لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاذبه های برتر گردشگری در ویتنام
جاذبه های برتر گردشگری در ویتنام

جاذبه های برتر گردشگری در ویتنام

کشور ویتنام در قاره‌ آسیا واقع شده و در بین دریای چین و مرز های لائوس و کامبوج قرار گرفته است. این کشور دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیادی می باشد و سالانه تعداد زیادی از جهانگردان برای تماشای این زیبایی ها از سراسر جهان به ویتنام سفر می کنند: جاذبه های طبیعی همچون مزارع سرسبز برنج در شمال تا دلتای حاصلخیز مکونگ (Mekong Delta) در جنوب، توریست های زیادی را به سوی خود جذب می کنند. کشور ویتنام دارای هزاران سال تاریخ با شکوه و سنت های باستانی زیادی است. جاذبه های تاریخی و معابد باستانی بی شماری را می توانید در این سرزمین مشاهده کنید. تعدادی از جاذبه های برتر توریستی را معرفی می کنیم تا با برنامه ریزی و رزرو آنلاین هتل سفر خوشی را رقم بزنید.


10 – شهر ساحلی نها ترانگ (Nha Trang)
نها ترانگ یکی از شهر های ساحلی در کشور ویتنام به شمار می رود که محبوب ترین اقامتگاه ساحلی ویتنام بوده و در مجاور دومین خلیج فوق العاده زیبای کشور قرار گرفته است. شن و ماسه های تمیز و آب روشن اقیانوس و آب و هوای ملایم از ویژگی های اصلی نها ترانگ می باشد. این شهر ساحلی حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد و نسبت به دیگر نواحی مانند شهر ساحلی موی نه (Mui Ne) و بزرگ ترین جزیره فو کوک (Phu Quoc)، محیطی سرشار از هیجان و نشاط داشته و مملو از گردشگر می باشد. گردشگرانی که به دنبال تفریحات ساحلی، حمام آفتاب و غواصی می باشند بهتر است که مرکز غواصی و طبیعت ویتنام را برای سفر انتخاب کنند. همچنین می توانید از موزه ها و آثار تاریخی، برج ها و قلعه های باستانی نیز دیدن کنید.


9 – تونل های کو چی (Cu Chi Tunnels)
Cu Chi Tunnels
یکی از شگفت‌ انگیز ترین تجربیات توریست ها بازدید از تونل ‌های کو چی است. این تونل ها یک شبکه گسترده از تونل های زیر زمینی متصل بهم می باشند که در 40 کیلومتری شمال غربی شهر هو چی مین (سایگون) واقع شده اند. تونل ‌های کو چی در جریان جنگ ساخته شده اند و این تونل ها توسط چریک های ویت کانگ (Viet Cong) به عنوان پناهگاهی مخفی در طول جنگ ویتنام مورد استفاده قرار می گرفت. عملیات تت در سال 1968 میلادی، در این مکان صورت گرفت و ارتش آمریکا نتوانست این تونل ها را در طول جنگ کشف کند. امروزه این تونل ها یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در ویتنام به شمار می روند و گردشگران برای بازدید از بخش هایی می بایستی سینه خیز حرکت کنند.


8 – دلتای مکونگ (Mekong Delta)
Mekong Delta
دلتای مکونگ در جنوب ویتنام واقع شده است جایی که رود باشکوه مکونگ به دریا می‌ پیوندد. در این ناحیه ی سرسبز می توانید شالیزار های زیادی را مشاهده کنید، می توان گفت حدود نیمی از کل تولیدات کشاورزی کشور ویتنام در اطراف این رود بزرگ صورت می گیرد. در حقیقت این رود مکونگ است که به نواحی اطراف جان بخشیده است و زندگی در حوالی آن جریان دارد و تقریبا از طریق همین رود می توانید از روستا های مجاور دیدن کنید. بیشتر این روستا ها راه ارتباطی جاده ای ندارند. این دلتای عظیم در طول سه استان جریان دارد و یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی ویتنام می باشد.


7 – شهر ساحلی موی نه (Mui Ne)
Mui Ne
موی نه یک ناحیه ی مسکونی ساحلی و دهکده ماهیگیری در قسمت جنوبی ویتنام است، که در طول 15 سال گذشته توانسته با توسعه و پیشرفت های خوبی روبرو شود. به دلیل وجود دریای خروشان، این ناحیه به یک مقصد محبوب توریستی برای کایت سواری و اسکی بادی در ویتنام تبدیل شده است. گردشگران بهتر است که از تپه های معروف شن و ماسه ای موی نه که در شمال شهر واقع شده اند، دیدن کنند و در این ناحیه ی شنی منظره ای شگفت انگیز از غروب آفتاب را نظاره کنند. این شهر امکانات متفاوتی برای گردشگران فراهم نموده است، از ماهیگیری گرفته تا موج‌ سواری و استراحت در سواحل زیبا، یا لذت از غذا های محلی و اقامت در هتل های ساحلی لوکس، از فعالیت های مورد علاقه ی گردشگران به شمار می روند.


6 – شالیزار های تراسی شکل منطقه کوهستانی ساپا (Sa Pa Terraces)
Sa Pa Terraces
ساپا شهری در شمال غرب ویتنام می باشد که فاصله ی زیادی از مرز های کشور چین ندارد. در این شهر می توانید شالیزار های پلکانی را در دره ی موآنگ هوا (Muong Hoa Valley)، در میان شهر ساپا و کوه فان سیپان (Fansipan Mountain) تماشا کنید. این ناحیه ی کوهستانی به قدری تماشایی است که همانند پس زمینه ای برای جنگل های انبوه درختان بامبو به چشم می خورد. مردم محلی کوهستانی در نواحی همونگ (Hmong)، گیای (Giay)، دائو (Dao) و تِی (Tay) در شالیزار های تراسی شکل برنج و ذرت می کارند همچنین برای کاشت سبزیجات از این تراس ها استفاده می کنند. گردشگرانی که تمایل به تماشای زندگی روستایی و کوه پیمایی دارند می توانند در تور های توریستی ساپا همراه راهنما سفر کنند و تجربه ای فراموش نشدنی در دل طبیعت را رقم بزنند.
بیشتر بخوانید:


5 – فو کوک (Phu Quoc)
 Phu Quoc
جزیره ی فو کوک روبروی سواحل کامبوج قرار گرفته است و بزرگ ترین جزیره ی ویتنام به شمار می رود. در صورتی که این جزیره دستخوش تغییرات زیادی قرار نمی گرفت، می توانست بهشتی مانند جزیره پوکت (Phuket) در تایلند، باشد. جزیره ی فو کوک دارای جنگل های استوایی بکر و دست نخورده، صخره های مرجانی سالم و سواحل عالی و باشکوهی می باشد. گفتنی است که یکی از سواحل این جزیره، به نام بای دای (لانگ بیچ یا ساحل بزرگ)، توسط اخبار ABC به عنوان یکی از پنج ساحل زیبا و تمیز جهان معرفی شده است. جزیره ی فو کوک در تولید سس نوئوك مام (nuoc mam)، نوعی سس ماهی ترش، شور و شیرین و تند ویتنامی، در جهان شهرت دارد. در سفر به این جزیره از جاذبه های متنوع آن دیدن کنید و طعم غذا های لذیذ محلی را بچشید.


4 – شهر هوی آن (Hoi An)
Hoi An
این دهکده ی ماهیگیری در سواحل جنوب دریای چین در جنوب ویتنام واقع شده است و یکی از مقصد های معروف توریستی به شمار می رود. هوی آن از زمان قرن 16 میلادی یک بندر مهم بین المللی بوده است، امروزه بخش زیادی از تجارت دریایی به بندر شهر دا نانگ منتقل شده است. شهر قدیمی (old Town) با معماری های زیبا و قدیمی منحصر به فرد و خانه های چوبی سنتی، مانند گذشته قلب و مرکز شهر هوی آن به شمار می رود که سراسر مملو از مسیر های پر پیچ و خم و مغازه هایی در سبک معماری چینی است. به خاطر وجود کانال های باریک که بخش های مختلف شهر را به یکدیگر وصل می کنند، شهر هوی آن به ونیز ویتنام شهرت یافته است. گفتنی است که این شهر تاریخی به عنوان میراث‌ جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.


3 – دریاچه هوان کیم در شهر هانوی ( Hoan Kiem Lake in Hanoi)
Hoan Kiem Lake in Hanoi
هانوی پایتخت و دومین شهر بزرگ ویتنام می باشد و دریاچه های حیرت انگیزی دارد. دریاچه هوان کیم در مرکز این شهر تاریخی واقع شده است و یکی از جاذبه های محبوب و تماشایی بسیار زیبای شهر به شمار می رود. این دریاچه مکانی آرام و لذت بخش برای اوقات فراغت مردم محلی نیز محسوب می شود. هوان کیم به معنی شمشیر بازگردانده شده می باشد، این عنوان به یک افسانه ویتنامی مربوط می شود که در آن یک شمشیر جادویی توسط خدایان به پادشاه لو لویی (King Le Loi) داده می شود و این پادشاه با کمک شمشیر جادویی چینی های متجاوز را از سرزمین خود بیرون می راند. سپس پادشاه برای محافظت از این شمشیر آن را به خدای لاک پشت طلایی در دریاچه باز می گرداند.


2 – پاگودای تی یِن مو در هوئه (Thien Mu Pagoda in Hue)
Thien Mu Pagoda in Hue
معبد تاریخی تی ین مو هفت طبقه داشته و بلند ترین معبد در ویتنام به شمار می رود. معبد تی ین مو مشرف به سوی رودخانه پرفیوم (Perfume River) می باشد و به عنوان نماد غیر رسمی پایتخت سابق امپراطوری ویتنام نیز شناخته می ‌شود. پاگودای تی یِن مو در سال 1601 میلادی، در دوران حکومت لورد نگیاین (Nguyễn Lords) ساخته شده است. ساختار اولیه ی معبد طرحی ساده داشته اما در طول زمان مورد بازسازی قرار گرفته است و ویژگی های جدیدی به طرح اولیه افزوده شده است.


1 – خلیج ها لانگ (Ha Long Bay)
Ha Long Bay

خلیج ها لانگ در شمال ویتنام واقع شده است و دارای ۱۲۰ کیلومتر خط ساحلی می باشد. این خلیج به صورت تحت لفظی به خلیج نزول اژدها ها ترجمه شده است. خلیج ها لانگ یکی از محبوب ترین و بهترین جاذبه های گردشگری در سراسر ویتنام به شمار می رود. این خلیج دارای بیش از دو هزار جزیره است که هر یک از آنها طبیعت بکر و زیبا، جنگل های پوشیده از انواع گیاهان، منظره های دریایی فوق العاده باشکوه، ستون هایی از سنگ آهک را در خود جای داده اند. تعداد زیادی از جزایر در فرورفتگی هایی گودالی شکل قرار دارند و دارای غار های بزرگی می باشند برخی دیگر از این جزایر دریاچه هایی درون خود دارند و با دهکده های شناور، مکانی مناسب برای ماهیگیری می باشند. خلیج ها لانگ به‌ عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، همچنین این خلیج در سال 2011 میلادی به عنوان یکی از عجایب هفت ‌گانه‌ جهان انتخاب شد.

هتل soneva jani اقامتگاهی بی نظیر و سازگار با طبیعت
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر