لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 جاذبه برتر گردشگری در تورنتو
10 جاذبه برتر گردشگری در تورنتو

10 جاذبه برتر گردشگری در تورنتو

شهر تورنتو با جمعیتی معدل 6/2 میلیون نفر، بزرگترین شهر كانادا و مركز استان اونتاریو می باشد و موارد بسیار زیادی را برای دیدن و لذت بردن برای گردشگران مهیا كرده است. لیست جاذبه های گردشگری شهر تورنتو شامل موزه هایی در كلاس جهانی، فروشگاه هایی فوق العاده، انواع غذاهای قابل انتخاب و فعالیت های در فضای باز مخصوص فصول تابستان و زمستان می باشند. این شهر به خاطر تیم های ورزشی حرفه ای مانند تیم بیس بال بلو جیز و تیم هاكی مپل لیوز دارای شهرت جهانی است. تورنتو به خاطر وجود شهرك بزرگ چینی ها، بناها و ساختمان های بازسازی شده مربوط به دوره سلطنت ملكه ویكتوریا و آسمان خراش های مدرن امروزی اش، شهری پرجنب و جوش به نظر می رسد. بنابراین با آشنایی با مراكز گردشگری این شهر، با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر كنید.
10. تالار مشاهیر ورزش هاكی
تورونتو از سال 1917 با تأسیس تیم هاكی مپل لیوز به عنوان كشور هاكی روی یخ شناخته می شود. این شهر منزلگاه تالار مشاهیر هاكی است و از جمله جاذبه هایی است كه برای گردشگران طرفدار و علاقه مند به ورزش های مهیج جزء بایدها است. این موزه كه كاپ معتبر استنلی را در خود دارد، تصاویر و اطلاعات بازیكنان بزرگ این ورزش را به نمایش گذاشته و با استفاده از مصنوعات و فیلم، تاریخچه آن را توصیف می نماید. همچنین دارای نمایشگاه های چندرسانه ای،‌ منحصربفرد و تعاملی می باشد كه به بازدید كنندگان اجازه می دهد تا به صورت مجازی با بازیكنان حرفه ای بازی كرده و یا یك بازی را با تمام جزئیات آن گزارشگری نمایند.
9. مركز ایتون تورنتو
Toronto Eaton Centre
بازدید كنندگان می توانند در برترین مركز خرید تورنتو یعنی مركز ایتون خرید كنند. گردشگرانی كه احساس گرسنگی داشته باشند می توانند در یكی از چندین رستوران این مركز خرید به استراحت بپردازند، رستوران هایی كه انواع غذاهای فست و فود و قومی را ارائه می دهند. با در نظر گرفتن همه اینها با هم، مركز ایتون دقیقاً در مركز شهر تورنتو، دارای بیش از 235 مغازه و رستوران است. این مجتمع عظیم، كه دفاتر اداری نیز در خود دارد، در طی هفته حدود یك میلیون مراجعه كننده را میزبانی نموده و همین موضوع باعث تبدیل شدن آن به یكی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری شهر تورنتو گردیده است. متأسفانه گردشگران دیگر نمی توانند در بخش فروشگاه های زنجیره ای ایتون خرید كنند، چرا كه مدتی است فعالیت خود را متوقف نموده است.
8. های پارك
High Park
های پارك برای هر كسی كه علاقه مند به لذت بردن از فعالیت های فضای باز باشد،‌ مناسب است. بزرگترین پارك عمومی تورنتو دارای امكانات مخصوص پیاده روی، زمین بازی ویژه كودكان، باغ وحش و برخی امكانات رفاهی دیگر می باشد. این مجموعه دارای یك آبشار نیز است كه تالاب گرنادیر با داشتن حیوانات آبزی مانند اردك ها و پرندگان دریایی، جزئی از آن مجموعه می باشد؛ بهترین چشم انداز این بخش مربوط به بالای باغ های تپه ای این منطقه است. این پارك برای گردشگرانی كه فعالیت های بدنی بیشتر را به پیاده روی معمولی در مسیرهای طبیعی ترجیح می دهند، دارای یك استخر رو باز، زمین های بیس بال و زمین تنیس می باشد. یك برگ درخت افرا (نشان ملی كشور كانادا كه با استفاده از انواع گل ها و گیاهان دیگر ساخته شده است،‌ به عنوان مشهورترین بخش این پارك شناخته می شود.
7. موزه رویال اونتاریو
Royal Ontario Museum
مسئولان این موزه معتقدند كه رویال اونتاریو یكی از مطلوب ترین موزه های تورنتو می باشد. با انواع نمایشگاه هایی كه برگزار می نماید، سخت می توان این ادعا را نپذیرفت. این موزه، تاریخ طبیعی را با فرهنگ های جهانی ادغام كرده و نمایشگاه هایی مملو از تصاویر و مجسمه های دایناسورها و انسان های ماقبل تاریخ و نیز منسوجات و تنوع زیستی، در آن برگزار می گردند. تعداد زیادی از نمایشگاه های عملی و تعاملی به منظور افزایش دانش و اطلاعات بازدیدكنندگان در مورد گذشته و حال وجود دارند. موزه رویال اونتاریو منزلگاه بزرگ ترین كلكسیون آثار معماری چینی خارج از این كشور است اما كلكسیون های زیادی از مصنوعات و ساخته های سایر كشورها مانند كشورهای افریقایی و منطقه خاورمیانه را نیز در خود دارد.
6. كاسا لوما
Casa Loma
كاسا لوما یكی از نقاط برجسته تورنتو است كه نباید دیدن آن را از دست داد. این بنا، یك قلعه بسیار بزرگ است كه از لحظه ای كه بر روی دامنه ای از كوهستان در قرن بیستم ساخته شد، برجستگی و فوق العاده بودن خود را حفظ كرده است. این بنا رویای یك شخص ثروتمند و متملك بود كه همیشه علاقه مند به زندگی در یك قلعه بود، بنابراین این قلعه را ساخت. این قلعه دارای مسیرهای مخفی برای عبور و مرور، باغ های زیبا و دوست داشتنی، یك كتابخانه،‌ یك سالن بزرگ و حتی یك آسانسور نیز می باشد. سیصد نفر به مدت سه سال مشغول ساخت این مجموعه باشكوه و مجلل بوده اند.
5. آكواریوم ریپلی كانادا
Ripley's Aquarium of Canada
استفاده از لغت “شگفت انگیز” برای توصیف این آكواریوم عظیم در كشور كانادا كفایت نمی كند، مجموعه ای كه دارای 16000 حیوان آبزی است كه همگی در داخل یك محفظه شیشه ای قرار دارند. با این حال این محفظه شبیه به شیشه های معمولی نگهداری ماهی در منزل شما نیست. این محفظه با حجمی معادل 5/1 میلیون گالون آب (7/5 میلیون لیتر) پر شده است. بازدید كنندگان تمام این حیات دریایی را با قدم زدن در تونلی شیشه ای در درون آب كه بزرگترین تونل مخصوص تماشا در امریكای شمالی است، از نزدیك نظاره می كنند. كوسه ها، نوعی ماهی پهن برقی و موجودات دریایی دیگر را از نزدیك ببینید. این آكواریوم دارای بیش از 100 نمایشگاه تعاملی برای آموزش بازدیدكنندگان در رابطه با حیات دریایی است. هر دو ساعت یك مرتبه نمایش هایی زنده ارائه می گردند كه در آنها حیوانات ایفاگر نقش های آنها هستند.
بیشتر بخوانید:
4. جزایر تورنتو
Toronto Islands
جزایر موجود در این شهر یكی دیگر از مقاصد تفریحی برجسته در تورنتو می باشند. این جزایر كه از طریق قایق و كشتی از كنار سواحل تورنتو قابل دسترسی هستند، تنها جزایر این بخش از دریاچه اونتاریو می باشند. به دلیل اینكه فقط تعدادی خودرو اجازه دسترسی به این مناطق را دارند، بزرگترین منطقه در امریكای شمالی هستند كه شهری بوده و البته خالی از خودرو می باشند. فرصت های تفریحی فراوانی، از شنا و قایق سواری گرفته تا دوچرخه سواری و گلف فریزبی، همه و همه در این جزایر یافت می شوند. سنترویل كه در بخش مركزی بزرگترین جزیره واقع شده است، یك پارك تفریحی با سبك دهه 1900 هستند كه مخصوص كودكان می باشد و راه آهنی مینیاتوری و چرخ فلك آنتیكی را در درون خود جای داده است. جزایر تورنتو به صورت سالیانه میزبان جشنواره های موسیقی سبك راك و آثار هنری نیز می باشند.
3. ناحیه دیستیلری
Distillery District
گردشگران زمانیكه بخواهند حضور در تورنتوی دوران ویكتوریا را تجربه نموده و شگفتی آن را از نزدیك نظاره گر باشند، به این منطقه می روند. این منطقه بازار مانند كه در یك منطقه تاریخی با فاصله ای اندك نسبت به مركز شهر قرار دارد، فقط مخصوص پیاده روی بوده و در اطراف ساختمان ها و بناهای بازسازی شده كه زمانی محل تولید نوشیدنی های گودرمن و ورتز بود، واقع گردیده است. گردشگران با بیش از 80 مغازه خرده فروشی، بوتیك و غذاخوری و نیز نمایشگاه های هنری و سالن های سرگرمی در این منطقه كه یكی از گرم ترین و جالب ترین نقاط كانادا قلمداد می شود، روبه رو می شوند. این ناحیه در طول سال میزبان برخی از رویدادها، همانند نمایش های هنری و جشنواره های موسیقی می باشد.
2. بازار سِینت لارنس
St. Lawrence Market
گردشگرانی كه به این بازار قدیمی سفر می كنند، خریدهایی تاریخی انجام می دهند، بازاری كه از سال 1803 در همین مكان مورد توجه عموم قرار گرفته بوده است. امروزه این بازار در سه ساختمان برپا می گردد كه یكی از آنها برای غذاهای مخصوص، یكی دیگر برای بازار روزهای شنبه مزرعه داران و سومی دارای مغازه ها و فروشگاه های خرده فروشی است. بازار جنوب میزبان 120 مغازه فروش غذاهایی ویژه مانند برادز اند پرودیوس است. خدمات فرهنگی تورنتو در طبقه دوم در معرض نمایش قرار گرفته اند. بازار شمال میزبان شنبه بازار مزرعه داران است، بازاری كه از سال 1803 فعالیت خود را آغاز نموده است؛ روزهای یكشنبه این بازار تبدیل به بازار لوازم آنتیك و قدیمی می گردد. سالن و بنای سِینت لارنس كه در سال 1850 ساخته شده است،‌ میزبان كسب و كارهای خرده فروشی است.
1. برج سی. ان.
CN Tower

این برج كه در قلب مركز شهر تورنتو احداث شده است، شناخته شده ترین نماد كانادا است. این برج مخابراتی در طی سال های 1973 الی 1976 توسط یك شركت راه آهنی كانادایی به نام كانادیئن نشنال ساخته شده و دارای ارتفاعی معادل 33/553 متر، به این ترتیب به مدت 30 سال بلندترین سازه جهان بود تا اینكه با ساخت بنای برج در شهر دوبی، این عنوان را واگذار نمود. یك آسانسور شیشه ای بازدیدكنندگان را تا جائی بالا می برد كه بتوانند از پشت پنجره های شیشه ای و یا از روی یك بالكن روباز از طریق یك نمایشگر فلزی محیط اطراف را تماشا نمایند. كسانی كه از قبل رستوران را رزرو كرده باشند، می توانند بدون منتظر ماندن در صف انتظار محیط اطراف را تماشا نمایند و در طول شب نیز نورهای منطقه راچستر واقع در نیویورك از روی دریاچه قابل رویت هستند.

25 جاذبه ی گردشگری برتر پاریس
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر