لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> زیباترین سواحل جهان
زیباترین سواحل جهان

زیباترین سواحل جهان

نمایش زیبایی های خلقت در برخی از مناطق جهان بسیار بسیار پر رنگ تر است. طبیعت یکی از بهترین و زیباترین نمادهای خلقت زیبای جهان است. در این میان سهم دریا و ساحل را می توان بیشتر در نظر گرفت.

در جهان تنها برخی از کشورها به دلیل هم جواری با دریا، دارای سواحل زیبا هستند. اما برخی از این سواحل به مکانی رویایی در بین گردشگران تبدیل شده اند. برای سفر به این مناطق و بازدید از این سواحل ابتدا باید به رزرو آنلاین هتل پرداخت.

ساحل پنهان در مکزیک:
این ساحل زیبا که ظاهری متفاوت نسبت به سایر سواحل دارد، در جزیره ماریتا در پورتو والارتای مکزیک واقع شده است. این ساحل رویایی به دست عوامل انسانی ایجاد شده است.

در آزمایش بمب های ارتش مکزیک در سال ۱۹۹۰ میلادی، این ساحل به شکلی زیبا ایجاد شد. وجود یک تونل آبی برای دست یابی به این ساحل، سبب تمایز آن نسبت به سایر سواحل شده است.
سواحل زیبای جهان

خلیج مایا در تایلند:
تایلند یکی از کشورهای مهم در صنعت توریسم محسوب می گردد. هر ساله افراد زیادی به این کشور سفر می کنند تا از جاذبه های گردشگری آن دیدن نمایند. اما این کشور دارای جزایر زیادی است. کو فی فی یکی از شهرهای ساحلی این کشور است که زندگی در آن هزینه های زیادی را به دنبال ندارد.
دومین جزیره بزرگ از مجموعه جزایر فی فی، دارای خلیجی کم عمق و زیبا است که بخش هایی از آن به وسیله تپه های آهکی احاطه گردیده است. این خلیج به دلیل قرار گیری در مناطق استوایی، دارای آب و هوای استوایی و مرطوب است.

فیلم ساحل در سال ۲۰۰۰ میلادی در سواحل این خلیج زیبا ساخته شد و باعث شهرت این منطقه در جهان گردید. زیست بوم غنی این منطقه و وجود انواع جانوران آبزی باعث شده تا افراد زیادی برای غواصی به این خلیج سفر نمایند.

ساحل ناواجیو

ساحل ناواجیو در یونان:
کشور یونان یکی از کشورهای زیبا در جهان است که سواحل زیبایی را به خود اختصاص داده است. جزیره زاکین در این کشور به دلیل وجود یک ساحل زیبا و رویایی، در جهان از شهرت زیادی برخوردار است.
ساحل ناواجیو، منطقه ای زیبا و عاری از هر گونه آلودگی است. این ساحل شنی دیدنی توسط کوه های آهکی احاطه گردیده است. برای رفتن به ساحل ناواجیو، باید از قایق های کوچک استفاده کرد. عمق کم آب سبب به گل نشستن کشتی های غول پیکر در این منطقه می شود.
شفافیت و رنگ آب یکی از ویژگی های بارز این ساحل رویایی است. اغلب از عکس های این ساحل در طراحی انواع کارت پستال ها استفاده می شود. وجود لاشه یک کشتی عظیم قدیمی در این ساحل، بیانگر عمق کم آب در این منطقه است.

یک کشتی باری در سال ۱۹۸۰ میلادی در این ساحل به گل نشسته است. لاشه این کشتی امروزه توسط انبوهی از جلبک ها پوشیده شده است. بنابر گفته برخی افراد، این کشتی حامل محتویات قاچاق بوده است. به همین دلیل از این ساحل با نام های ساحل کشتی شکسته و یا غار قاچاقچیان یاد می شود.
خلیج ترانک

خلیج ترانک در آمریکا:
کشور ایالات متحده آمریکا به دلیل هم جواری خود با دریا و آب و هوای مرطوب و استوایی، دارای طبیعتی بکر و دیدنی است. سفر به این کشور و بازدید از طبیعت آن می تواند خاطرات خوشی را برای شما رغم بزند.
سنت جان منطقه ای زیبا و خوش آب و هوا، متعلق به مجمع الجزایر ویرجین است. خلیج ترانک نیز در این منطقه قرار دارد. این خلیج در حقیقت یک پارک ملی و ساحلی است که هر ساله گردشگران زیادی را در خود جای می دهد
زیبایی این ساحل به حدی است که انجمن نشنال جئوگرافی، آن را جزو بهترین و زیباترین سواحل جهان انتخاب نموده است. وجود افراد ماهر به عنوان نجات غریق در این ساحل سبب شده تا شنا کردن در آن هیچ مشکلی را به دنبال نداشته باشد.

همچنین استراحتگاه ها و مراکز تفریحی بسیاری در این ساحل وجود دارد که خدمات زیادی را به گردشگران ارائه می دهد. عمق کم آب و تپه های مرجانی زیبا یکی از مهم ترین عوامل برای غواصی طولانی مدت در خلیج ترانک است.
ساحل لنگرگاه سپید

ساحل لنگرگاه سپید در استرالیا:
همواره استرالیا به عنوان قاره ای با زیست بوم منحصر به فرد شناخته می شود. هر ساله افراد زیادی از سر تا سر جهان برای مشاهده انواع مختلف گیاهان و جانوران به این کشور سفر می کنند.
اما کمتر کسی بدون بازدید از جزیره ویت ساندی، سفر خود را به اتمام می رساند. این ساحل یکی از منحصر به فردترین سواحل دنیا است. رنگ سفید این منطقه، مهم ترین عامل در جذب گردشگر است.
این ساحل شش کیلومتری، مملو از سیلیکای است. سیلیکای خالص سبب سفید شدن ساحل لنگرگاه سپید شده است. خلوص ۹۸ درصدی این ماده سبب شده تا از آن در ساخت لنزهای تلسکوپ هابل استفاده شود.

اما در شمالی ترین بخش ساحل لنگرگاه سپید، قسمتی وجود دارد که در جزر و مد آب جلوه بسیار زیبایی به خود می گیرد. قوانین جالبی نیز برای بازدید از این ساحل وضع گردیده است. برای مثال کشیدن سیگار و ورود سگ در این منطقه ممنوع اعلام گردیده است.
ساحل پیها

ساحل پیها در نیوزلند:
نیوزلند یکی از کشورهای زیبای جهان محسوب می گردد که از طبیعتی غنی برخودار است. ساحل پیها یکی از جاذبه های گردشگری این کشور به شمار می رود. این ساحل در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر آکلند قرار گرفته است.
تپه های سرسبز کنار ساحل و تلفیق رنگ آنها با آبی بی کران دریا، هارمونی زیبایی را ایجاد می کند. رودها و جوی های آب از میان این طبیعت سر سبز و با طراوت عبور می کنند و به دریای تاسمان منتهی می شوند.

شن های تیره رنگ موجود در این ساحل، از مواد آتشفشانی تشکیل شده اند. وجود سنگ عظیم الجثه، با قدمتی ۱۶ میلیون ساله در این ساحل، سبب شهرت آن در جهان شده است، به طوری که تمبرهای زیادی با عکس این منطقه چاپ شده است.
ساحل ماکنا

ساحل ماکنا در هاوایی:
هاوایی یکی از معروف ترین سواحل جهان را به خود اختصاص داده است. پوشش گیاهی منطقه و آب و هوای استوایی آن سبب جذابیت دو چندان سواحل این منطقه گشته است. مائویی بخش کوچکی از هاوایی است که ساحل ماکنا در آن قرار دارد.

منظره زیبا و دیدنی این ساحل در هنگام غروب آفتاب، یکی از بی نظیر ترین مناظر را رقم می زند.آبی دریا در کنار شن های نارنجی رنگ ساحل که غروب سرخ رنگ آفتاب را نظاره می کنند، چشم هر بیننده را به خود خیره خواهد نمود.

ساحل بث

ساحل بث در انگلستان:
به احتمال زیاد نام دریای کارائیب را بارها شنیده اید. کشور انگلستان در امتداد این دریا قرار گرفته است. این دریا در گذشته از جایگاه ویژه ای در میان دزدان دریایی برخوردار بوده است.
در جنوبی ترین بخش جزیره ویرجین گوردا، ساحلی قرار دارد که همه آن را با نام ساحل بث می شناسند. مجمع الجزایر ویرجین که به کشور انگلستان تعلق دارد، از تعداد زیادی جزیره تشکیل شده است. سومین جزیره وسیع این مجمع الجزایر، ویرجین گوردا است.
تخته سنگ های گرانیتی موجود در ساحل و حوضچه های کوچک آب جلوه ای منحصر به فرد را به ساحل بث بخشیده است. تونل های به وجود آمده در داخل تخته سنگ ها، شنا و غواصی در این ساحل زیبا را هیجان انگیزتر می کند.

اما هیچ فردی از نحوه قرار گیری این تخته سنگ ها در ساحل اطلاعی ندارد. شنا در چاله های آب و رفتن به غارهای سنگی ساحل، از جمله کارهای جالبی است که افراد در این منطقه انجام می دهند.
ساحل تولوم

ساحل تولوم در کوبا:
قطعا در مورد تمدن مایا، بارها شنیده اید. بسیاری از افراد در سراسر جهان برای سفر به کوبا، شهر تمدن مایا ابراز علاقه نموده اند. کوبا یکی از شهرهای کشور مکزیک است. این شهر نیز مانند انگلستان در امتداد دریای کارائیب قرار گرفته است.

در ساحل شرقی شبه جزیره یوکاتان، ساحلی وجود دارد که همه آن را با نام ساحل تولوم می شناسند. این ساحل که توسط بشر ایجاد شده، در زمان افول تمدن مایا و در سال ۱۲۰۰ میلادی ساخته شده است. هر ساله هنرمندان و عکاسان زیادی برای خلق آثار هنری خود، به این منطقه و ساحل زیبا سفر می کنند.
ساحل آنسه سورس دی آرگنت

ساحل آنسه سورس دی آرگنت در لادیگو:
این ساحل زیبا و خاص در لادیگو قرار دارد که یکی از جزایر کوچک سیچلس به شمار می رود. صورتی بودن شن های ساحل در کنار آبی دریا، صحنه ای هنری را رغم زده است. وجود درختان بلند و سر سبز نارگیل در کنار تخته سنگ های گرانیتی، به خاص تر شدن فضای ساحل کمک زیادی نموده است.

همچنین زیست شناسان به این نتیجه رسیده اند که گونه ای از مرغان مگس خوار در این ساحل زندگی می کنند که تنها تعداد محدودی از آنها زنده اند.

ساحل خلیج فارس

ساحل خلیج فارس:
خلیج فارس یکی از گذرگاه های مهم تجاری در جهان به شمار می رود. اما سواحل این خلیج تنها برای تجارت به کار نمی رود، بلکه هر ساله تعداد زیادی از مردم داخل و یا خارج کشور برای دیدن مناظر بکر به حاشیه خلیج فارس سفر می کنند.
وجود جزایر کوچک و بزرگ در این خلیج پهناور عامل مهمی در جذب گردشگر محسوب می گردد. جزیره کیش یکی جزایر خلیج فارس است که سواحل زیبایی دارد. عدم وجود آلودگی در این سواحل از جمله ویژگی های بارز آن به شمار می رود.

هتل های کیش، جزو بهترین هتل های ایران هستند که برای اقامت کوتاه مدت و بلند مدت مورد استفاده قرار می گیرند. جت اسکی، موج سواری و شنا از جمله تفریحات قابل انجام در این سواحل است.
1683383718 598 زیباترین سواحل جهان

ساحل زلاتنی رات در کرواسی:
این ساحل زیبا و خاص یکی از معروف ترین سواحل زیبای اروپا است که در کشور کرواسی قرار دارد. اغلب افراد از آن با نام دماغه طلایی یاد می کنند. سنگ ریزه های موجود در ساحل به خاص بودن آن افزوده است.
ساحل زلاتنی رات در جنوب جزیره براک قرار دارد. باریک بودن ساحل سبب منحصر به فرد شدن آن شده است. این ساحل در اثر وزش باد و جزر و مد دریا ایجاد شده است. در سال ۲۰۰۹ میلادی، زلاتنی رات جزو ده ساحل برتر جهان قرار گرفت.

ویتری سول مار؛ گشتی در دروازه کشف نشده ساحل آمفالی در ایتالیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر