لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بهترین مکان های دیدنی در آرژانتین
بهترین مکان های دیدنی در آرژانتین

بهترین مکان های دیدنی در آرژانتین

با در نظر گرفتن چشم انداز های مسحور کننده، حیوانات وحشی و مرموز بی شمار، و شهر و شهرک های مستعمراتی پر از خوراکی های عالی و سنت های شاد، جای تعجب ندارد که آرژانتین مکانی محبوب برای مسافرت است. در بخش جنوبی آمریکای جنوبی، آرژانتین به شکل دراز و بزرگی جا خوش کرده و تا قبل از این که در قرن 16 و 17 میلادی تحت استعمار اسپانیا قرار بگیرد، محل سکونت قبایل بومی و پراکنده ی خود بوده است. البته امروزه این کشور یک جمهوری مستقل است که در بر دارنده ی سرزمین ها و مناظر بسیار متنوعی است؛ از دشت های حاصلخیز گرفته تا جنگل های پر پشت، کوههای با شکوه، چراگاه ها و یخچال های طبیعی چشمگیر. در ادامه بهترین مکان های دیدنی آرژانتین را مرور کنید و در صورت تمایل به رزرو آنلاین هتل بپردازید.
1.«مار دل پلاتا»
شهر «مار دل پلاتا» که روزگاری تفرجگاه دنجی برای اشراف آرژانتین به حساب می آمد، امروزه بهترین شهر ساحلی توریستی این کشور است که در کرانه اقیانوس اطلس و در حومه ی «بوئنوس آیرس» قرار دارد. این شهر سالانه میلیون ها توریست را جذب ساحل های شنی و فرهنگ پرشور خود می کند.
موقع تعطیلات تابستان این شهر بسیار شلوغ می شود ولی بعد از تمام شدن ماه های تابستانی، حال و هوای بسیار آرام تری آنجا را فرا می گیرد.
2.«کوردوبا»
Cordoba
در مرکز آرژانتین، دومین شهر بزرگ این کشور یعنی شهر «کوردوبا» قرار دارد. با اینکه این شهر با دره ها و کوه های زیبا احاطه شده است، ولی بیشتر به ساختمان های فراوان اسپانیایی اش معروف است.اکثر این بناهای تاریخی، کلیساها و یادبود ها در مرکز شهر در ناحیه ای به نام «بلوک ژزونیت ها» قرار دارند.کوردوبا همچنین بیش از 200 هزار دانش آموز دارد که سرتاسر شهر را پر از روحیه ی جوانی و نشاط کرده اند.
3. شهر «پورتو مادیرن»
Puerto Madryn
در سواحل «گلفو نیوو» اکثرا به عنوان دروازه ای به منطقه ی «پنینسولا والدس» شناخته می شود. با این حال خود این شهر نیز به خاطر سواحل زیبایش یک منطقه ی مسافرتی تابستانی محبوب است، اگر چه کرانه های اقیانوس اطلس در این منطقه می تواند بسیار سرد باشد. با گسترش شدید گردشگری در سال های اخیر، «مادیرن» نیز به سرعت توسعه یافته و جمعیت دائمی اندکی که دارد در طول ماه های تابستان به شدت افزایش می یابد. تورهای تماشای نهنگ نیز در این منطقه طرفداران زیادی دارد، چرا که «نهنگ شکار جنوبی» از آب های گلفو نیوو برای جفت گیری و تولید مثل استفاده می کند و از ماه ژانویه تا سپتامبر آن قدر نزدیک می آید که می توانید از روی ساحل تماشایش کنید.
4. «سن کارلوس دی باریلوش»
Bariloche
با شکلات فروشی هایش، معماری سوییسی اش و مجموعه ی بی نظیری از دریاچه های تر و تازه و کوه های پوشیده از برفش؛ بیشتر به نظر می آید روستایی در سوییس باشد ولی شهری جذاب و افسون گر در ایالت «ریو نگرو» آرژانیتن است. سن کارلوس دی باریلوش که معمولا آن را به «باریلوش» می شناسند، دروازه ای به سوی چشم انداز های فوق العاده و طبیعت گردی های ماجراجویانه است. کوه های اطراف باریلوش منطقه ای پرطرفدار اسکی روی برف است که یکی از بزرگترین ایستگاه اسکی های امریکای جنوبی، یعنی «سرو کتیدرال» در آنجا قرار دارد.
5. شهر «اوسوایا» که در گذشته به خاطر دور افتاده بودن منطقه اش به عنوان تبعید گاه استفاده می شد، امروزه به خاطر طبیعت زیبای پرت و دور دستش تبدیل به یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی آرژانتین شده است. این شهر که به جنوبی ترین شهر کره زمین مشهور است، در «کانال بیگل» قرار دارد و به عنوان یک پایگاه محبوب برای کشتیرانی به قطب جنوب، ورزش های زمستانی و تماشای حیات وحش شناخته می شود. کوه های یخچالی اطراف اوسوایا محل مناسبی برای کوهنوردی در تابستان و ورزش های زمستانی در زمستان هستند.
6. شهر «مندوزا»
Mendoza
شهر «مندوزا» که در بزرگترین منطقه تولید نوشیدنی ها در آمریکای لاتین قرار دارد مقصد توریستی محبوبی برای جهانگردان است؛ نه فقط از این جهت بلکه بخاطر نزدیکی به کوه «آکونکاگوا» که مرتفع ترین کوه در قاره آمریکا است از اهمیت ویژه ای برای توریست ها برخوردار است. علاوه بر این، مندوزا امکان دسترسی به مناظر زیبا و فعالیت های ماجراجویانه خارج از خانه مثل کوهپیمائی، کوهنوردی، قایق سواری در رودخانه های خروشان و فعالیت های دیگر را فراهم می کند. در مرکز مندوزا میدان اصلی شهر با نام «ایندیپندس پلازا» قرار دارد که با رستوران ها، فروشگاه ها، موزه ها و ساختمان های زیبایی احاطه شده است که در هنگام شب با درخشش نورهای خود جلوه زیبایی دارند.


7. شهر «الکلِفیت»
El Calafate
«الکِلفیت» که پیشتر شهری به خواب فرو رفته و در ناحیه دور افتاده «پاتاگونیا» بود، اکنون به یُمن تاسیس پارک ملی «لاس گلیشرز» به یک شهر موفق توریستی تبدیل شده است. این شهر که در استان «سانتا کروز» آرژانتین واقع شده است به عنوان مبدأ بسیاری از گردش های جهانگردی به شما می رود که پرطرفدارترین آنها سفر به یخچال طبیعی «پریتو مورنو» است که محبوبیتش بواسطه جلوه های تماشایی از شکستن یخ و غرش رعد آسای آن است. شهر الکلفیت به خودی خود شهری جذاب است که جهانگردان در خیابان اصلی این شهر می توانند قدم بزنند و از فروشگاه های سوغاتی و موزه هایی همچون موزه «گلیشیریم» دیدن کنند تا همه چیز را درباره یخچال های طبیعی این منطقه فرا بگیرند. علاوه بر امکان سکونت در هتل، این شهر دارای چندین رستوران زیبا نیز هست.
8. پارک ملی «لاس گلیشرز»
 Los Glaciares
«لاس گلیشرز» یا پارک ملی «گلیشرز» مهد برخی از شگفت انگیزترین عجایب جهان است. این پارک ملی که در استان «سانتاکروز» در منطقه وسیع «پاتاگونیا» واقع شده است، بزرگترین قلّه یخی بیرون از قطب جنوب و «گرین لند» را به نمایش می گذارد. پیش روی و عقب نشینی مکرر چرخه توده های یخ غلتان درحالی که توده های غول آسای یخ از هم می گسترد و با صدای چلپ چلوپ بسیار بلند با دریاچه برخورد می کند، نمایشی ابدی را از غرش های رعد آسا و شکستن یخ به نمایش می گذارد. با این که توده های یخ غتان در قسمت جنوبی پارک قرار گرفته است، قسمت شمالی آن کوه های باشکویی مثل کوه «فیتزروی» را در معرض تماشا قرار می دهد که مناسب برای کوهپیمایی و کوهنوردی است.
9. شهر «بوئنوس آیرس»
Buenos Aires
هیچ جای تعجب نیست که شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین مهد هنرهای نمایشی است؛ بعلت اینکه نبض این شهر همراه با انرژی و جاذبه ای دلفریب می زند؛ از معماری رنگارنگ اروپایی اش گرفته تا مناطق سرزنده، مراکز خرید هیجان انگیز و سبک حرفه ای پخت و پز آن. بوئنوس آیرس که در خارج از ساحل جنوب شرقی آمریکای جنوبی واقع شده است، پایتخت آرژانتین و یکی از بزرگترین شهرهای آمریکای لاتین است. این شهر جهانی و پرجنب و جوش از چندین نواحی تشکیل شده است که در زبان اسپانیایی به هرکدام از نواحی «بریوس» گفته می شود. یکی از این نواحی یا به عبارتی بریوس ها، ناحیه «میکروسنترو» است که یکی از نواحی پربازدید می باشد و محل قرارگیری بنای یادبود تاریخی و نماد بوئنوس ایرس با نام «آبلیسکو» است. محبوبیت ناحیه «سن تلمو» بعلت بازارهای اشیاء دست دوم آن است و شهرت جهانی ناحیه «لابوکا» بخاطر معماری رنگارنگ آن است.
10. آبشارهای «ایگواسو»
Iguazu Falls

یکی از خیره کننده ترین عجایب طبیعی جهان آبشارهای ایگواسو است؛ این آبشارها دسته ای از آبشارهای باشکوه هستند که در رودخانه ایگواسو واقع شده اند و در طرفین مرز بین برزیل و آرژانتین واقع شده اند. آبشارهای پله وار چشم اندازی مهیج ایجاد می کند؛ اما زیبایی آن وقتی دو چندان می شود که توسط جنگلی سبز احاطه شده باشد که آکنده از حیات وحش عجیب و غریب است. منطقه آبشارهای ایگواسو و حیات وحش آن بعنوان پارک ملی ایگواسو تحت حفاظت قرار گرفته است. این پارک گردشگاه های ممتاز فراوانی ارائه می کند که دارای قایق هایی است که گردشگران را تا حدی نزدیک به آبشارها می برد که از ریزش افشانه های آبشار خیس می شوند. شهری که در سمت آرژانتین قرار دارد موسوم به «پورتو ایگواسو» است که شهری کوچک و زیباست. این شهر همچنین برخی از بهترین اقامتگاه های بین راهی، باکیفیت ترین هتل ها و اسپاها را فراهم می کند.

تلاش برای صید ماهی های عظیم الجثه در بهشت ماهیگیری پاتاگونیا آرژانتین
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر