لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> ۱۰ پارک ملی زیبای سوئد
۱۰ پارک ملی زیبای سوئد

۱۰ پارک ملی زیبای سوئد

مناظر طبیعی زیبای سوئد، شامل توندرای قطب شمال تا آتشفشان های عمیق و چشم اندازهای دریایی چشم نواز، می باشد. خودتان را برای غرق شدن در حیاط وحش پارک های ملی زیبای سوئد آماده کنید.
این سرزمین سرد، حیات وحش جالبی دارد و محافظت از آن برای بقا به عهده ی پارک های ملی سوئد است. پارک های ملی محدوده ی بزرگی از این کشور را تشکیل می دهند. بسیاری از پارک های ملی این فرصت را به بازدیدکنندگان می دهند تا فریبندگی این مناظر را تجربه کنند و مسیرهای پیاده روی مشخص شده ای تا رسیدن به چشم اندازی با ارتفاع زیاد دارد. وقتی برف روی زمین خیلی ضخیم است، حرکت کردن با سورتمه سگ یا استفاده از کفش های زمستانی تنها راه برای مسافرت کردن است.

منظره ی بی نظیر نورهای شمالی را می توانید در حیات وحش پارک ها پیدا کنید. جایی که خرس ها، سیاهگوش و عقاب ها پرسه می زنند و شانس این را دارید تا شب را در کلبه ی حیات وحش بمانید. تابستان در بیشتر بخش های جنوبی سوئد مساوی با چشم اندازهایی سبز رنگ با آبشارهای خروشان، دریاچه ها و برپا کردن کمپ در جنگل های باستانی است. این ها مناظری هستند که سفرتان را فراموش نشدنی می کنند. جایی که یکی از ستون فهرست آرزوهایتان تیک می خورد و شما چیزهایی را می بینید که هیچوقت تصور دیدنشان را نمی کردید پس زودتر رزرو آنلاین هتل خود را انجام داده و راهی سوئد شوید.

۱۰. پارک ملی مودس

اگر شما به دنبال مقداری آرامش و سکوت هستید، باید به این پارک ملی بروید؛ ادعا شده است که مودس ساکت ترین مکان در تمام سوئد است. آرامش پارک به خاطر جنگل بسیار کهن آن است که بیشتر پارک را می پوشاند و همه ی سرو صداها را در خود فرو می برد.
پارک مناظر متنوعی دارد – از رودخانه ی موتوسادنو گرفته که دور باتلاقی در جنوب دور میزند و به آبشار مودس میریزد، تا دره ی عمیق ماسکوسگارسا – یک تنگه ی باریک و به مانند شکافی در زمین است. پیاده روی در پارک این فرصت را به شما می دهد تا به دنبال ریشه های مهاجرت های باستانی بروید و همچنین بتوانید در اتاق هایی که در سراسر سال به منظور اسکان بازدیدکنندگان تعبیه شده است، شب خود را بگذرانید. پارک در فصل پاییز بسیار جادویی است. در این فصل مه اسرارآمیز پارک را فرا می گیرد و برگ ها به رنگ های قرمز و زرد تغییر رنگ می دهند.

۹. پارک ملی فارنبوفیاردن
Farnebofjarden National Park

رودخانه ی دالالون از درون این پارک عبور می کند و با داشتن تنداب ها و ساحل های وسیع، مکانی بسیار عالی برای ماهی ها، پرندگان و رشد کردن گیاهان است. چشم انداز این پارک به شدت تحت تاثیر سیلاب های بهاری است که پارک را مرزبندی و زمین را تغذیه می کند و باعث ایجاد زیستگاه منحصر به فرد از دشت سیلابی، جوضچه های رودخانه ای، مراتع سبز و جنگل های قدیمی می شود. بیش از ۲۰۵ گونه از پرندگان اینجا زندگی می کنند، که جاذبه ی بزرگی برای بازدیدکنندگان است. ضمن اینکه آهوی کوهی، گوزن شمالی، سیاه گوش و سگ آبی نیز در این مکان زندگی می کنند. با آمدن این سیلاب ها روی زمین، جزیره ها ظاهر می شوند و بهترین راه برای کشف آن ها کرایه کردن یک قایق کانو و عبور از آبراه ها است. یک مکان ایده آل برای برپایی کمپ خود، در کنار دریا پیدا کنید و در این رودخانه ی پربار، ماهیگیری کنید، یا سعی کنید در تنداب ییسینگه ماهی قزل آلا شکار کنید.

۸. پارک ملی کوسترهاوت
Kosterhavet National Park

تنها پارک دریایی سوئد، پارک ملی کوسترهاوت است و اینجا پناهگاهی برای حیات وحش ساحلی و حفاظت از آن است. پترک، نروژ و اقیانوس اطلس را از سوئد جدا می کند و به طرز باورنکردنی دارای مجموعه ای بیش از ۶۰۰۰ نوع گوناگون از موجودات دریایی از جمله مرجان آب سرد می باشد. توریست ها برای تجربه کردن عجایب محیط طبیعی پارک به سمت آن کشیده می شوند.بهترین راه برای دیدن چشم انداز پارک، قایقرانی در پاییز است. شاید این شانس را داشته باشید که فک های آبی را نیز ببینید. ضمنا قایقرانی این شانس را به بازدیدکنندگان می دهد تا به جزایر کوچک و دور افتاده که فک ها در آنجا حمام آفتاب می گیرند نیز بزوند. در تابستان، دریا به اندازه ی کافی برای انجام غواصی سطحی گرم و مناسب است و می توانید به دنیای زیر آب سری بزنید یا می توانید سفری با قایق ترتیب ببینید تا به مناطق دورتر بروید.

۷. پارک ملی استنشوود
Stenshuvud National Park

این پارک، متشکل از صخره های بلند، جنگل های انبوه و سواحل شنی می باشد. این پارک بخشی زیبا از سواحل سوئد و مکانی مناسب برای پیاده روی است. یکی از بهترین مسیرهای داخل پارک شما را سطح دریا به چشم انداز ۱۰۰ متری می برد. جایی که حس می کنید غروب خورشید فریبنده است. مسیرهای پیاده روی از لحاظ سختی نشانه گذاری شده اند. در بالای قله ها برای لحظه ای استراحت کنید و به آواز پرندگان گوش کنید و دریا را نگاه کنید. ساحل برای علاقمندان به حمام آفتاب و خانواده ها در ماه های تابستان بسیار مناسب است و این برای روزهایی که می خواهید در کنار دریا دراز بکشید عالی است. از پیک نیکتان لذت ببرید و موج سواری یا شنا کنید. این از آن چشم اندازهایی است که در طول تابستان، وقتی که خورشید می تابد، حس می کنید که در نواحی گرمسیری هستید. ولی این پارک که در جنوب سوئد واقع است، چیزی بیش از یک ساحل زیباست؛ جنگل های پارک، خانه ی تنوع بزرگی از گیاهان است، از جمله گونه های نادری مثل توت فرنگی نارس. مرکز بازدیدکنندگان اطلاعات و راهکارهایی برای شناسایی جانداران این اقلیم ارائه می کند.

۶. پارک ملی تیودن
Tiveden National Park

خود را در طبیعت گم کنید و حومه های شهری سوئد را در این پارک پر از تپه و کوهستانی تجربه کنید. که این ها در طی هزاران سال، توسط یخچال های طبیعی بوجود آمده اند. با وجود جنگل هایی عمیق که مکانی مناسب برای کاوش کردن و دریاچه ی آبی درخشان برای شنا کردن، تیودن شبیه یک تفریحگاه برای کاوشگران محیط زیست است. مسیرهای نشانه گذاری شده، بازدیدکنندگان را به سمت مسیرهای موج دار راهنمایی می کند و از روی تخت سنگ های بزرگ و از درون باریکه های صخره ای به منظور داشتن چشم انداز از بالای درخت ها، عبور می کند. معمولا پارک با حضور توریست ها، بیش از اندازه شلوغ نمی شود و این حس را به شما می دهد که در مکانی دوردست قرار دارید. اگرچه به آسانی می توانید به بزرگراه دسترسی داشته باشید. برای علاقمندان به برپایی کمپ، این پارک مثل رویاست: در ماه های تابستان چادر بزنید و شب را زیر ستاره ها بگذرانید و در کنار دریاچه با طلوع آفتاب بیدار شوید.

۵. پارک ملی پاجلانتا
Padjelanta National Park

اسم این پارک در زبان محلی لولسامی، به معنی سرزمین بلندتر می باشد. پاجلانتا بزرگترین پارک ملی سوئد است. مسیرهای پیاده روی متنوع و نسبتا آسان هستند. پاجلانتا برای تنوع و فراوانی زندگی گیاهی اش معروف است، که بیشتر آنها در امتداد مسیرها دیده می شوند. همچنین گونه های مختلفی از پرندگان نیز در اینجا دیده می شوند، از عقاب طلایی نیرومند گرفته تا سلیم طلایی اروپایی. صخره نوردانی که مسیرهای سخت را انتخاب می کنند، به مناظر شگفت انگیزی بر فراز دریاچه های بزگ ویریهاوره، واستنجاوره و سالوهاوره دست پیدا می کنند. این ۳ دریاچه باهم به عنوان زیباترین منظره در سوئد را دارا شناخته می شوند.

۴. پارک ملی اسکولسکوگن
Skuleskogen National Park

کوه ها، جنگل ها، دریاها و دریاچه های این پارک هیچوقت از متحیر کردن شما دست برنمی دارند. تابستان در اسکولسکوگن دارای چشم اندازی درخشان از دریای بالتیک و طبیعتی زیبا است. مسیرهای عبور از پارک، بازدیدکنندگان را از درون بقایای جنگل ساحلی قدیمی، جنگل های سبز، مسیرهای ردیابی و تندرای سنگی می برد تا چشم اندازهای شگفت انگیز در سراسر سرزمین را ببینند. این فرصت برای بازدیدکنندگان وجود دارد که شب را در یکی از کابین های درون محدوده ی پارک سپری کنند. ماندن در شب به معنی آن است که شما می توانید وقتی بیشتری را برای لذت بردن از پیاده روی داشته باشید و با گام های آهسته تری قدم بزنید. به اضافه ی اینکه بر فراز درختان بلند می توانید با طلوع آفتاب بیدار شوید. بهترین چیز این است که استفاده از کابین ها رایگان است، فقط مطمئن باشید که در لحظه ی ورود آن را رزرو کرده باشید. زمستان برفی و سرد است ولی با یخ زیبایی پارک در سرزمین عجایب برفی بیشتر دیده می شود، با کاج های پوشیده از برف و دریاچه های یخ زده.

۳. پارک ملی سارک
Sarek National Park

مثل عکسی از سیاره ی دیگر، پارک ملی سارک، دیدن قله های دندانه دار و رودخانه های خروشان، چالشی برای بسیاری از بازدیدکنندگان است. این پارک ملی خارج از منطقه، بسیار منزوی است و به بازدیدکنندگان ماجراجو این شانس را می دهد تا این سرزمین را با چشم اندازهایی از خرس های قهوه ای، سیاهگوش ها و گوزن های شمالی بزرگ مشاهده کنند. درحالی که پرندگان شکارچی در بالای سر آنها حلقه می زنند. مسیرهای زیادی در داخل پارک علامت گذاری نشده اند و بنابراین بیشترشان دست نخورده باقی مانده اند ولی همه ی قله های کوه ها، غیر قابل دسترس نیستند و با کمک یک راهنما شگفتی های سارک نمایان می شود. هنوز هم می توان روستاهای مردم بومی سامی را در محدوده ی پارک درنظر کرفت. جایی که آن ها برای هزاران سال زندگی کرده و لباس های سنتی خود را پوشیده اند. اینجا پارکی برای کاوشگران ماجراجوست ولی تمامی کارهای سخت برای ردیابی در دل توندرای برفی به آسانی و با نگاه کردن به نورهای شمالی انجام می شود.

۲. پارک ملی تیرستا
Tyresta National Park

تیرستا در حاشیه یاستوکهلم است و برای مسافرهای روزانه اش مشهور است. در دسترس بودن از یک شهر بزرگ، به این معنی است که تیرتسا مکان خوبی برای آموزش دادن به بازدیدکنندگان درباره ی احترام گذاشتن به طبیعت و لذت بردن از محیط زیست بیرونی است. چشم انداز دره ی پارک، محیط زیست ایده آل برای بسیاری از گونه های حیواناتی است که در جنگل های قدیمی پوشیده ی شیبدار زندگی می کردند. بعضی از درختان کاج پارک، بیش از ۴۰۰ سال عمر دارند که یک نمای باورنکردنی برای بازدیدکنندگان است. با مسیرهای پیچ دار که از دریاچه ها می گذرد، در اینجا منتخبی از مسیرها با درجه ی سختی های متفاوت وجود دارد و به این معنی است که چشم انداز زیبا برای بسیاری از افراد قابل دسترسی است. خود روستای تیرستا، جذاب است و از قرن ۱۸ به خوبی محافظت شده که در واقع دروازه ای برای پارک به حساب می آید، یک مکان عالی برای یادگیری بیشتر درباره ی مسیرهای عبور و حیات وحش بومی است.

۱. پارک ملی آبیسکو
Abisko National Park
چشم انداز وسیع آبیسکو یکی از آسان ترین پارک های ملی از نظر دسترسی می باشد و واقع در لاپلند سوئد است. این پارک مکانی جادویی است و محل سکونت های طبیعی متنوعی دارد که شامل فلات ها و آبشارها، جنگل ها و کوه های برفی می باشد. منظره های زیبا تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را جذب می کند، درواقع، آبیسکو بیشترین بازدید را در کل کشور دارد. فعالیت های داخل پارک، جاذبه بزرگی برای گردشگرانی است که می خواهند به پیاده روی بر روی تپه ها بروند و اسکی کنند و سوار سورتمه سگ شوند. در ماه های تابستانی، دما نسبتا خنک باقی می ماند ولی نور آفتاب ۲۴ ساعته به این معنی است که امکان گردش، در تمام طول روز، وجود دارد. چشم انداز ناهنجار پارک، خانه ای برای حیات وحش باورنکردنی آن است: روباه قطبی، گوزن های شمالی، گوزن ها، موش قطبی و حتی ولورین هایی که در میان جنگل های شمالی و دشت های برفی، زندگی می کنند.

فرهنگ غذایی ایسلند، چالشی برای زنده ماندن نه چیزی برای لذت بردن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر