لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاهای دیدنی کرواسی
جاهای دیدنی کرواسی

جاهای دیدنی کرواسی

با سواحل صخره ای و دندانه دار و بیش از هزار جزیره، کرواسی یکی از زیباترین نوارهای ساحلی در اروپا را دارد که آن را به بهشتی برای گردشگران خارجی تبدیل می کند. علاوه بر زیبایی های ساحلی کرواسی، بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ ساحلی این کشور تاریخی جذاب داشته و در سراسر نقاط آن می توان بقایای تاریخی دوران امپراطوری روم را مشاهده کرد. اگر شما نیز در حال انتخاب کشوری برای سفر در تعطیلات آینده خود هستید به شما توصیه می کنیم هوشمندانه سفر کنید زیرا کرواسی یکی از کشورهای زیبای جهان است که کمتر مورد توجه قرار گرفته اما یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان است. برای این که با بخشی از زیبایی ها و سازه های باستانی این کشور آشنا شوید در ادامه 10 جاذبه گردشگری کشور کرواسی را به شما معرفی خواهیم کرد. با ایران هتل آنلاین همراه باشید.
10- گورنجی گراد
گورنجی گراد قلب تاریخی شهر زاگرب است که معنای تخت اللفظی آن «شهر بالاتر» است. این شهر ابتدا از دو بخش مجزا که هر کدام شهری جداگانه بود ساخته شده اس، کاپتول که مقر اسقف بود و گرادک که تاجران و صنعتگران در آن زندگی آزادانه ای داشتند. این دو شهر در دهه 1770 به هم ملحق شده و اکنون بخشی تاریخی شمال شهر زاگرب را تشکیل می دهند. مرکز منطقه گورنجی گراد میدانی در کنار کلیسای سنت مارک است که محل استقرار کشیش اعظم در دوران گذشته شهر زاگرب بوده است.
9- کلیسای یوفرازین باسیلیکا
Euphrasian Basilica
کلیسای یوفرازین باسیلیکا متعلق به قرن ششم میلادی است و شناخته شده ترین جاذبه گردشگری شهر پورچ، شهری دو هزار ساله و بسیار قدیمی در ایستریا است. این کلیسا یکی از اولین نمونه های معماری بیزانس در منطقه مدیترانه و اگر چه در بارها بازسازی شده تا به شکل گذشته خود درآید اما در اثر حوادث، آتش سوزی ها و زلزله های متعدد بارها تخریب هایی در آن صورت گرفته است. کلیسای باسیلیکای کنونی در مکان قبلی این کلیسا در دوران اسقف یوفراسیوس ساخته شده است. موزاییک های دیواری این کلیسا توسط استادان بیزانسی و موزاییک های کف آن توسط هنرمندان محلی ساخته شده اند.
8- ملجت
Mljet
جزیره ملجت یکی از بزرگ ترین جزایز مناطق جنوبی کرواسی است. 72 درصد از این جزیره را جنگل پوشانده و باقی آن نیز از زمین های کشاورزی، تاکستان ها و روستاهای کوچک تشکیل شده است که آن را به مکانی مناسب و منحصربفرد برای استراحت و آرامش گردشگران خارجی و داخلی تبدیل می کند. جزیره ملجت دارای دو دریاچه آب شور به نام های ولیکو و مالو جوزرو است که در انتهای بخش غربی جزیره واقع شده اند. در وسط دریاچه مالو جوزرو یک جزیره کوچک دیگر قرار دارد که صومعه ای بسیار کهن در آن ساخته شده است.
7- قصر دیوکلتیان
Diocletian's Palace
قصر دیوکلتین در اسپلیت توسط دیوکلتیان، امپراطور روم، در سال های آخر زمامداری و پیش از کناره گیری از قدرت ساخته شده است. او دوران بازنشستگی خود را در این قصر گذارنده و زندگی خود را وقف مراقبت از باغچه و گیاهان محبوبش کرد. بعد از این که رومیان این قصر را ترک کردند، قصر دیوکلتیان برای قرن ها خالی از سکنه و متروکه بود. در قرن 7 میلادی ساکنان محلی مجاور قلعه برای فرار از دست بربرها به درون دیوارهای سنگی این قلعه پناه بردند. از آن زمان به بعد این قصد دوباره به محل سکونت تبدیل شد و ساکنان آن خانه ها و مغازه های خود را در زیرزمین های قصر و در درون دیوارهای آن ساختند. امروزه رستوران ها و مغازه های متعددی در کنار تعدادی خانه در درون دیوارهای قصر دیده می شوند.
6- پولا آرنا
Pula Arena
آمفی تئاتر پولا، سومین سازه شبه استادیوم بزرگ بازمانده از دوران امپراطوری روم و یکی از بهترین سازه های باستانی حفظ شده در کرواسی متعلق به دوران رومی هاست. پولا آرنا در قرن اول میلادی ساخته شده و بیش از 26.000 تماشاگر را در خود جای می داد. در قرن 15 میلادی بسیاری از سنگ های این سازه برای ساخت خانه و دیگر سازه های اطراف استادیوم کنده شدند اما خوشبختانه پیش از تخریب کامل پولا آرنا، این کار متوقف شد. امروزه، پولا آرنا، یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری کشور کرواسی است که برای برگزاری فستیوال ها و اجراهای هنری متعدد در ماه های تابستان مورد استفاده قرار می گیرد.
بیشتر بخوانید:
5- کورکولا
Korcula
سومین جزیره بزرگ کرواسی، کورکولا نام دارد که به وسیله یک تنگه بسیار باریک از سرزمین اصلی کرواسی جدا شده است. پایتخت این جزیره نیز کورکولا نامیده شده و مردم محلی به آن لقب «دوبروونیک کوچک» داده اند، شهری باستانی که از زیباترین شهرهای ساحلی کرواسی بوده و به خاطر معماری منحصربفردش مشهور شده است. یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر خانه ای است که ادعا می شود مارکو پولو، جهانگرد مشهور ایتالیایی در آن بدنیا آمده است. بزرگ ترین و زیباترین ساختمان در شهر کورکولا، کلیسای جامع سنت مارکو است که به سبک معماری گوتیک-رنسانس ساخته شده و ساخت آن در قرن 15 میلادی به پایان رسیده است.
4- رووینج
Rovinj
رووینج یکی از شهرهای رنگارنگ و زیبا در منطقه مدیترانه است. با خانه های رنگ آمیزی شده که در خیابان های شیب دار و پیچ در پیچ کنار هم قرار گرفته اند، رووینج بهترین مکان برای پیاده روی و گردش است. این شهر هنوز هم یک شهر فعال ماهیگیری است و گردشگران می توانند با اجاره یک قایق به جزایر مجاور بروند. طبیعت ساحلی این منطقه بسیار بکر و حیرت انگیز بوده و به خاطر ساحل صخره ای و دندانه دار خود، زیبایی بسیار فراتر از حد تصور دارد.
3- هوار
Hvar
جزیره هوار و به خصوص شهر هوار یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور کرواسی به شمار می آید. باغ های زیتون، درختان میوه و زمین های اسطوخودوس بخش زیادی از زمین های کشاورزی این شهر را به خود اختصاص داده اند. شهر هوار که در یک خلیج بسیار زیبا و طبیعی قرار گرفته و در سمت جنوب خود توسط جزیره پاکلنی محصور شده، لنگرگاهی مشهور برای قایق های تفریحی است که از سراسر دریای آدریاتیک و به خصوص در ماه های تابستان به این منطقه می آیند. استاریگراد، قدیمی ترین روستای این جزیره و جلسا و همچنین روستاهای کوچک دیگر که در کنار ساحل یا در میان درختان جزیره واقع شده اند نیز زیبایی خیره کننده ای به جزیره هوار بخشیده اند.
2- دریاچه های پلیتوایس
Plitvice Lakes
دریاچه های پلیتوایس به عنوان یکی از زیباترین و بهترین جاذبه های گردشگری طبیعی در کل اروپا شناخته می شوند. به خاطر زیبایی طبیعی و اهمیت خارق العاده آن در صنعت گردشگری کرواسی، این سیستم تشکیل شده از 16 دریاچه مرتبط به هم و مجموعه جنگلی بزرگ اطراف آن در سال 1949 به عنوان پارک جنگلی حفاظت شده به ثبت ملی رسید. دریاچه های زیبای پلیتوایس به خاطر رنگ های منحصربفردشان از جمله رنگ های نیلی، سبز، آبی و خاکستری شناخته می شوند. محیط اطراف این دریاچه ها خانه گونه های متنوع جانوری و پرندگان مختلف است. گونه های جانوری نادر مانند خرس قهوه ای اروپایی، گرگ، عقاب، جغد و سیاه گوش را می توان در کنار گونه های جانوری معمولی دیگر در اطراف این منطقه یافت.
1- دوبروونیک
Dubrovnik

شهر دوبروونیک که لقب «مروارید دریای آدریاتیک» را یدک می کشد یکی از مشهورترین و زیباترین جاذبه های گردشگری کرواسی و قاره اروپاست. این شهر که در درون حصاری سنگی ساخته شده به خاطر اهداف تجاری دریایی ساخته شده و در قرون وسطی تنها شهر منطقه آدریاتیک بود که توان رقابت با ونیز را داشت. شهر دوبروونیک در قرن 15 و 16 میلادی به مقدار قابل توجهی توسعه یافت. این شهر به خاطر معماری خیره کننده و ساختار مجسمه ای خود و همچنین کلیساها، صومعه ها، موزه ها، آبشارها و البته دیوارهای مشهوری که اطراف شهر را گرفته اند به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری جهان تبدیل شده است. جالب این که بخش های زیادی از سریال «بازی تاج و تخت»، به خصوص بخش های مربوط به کسل راک در این شهر فیلم برداری شده است.

کلیساهای رم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر