لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> بزرگ ترین پیست اسکی داخلی دنیا در چین
بزرگ ترین پیست اسکی داخلی دنیا در چین

بزرگ ترین پیست اسکی داخلی دنیا در چین

جدیدترین وارداتی که به شکل برف به چین وارد می شود برف است، آن هم از جایی که خود برف ندارد: دبی. البته این واردات به همین سادگی نیست. در واقع، کمپانی مجید الفوطیم، غول دنیای خرده فروشی دبی، که پیست اسکی دبی متعلق به آن است و اولین پیست اسکی داخلی خاورمیانه به شمار می آید، اعلام کرده است که در ساخت بزرگ ترین پیست اسکی داخلی جهان در دبی مشارکت خواهد داشت. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

بر اساس اطلاعات بدست آمده از طریق این شرکت، پارک برفی جدید که وینتاستار شانگهای نام دارد بیش از 90.000 متر مربع مساحت داشته که سه برابر پیست اسکی داخلی دبی است. پیست اسکی داخلی دبی در سال 2005 افتتاح شده و در آن زمان عنوان بزرگ ترین پیست اسکی داخلی جهان را در اختیار داشت.
شهر هاربین در شمال شرقی چین اخیراً با افتتاح پیست اسکی داخلی هاربین واندا و مجموعه ورزشی زمستانی خود توانسته صاحب بزرگ ترین پیست اسکی داخلی جهان شود. این مجموعه اسکی در سال 2017 افتتاح شده و بیش از 80.000 متر مربع مساحت دارد. در اخبار منتشر شده، کمپانی مجید الفوطیم می گوید که مجموعه شانگهای شامل سه فضای شیبدار مخصوص اسکی خواهد بود که هر کدام دارای زاویه متفاوتی بوده و یکی از آن ها استاندارد المپیک را برای آموزش اسکی دارد. برای کسانی که به دیگر ورزش های زمستانی در هوای بسیار سرد علاقه دارند نیز باید بگوییم که قرار است شرایط و امکانات برای انجام 25 فعالیت زمستانی بدون ارتباط به اسکی در این مجتمع تدارک دیده شوند.
indoor ski resort
این مکان تفریحی در بخش جدید شهر با نام پودونگ، اولین پروژه کمپانی مجید الفوطیم در حوزه استراحت و سرگرمی در خارج از خاورمیانه و شمل آفریقا خواهد بود. پیست اسکی داخلی دبی در سال 2017 به عنوان بهترین پیست اسکی داخلی جهان انتخاب شد و این موضوع بر تصمیم های آینده کمپانی مذکور برای سرمایه گذاری در این عرصه تاثیرگذار بوده است. احمد جلال اسلامی، مدیر اجرایی ارشد بخش سرمایه گذاری کمپانی مجید الفوطیم در بیانه ای در این مورد چنین گفته است: «ما اطمینان داریم که این پروژه آغاز فعالیت های گسترده بین المللی در زمینه تسهیلات سرگرمی مربوط به برف در فضای داخلی خواهد بود».
indoor ski resort
کمپانی سنگاپوری KOP ساخت و توسعه این ییست اسکی داخلی جدید را بر عهده خواهد داشت. ساخت این پیست اسکی در زمانی بسیار جالب برای علاقمندان به بازی های برفی در چین در حال ساخت است زیرا المپیک زمستاانی 2022 در پکن چین برگزار شده و این اولین باری است که پرجمعیت ترین کشور جهان میزبان مسابقات المپیک زمستانی است. اما روی هم رفته نمی توان ورزش های برفی و زمستانی را در چین پرطرفدار دانست زیرا تنها 12.1 میلیون نفر از مردم چین گفته اند که دستکم یک بار اسکی کردن را امتحان کرده اند که کمتر از 1 درصد از جمعیت 1.38 میلیارد نفری چین را تشکیل می دهند. دولت چین سعی دارد مردم را از طریق برنامه های حمایتی و تشویقی در مدارس و همچنین ساخت مکان های ورزشی زمستانی بیشتر به سمت این ورزش مفرح سوق دهد. آن ها قصد دارند بیش از 300 میلیون نفر از مردم کشورشان تا سال 2025 وارد عرصه بازی های زمستانی شوند.
 Indoor Ski Resort
علاوه بر منطقه تفریحی گنتینگ سیکرت، یک مکان تفریحی داخلی در حال توسعه در نزدیکیش شهر پکن ودر استان هبی، مجموعه اسکی ویناستار شانگهای فعالیت مضاعف سازندگان در عرصه ورزش های زمستان را نشان می دهد. پارک زمستانی ویناستار شانگهای به فهرست پیست های اسکی داخلی اضافه خواهد شد که کمپانی مجید الفوطیم در ساخت آن ها مشارکت داشته است. این کمپانی علاوه بر ساخت پیست اسکی داخلی دبی، در سال 2017 نیز پیست اسکی مشابهی در مصر ساخت که اولین پیست اسکی در نوع خود در قاره آفریقا به شمار می آمد. اگر شما نیز ساکن خاورمیانه هستید در حالی که به فصل زمستان نزدیک می شویم به شما توصیه می کنیم که هوشمندانه سفر کنید و برای داشتن تجربه ای فراموش نشدنی از اسکی کردن در فضای بسته به پیست اسکی دبی بروید.

همچنین ساخت پروژه های مشابهی در عربستان سعودی و عمان نیز در حال انجام است هنوز هیچ تاریخی برای افتتاح مجموعه ورزش های زمستانی وینتاستار شانگهای که عنوان بزرگ ترین پیست اسکی جهان در فضای داخلی را یدک خواهد کشید تعیین نشده است.

جاذبه های گردشگری اندونزی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر