لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> مناطق خاص و رومانتیک >> 8 محل فیلم برداری عجیب و غریبی که در دنیای واقعی وجود دارند
8 محل فیلم برداری عجیب و غریبی که در دنیای واقعی وجود دارند

8 محل فیلم برداری عجیب و غریبی که در دنیای واقعی وجود دارند

اگر فیلم دیدن جزیی از سرگرمی های شماست ممکن است بخواهید تا درباره لوکیشن های خاص برخی از فیلمها بیشتر بدانید. به طور کلی تماشای لوکیشن فیلم های مطرح و معروف همواره جزو یکی از فعالیت های هیجان انگیز در همه جای جهان بوده است. حتی در کشور ما نیز شهرک سینمایی غزالی که چندین لوکیشن مطرح فیلم های نامدار ایرانی را در خود جای داده و به همت مرحوم علی حاتمی تاسیس شده است یکی از اماکن جذاب و پر بازدید شهر تهران به شمار می رود، در این مقاله، به تعدادی از این لوکیشنهای عجیب میپردازیم. اگرچه ممکن است بعضی از این لوکیشن ها 100درصد شبیه فیلمهایی هالیوودی که در سینما می¬بینید نباشند اما بقیه آنها به همان اندازه پرده نقره ای سینما، باشکوه هستند. خبر خوب اینکه این لوکیشن ها، مکانهایی هستند که شما واقعا می توانید از آنها بازدید کنید و ما نیز بازدید از این مکانها را به شدت توصیه می کنیم.

ماتاماتا، نیوزیلند (آکا هابیتون)
لوکیشن ارباب حلقه ها

اگر شما از طرفداران فیلمهای “ارباب حلقه¬ها” و “هابیت” هستید پس باید این محل را خیلی سریع تشخیص دهید. این محل در کشتزارهای همیلتون در منطقه وایکاتو قرار دارد. این شهر به اسبهای اصیل و خوش¬نژاد و محصولات لبنی¬اش مشهور است. بیش از 44 لانه مخصوص هابیتها در این منطقه وجود دارد که خانه بیلبو در فیلم هابیت یکی از آنهاست.

قلعه هاتلی، کانادا
قلعه هاتلی کانادا
فیلم ایکس من
این قلعه خانه شخصی پروفسور ایکس در فیلم “ایکس من” است. این قلعه در بریتیش کلمبیای کانادا و در نزدیکی ویکتوریا قرار دارد. این قلعه در اوایل دهه 1900 ساخته شده و بخشی از سایت تاریخی ملی پارک هاتلی است. همچنین، از اینجا به عنوان خانه لکس لوتر در سریال تلویزیونی پرطرفدار، “اسمال ویل” استفاده شده است.
جزیره کایوایی، هاوایی
جزایر هاوایی پارک ژوراسیک

جزیره کایوایی در هاوایی محل فیلمبرداری معروف فیلم “ژوراسیک پارک” است. آنچه در پس زمینه این فیلم مشاهده می¬کردید، این جزیره بوده که واقعا بیشتر شبیه به بهشت است. کایوایی جزیره¬ای پررونق با حیات وحشی عجیب است. از این مکان در فیلمهای علمی تخیلی دیگری نظیر “پیرآناکوندا” و “آواتار” نیز استفاده شده است.

قلعه آلنویک، انگلستان
مدرسه هاگوارتز قلعه آلنویک

حالا شما طرفداران هری پاتر، لوکیشن مدرسه هاگوارتز در این فیلم را میشناسید. صحنه¬های داخلی و خارجی مدرسه هاگوارتز در قلعه آلنویک (نام واقعی لوکیشن فیلم) گرفته شده¬اند. پس اگر میخواهید از هاگوارتز عکس بگیرید، میتوانید از این محل شگفت انگیز دیدن کنید.

شرکت هوک و لدر، ایستگاه آتش نشانی شماره 8، نیویورک
شرکت هوک و لدر

این ایستگاه آتش نشانی تبدیل به نوعی نماد شده چون مقر اصلی آتش نشانی در فیلم “گوست بوسترز” بود. این محل در فیلم، ساختمانی متروکه بود ولی در زندگی واقعی، یک ایستگاه آتش نشانی فعال در نیویورک است که در محله لور منهتن قرار دارد. نمای بیرونی این ساختمان واقعا حیرت انگیز است.

شهر پترا، اردن
شهر پترا

شهر باستانی پترا محل فیلمبرداری معروف فیلمهای اکشن-ماجراجویانه¬ایی نظیر “ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی” محصول سال1989بوده است. دلیل انتخاب این شهر، سبک معماری سنگ تراشی شده آن است. صحنه ای که ایندیانا جونز (هریسون فورد) به دنبال پدرش میگشت در این محل خارق العاده فیلم برداری شده بود.

هتل ماریوت مارکویز، آتلانتا
هتل ماریوت مارکویز

بیشتر طرفداران سری فیلمهای “هانگر گیمز” این مکان را میشناسند، چونکه از ورودی این هتل به عنوان خوابگاه¬های کپیتول یا CGI استفاده شده است. طراحی این ساختمان بسیار آینده گراست و تالارعظیمی دارد که با ژانر این فیلم هماهنگی دارد. فیلم “هانگر گیمز (عطش مبارزه): اشتعال” در این ساختمان فیلمبرداری شده است.

جزیره وایت ساندی، استرالیا
جزیره وایت ساندی دزدان دریایی کاراییب

اگر شما فیلم “دزدان دریایی کارائیب: مردگان قصه نمی¬گویند” را که به تازگی پخش شده است، دیده باشید، این جزیره را میشناسید. به دلیل ظاهر کارائیبی که این جزیره دارد، صحنه های مربوط به دریا در اینجا گرفته شده است. این جزیره مناظر حاره¬ای زیبا، سواحل شنی، جزیره¬های خوش منظره و بدیع و آب و هوایی دلپذیر دارد. فیلمهایی نظیر “فولز گلد (دیوانگان طلا)”، عروسی موریل و شکسته نیز در این جزیره فیلمبرداری شده-اند.

: سن جوان دو گزتلوگکس (San Juan de Gaztelugatxe)، اسپانیا
لوکیشن گیم آف ترونز لوکیشن گیم آف ترونز

مطمئنا این مکان برای طرفداران متعصب سریال “گیم آف ترونز” (بازی تخت و تاج) محل آشنایی است. اینجا همان “دراگون استون” درسریال پرطرفدار تلویزیونی “گیم آف ترونز” است. نام واقعی اینجا گزتلوگکس است که به معنی “سنگ قلعه” است کلیسای کوچکی نیز در جزیره وجود دارد. بر اساس افسانه¬ها، اگر از پله¬ها بالا بروید باید سه بار ناقوس کلیسا را به صدا درآرید و یک آرزو بکنید. آرزویتان برآورده خواهد شد و ارواح شیطانی به شما نزدیک نمی¬شوند.

جادویی ترین جزایر جهان و دلیل جادویی بودن آنها
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر