لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> هند در آستانه ی تحولی در صدور ویزای الکترونیکی
هند در آستانه ی تحولی در صدور ویزای الکترونیکی

هند در آستانه ی تحولی در صدور ویزای الکترونیکی

ویزای الکترونیکی هندوستان از زمان شروع به کارش در سال 2014، بسته به تعداد کشورهای مجاز دریافت این نوع ویزا، نقاط ورودی موجود، انواع متفاوت اقامت ها یا حتی قیمتش، سیر تکاملی داشته است. اکنون هندوستان در نظر دارد تا تعداد کشورهای مجاز برای گرفتن ویزای الکترونیکی را افزایش دهد. اگر می خواهید هوشمندانه سفر کنید، با ادامه مطلب با ما همراه باشید.

در حال حاضر، وزارت گردشگری هند در حال مذاکره با وزارت کشور است تا اعتبار ویزای الکترونیکی و همچنین، تعداد ورودی های ممکنش را افزایش دهد. پس این نوع ویزا به ویزایی که در فرودگاه به گذرنامه الحاق می شوند، نزدیکتر می شود و برای ورود چندگانه (مالتیپل) تا 6 ماه معتبر است. همچنین این نوع ویزا، با الهام از ESTA (سیستم الکترونیکی برای مجوز سفر) آمریکایی ها، تا دو سال برای چندین سفر نهایتا 90 روزه، معتبر خواهد بود. با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

زمانیکه یکی از رسانه های محلی از آقای شری الفون کانانتانام، وزیر گردشگری هند، در این رابطه سوال پرسید، جواب گرفت که “ما خواهان ویزای الکترونیکی بلند مدت، مانند ایالات متحده هستیم. ویزایی که ورود چند گانه و اقامت طولانی تر داشته باشد، اخذش راحت تر است. در حال حاضر ما در حال بررسی این موضوع با وزارت کشور هستیم. ویزای الکترونیک باید مانند کشورهایی نظیر ایالات متحده، در دسترس تر و برای سفرهای طولانی تری باشند. این امر کار را برای گردشگر راحت تر می کند و هند را به عنوان مقصد گردشگری در دسترس تری معرفی خواهد کرد.”

بحث کاهش هزینه ی صدور ویزا و ویزای الکترونیک در فصل خلوت و غیرگردشگری، هنوز هم از پارسال در حال کارشناسی شدن است. “ما در حال مذاکره با وزارت کشور هستیم تا برای هزینه ی صدور ویزای الکترونیک در ایام خلوت سال در هند، تخفیفی قائل شویم. این تصمیم می تواند درآمد بخش گردشگری و تعداد ورودی گردشگر به کشور را افزایش دهد .
india

آمار وزارت گردشگری نشان می دهد که هند در سال 2017 پذیرای 10.2 میلیون گردشگر خارجی بوده است که در مقایسه با سال 2016، 15.6 درصد افزایش داشته است. تعداد گردشگرانی که از ویزای الکترونیک استفاده می کنند به 1.7 میلیون نفر رسیده است که تا 57.2 درصد بیشتر از سال 2016 بوده است. همچنین، این آمار بیانگر این مسئله هستند که هند در طی سه سال گذشته، سهمش را در بسیاری از بازارهای منبع، علی الخصوص فرانسه، از دست داده است.
شایان ذکر است که ویزای الکترونیکی هند برای تعداد زیادی از کشورها، برای ورود به یکی از 26 فرودگاه و 5 اسکله دریایی و خروج از تمامی پست های کنترل مهاجرتی قانونی هند، قابل دسترسی است. برای گرفتن این نوع ویزا می توانید تا دوبار در سال و حداقل 4 هفته زودتر و حداکثر 120 روز قبل از سفرتان، درخواست صدور ویزا بدهید. با داشتن این ویزا می توانید حداکثر 60 روز در هند بمانید و طی 60 روز از اولین ورودتان، دو ورود (برای گردشگری و تجارت) یا سه ورود (برای گردشگری پزشکی) به کشور داشته باشید. هزینه ی ویزای الکترونیکی، بسته به ملیت و کشورتان، 0 دلار، 25 دلار، 80 دلار (به خصوص برای فرانسوی ها) و 100 دلار به اضافه ی 2.5 درصد مالیات بانکی قیمت ویزای الکترونیکی خواهد بود.

مناظر خارق العاده طبیعت وحشی قرقیزستان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر