لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> خطرناك ترين كشورهای جهان برای گردشگران در سال 2019
خطرناك ترين كشورهای جهان برای گردشگران در سال 2019

خطرناك ترين كشورهای جهان برای گردشگران در سال 2019

در بسیاری از كشورهای جهان عواملی مانند عدم وجود ثبات در شرایط سیاسی، وجود تهدیدات تروریستی یا نرخ بالای جرم، امنیت و ایمنی مسافران را با خطرات جدی مواجه نموده اند. دیگر مسائل و موضوعات مهم شامل مراقبت های پزشكی و وضعیت جاده ای می باشند. با در نظر گرفتن این عوامل نقشه خطر تعاملی سال 2019 نشان می دهد كه كدام مناطق، خطرآفرین ترین كشورها برای گردشگران و جهانگردان می باشند. بنابراین با آشنایی با این مناطق و كشورها و موضوعات خطرآفرین در آنها، هوشمندانه سفر كنید. با ایران هتل آنلاین همراه باشید.

در سال 2019 گردشگران و جهانگردان می توانند فقط و فقط در چند كشور جهان احساس امنیت كامل داشته باشند و تمام این كشورها در قاره اروپا قرار دارند. این موضوع توسط نقشه ای با عنوان “نقشه خطر در سفر”نشان داده شد، نقشه ای كه توسط دو شركت” اس. او . اس. اینترنشنال” و “كنترل ریسكس منتشر گردیده است. طبق اطلاعات این نقشه، خطر امنیتی در طول مسافرت در كشورهای دانمارك، فنلاند، گرینلند، ایسلند، لوگزامبورگ،‌ نروژ، اسلوونی و سوئیس در حداقل میزان است.
متخصصان و كارشناسان، وضعیت كنونی در حوزه سیاست و عواملی مانند تهدیدات تروریستی،‌ ناآرامی های اجتماعی و جرائمی مانند كلاهبرداری را مورد بررسی قرار داده اند. حتی آدم ربایی كه در برخی از مناطق جهان مانند امریكای لاتین بسیار خطرناك به شمار می رود، ارزیابی گردیده است. خروجی های این مطالعات و تحقیقات به پنج سطح مختلف طبقه بندی شده اند: ناچیز، پایین، متوسط، زیاد و شدید. اگرچه گزارش سالانه در رابطه با امنیت سفر در وهله اول مورد استفاده گردشگران تجاری است، اما همزمان برای مسافران و گردشگران معمولی كه با هدف تفریح به دنبال انتخاب مقاصد خود هستند نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

اروپا – امن ترین منطقه
نه تنها مسافرت به هشت كشوری كه در قسمت قبل بیان شد تقریباً ایمن است، بلكه این امنیت تقریباً در تمام بخش های قاره سبز وجود دارد. بنابراین ریسك سفر به حدوداً تمام كشورهای اتحادیه اروپا در دسته پایین طبقه بندی گردیده است.
همچنین خطر امنیتی كمی در امریكای شمالی، ‌بخش هایی از امریكای جنوبی، چین، ژاپن، استرالیا و زلاندنو و نیز برخی دیگر از كشورها در قاره افریقا همانند مراكش، سنگال،‌ غنا، نامیبیا و بوتسوانا به چشم می خورد.
در كجا عدم قطعیت در زمینه امنیت وجود دارد

در بسیاری از كشورهای آسیایی،‌ افریقایی و امریكائی خطرات امنیتی در دسته های متوسط، بالا و حتی شدید طبقه بندی می گردند. خطرناكترین نقاط، مرز بین مصر با اسرائیل،‌ برخی نواحی در نوار غزه، قسمت هایی از اوكراین و بخش مركزی جمهوری افریقا می باشند.
MOST DANGEROUS COUNTRIES

هشدارهای سفر
افغانستان
عراق
لیبی
مالی
سومالی
سودان جنوبی
سوریه
یمن
هشدارهای سفرهای منطقه ای
الجزایر
بوركینافاسو
كامرون
چاد
جمهوری دموكراتیك كونگو
مصر
السالوادور
اریتره
هوندوراس
ساحل عاج
لبنان
موریتانی
مكزیك
موزامبیك
نیكاراگوئه
نیجر
نیجریه
پاكستان
مناطق فلسطینی
پاپوا گینه نو
بخش هایی از اكوادور
بخش هایی از هند
فیلیپین
تاجیكستان
اوكراین

ونزوئلا

كشورهایی با حداكثر خطر در حوزه سلامت

نه تنها خطر تهدیدات تروریستی و یا بی ثباتی در شرایط سیاسی، بلكه بیماری های واگیردار و ضعف مراقبت های بهداشتی نیز می توانند از جمله عوامل تهدید كننده برای گردشگران خارجی به شمار بروند. مطابق با ارزیابی ها و تحلیل ها، بالاترین خطرات در حوزه سلامت در افریقا می باشد، منطقه ای كه مراقبت های بهداشتی در بسیاری از كشورهای آن همچنان در دسترس نیستند، به ویژه خارج از پایتخت های آنها. عراق، سوریه، افغانستان و همچنین كره شمالی، هائیتی و ونزوئلا از جمله كشورهایی هستند كه دارای بالاترین سطح خطرات در حوزه سلامت می باشند. اروپا، امریكای شمالی و استرالیا در حوزه مورد بحث جزء مناطق تقریباً امن به شمار می آیند.

امنیت جاده ای
مسئله ای دیگر كه توسط شركت های اس. او. اس. اینترنشنال و كنترل ریسكس به دقت مورد بررسی قرار گرفته و به صورت جداگانه در طبقه بندی مزبور قرار داده شد، موضوع ایمنی جاده ای بود. از این منظر نه تنها این امكان وجود دارد كه كیفیت جاده های مقاصد مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد، بلكه قوانین ویژه ای مانند بستن كمربند ایمنی، محدودیت سرعت و یا ممنوعیت مصرف نوشیدنی های الكلی به هنگام رانندگی نیز در این مطالعات جای گرفته اند.
در نتیجه بالاترین میزان خطر در این زمینه در بخش های عظیمی از ایالت های افریقا، در عربستان سعودی، در عمان،‌ در ایران، در قزاقستان، تایلند و ویتنام و نیز جمهوری دومنیكن مشاهده می گردد. همچنین در جاده های كشورهای روسیه، چین، مغولستان، مالزی و میانمار خطرناك تر و در كشورهای برزیل، بولیوی،‌ پاراگوئه، اكوادور، گواتمالا و ایالت های دیگری در افریقا و نیز خاورمیانه سطح خطر بالا است. گردشگرانی كه به اروپا، كشورهای امریكای شمالی و استرالیا سفر می كنند، به ندرت نیازی به نگرانی در مورد امنیت جاده ای دارند، در این مناطق سطح خطر در گروه های خیلی پایین یا پایین طبقه بندی می گردند.

نحوه استفاده از اپليكيشن های اوبر و لایفت در سفرهای خارجی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر