لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> چرا خلبان ها و مسافران و همچنین خود خلبان ها با یکدیگر، غذاهای متفاوتی می خورند
چرا خلبان ها و مسافران و همچنین خود خلبان ها با یکدیگر، غذاهای متفاوتی می خورند

چرا خلبان ها و مسافران و همچنین خود خلبان ها با یکدیگر، غذاهای متفاوتی می خورند

مطمئنا خطوط هوایی نشانه های ایمنی خود را از فیلم های هالیوودی نمی گیرند ولی اگر فیلم Flying High به ما چیزی یاد داده باشد، این است که با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید. تیم پرواز به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی نباید همان غذایی را بخورند که مسافرین می خورند. این درام پروازی که در سال ۱۹۸۰ پخش شد، اگر یکی از خلبان ها بجای استیک یا لازانیا، ماهی را انتخاب می کرد، داستان جوری دیگررقم می خورد. همه ی این ها ما را به فکر کردن وا داشت. آیا تهدید مسمومیت غذایی برای خطوط هوایی به اندازه ای جدی است که برای خلبان ها لیست غذایی متفاوتی در نظربگیرند؟ و آیا تیم پرواز هم، غذایی مشابه با مسافران را می خورند؟

سخنگوی آتلانتیک ویرجین می گوید: کاپیتان مسئول تضمین این است که مطمئن شود تا در هر کجای ممکن، خلبان های عملیات، غذاهای متفاوتی بخورند. اگر هر دو خلبان غذایی یکسان سفارش دادند، تیم پرواز باید به این نکته توجه کند که درخواست کدام خلبان رد شود و درخواست کدام یکی پذیرفته شود.
بنابراین اگر یک لیست مخصوص چشم نواز وجود داشته باشد و هیچکدام از خلبان ها غذای دیگری را درخواست ندهند، ممکن است آن ها غذایی یکسان بخورند ولی یک شبکه ی ایمنی وجود دارد. ویرجین می گوید: خلبان ها باید غذای خود را در زمان های متفاوتی از یکدیگر بخورند. که به دو علت معقول به نظر می آید. در شرایط ناخوشایندی اگر غذای آن ها آلوده باشد، تیم پرواز نیز در همان زمان مسموم نمی شوند و البته زمانی که حداقل یک خلبان برای انجام عملیات آماده می شود، هواپیما بسیار ایمن تر است.
1683380425 329 چرا خلبان ها و مسافران و همچنین خود خلبان ها
درحالی که سازمان های هوایی قوانین رسمی را اجرا نمی کنند، اکثر خطوط هوایی نیز همین کار را می کنند. یک سخنگوی آیروفلات خط مشی خود را تایید کرد: همانطور که در مقررات بهداشتی آمده است، غذای کاپیتان باید با غذای بقیه ی اعضایی تیم پرواز متفاوت باشد – این اقدامی احتیاطی دربرابر مسمومیت احتمالی غذایی است.

خطوط هوایی بریتانیا افزود: خلبان ها غذاهای متفاوتی می خورند. آیا در فیلم Flying High این موضوع در این صنعت گسترده آموزش داده شد؟ البته که نه. شماری از حوادثی که پیش از اکران این فیلم، اتفاق افتاد، خطوط هوایی را وادار به انجام اقدامات ایمنی نمود. در فوریه ی ۱۹۷۵، برای مثال، ۱۹۶ مسافر و یک خلبان در یک سرویس ژاپنی هواپیمایی از توکیو به پاریس، پس از غذا خوردن مسموم شدند. ژامبون آنها حاوی باکتری های استافیلوکوک بود و زمانی که هواپیما برای تامین سوخت در کپنهاگ متوقف شده بود۲ ۱۴۳ بیمار نیاز به بستری شدن داشتند. با شانس کمی، خلبانان گوشت خوک را مصرف نکردند ( آنها به خوردن استیک اصرار داشتند. چون ساعت بدنشان در حالت خوردن صبحانه نبود. ) و با خیال راحت هواپیما را فرود آوردند. این داستان یک وجه تاریک دارد. در حالی که کسی از شیوع این مسمومیت نمرد، آشپز خود را مسئول این قضیه دانست و مدت کوتاهی بعد، اقدام به خودکشی کرد.
غذا و خوراک

اخیرا، یک گزارش مقامات هواپیمایی کشوری، در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که بین ۳۰ تا ۵۰ خلبان که مسئولیت عملیات پرواز به فرودگاه های انگلیس را بر عهده دارند، هر ساله در کنترل کردن ناتوان می شوند، بسیاری از آن ها بخاطر مسمومیت غذایی است. یکی از کاپیتان ها در طول پرواز به اکسیژن نیاز پیدا کرد و دیگری مجبور شد تا در مالاگا فرود اضطراری داشته باشد.
همانطور که خلبانان نباید با یکدیگر و تیم پرواز غذاهای یکسانی بخورند، همچنین نباید غذایشان با غذای مسافران یکی باشد. آن ها همیشه می توانند از منوی بهتری غذای خود را انتخاب کنند، پس به آن ها برای غذای نا امید کننده ی اکونومی خود ایراد نگیرید.

ایروفلات گفت: غذای خدمه بر اساس ترجیحات فردی و شرایط شغلی است، غذای آنها همان غذایی که به مسافران ارائه می شود نیست. اگرچه برای مسافران کلاس تجاری و خدمه غذاهای گرم یکسانی در نظر گرفته می شود.

ویرجین اضافه کرد: همانطور که خلبانان و خدمه به طور هفتگی پرواز می کنند، آن ها غذاهای متفاوتی نسبت به مشتریان ما به منظور ایجاد تنوع دارند. این وعده های غذایی شامل ساندویچ ها، سالادها، منتخبی از غذاهای گرم ( صبحانه، ناهار یا شام، با گزینه های سبزیجات و گوشت) به اضافه ی غذاهای آماده شامل میوه، آجیل، چیپس ها و شکلات می باشند.

آنها در کجا غذاهای خاص خود را می خورند؟ بعضی از هواپیماها تخت خواب های مخفی دارند، جایی که خدمه ی پرواز می توانند در آنجا چرت بزنند. ویرجین می گوید: خلبانان ما می توانند در عرشه و کابین پرواز غذا بخورند و تیم پرواز می تواند در مناطقی از آشپزخانه غذا بخورند.
خلبان

چقدر ناامید کننده
خطوط هوایی همچنین اجازه می دهد تا خدمه غذای خودشان را بیاورند و بسیاری از آن ها ترجیح می دهند به مهارت های آشپزی خود تکیه کنند. استیو دربی، خلبان آمریکایی سال گذشته گفت: بعد از ۳۵ سال و حداقل شش مورد مسمومیت غذایی، بجز در شرایط شدید و کنترل شده، من از غذای خدمه نمی خورم. شکی ندارم که آشپزخانه ایمن است ولی وقتی که غذا از آشپزخانه به بیرون می رود، شرایط غیر قابل پیش بینی می شود. چیلرهای هواپیمای ما به ندرت تا دمای سالم ۴۱ درجه ی فارنهایت خنک می کنند. اغلب آنها در محدوده ی ۵۰ تا ۷۰ درجه ی فارنهایت کار می کنند.
غذاهای بین المللی تقریبا بهتر هستند اما هنوز به شدت بی کیفیت هستند. قبل از هر پرواز، مطمئن می شوم که به درستی تغذیه شده ام و با خود به اندازه ی کافی غذا به همراه می برم تا اگر غذای خدمه خراب شده و یا غیر قابل خوردن باشد، من بتوانم تا رسیدن به مقصد زنده بمانم.که این می تواند درس بسیار خوبی برای همه ی ما باشد. غذای هواپیما به ندرت غذای خوبی است و آن همه پلاستیک و اصراف کردن، بسیار شرم آور است. شاید وقت آن باشد تا همه ی ما به غذاهای بسته بندی شده تکیه کنیم.
بعد از همه ی اینها، تاریخ غذاهای داخل هواپیما به نقطه ی ابتدای خود باز می گردد و آن هم به این علت است که در ۱۱ اکتبر ۱۹۱۹ اولین غذای خطوط هوایی بر روی پروازی از لندن به پاریس سرو شد. آنها غذاهای از قبل بسته بندی شده ای بودند که قیمت هرکدام سه شیلینگ بود و حاوی ساندویچ سه نفره، میوه و شکلات بودند.

دلایل منع ورود مسافر به هواپیما
ادامه مطلب

1/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر