزینه های اقامتی برتری در سطح جهان می باشد. طبیعت معرکه‌ و چشم انداز های زیبا در دشت های وسیع، گردشگران زیادی را از سراسر جهان به این ناحیه جذب می کند. بهتر است که با برنامه ی مناسب از شهر ها و جاذبه های این سرزمین بازدید کنید و با رزرو آنلاین هتل سفری خوش را تجربه کنید. در ادامه برترین و بهترین جاذبه های گردشگری فنلاند را معرفی می کنیم تا از شگفتی های این کشور لذت ببرید.


14 – شهر قدیمی روما (Old Rauma)
گفتنی است که شهر قدیمی روما در سال 1300 میلادی بنا نهاده شده است، روما یکی از شهر های قدیمی و باستانی فنلاند می باشد. قسمت باستانی شهر دارای ویژگی هایی همچون ساختمان های تاریخی پر از رنگ و نگار و خیابان های پر پیچ و خم سنگ فرش شده است. فلکه ی مرکزی بازار در این شهر قدیمی به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته است و می توانید از کافه ها و رستوران های بیشمار این منطقه خوراکی تهیه کنید. این ناحیه به تجارت روبان توری معروف می باشد و سالانه برنامه ها و مراسم های هفتگی برای بزرگداشت این توانایی محلی برگزار می گردد. علاوه بر موارد گفته شده، مراسم های دیگری همچون بزرگداشت نقاشی هایی با قدمت قرون وسطی و گذشته های دور در چندین کلیسای شهر برگزار می شود که بهتر است در آن شرکت کنید و از نزدیک این آثار تاریخی را بررسی کنید.
13 – قلعه ی تورکو (Turku Castle)
Turku Castle
شهر تورکو در ساحل جنوب غربی فنلاند قرار گرفته است. گفته می شود که شهر در قرن 13 میلادی احداث شده است و یکی دیگر از شهر های باستانی این کشور محسوب می شود. قلعه ی با عظمت و باشکوه تورکو در این شهر بوده و قدمت این قلعه به قرن 13 میلادی بر می گردد. همچنین کلیسای بزرگ و جامع تورکو همزمان با این قلعه ساخته شده است و این عمارت قدیمی ترین ساختمان در سرزمین فنلاند به شمار می رود. نمای این کلیسا به سوی رود آورا (Aura River) بوده و یکی از مهم ترین و نمادی ترین ساختمان های شهر تورکو محسوب می شود. این قلعه در ابتدا به عنوان یک قلعه ی نظامی ساخته شد اما در قرون وسطی چندین بار با کارایی متفاوتی بکار گرفته شد. امروزه قلعه ی تورکو یکی از پربازدید ترین و معروف ترین موزه های کشور فنلاند به شمار می رود و عظمت و شکوه این بنا در سراسر جهان معروف است. در صورتی که در فصل تابستان به فنلاند سفر کنید می توانید همراه با تور های روزانه از این قلعه بازدید نمایید. گشت و گذار بدون راهنما در این قلعه ی بزرگ کاری دشوار بوده و حداقل نیمی از روز را برای تماشای بخش های مهم قلعه بهتر است که سپری کنید. از مسیر های پر پیچ و خم زیادی عبور خواهید کرد و مبلمان قدیمی، نمایشگاه های متعدد و حیاط بیرونی قلعه را می توانید از نزدیک تماشا کنید.


12 – کلیسای جامع هلسینکی (Helsinki Cathedral)
Helsinki Cathedral
شهر هلسینکی پایتخت فنلاند، یکی از برترین مقصد های گردشگری می باشد و یکی از جاذبه های مهم شهر کلیسای جامع هلسینکی است. این کلیسا ساختاری کلاسیک ندارد اما دارای معماری بی نظیری می باشد، سبک معماری این کلیسا نئو کلسیکال می باشد. در سال 1830 ساخت کلیسا شروع شد و در نهایت درهای این بنا در سال 1852 به عنوان کلیسای جامع پروتستان لوتران فنلاندی به روی مردم گشوده شد. با بازدید از کلیسا، دوازده مجسمه از حواریون حضرت عیسی مسیح را خواهید دید که در قسمت بام بیرونی کلیسا، از این بنا نگهبانی می کنند. ورودی کلیسا به سوی شهر و بندر آن بوده و از دور حواریون به چشم می خورند. بسیاری از گردشگران پس از بازدید از این بنای تاریخی به سوی میدان بازار حرکت می کنند، در این ناحیه فست فود ها و رستوران های زیادی وجود دارد و مکانی مناسب برای صرف غذای لذیذ به شمار می رود.
11 – فرهنگ سامی ایناری ( Sami Culture in Inari)
Sami Culture in Inari
مردم سامی تنها افراد بومی می باشند که در ناحیه ی اتحادیه اروپا زندگی می کنند. تعداد زیادی از سامی ها معیشت سنتی خود را حفظ کرده اند و به فعالیت هایی مانند شکار، کشاورزی در مقیاس کوچک و پرورش گوزن مشغول می باشند. امروزه مردم سامی تغییرات مهم و مفیدی را در صنعت گردشگری و صنایع دستی داشته اند. مردم سامی در ناحیه ی ایناری زندگی می کنند. در صورتی که بخواهید درباره ی فرهنگ و سنت های ویژه ی سامی ها اطلاعاتی کسب کنید بهتر است که به سوی ناحیه ی ایناری سفر کنید. همچنین پارلمان سامی که درباره ی زبان و امورات فرهنگی سامی فعالیت دارد، در ایناری واقع شده است. با بازدید از این ناحیه می توانید به تماشای موزه ی سامی، مرکز فرهنگی سامی نیز بپردازید. همچنین مزارع پرورش گوزن شمالی از توریست ها استقبال می کند. گفتنی است که در خارج از محدوده ی شهر، پارک های حیات وحش بیشماری برای بازدید وجود دارد.
10 – دریاچه سایما (Lake Saimaa)
Lake Saimaa
دریاچه سایما در جنوب‌ شرقی فنلاند واقع شده است و بزرگ ترین دریاچه در سراسر فنلاند به شمار می رود، این دریاچه جایگاه بیش از ده هزار جزیره است. به خاطر وجود جزیره های زیاد، این ناحیه با نام لیکلند یا سرزمین دریاچه ها (Lakeland) معروف می باشد. دریاچه سایما از آبراهه های پر پیچ و خم، جزایر سبز باشکوه و جنگل های انبوه تشکیل شده است، این ناحیه به داشتن خانه های ییلاقی فنلاند و حضور بسیاری از گردشگران شهرت دارد. می توان گفت کایاک سواری و پیاده روی از فعالیت های محبوب این ناحیه ی گردشگری به شمار می رود. قایق های بخاری قبل از دسترسی وسیع به ماشین ها در گذشته، به عنوان وسیله حمل و نقل، کاربرد زیادی داشته اند. امروزه این مکان به محیطی آرام برای لذت و تفریح گردشگران از چشم انداز های طبیعی و بکر دریاچه تبدیل شده است.
بیشتر بخوانید:
9 – قلعه سومنلینا (Suomenlinna Fortress)
Suomenlinna Fortress
قلعه دریایی سومنلینا که در قرن 18 میلادی در طول سلطه ی سوئدی‌ ها بر فراز 6 جزیره ساخته شد. این قلعه به عنوان یک قلعه نظامی طراحی شده بود و در ناحیه ی استراتژیک، در ورودی بندر هلسینکی واقع شده است. قلعه سومنلینا یکی از نمونه‌ های عالی معماری نظامی در اروپا می باشد. در قرن 18 قلعه در تسلط سوئدی ها بوده است و سپس این قلعه به دست حکومت روسیه افتاده و در زمان استقلال توسط فنلاندی ها اداره شده است. گفتنی است که بعد از استقلال فنلاند، نام قلعه به سومنلینا تغییر یافته که به معنی قلعه ی فنلاندی می باشد. امروزه بیش از 800 نفر در سوئوملینا زندگی می کنند و اکثریت این افراد در صنعت گردشگری فعالیت دارند. گفتنی است که قلعه ی تاریخی سومنلینا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
8 – پارک ملی اورهو ککونن (Urho Kekkonen National Park)
Urho Kekkonen National Park
پارک ملی اورهو ککونن دومین پارک ملی بزرگ در سرزمین فنلاند به شمار می رود. این پارک بسیار وسیع می باشد و گردشگران با سلیقه های گوناگون را به سوی خود جذب می کند، برخی به دنبال قدم زدن و راه پیمایی بوده و عده ای مشغول اسکی می شوند. عده ای از مردم بومی، گوزن شمالی را در این پارک پرورش می دهند. در دل طبیعت سورتمه سواری نیز طرفداران خاص خود را دارد. کوروشنشوری (Korvatunturi) یا اییر فل ناحیه ای در مرز های کشور روسیه و فنلاند می باشد که در این پارک قرار دارد، این ناحیه در بین اهالی فنلاند جایگاه سانتا کلاوس (Santa Claus) به شمار می رود. این چشم انداز طبیعی فوق العاده زیبا از جریان های روان، دره های عمیق و تپه های پر پیچ و خم تشکیل یافته است که فصل به فصل از سبز خرم و پوشیده از گیاه به رنگ سفید درخشان در حال تغییر است.


7 – اسکی در لوی (Skiing in Levi)
Skiing in Levi
گردشگران زیادی برای اسکی در این ناحیه ی رویایی به سوی لوی سفر می کنند. شیب های مخصوص اسکی لوی تقریبا در طول سال اسکی باز کمی دارد و ردیف های طولانی را مشاهده نخواهید کرد. همچنین این ناحیه معمولا شاهد بارش برف می باشد. لوی دارای امکانات مدرن و مرتبی است و گزینه های مناسبی از شور و هیجان شبانه و رستوران های غذاخوری برای اسکی بازان در ناحیه ی اقامتی لوی وجود دارد. گفتنی است که در صورتی که علاقه ی زیادی به فعالیت اسکی نداشته باشید می توانید گزینه های بسیار زیاد دیگری که مربوط به تفریحات برفی است را در محوطه انتخاب کنید. تفریحاتی همچون ماشین برف پیما سواری، سورتمه سواری با گوزن شمالی، یا شکار نیز در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد. هنگام سفر به فنلاند بهتر است بازدید از خانه های برفی یا اقامتگاه های ایگلو در این نواحی را فراموش نکنید. بیشتر این خانه های برفی دارای سقف شیشه ای می باشند تا از تماشای شفق قطبی و آسمان زیبای شب بی نصیب نباشید.
6 – قلعه اولاوین لینا (Olavinlinna Castle)
Olavinlinna Castle
قلعه ی تاریخی اولاوین لینا در یک جزیره، رو به سوی دریاچه سایما (Lake Saimaa) قرار دارد و یک بنای باشکوهی می باشد. این قلعه با اهداف استراتژیکی و محافظت از جزیره ی ساوو (Savo) ساخته شد و یک دژی مهم در برابر حملات کشور های همسایه و روسیه در سمت شرقی به شمار می رفت. از سال 1912 هر ساله، جشنواره‌ ی سالانه ی اپرا در این قلعه برگزار می ‌شود که گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی فنلاند جذب می کند. گردشگران به صورت روزانه می توانند از این قلعه بازدید کرده و در تور های مفید و تاثیرگذار آن شرکت کنند و در مورد راز های مخفی این قلعه اطلاعات کسب نمایند.


5 – شهر قدیمی پروو (Old Porvoo)
Old Porvoo
شهر قدیمی پروو در کنار رود پوروونیوکی واقع شده است و دومین شهر قدیمی فنلاند محسوب می‌ شود. این ناحیه به خاطر وجود خانه ‌های چوبی زیبا و منحصر به‌ فرد در کنار رودخانه ی پوروونیوکی (Porvoonjoki River) معروف می باشد. این رود به خلیج فنلاند می ‌ریزد و شهر پروو را به شهر هلسینکی متصل می کند. در طول فصل تابستان گردشگران سوار بر کشتی بخاری بین این دو ناحیه به گشت و گذار مشغول می شوند. خیابان ‌های سنگ ‌فرش ‌شده ‌ی این شهر قدیمی و خانه های چوبی این ناحیه بی نظیر می باشند و مغازه هایی از کالا های شیک، رستوران هایی در فضای باز از موارد محبوب بین گردشگران به شمار می روند. پارک های تماشایی و خوش منظره، فلکه بازار، ساختمان های تاریخی و جالب در این شهر وجود دارند. این ناحیه مکانی عالی برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته می باشد، با سفر یک روزه از سوی پایتخت به این شهر قدیمی لحظات خوشی سپری کنید. همچنین در طول تعطیلات می توانید در این ناحیه به آرامش دست یابید.


4 – تجربه ی سونای فنلاندی (Experience a Finnish Sauna)
 Experience a Finnish Sauna
خانه های فنلاندی به گونه ای ساخته شده اند که نظیر ندارند و هر یک دارای سونا می باشد. در حقیقت سبک معماری این منازل، یک سنت ملی می باشد. سونا یک اتاق چوبی است که به منزل اصلی وصل شده یا بخشی از خانه می باشد و توسط بخار سنگ های داغ شده، گرم می شود. در روش کلاسیک فنلاندی ها لباس های خود را در آورده وارد اتاق پر از بخار می شوند و سپس به یک رودخانه یا دریاچه شیرجه می زنند. بهتر است که قبل از سونا، دوش بگیرید. در صورتی که دوست و آشنایی در فنلاند ندارید تا از منزل های محلی استفاده کنید، نگران نباشید این رسم کلاسیک فنلاندی در بسیاری از اقامتگاه های فنلاند برای گردشگران ارائه می شود.
3 – مجمع‌ الجزایر آلند (Aland Islands)
Aland Islands
مجمع‌ الجزایر آلند ناحیه ی کوچکی در فنلاند می باشد که بیشتر ساکنین این ناحیه به جای زبان فنلاندی به زبان سوئدی صحبت می ‌کنند. مجمع‌ الجزایر آلند در دریای بالتیک (Baltic)، در جنوب فنلاند واقع شده است. جاده های پیشرفته و سیستم حمل و نقل کشتی موجب دسترسی راحت به جزیره شده است. بازدید از شهر مرکزی جزیره ماریه هامن (Mariehamn)، کاوش و جستجو در بقایای متروکه قرون وسطی، و گشت و گذار در جزایر خالی از سکنه از فعالیت های محبوب گردشگران به شمار می رود. این شهر دارای خدمات اقامتی و غذا های بین المللی می باشد. بیرون از شهر گردشگران می توانند از منظره ی زیبای دریا لذت ببرند یا کایاک سواری کنند، به پیاده روی رفته، سوار قایق های تفریحی شده و یا فعالیت های مختلف دیگر در فضای طبیعت را تجربه نمایند.
2 – قصر یخی در شهر کمی (Snow Castle of Kemi)
Snow Castle of Kemi
سالانه شهر صنعتی کمی از بازدیدکنندگان بزرگ ترین قصر یخی جهان استقبال و پذیرایی می کند. این قصر بزرگ با شروع فصل بهار ذوب می شود و در طول هر زمستان، فنلاندی ها این سرزمین عجایب را از نو با طرح های معماری جدید می سازند. در حوالی این قصر، هتل، رستوران (با لیوان های یخی)، گالری های هنری و یک کلیسا نیز ساخته می شود. گردشگران در طول روز می توانند از اتاق های هتل دیدن کنند. گردشگران زیادی از سراسر جهان به سوی این قصر یخی سفر می کنند تا مراسم ازدواج خود را در این مکان برگزار نمایند و یا در کلیسای این مکان به پیروان مسیحیت بپیوندند. قصر یخی از ماه ژانویه تا ماه آوریل با وجود درجه هوای خنک در دسترس عموم می باشد. گفتنی است که در سال 2019 فنلاند قصر برفی جدیدی خواهد ساخت که مردم در تمام طول سال بتوانند از آن بازدید کنند.


1 – شفق ‌های قطبی یا نور ‌های شمالی در آسمان لاپلند (Northern Lights in Lapland)

هر فردی بهتر است که یک بار در طول عمر خود از شفق ‌های قطبی یا نور ‌های شمالی دیدن کند، و سرزمین لاپلند در تماشای این آسمان با عظمت و منظره های طبیعی زیبا، بهترین گزینه می باشد. گردشگران در یک شب پر ستاره زمستانی فرصت تماشای این پدیده خارق العاده و جادویی را می توانند به دست آورند. رنگ های سبز، آبی، زرد، بنفش و قرمز بر فراز آسمان لاپلند در حال رقص و چرخش می باشند و با تماشای این منظره ی باشکوه خود را در افسانه های سرزمین پری خواهید یافت.

آیا پایتخت جمهوری کوزوو زشت‌ترین شهر اروپاست؟
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر