لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 15 جاذبه ی برتر گردشگری در تایلند
15 جاذبه ی برتر گردشگری در تایلند

15 جاذبه ی برتر گردشگری در تایلند

 

کشور تایلند در شبه جزیره هند در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این کشور در شمال با لائوس؛ از جنوب با مالزی و از غرب با میانمار هم مرز می ‌باشد. تایلند یکی از مهم ترین و محبوب ترین مقصد های گردشگری در آسیا به شمار می رود. در این سرزمین هر آن چه که مورد نیاز یک سفر لذت بخش باشد، وجود دارد: سواحل آبی زلال و شفاف، جنگل های انبوه، غذا های عالی، اقامتگاه های ساحلی ارزان قیمت و تعدادی از بهترین هتل ‌های لوکس جهان در انتظار گردشگران می باشند. تایلند مقصدی مناسب برای افراد با هر نوع سلیقه و توان مالی است.

تایلند تنها کشوری در جنوب شرقی آسیا است که هرگز تحت استعمار قرار نگرفته است. این سرزمین مملو از مکان های تاریخی و فرهنگی فوق العاده زیبا و با عظمت می باشد، گردشگران می توانند آثار تاریخی باقیمانده که صد ها سال قدمت دارند را از نزدیک مشاهده کنند. گفتنی است که با وجود گردشگران بیشماری از سراسر جهان، مردم تایلند هویت، تاریخ و فرهنگ خاص خود را تغییر نداده اند و به خونگرمی و مهمان نوازی شهرت دارند. در ادامه تعدادی از جاذبه های برتر توریستی در این سرزمین را معرفی می کنیم، گردشگران می توانند با رزرو آنلاین هتل و برنامه ریزی، سفر خوبی را در جنوب شرقی آسیا تجربه نمایند.

 

 

 

15 – بازار شبانه چیانگ مای (Chiang Mai Night Bazaar)
بازار شبانه چیانگ مای یکی از جاذبه های معروف در شهر چیانگ مای می باشد که در بین ساختمان ها، معبد و دیگر جاذبه های شهر گسترده شده است. انواع صنایع دستی، هنری، لباس و محصولات وارداتی از هر نوع را می توانید در این بازار و تعدادی مرکز خرید مدرن و جدید بیابید و خرید کنید. روزگاری بازار شبانه چیانگ مای تنها توسط بازرگانان چینی اداره می شد اما با گذشت زمان و گسترش بازار و ساخت ساختمان های تجاری در این ناحیه، فروشندگان نیز تغییر یافتند و دیگر این بازار منحصر به گروه خاصی نیست. امروزه بخش زیادی از این بازار معروف توسط مردم تایلند کنترل می شود. در سفر به تایلند بهتر است با خرید از بازار شبانه چیانگ مای، خریدی ارزان را تجربه نمایید.
14 – جزیره کولایپ (Ko Lipe)
Ko Lipe
جزیره کوچک کولایپ یکی از محبوب ترین جاذبه‌ های توریستی تایلند است که در دریای آندامان در سمت استان ساتون در بخش جنوبی کشور تایلند، نزدیک مرز های کشور مالزی واقع شده است. این جزیره به قدری کوچک می باشد که گردشگران می توانند در عرض یک ساعت در اطراف آن قدم بزنند. این جزیره دارای 4 ساحل بسیار زیبا و مهمی است که جایگاه 25 درصد از گونه ی ماهی های مهم در سرتاسر جهان می باشد. تپه های دریایی مملو از مرجان بوده و علاقه مندان به فعالیت های اسنورکل و غواصی را به سوی خود جذب می کنند. اقامتگاه های ساحلی مناسبی در اندازه های مختلف برای گردشگران وجود دارد تا از سفر خود نهایت لذت را ببرند.
13 – بازار آخر هفته چاتوچاک (Chatuchak Weekend Market)
Chatuchak Weekend Market
گردشگران می توانند از بازار آخر هفته چاتوچاک در شهر بانکوک، پایتخت تایلند دیدن کنند. این بازار در زبان محلی به نام جی جی معروف است و بزرگ ترین بازار در کشور تایلند محسوب می شود. گفته می شود که بازار آخر هفته چاتوچاک یکی از مشهور ترین و بزرگ ترین بازار های آخر هفته در سراسر جهان به شمار می رود. بازار محلی چاتوچاک با بیش از هشت هزار مغازه برگزار می ‌شود که انواع کالا ها از اجناس آنتیک و کلکسیون گرفته تا لباس، مبلمان و دکوراسیون خانه را می توانید با قیمت های حراج شده تهیه کنید. گفتنی است که بیش از 200 هزار گردشگر و مردم محلی از بازار آخر هفته معروف چاتوچاک در بانکوک بازدید می کنند، همچنین در این ناحیه تعدادی از بهترین رستوران ها با لذیذ ترین غذا ها از مسافران پذیرایی می کنند. گردشگران با تماشای اجرا های زنده مانند رقص و موسیقی در اطراف بازار می توانند سرگرم شوند.
12 – پارک ملی خائو سوک (Khao Sok National Park)
Khao Sok National Park
پارک ملی خائو سوک در بزرگ ترین استان جنوب تایلند به نام سوراتانی واقع شده است و جایگاه وسیع ترین جنگل های بکر و بی نظیر جهان می باشد. این پارک ملی یک مقصد گردشگری مناسب و عالی برای آن دسته از مسافران است که ترجیح می دهند در زیبایی های طبیعت کشور تایلند غوطه ور گردند و آرامش را در این نواحی به دست آورند. قسمت هایی از جنگل ‌های بارانی قدیمی توسط یک رشته کوه آهکی شگفت انگیزی در طول پارک ملی گسترده شده است. پارک ملی خائو سوک محل زندگی بیش از 5 گونه ی جانوری جهان می باشد، در این محل صد ها گونه پرنده، گربه وحشی، آهو، خوک خرطوم دار، فیل و خرس زندگی می کنند. همچنین گردشگران می توانند از مسیر های پیاده روی خاکی عبور کنند و از آبشارهای بلند و دریاچه های زیبای ناحیه لذت ببرند. گفتنی است که بزرگ ترین و زیبا ترین گل های جهان نیز در این پارک به چشم می خورد.
11 – معبد فانوم رانگ (Phanom Rung)
Phanom Rung
معبد معروف فانوم رانگ در حوالی یک آتشفشان خاموش در بخش شمال شرقی تایلند واقع شده است و به داشتن سبک معماری برجسته و زیبا شهرت یافته است. این معبد مقدس در نزدیکی روستای ننگ رانگ قرار گرفته است و بر اساس فرهنگ مردم خمر (کامبوج) در طول قرن های 10 میلادی تا 13 میلادی بنا نهاده شده است. در ساخت این بنا از ماسه سنگ و خاک لاتريت که خاك سرخ بوده و حاوى مقدار زيادى آلومينيم و هيدروكسيد هاى آهن است، استفاده شده است. معبد فانوم رانگ در کوه کایلش (Mount Kailash) ساخته شده است، این کوه مکانی مقدس برای پنج مذهب به شمار می رود و در مذهب هندو، این کوه محل اقامت شیوا (یکی از ایزدان آیین هندو) می باشد. گفتنی است که این معبد در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
10 – جزایر سیمیلان (Similan Islands)
Similan Islands
جزایر سیمیلان تایلند، شامل نه جزیره ی اصلی و دو جزیره کوچک دور افتاده می باشد. مجمع ‌الجزایر سیمیلان به دلیل وجود آبزیان زیبا، ماهی های رنگارنگ، مرجان‌ های کمیاب و تماشایی، جلبک ‌های خوشرنگ، یکی از محبوب ترین مقصد های گردشگری تایلند برای غواصی محسوب می شوند. این جزایر زیبا در جنوب کشور تایلند و در سواحل استان پهانگ نگا (Phang Nga Province) قرار دارند. تپه های دریایی مملو از مرجان در آب های اطراف جزیره به چشم می خورد و در زیر آب های جزیره سنگ هایی با طرح های عجیب و دیدنی شکل گرفته اند که بهشتی برای غواصان به شمار می روند. گردشگرانی که در غواصی مهارت دارند می توانند از قسمت های مهم و جذابی مانند شرق عدن و صخره هایی با شکل سر فیل دیدن کنند.
بیشتر بخوانید:
9 – جشنواره ماه کامل در ساحل هاد رین (Full Moon Party at Haad Rin)
Full Moon Party at Haad Rin
جشن ماه کامل، مراسمی است که در ساحل هاد رین در جزیره ی کو پانگان (Koh Phangan) اجرا می شود و از اوایل شب شروع شده و تا طلوع خورشید ادامه دارد. اولین جشن ماه کامل با دیسکو چوبی در سال 1985 برگزار شد که در آن حدود 20 تا 30 نفر حضور داشتند، اما با گذشت زمان و شهرت یافتن این جشنواره، تعداد زیادی از مردم در حدود 20 تا 30 هزار نفر هر ماه در آن شرکت می کنند. گفتنی است که جشنواره های زیادی در کشور تایلند برگزار می شود، در صورتی که در زمان برگزاری جشنواره ی ماه کامل در جزیره ی کو پانگان حضور نداشته باشید، می توانید از دیگر جشن ها مانند جشن نیمه ی ماه، ماه سیاه، و ماه شیوا لذت ببرید.
8 – راه آهن برمه تایلند خط آهن مرگ (Thai-Burma Railway Death Railway)
Thai-Burma Railway Death Railway
یکی از محبوب ترین مقصد های سفر با قطار در تایلند، سفری دو ساعته است که قطار از مسیر کاناچابوری عبور کرده و از پل روی رودخانه ی کوای گذشته و به سوی طبیعت زیبا و بی نظیر تایلند به نام نم توک پیش می رود. مناظر خاص و شگفت انگیزی در طول مسیر وجود دارند اما تاریخ گذشته ی این مسیر آن را به راه آهن برمه یا خط راه آهن مرگ تبدیل کرده است. این راه آهن توسط دولت امپراطوری ژاپن جهت انتقال قوا در جنگ جهانی دوم ساخته شد تا خط آهن بانکوک را به یانگون، پایتخت برمه (میانمار) برساند. در طول ساخت این خط راه آهن تعداد زیادی از کارگرها و اسیر ها در شرایط دشواری در این پروژه کار می کردند، و بسیاری از این افراد جان خود را از دست دادند به همین خاطر این خط آهن را خط آهن مرگ نامیده اند. خط آهن مرگ در سال 1457 بسته شد و سال ها بعد قسمت هایی از آن دوباره باز شد که امروزه به یکی از جاذبه های توریستی تایلند تبدیل شده است.
7 – پارک تاریخی آیوتایا (Ayuthaya Historical Park)
Ayuthaya Historical Park
پارک تاریخی آیوتایا در بخش شمال بانکوک قرار داشته و آثار خرابه ها و باقیمانده های تاریخی دومین پایتخت سیام را در خود جای داده است، این شهر در سال 1350 میلادی بنا نهاده شده بود. در سال 1700 میلادی شهر تاریخی آیوتایا به بزرگ ترین شهر جهان تبدیل شده بود و حدود یک میلیون جمعیت در آن زندگی می کردند. گفتنی است که پارک تاریخی آیوتایا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. امروزه گردشگران می توانند از مجموعه سبک های معماری موجود در خندق ها، جاده ها و کانال های پارک دیدن کنند.
6 – پارک ملی مو کو چانگ (Mu Ko Chang National Park)
Mu Ko Chang National Park
پارک ملی مو کو چانگ در استان ترات در شرق تایلند واقع شده است. این پارک ملی دیدنی از بیش از 50 جزیره تشکیل شده است. جزیره کو چانگ دومین جزیره بزرگ تایلند به شمار می رود و به خاطر قله های شیب دار، جنگل های سرسبز و فضای پر از آرامش شهرت فراوانی دارد. گردشگران از سرتاسر جهان برای لذت و استراحت در سواحل ماسه سفید، به این جزیره سفر می کنند. سواحل ماسه سفید، مکان های غواصی و اسنورکلینگ فوق العاده زیبا در زیر دریا، آبشار های بی نظیر از ویژگی های مهم این جزایر می باشند. گردشگران می توانند به فعالیت های مورد علاقه خود بپردازند، ماهیگیری کنند، از غذاهای دریایی لذت ببرند و به کایاک سواری مشغول شوند. کوه هایی شبیه فیل در سراسر جزیره به چشم می خورد و چانگ در زبان تایلندی به معنای فیل می باشد، به همین خاطر این جزیره را چانگ نامیده اند. گفتنی است که پارک ملی مو کو چانگ از جزایر دیگری مانند جزیره ی پوکت و کو سامویی بکر تر و آرام تر است.

 

 

 

5 – قبایل تپه ی شمالی (Northern Hill Tribes)
Northern Hill Tribes
قبایل کم جمعیت با فرهنگ های متفاوتی در شمال تایلند زندگی می کنند که با عنوان قبایل تپه معروف می باشند. بسیاری از این ساکنان در طول 100 سال گذشته از قسمت های داخلی آسیا به این نواحی مهاجرت کرده اند و تا حد زیادی توانسته اند که سنت های خود را حفظ کنند. گردشگران می توانند با شرکت در تور هایی که از این مناطق بازدید می کنند، به سوی قبایلی که از توریست ها استقبال می کنند پیش بروند و از نزدیک با فرهنگ و آداب آنها آشنا شوند. بسیاری از این مردم روستایی بوده و فقیر می باشند و هر فرصت اقتصادی برای اهالی قبیله خوشایند می باشد.

 

 

 

4 – جزیره ریلی (Railay)
Railay
ریلی شبه جزیره ‌ای کوچک در استان کرابی است که در خط ساحلی دریای آندامان واقع شده است و دارای چهار ساحل می باشد. این جزیره یک مقصد گردشگری معروف برای سنگ نوردی محسوب می شود که تنها توسط قایق قابل دسترسی است. جزیره ی زیبای ریلی جاذبه های فراوانی دارد. بیش از 700 مسیر سنگ نوردی ویژه در این جزیره وجود دارد که علاقه مندان زیادی را به این سوی جذب می کند. همچنین سواحل شگفت انگیزی در این ناحیه وجود دارد که گردشگران می توانند در غارهای موجود به کاوش بپردازند و از محیط جزیره لذت ببرند. امکانات اقامتی مختلفی در این جزیره وجود دارد، اقامتگاه های ساحلی کوچک و مناسبی در اختیار کوهنورد ها و سنگ نورد ها بوده و هتل معروف رایاوادی (Rayavadee) با ویلای شگفت انگیزی در بین درختان نارگیل همراه با خدمات تجملی در قلب شبه جزیره قرار دارد و گردشگران می توانند در این هتل لحظات خوشی را تجربه کنند.

 

 

 

3 – قصر بزرگ (Grand Palace)
Grand Palace
قصر بزرگ تایلند در قلب شهر بانکوک واقع شده است و در گذشته محل زندگی پادشاهان سیام بوده است. از سال 1782 میلادی، قصر بزرگ یکی از جاذبه های تماشایی در شهر بانکوک به شمار می رود. قصر بزرگ تایلند در کنار رودخانه ی چائو پریایا قرار گرفته است. درون این قصر بزرگ کاخ ها، سالن ها، معابد و بسیاری از ساختمان های دیگر در میان چمن های وسیع، باغ های سرسبز جای گرفته اند. درون این قصر جاذبه هایی مانند وات فرا کائو یا معبد بودای زرین قرار دارد که مهم ‌ترین معبد بودایی در تایلند شناخته می شود.

 

 

 

2 – خلیج فانگ‌ نا (Phang Nga Bay)
Phang Nga Bay
خلیج فانگ نا در ۹۵ کیلومتری (۶۵ مایلی) جزیره ی پوکت قرار گرفته است، این خلیج یکی از جاذبه های توریستی معروف بوده و یکی از مناطق تماشایی و بکر تایلند به شمار می رود. غار های فوق العاده زیبا و بی نظیری در این ناحیه وجود دارند، گردشگران می توانند غارهای آبی و جزایری از سنگ آهک را از نزدیک ببینند. یکی از جزایر معروف این خلیج، جزیره ی بهشت مانندی به نام کو پینگ گان (Koh Ping Ghan) می باشد که به جزایر جیمز باند شهرت دارد. این جزیره لوکیشن فیلم معروف مردی با طپانچه طلایی (The Man with the Golden Gun) با بازی جیمز باند می باشد. بهترین روش برای بازدید از خلیج فانگ نا استفاده از قایق های پارویی است، تنها با کمک این قایق های کوچک می توانید وارد غار های دریایی شوید.

 

 

 

1 – جزیره ی کو فی فی (Ko Phi Phi)
Ko Phi Phi

فی فی مجمع الجزایر زیبایی در استان کرابی می باشد و یکی از محبوب‌ ترین و گران ترین جزیره ‌ها در تایلند است. این جزیره به جزیره ی پوکت نیز نزدیک می باشد. جزیره ی کو فی فی دون در این مجموعه جزایر، تنها جزیره ای است که دارای ساکنین دائمی می باشد در حالی که جزیره ی کو فی فی له جزیره ی دیگری است که به لوکیشن فیلم ساحل محصول سال 2000 معروف می باشد. گردشگران برای لذت از زیبایی سواحل و همچنین برای شرکت در فعالیت های مختلف آبی مانند اسنورکلینگ، اسکوبا دایوینگ و کایاک سواری به این نواحی سفر می کنند. گفتنی است که حجم بالای توریست ها آسیب های جدی به جزیره ی کو فی فی وارد کرده است، هرچند هنوز هم این جزیره تماشایی و یک مقصد محبوب گردشگری می باشد.

شلوغ ترین فرودگاه های آسیا در سال 2019
ادامه مطلب

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر