لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دریاچه کوه گل سی سخت؛ بهشتی در کهگیلویه و بویر احمد
دریاچه  کوه گل سی سخت؛ بهشتی در کهگیلویه و بویر احمد

دریاچه کوه گل سی سخت؛ بهشتی در کهگیلویه و بویر احمد

اگر عاشق گشت و گذار در طبیعت و دیدن مناظر بکر و حیرت‌انگیز هستید، استان کهگیلویه و بویر احمد با جاذبه‌های گردشگری متنوع و متعدد آماده پذیرایی از شماست. در هر گوشه از این استان سراسر رنگ و زیبایی، جاذبه‌ای طبیعی و باصفا جا خوش کرده که دریاچه کوه گل سی سخت یکی از آن‌ها به شمار می‌رود.

این دریاچه یکی از زیباترین و بکرترین جاهای دیدنی سی سخت به حساب می‌آید که اطراف آن با گیاهان وحشی و کوه‌های سربه‌فلک کشیده، احاطه شده است. برای آشنایی بیشتر با دریاچه کوه گل سی سخت و طبیعت تماشایی و کمتر شناخته‌شده آن، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

دریاچه کوه گل سی سخت

مسیر دریاچه کوه گل سی سخت

پس از گذر از جاده ی بی نظیر یاسوج به سمت شهر سی سخت می رویم، این دریاچه ی زیبا در شمال شرقی سی سخت قرار دارد و فاصله ی آن تا سی سخت 8 کیلومتر است، که بخشی از آن را باید پیاده پیمود. همان طور که در عکس ها ی کوه گل سی سخت می بینید، کوه گل بخشی از طبیعت کوهستانی دنا محسوب می شود.

ارتفاع کوه گل سی سخت

کوه دنا با ارتفاع 4409 متر با شکوهی منحصر به فرد از دوردست ها خود نمایی می کند و منطقه ی سی سخت تمام شهرت خود را مدیون جاذبه های این کوه افسانه ای است. در این منطقه دامنه های پر از گل، چشمه ها و دریاچه های فصلی گوناگونی وجود دارد، که در میان آن ها، دریاچه ی کوه گل با وسعتی در حدود نیم هکتار و عمق 15 متر مثل جواهری در این منطقه می درخشد.

استان کهگیلویه و بویراحمد
ادامه مطلب

در کنار زیبایی های چشم نواز این منطقه دلربایی می کند. بی جهت آن را کوه گل ننامیده اند، گیاهان وحشی و خودرو مانند بابونه، آویشن، پونه و نعنای کوهی سراسر این منطقه را زینت بخشیده اند، و در فصل بهار و تابستان همه جا را با عطر دل انگیز خود، عطرآگین می کنند.

دریاچه کوه گل سی سخت

هوای عطر آگین و منظره های زیبا ی دریاچه و کوهستان، وقتی با صدای نغمه ی پرندگان مهاجر و بومی ترکیب می شود، چنان منظره ای به وجود می آورد، که روح طبیعت دوست انسان بی درنگ شیفته ی آن می شود.

پرندگان مهاجری همچون مرغابی و لک لک، حواصیل و درنا که این دریاچه را به عنوان زیستگاه موقت خود انتخاب کرده و به نوعی با آن هماهنگ و سازگار شده اند، دشت های لاله ی واژگون، آبشار تنگه نمک، چشمه ی سرد، منطقه ی حفاظت شده ی دنا و دریاچه ی کوه گل مجموعه بسیارزیبایی است که هر گردشگر طبیعت دوستی، مجذوب آن می شود. هرچند لاله های واژگون چند روزی بیشتر میهمان این دشت نیستند و عمرشان کوتاه است، اما وقتی در کنار گل های سرخ وزرد، روی پیراهن سبز دشت دلربایی می کنند، همه دلباخته ی آن ها می شوند.

دریاچه کوه گل سی سخت

آبشار تنگه نمک، از دیگر جاذبه های این منطقه است و از تنگه ای به همین نام سرازیر می شود، و پس از سرازیر شدن در رودخانه کوه گل جاری می شود.
چشمه های سرد، طوف و میشی نیز چشمه های خنک و گوارای این منطقه هستند. چشمه ی میشی که بزرگ ترین و پر آب ترین چشمه ی منطقه است، در گردنه ی بیژن قرار دارد.

منطقه ی دنا که یک منطقه ی حفاظت شده و زیستگاه جانوران و پرندگان مختلف است، زیبایی این منطقه را دوچندان کرده، و منظره ای عالی برای گرفتن عکس و ثبت خاطرات به یاد ماندنی را به وجود آورده است.

دریاچه شورمست در مازندران، زیبا ترین قطب گردشگری سوادكوه
ادامه مطلب

دریاچه کوه گل سی سخت
هوای پاک و فرح بخش دامنه های دنا، عطر گل ها و سبزه ها هر کسی را سرشوق و تماشا می آورد، کوهنوردی و پیاده روی در دامنه های دنا و اطراف دریاچه، کمپینگ و تماشای مناظر بکر و بی نظیر فعالیت هایی است که در این سفر می توانید به آن ها بپردازید، و از سفر خود بیشتر لذت ببرید. همچنین می توانید به شهر سی سخت بروید و علاوه بر گشت و گذار از فراورده های محلی آن مانند عسل کوهی و لبنیات سوغاتی تهیه کرده و همراه ببرید.

آدرس کوه گل سی سخت:

استان کهگیلویه و بویر احمد، 32 کیلومتری یاسوج، 8 کیلومترسی سخت، دهانه ی انبری گردنه ی بیژن

مسیر دسترسی

برای دسترسی به منطقه ی کوه گل باید به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد سفر کنید. سپس راه شهر سی سخت را در پیش بگیرید. منطقه ی کوه گل 8 کیلومتر آن طرف تر از سی سخت قرار دارد. اما برای رسیدن به دریاچه باید یک مسیر پیاده روی زیبا و هموار را طی کنیم. این پیاده روی در حدود 40 دقیقه طول می کشد.

راستی اگر قصد دارید چند روزی را در کهگیلویه و بویر احمد بمانید و به دور از دغدغه‌های زندگی مدرن، آرام بگیرید، گزینه‌های مختلفی برای اقامت پیش رویتان است. شما می‌توانید با رزرو هتل های یاسوج دسترسی خوبی به بسیاری از جاهای دیدنی استان داشته باشید و اقامتی خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

دریاچه کوه گل سی سخت

بهترین زمان سفر به دریاچه ی کوه گل

منطقه ی کوه گل در هر فصلی زیبایی های مخصوص به خود را دارد، اما بی شک بهار و تابستان اوج جلوه گری طبیعت این منطقه است. در این فصل ها دامن دشت های سبز و مخملی پر از گل های سرخ شقایق و لاله ی واژگون می شود و گل های کوچک بابونه و خاکشیر این تصویر نقاشی را زیباتر کرده و کامل می کنند. مسیر منتهی به این دریاچه و جاده ی یاسوج نیز دستی به این نقاشی زیبا کشیده و آن به یکی از رویایی ترین مناطق ایران تبدیل می کنند. بیشتر گردشگران فصل بهار را برای سفر به این منطقه ترجیح می دهند. با این وجود دریاچه ی کوه گل در تابستان هم زیباست.

دریاچه هنر تهران، جاذبه ای در قلب پایتخت
ادامه مطلب

دریاچه کوه گل سی سخت

فاصله یاسوج تا دریاچه کوه گل

دریاچه کوه گل در جنوب شرقی منطقه حفاظت‌شده دنا قرار گرفته است که حدود 8 کیلومتر با شهر سی سخت فاصله دارد. این دریاچه در 40 کیلومتری شهر یاسوج واقع شده که برای رسیدن به آن باید پیه کمی پیاده‌روی را به تن زد.

کوه گل در تابستان

کوه گل در تابستان نه‌تنها منظره بی‌نظیری دارد؛ بلکه در این فصل پرندگان مهاجر نیز به مهمانی دریاچه زیبای آن می‌روند که تماشای آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. درنا، لک‌لک، خروس کولی، مرغابی، اردک کله سبز، چنگر، حواصیل و پرندگان بومی برخی از این پرندگان هستند که زیبایی دریاچه کوه سی سخت را چندین برابر می‌کنند.

جمع بندی

در پایان امیدواریم شما هم به منطقه ی کوه گل سی سخت سفر کنید و از سفر به دامنه های زیبای دنا و دریاچه ی کوه گل نهایت لذت را ببرید. در سفر به این منطقه از دیدن زیبایی های یاسوج و سی سخت غافل نشوید. این منطقه پر از جاذبه های بکر و طبیعی مانند چشمه و آبشار است، بی شک دیدن آبشارهای یاسوج، سی سخت و آبشار زیبای مارگون و دشت های پر از گل، سفر به دریاچه ی کوه گل را پر از خاطرات به یادماندنی و خاطره انگیز خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر