لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> تالار بولشوی در مسكو یكی از افتخارات فرهنگ و هنر روسیه
تالار   بولشوی در  مسكو یكی از افتخارات فرهنگ و هنر روسیه

تالار بولشوی در مسكو یكی از افتخارات فرهنگ و هنر روسیه

برخی كشور ها با پیشینه ای سراسر از افتخارات تاریخی، فرهنگی و هنر خود از گذشته تا كنون مورد توجه همگان بوده اند. تاریخ و هنر به ویژه هنر سینما و تأتر و موسیقی در گوشه گوشه جهان علاقمندان بسیاری دارند. گردشگران و هنر دوستانی كه برای بازدید از مناطق تاریخی و یا اجرای موسیقی توسط یكی از مفاخر جهان با رزرو هتل در نقاط مختلف كشور و حتی كشور های دیگر برای تماشا راهی سفر می شوند. در این مقاله گردشگری و تفریحی درباره یكی دیگر از مكان های تاریخی و كم نظیركه شهرتی جهانی دارد صحبت می كنیم. اغلب گردشگران و عاشقان سفر برای سفر های خود برنامه ریزی های دقیقی انجام می دهند. برای مثال برای سفر های داخلی با رزرو هتل از میان یكی از هتل های ایران و انتخاب وسیله نقلیه مناسب سفر خود را آغاز می كنند. در این مقاله شما را با تئاتر بولشوی روسیه كه از مشهورترین تالارهای جهان برای هنر “باله” و “اپرا” می باشد آشنا می كنیم. شاید سفر بعدی شما، سفر به كشور پهناور “روسیه” و بازدید از جاذبه های بی نظیر این كشور باشد.

“روسیه” بزرگترین كشور جهان و با تاریخی كهن و تمدنی باستانی خواستگاه بسیاری از هنر های نمایشی و تكنولوژی های وابسته به آن می باشد. كشوری كه در آن بزرگترین تالار های آمفی تأتر و “اپرا” جهان كه بی گمان اغلب بزرگان موسیقی را به خود دیده اند را در خود جای داده است. سالن تئاتر بولشوی مسكو در سال 1776 میلادی به دستور “كاترین” یكی از تزار های معروف “روسیه” پایه گذاری گردید. در گذشته نام این سالن تئاتر كم نظیر سالن سلطنتی “بولشوی” بوده كه هم اكنون با نام تئاتر “بولشوی” شناخته می شود. این سالن زیبا به عنوان یكی از مدارس موسیقی به ویژه در هنر “باله” در جهان شناخته شده است. در ادامه با معرفی بیشتر این مجموعه و همچنین آشنایی با سایت تئاتر بولشوی مسكو و برنامه های جذاب آن بیشتر با جاذبه های این سالن “اپرا” آشنا می شوید.
    تالار بولشوی در مسكو
سالن تئاتر “بولشوی” كه معروف ترین سالن اپرای “مسكو” و “روسیه” می باشد، در میدان “تئاتر” شهر “مسكو” واقع شده است. میدانی كه تغریبا همیشه شلوغ و پر رفت و آمد می باشد. در مقابل ساختمان اصلی این آمفی تئاتر، فواره ای زیبا و سنتی قرار گرفته است. در اطراف این مجموعه پارك و نیمكت های بسیاری قرار دارد كه محل تجمع اغلب علاقمندان به موسیقی و نمایش می باشد. در ورودی این ساختمان 16 ستون مرتفع و سفید رنگ كه جلوه ویژه ای را به این ساختمان می دهد قرار دارد. ستون هایی كه نشان از معماری كاملا هنرمندانه در حدود 3 قرن پیش در این كشور می باشد. در ورودی این سالن 3 در چوبی بسیار بلند و در دو سمت ورودی ساختمان مجسمه ای از مفاخر این كشور قرار گرفته است.
    تالار بولشوی در مسكو
تئاتر “بولشوی” طی سال های گذشته چندین مرحله مورد بازسازی قرار گرفته و قسمت هایی از آن با تغییرات اساسی روبرو گشت. این مجموعه بی نظیر در سال های 1805 و 1812 و همچنین 1853 میلادی دچار آتش سوزی های بزرگی قرار گرفت. البته ظاهرا آتش سوزی مراكز هنری و مورد توجه برخی حاكمان در كشور های مختلف در سال های گذشته امری كاملا عادی بوده است. این تالار زیبا در مساحتی حدود 80 هزار متر هم اكنون فعالیت خود را به صورت كاملا حرفه ای ادامه می دهد. در زمان حكومت جماهیر شوروی بی شك این تالار محلی برای برگزاری جشن های ملی و پرشكوهی بوده است.
    تالار بولشوی در مسكو
تئاتر “بولشوی” از قسمت های مختلفی تشكیل می شود. مهم ترین و كم نظیر ترین قسمت این مجموعه سالن اصلی نمایش آن می باشد. این سالن كه محل تماشاگران آن به صورت كاملا هنرمندانه ای به شكل ساز موسیقی ساخته شده است در چند طبقه با چشم انداز و دید كاملی به سمت محل اجرای اصلی سالن برای تماشاچیان آماده شده است. این ابر سالن “اپرا” حدود 2000 نفر را می تواند در دل خود جای دهد و تمام تماشاچیان به صورت كاملا مسلط بر صحنه اصلی می توانند از تماشای برنامه مورد علاقه خود لذت ببرند. صحنه اصلی این مجموعه كه وسعتی باور نكردنی دارد، 7 صحنه را در دل خود جای داده است كه می توان فرصت كافی را برای چیدن صحنه های نمایش و آماده سازی سازها و چیدمان صحنه را برای برگزار كنندگان نمایش و موسیقی در اختیار آن ها قرار داد.
1683373423 565 تالار بولشوی در مسكو یكی از افتخارات فرهنگ و هنر
سبك معماری و همچنین تزئینات داخلی این تئاتر به گونه ای می باشد كه بی شك این مجموعه را به موزه ای شبیه كرده است. نقاشی های زیبایی كه در سقف و دیوارهای این مجموعه كشیده شده است فضایی كاملا هنرمندانه و آرامبخش را برای برگزاری هرچه بهتر برنامه های این مجموعه فراهم كرده است. در گوشه و كنار این مجموعه اتاق ها و سالن های بسیاری قرار دارد. محلی برای تمرین رقص، محلی مجهز برای تمرین موسیقی و تئاتر، اتاق های استراحت، محل هایی برای كنترل نور و استفاده از تكنیك های مدرن موسیقی و تئاتر و دیگر مكان های بزرگ و مجهزی كه این مكان را به یكی از بزرگترین سالن های “اپرا” تبدیل كرده است. از كافه بسیار مجلل این مجموعه كه برای استراحت و نوشیدن قهوه از بهترین و شیك ترین محل ها می باشد.
    تالار بولشوی در مسكو
در كنار تمام امكانات و زیبایی های این مجموعه، همان طور كه در ابتدای مقاله اشاره شد، می توان به سایت تئاتر بولشوی مسكو سری بزنید و از برنامه ها و جشنواره هایی كه همه روزه در این “اپرا” برگزار می شود مطلع شوید. سایت این مجموعه شما را با برنامه ها، كلاس ها و همچنین تور های جذاب موسیقی و گردشی كه در این مكان و زیر نظر بزرگان موسیقی جهان برگزار می شود آشنا می كند.
    تالار بولشوی در مسكو
از عظمت این بنای تاریخی كه فاصله بگیریم، می توان “روسیه” به ویژه شهر “مسكو” را یكی از پر جاذبه ترین كشور های دنیا دانست. در اطراف این مجموعه می توان به راحتی و با قدم زدن از زیباترین اماكن تاریخی این كشور از جمله: میدان سرخ، كرملین مسكو، كلیسای سنت باسیل، تئاتر هنری مسكو موزه اسلحه و بسیاری دیگر از جاذبه های تاریخی این كشور بازدید كرد.

تئاتر دلفی ;یونان آمیزه ای از هنر و تمدن غرب
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر