لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 مکان برتر گردشگری در انگلستان
10 مکان برتر گردشگری در انگلستان

10 مکان برتر گردشگری در انگلستان

برای هر دو دسته گردشگرانی که برای اولین بار سفر به کشوری خارجی را انتخاب کرده اند و یا مسافرانی که بار ها به نقاط مختلف دنیا سفر کرده اند، سرزمینی پهناور و وسیع انگلستان گزینه ی مسافرتی خوبی می باشد. با وجود اینکه در انگلستان شاهد حضور زبان هایی از سراسر جهان خواهید بود اما مسافرانی که انگلیسی صحبت می کنند در این کشور با موانع و مشکلات زبانی روبرو نخواهند شد. گردشگرانی که برای اولین بار به این سرزمین سفر می کنند اغلب ترجیح می دهند که از برخی جاذبه های مشهور و شناخته شده دیدن کنند، مکان های توریستی مانند وست مینستر ابی و یا مرکز خرید در نایتسبریج در لندن، شهر دانشگاهی و یا استون هنج از این موارد می باشند. گردشگرانی که بارها به انگلستان سفر کرده باشند، اغلب تمایل دارند به فعالیت های مختلف بپردازند مانند پیاده روی در دشت ها، بازدید از خلوتگاه ها و روستا های تماشایی، یا به بررسی و کاوش میراث انگلیسی بپردازند. فرقی نمی کند برای چندمین بار یا برای اولین بار به انگلستان سفر می کنید، می توانید با رزرو آنلاین هتل سفر خوبی را تجربه کنید. گفتنی است که برترین و بهترین مکان های گردشگری انگلستان خدمات توریستی برای افراد با سلیقه های مختلف را ارائه می کنند. در ادامه چند مورد از مقصد های گردشگری مهم را در این سرزمین معرفی می کنیم:
10 _ برایتون (Brighton)
تقریبا از اواسط قرن 19 میلادی برایتون که در ساحل ساسکس قرار دارد به یک مقصد توریستی ساحلی معروف و محبوبی تبدیل شده است. در حقیقت این شهرت را به دلیل نزدیکی به شهر لندن و امکانات رفت و آمد روزانه مسافران به دست آورده است. خانه‌ های قدیمی ویکتوریایی که امروزه امکانات رفاهی توریستی عرضه می کنند را می توانید در بخش ساحلی تماشا کنید. اکثر گردشگران می خواهند بر روی کاخ اسکله معروف قدم بزنند یا عظمت باغ های سنتی انگلیسی را تحسین نمایند. در این شهر زندگی شبانه شاد و پر هیجانی در جریان است و منزل بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران در این شهر قرار دارد.
9 – دریاچه دیستریکت (Lake District)
Lake District
دریاچه دیستریکت در کامبریا (Cumbria) در قسمت شمال غربی کشور انگلستان واقع شده است و جایگاه بزرگ ترین پارک ملی کشور می باشد. این دریاچه یکی از زیبا ترین جاذبه ‌های طبیعی بوده و دارای چشم‌ اندازی باور نکردنی می باشد. این منطقه ی کوهستانی برای پیاده‌ روی و کوهنوردی محبوبیت خاصی دارد و یک مقصد گردشگری محبوبی به شمار می رود که توانسته است سالانه بیش از 15 میلیون گردشگر را به سوی خود جذب کند. قله‌ های بلند انگلستان در منطقه ‌ی سرزمین دریاچه ‌ها قرار دارند و قله ی اسکافل (Scafell Peak) یکی از بلند ترین کوه‌ های انگلستان می باشد که می توانید در این پارک مشاهده کنید، و درياچه ی ويندرمير (Windermere)، بزرگ ‌ترین و طولانی ‌ترین دریاچه ی انگلستان است که در این منطقه قرار گرفته است. برخی از گردشگران ترجیح می دهند که در طول دره ها قدم بزنند و به آثار شاعر معروف قرن 19 میلادی، ویلیام وردزورث (William Wordsworth) که در این نواحی قلم بر دست داشته، را نظاره کنند و یا سوار بر قطار بخار شده و به تماشای زیبایی های طبیعت بپردازند.
8 – شهر سنت ایوس (St Ives)
St Ives
شهر سنت ایوس یک منطقه ی مسکونی است که در سواحل جنوب غربی انگلستان واقع شده‌ است. این شهر در گذشته شهر ماهیگیری به شمار می رفت و امروزه تنها بندر موجود در کورنوال جنوب شرقی انگلستان به این شهر تعلق دارد. ساکنین شهر تقریبا به 12 هزار نفر می رسد و می توان گفت که امروزه سنت ایوس به یک مقصد گردشگری محبوبی تبدیل شده است. گفتنی است که در سال های 2010 و 2011 میلادی سنت ایوس بهترین شهر ساحلی انگلستان نام گرفت. هنگام سفر به این ناحیه بهتر است که کفش پیاده روی راحتی برای رسیدن به تپه ها همراه داشته باشید، و بازدید از خیابان‌ های باریک سنگ فرش شده که سراسر پوشیده از ساختمان ‌هایی با معماری عجیب و جذاب است را فراموش نکنید، همچنین از گالری های هنری دیدن کنید.
7 – شهر باث (Bath)
Bath
باث یکی از شهر های تاریخی سرزمین انگلستان به شمار می رود و به دلیل وجود اسپا ها و چشمه ‌های آب گرم، حمام‌ های باستانی رومی در سال 60 بعد از میلاد، توسط رومیان در این بخش ساخته شد، که از مهم ‌ترین جاذبه‌ های گردشگری این شهر محسوب می شوند. گفتنی است که این شهر نام خود را از همین جاذبه ها گرفته است. در طول سال های حکومت جورجیایی، ثروتمندان زیادی برای شنا در چشمه های معدنی به این شهر سفر می کردند و این امر موجب شد باث محبوبیت زیادی به دست آورد. علاوه بر شهرت شهر به خاطر وجود آب های معدنی، این ناحیه دارای نمونه های بی نظیری از معماری جورجیایی است. امروزه صحنه های فرهنگی فعال در سطح شهر مشاهده می شود و گردشگران می توانند از تئاتر های زنده دیدن کنند و از غذا های لذیذ شهر لذت ببرند. گفتنی است که این شهر جنوب غربی انگلیسی، یک مرکز مناسبی برای حرکت و بازدید از استون هنج نیز می باشد.
بیشتر بخوانید:
6 – شهر کمبریج (Cambridge)
Cambridge
کمبریج یکی دیگر از شهر های تاریخی انگلستان می باشد که حدود 80 کیلومتر (50 مایل) از شمال لندن فاصله دارد و دانشگاه معروف کمبریج، که یکی از برترین دانشگاه‌ های جهان است، در این شهر قرار دارد. این دانشگاه در سال 1209 میلادی ساخته شده است. شهر دارای 123 هزار نفر جمعیت می باشد که 20 درصد این جمعیت از دانشجویان این دانشگاه می باشند. گردشگران می توانند با شرکت در تور های دانشگاه، از محیط آن دیدن کنند، برخی از مسافران تمایل دارند که با ‌آرامش در کنار رودخانه کم (River Cam) به استراحت بپردازند، یا از موزه فیتزویلیام (Fitzwilliam Museum) و از مجموعه عظیم آثار باستانی آن دیدن کنند. گردشگران زیادی ترجیح می دهند در روی پل ریاضی (Mathematical Bridge) که گفته می شود از پل های ونیز نیز بهتر است، قدم بزنند.
5 – ساحل ژوراسیک (Jurassic Coast)
Jurassic Coast
ساحل ژوراسیک در کنار کانال مانش در جنوب غربی انگلستان واقع شده است که تقریبا از بورنموث تا اکسموث امتداد دارد. این ناحیه دارای آثار باقی مانده از میلیون سال قبل می باشد به همین دلیل شکارچیان فسیل علاقه ی خاصی به این قسمت دارند. در دورانی که قاره ‌ها فشرده شده و از یکدیگر جدا شدند سنگ هایی در این ناحیه شکل گرفتند که قدمت آنها به 185 میلیون سال پیش بر می ‌گردد. در طول مسیر ها موزه هایی قرار دارد که هر یک رویداد های تاریخی یک ناحیه را توضیح می ‌دهند؛ گفتنی است که قسمت چارموث (Charmouth) بهترین مکان برای پیدا کردن فسیل است. شکارچیان فسیل و همه گردشگران می بایستی زمان کافی برای پیاده روی در سواحل ژوراسیک را داشته باشند تا از کاوش خود لذت ببرند. همچنین بهتر است که از شهر های جالب و تماشایی کوچکی که در مسیر قرار دارند، دیدن کنید. ساحل ژوراسیک اولین ناحیه ی دنیا برای کاوش دیرینه شناسی شناخته می شود و دومین اثر طبیعی بریتانیا می باشد که در فهرست یونسکو ثبت شده است. هنگام پیاده روی در نزدیکی صخره ‌ها مراقب باشید، احتمال سقوط این صخره ها وجود دارد.
4 – آکسفورد (Oxford)
Oxford
تاریخ و قدمت آکسفورد به دوران ساکسون های انگلستان بر می گردد به دورانی که اوکسینافوردا (Oxenafordda) یا مکانی برای عبور گاوها از رودخانه، شناخته می شد. امروزه این شهر جایگاه دانشگاه آکسفورد، یکی دیگر از بهترین و قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان در جهانِ شناخته می شود که قدمت این دانشگاه به قرن 12 میلادی بر می گردد. این شهر مرکز شهرستان آکسفورد شایر در جنوب شرقی انگلستان است. گردشگران می توانند بقایای باقی مانده از قلعه های نورمن و کلیسای جامع حضرت مسیح، یک کلیسای کوچک درون کالج و کلیسای جامع که در یکی از ساختمان ها قرار دارد، را از نزدیک تماشا کنند. به دلیل وجود دانشجویانی از سراسر جهان در این دانشگاه، می توان گفت که شهر دارای تنوع قومی فراوانی است.

3 – یورک (York)
York
یورک باستانی ترین شهر در شمال انگلستان می باشد و در درون دیواری که در قرن 13 میلادی برای حفاظت از شهر کشیده شده بود محصور شده است. این شهر دارای میراث غنی بوده و در کنار رودخانه های فاس و اوس واقع شده‌ است. می توانید با عبور از خیابان های سنگ فرش شده ی شهر تاریخ غنی، موزه‌ ها، رستوران ‌ها و کافه ‌ها و بسیاری از مناظر هیجان انگیز را ببینید که مملو از گردشگر می باشد. کلیسای یورک مینستر (York Minster) یکی از مهم ترین جاذبه های و ساختمان های شهر به شمار می رود که دارای زمینی با چمن طبیعی بوده و آثار هنری فوق العاده با ارزشی را می توانید در آن مشاهده کنید. برج باستانی و قرون وسطای کلیفورد که توسط ویلیام فاتح ساخته شده است، در قرن 13 میلادی توسط هنری سوم (Henry III) به ساختار سنگی تبدیل شده است، این بنا نمای فوق العاده زیبایی از شهر را به نمایش گذاشته است.

2 – استون هنج و ایوبری (Stonehenge & Avebury)
Stonehenge & Avebury
یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مهم و تماشایی در سرزمین انگلستان بنای تاریخی استون هنج با قدمت ماقبل تاریخ می باشد که در ویلتشایر (Wiltshire) کشف شده است. تقریبا از حدود 2500 سال قبل از میلاد، در دوران نوسنگی و برنز مردم ناحیه سنگ‌ های بسیار بزرگی را از نواحی ولز و مارلبرو داون به سوی ویلتشایر آوردند تا بنایی بزرگ بسازند و 1600 سال قبل از میلاد ساخت این بنای تاریخی به پایان رسید. با حرکت به سوی استون هنج می توانید سفری به ماقبل تاریخ در ناحیه ایوبری که در قسمت شمالی قرار دارد، نیز داشته باشید که دایره سنگی بزرگ تری در این ناحیه وجود دارد. گفتنی است که بازدید از این ناحیه محدودیت کمی داشته و مهم تر اینکه بدون شلوغی و وجود توریست های زیاد در آرامش می توانید به کاوش ادامه دهید.
1 – شهر لندن (London)
London
شهر لندن پایتخت انگلستان و بریتانیا است و هرگونه توصیفی از عظمت آن دور از واقعیت نخواهد بود. تاریخ این شهر شلوغ و پر جمعیت از کلیسای وست مینستر تا کاخ باکینگهام گسترده شده است. گردشگران زیادی تعویض نگهبانان سلطنتی در لندن را تماشا می کنند. می توانید از نایتس بریج تا خیابان کرنابی سوغاتی های سفر را خرید کنید، با اتوبوس های دو طبقه ای قرمز رنگ و مترو که یادآور آهنگ فاصله ذهن (mind the gap) است، در شهر گشت و گذار کنید. شهر لندن جایگاه مخصوص تئاتر های زنده می باشد که بهتر است فرصت تماشای آن را از دست ندهید. لذت غذای رستوران های معروف شهر را بچشید و از دیگر جاذبه های توریستی لندن نیز بازدید نمایید.

برج لاختا سنتر روسیه| بلندترین آسمانخراش اروپا در سنت پترزبورگ
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر