لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> آمفی تئاتر لا فنیچه در ونیز
آمفی تئاتر لا فنیچه در ونیز

آمفی تئاتر لا فنیچه در ونیز

جاذبه های طبیعی و تاریخی در داخل و خارج از كشور همیشه از پر گردشگر ترین مناطق تفریحی می باشد. دوستداران سفر و گردش نام برخی مناطق گردشگری و برخی شهرها و كشورهای خاص را هیچ گاه از یاد نمی برند. برای انتخاب مقصد سفر می توان گزینه های بسیاری را انتخاب كرد. البته بستگی به شرایط اقتصادی، فصل سفر و نوع سفر می توان درباره سفر برنامه ریزی های بسیاری داشت. بی شك اگر نیت سفر به خارج از كشور را داشته باشیم، یكی از بهترین كشور های توریست پذیر و پر گردشگر كشور “ایتالیا” می باشد. با یك برنامه ریزی دقیق می توان با رزرو هتل یا اقامتگاهی در یكی از شهر های این كشور جذاب و تهیه بلیط سفر، روزها در این كشور تاریخی و زیبا لذت برد. در این مقاله درباره یكی از جاذبه های كم نظیر شهر “ونیز” در كشور “ایتالیا” صحبت خواهیم كرد. آمفی تأتر “لا فنیچه” از زیباترین سالن های اُپرای جهان در شهر “ونیز” می باشد.

اگر اهل تاریخ، طبیعت، هیجان و مناطق بكر می باشید، بی شك به دنبال مقدمات سفر به كشور “ایتالیا” به ویژه شهر “ونیز” باشید. با یك برنامه ریزی دقیق می توانید كاملا هوشمندانه سفر كنید و با كمترین هزینه زیباترین مناطق جهان را در یك نقطه در گنار یكدیگر ببینید. كشور “ایتالیا” از جمله كشور های “اروپایی” كه با هنر و تاریخ در هم تنیده است می باشد. كشوری كه در هر نقطه آن می توان بنایی تاریخی، كه اثر دست هنرمندی بزرگ می باشد و از قرن ها پیش به یادگار مانده است را دید. شاید برخی “ایتالیا” را با “پیتزای” آن بشناسند و برخی با شهر “ونیز” آن كه در بین رود ها و آبراهه ها قرار گرفته است و به جای خودرو از قایق های كوچك استفاده می كنند.
بسیار مشكل است كه از بین تمام جاذبه های كشور “ایتالیا” به ویژه شهر “ونیز” یكی را انتخاب كرده و درباره آن به صحبت بپردازیم. درباره “ایتالیا” و به ویژه جاذبه های آن همین كافی است كه بدانیم به گفته “یونسكو” نیمی از میراٍث فرهنگی جهان در این كشور واقع شده است. آمفی تأتر “لا فنیچه” یكی از بزرگترین و زیباترین آمفی تأتر های جهان می باشد كه متاسفانه كمتر درباره آن صحبت شده است. با نگاهی گذرا به دنیای مجازی و سایت های گردشگری متوجه این موضوع خواهید شد. آمفی تأتری كه در دل شهر “ونیز” قرار گرفته است و در بین علاقمندان موسیقی در جهان كاملا شناخته شده است.
آمفی تأتر لا فنیچه
شهر “ونیز” كه همانند شبه جزیره ای كوچك در كشور “ایتالیا” قرار گرفته است، خواستگاه فرهنگ ها و تمدن های بسیاری طی تاریخ بوده است. در سال 1792 میلادی در شهر “ونیز” آمفی تأتر لا فنیچه” فعالیت خود را آغاز كرد. شاید یكی از دلایل ساخت این مجموعه عظیم، هنر دوست بودن مردم این كشور و خواستگاه موسیقی های كلاسیك و نو در این منطقه بوده است. آمفی تأتری كه در دل شهر “ونیز” و در میان دنیایی از آثار باستانی و تاریخی و همچنین كلیساهای معروف این كشور قرار گرفته است.
با گذر از كنار مغازه ها و همچنین رستوران هایی كه در اطراف این بنا قرار گرفته اند، می توان ساختمان بسیار بزرگ و باستانی را به نظاره نشست. ورودی زیبا با ستون های سر به فلك كشیده سفید رنگ این مجموعه كه با سر ستون های كم نظیر خود نشان از قدمت و هنر این مجموعه می باشد. مجسمه پرنده طلایی بر روی سر در این آمفی تأتر چشم نوازی می كند. مجموعه ای كه در چند طبقه و با قسمت های بسیار كه البته مهم ترین قسمت آن همان سالن آمفی تأتر یا سالن اپرا می باشد بیش از دو قرن است محیطی را برای برگزاری بزرگ ترین اجراهای موسیقی توسط اساتید مطرح موسیقی جهان فراهم كرده است.
آمفی تأتر لا فنیچه
با ورود به این مجموعه گچ بری ها و رنگ آمیزی های داخلی این بنا كاملا حس هنر و موسیقی را به همگان القاء می كند. پله هایی كه برای راهنمایی كردن تماشاچیان به طبقات بالا و سكوهای ویژه بازدید كنندگان از دو طرف این مجموعه به چشم می خورد. سالن اصلی با سقفی بلند كه به اندازه یك ساختمان چند طبقه ارتفاع دارد، با رنگ آبی زیبایی تزئین شده است. نقاشی هایی كه ریشه در هنر و موسیقی و فرهنگ این كشور داشته اند محیطی شاد را فراهم كرده اند. مجسمه های نیمه عریان در كنار نیم تنه هایی كه بر روی دیواره ها و سقف این مجموعه نصب شده اند، را در كمتر نقطه ای از دنیا می توان به چشم دید. در این مجموعه می توان بزرگ ترین و جذاب ترین لوستر ها را كه سقف این اثر هنری را نورانی كرده است تماشا كرد.
آمفی تأتر لا فنیچه
به شكوه و جذابیت این آمفی تأتر، می توان از بزرگ ترین برنامه ها و جشن هایی كه توسط آهنگ سازان بزرگی از جمله:بلینی، دونیتزتی، روسینی، استراوینسكی، وردی و بسیاری از اساتید مطرح جهان كه در این مجموعه برگزار شده اند پی برد. بسیاری از اپرا های مطرح دنیا برای اولین بار در این مجموعه به نمایش گذاشته و اجرا شده اند. در طول این سال ها پس از ساخت این بنا، بارها بازسازی های اساسی شده است. دلیل این بازسازی ها 3 آتش سوزی بزرگ كه آخرین و بزرگترین آن در سال 1996 میلادی كه ظاهرا به صورت عمدی صورت گرفته است، می باشد.
آمفی تأتر لا فنیچه
این مجموعه باستانی و هنری در حال حاضر نیز از فعال ترین و بزرگترین آمفی تأتر های جهان كه طرفداران بسیاری دارد می باشد. به دلیل قرار گرفتن این آمفی تأتر در میان دنیایی از زیبایی های كشور “ایتالیا” در شهر “ونیز” می توان در اطراف این بنا مكان های مذهبی و تاریخی بسیاری را به تماشا نشست. در میان جاذبه هایی كه در نزدیكی این آمفی تأتر قرار گرفته اند، می توان به كلیسای كاتولیك، كلیسای ارمنی، میدان زیبای سن ماركو، گالری هنری ماركوپولو، كلیسای جامع سینت ماركو، قصر دوك و بسیاری از جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهر كه نام بردن آن ها خود نیاز به مقالات متعددی دارد، اشاره كرد.

تئاتر مانوئل، شگفتی در قلب والتا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر