لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> راهنمای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی
راهنمای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی

راهنمای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی

سفر کردن با خودرو شخصی مزایا و معایب خاص خود را دارد. عده ای از افراد بنا به دلایل گوناگون این نوع سفر کردن را ترجیح می دهند. با در نظر گرفتن تمامی نکات ایمنی این نوع سفرها بسیار هیجان انگیز و به یاد ماندنی و البته پرطرفدار نیز هستند. در هنگام سفر با خودرو شخصی به کشوری غیر از ایران ضروری است که قبل از اقدام به سفر، گواهینامه بین المللی دریافت کنید. در این مقاله، با ایران هتل آنلاین سامانه بزرگ رزرو هتل های ایران همراه باشید تا شما را با دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی در ایران آشنا کنیم.

گواهینامه بین المللی مدرکی است که شخص دارنده قادر است با داشتن آن با وسیله نقلیه موتوری در کشوری به جز کشور خود تردد کند. زبان های رسمی گواهینامه عبارتند از انگلیسی، فرانسوری، آلمانی، اسپانیایی، عربی، روسی، چینی. گواهینامه با این زبان ها در بسیاری از کشورهای جهان قابل استفاده است.
حتی اگر نخواهید با خودرو شخصی سفر کنید، داشتن گواهینامه بین المللی معتبر امکان کرایه اتومبیل در بسیاری از شهرهای توریستی را فراهم می کند. با در دست داشتن این گواهینامه به دفاتر مسافرتی و یا دفاتری که اتومبیل کرایه می دهند مراجعه کنید و با پرداخت هزینه اتومبیل مورد نظر خود را کرایه کنید.

برای دریافت گواهینامه بین المللی آزمون کتبی یا عملی اخذ نمی شود بلکه تنها نیاز به پرکردن یکسری فرم و ارائه تعدادی مدرک است.
1683375365 860 راهنمای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی

در هنگام دریافت گواهینامه بین المللی باید دقت زیادی داشته باشید زیرا این روزها فروشندگان اینترنتی و یا غیراینترنتی زیادی هستند که از ناآگاهی برخی از مشتریان سوء استفاده کرده و در قبال دریافت مبالغی سندی غیر رسمی و فاقد وجاهت قانونی را به عنوان گواهینامه بین المللی ارائه می دهند. ارائه این اسناد در بسیاری از کشورها هنگام درخواست پلیس موجب توقیف خودرو و راننده می شود و تصور کنید که این اتفاق در کشوری دیگر چه دردسر بزرگی است.
تنها مرکز متولی صدور گواهینامه بین المللی کانون اتومبیلرانی ایران است که شما از چند طریق می توانید برای دریافت گواهینامه بین المللی ازاین کانون اقدام کنید:
1- از طریق دفاتر اصلی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و یا نمایندگی های آنها
2- ادارات پست سراسر کشور
3- اینترنت
1683375365 619 راهنمای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی
گواهینامه های بین المللی به صورت یک ساله و سه ساله ارائه می شوند. برای دریافت گواهینامه بین المللی یک و سه ساله باید حتماً به ترتیب گواهینامه معتبر جمهوری اسلامی ایران با اعتبار حداقل یک ماه و یا سه سال را داشته باشید. دقت کنید که این گواهینامه های بین المللی قابل تمدید نیستند و پس از انقضاء در صورت درخواست باید مجدداً برای گرفتن گواهینامه اقدام شود. از این رو گواهینامه های یک ساله مشکلات بیشتری نسبت به گواهینامه های سه ساله دارند زیرا تمدید این گواهینامه ها تنها از طریق ایران امکان پذیر است. چنانچه اعتبار این گواهینامه تمام شود شما مجبور هستید که با بازگشت به ایران اقدام به تهیه مجدد این گواهینامه کنید که اینکار هزینه و زمان زیادی از شما خواهد گرفت.
سایر مدارک مورد نیاز یک قطعه عکس اداری 3*4، اصل یا کپی صفحه اول گذرنامه، پرکردن فرم درخواست گواهینامه به زبان فارسی و انگلیسی است.
هزینه دریافت گواهینامه بین المللی بستگی به نوع آن (گواهینامه یک ساله و یا سه ساله) دارد و بین 100 هزار تا حدوداً 350 هزار تومن متغیر است.
برای کسانی که زمان کوتاهی برای دریافت گواهینامه دارند بهترین کار اقدام مستقیم از طریق کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران است. اگر ساکن شهر تهران هستید،در وقت اداری به یکی از مراکز اصلی این کانون مراجعه کنید. در این مراکز گواهینامه تحویل فوری است. آدرس این مراکز عبارتند از:
• تهران: خیابان خرمشهر- خیابان شهيد عربعلي – پلاك 2
• تهران: خیابان آزادی-بین خیابان های خوش و بهبودی- نبش خیابان شهید قانعی- پلاک 231
• تهران: خیابان فیاض بخش – نبش کوچه جهانگردی – پلاک 33

7 مورد از خطرناک ترین و ترسناک ترین جاده ها در سراسر جهان
ادامه مطلب

اگر ساکن شهرستان هستید با مراجعه به فهرست نمایندگی های صدور اسناد، و یا تماس با شماره 09629به نمایندگی های فروش دسترسی پیدا خواهید کرد:
اقدام از طریق اداره پست به یک هفته زمان نیاز دارد. مدارک ذکر شده را از طریق اداره پست شهر و محل سکونت خود برای کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارسال کنید. یک هفته بعد گواهینامه برای شما ارسال خواهد شد.
1683375365 348 راهنمای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی
روش آخر اینترنت است. برای این کار به سامانه فروش اینترنتی گواهینامه بین المللی سر بزنید. این نکته را به خاطر بسپارید که گواهینامه های بین المللی به هیچ عنوان به صورت حضوری تحویل صاحبان آنها نخواهد شد. بلکه پس از انجام مراحل اداری آنها 7 الی 10 روز کاری بعد از طریق پست به دست شخص درخواست کننده خواهد رسید.
علاوه بر موارد ذکر شده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اقدام جالبی انجام داده و آن صدور گواهینامه بین المللی در فرودگاه امام خمینی است. شما اگر در فرودگاه تصمیم به گرفتن گواهینامه بین المللی کردید، فقط کافیست به نمایندگی این کانون در سالن پرواز فرودگاه مراجعه کنید. کارکنان این نمایندگی در تمامی ساعات شبانه روز اقدام به صدور گواهینامه می کنند. چنانچه مدارک شما کافی باشد، در عرض 15 دقیقه این گواهینامه در اختیار شما قرار خواهد گرفت که به هفت زبان زنده دنیا ترجمه شده و قابل پذیرش در بیش از 160 کشور دنیا است.
باز به این نکته اشاره می کنیم که گواهینامه های بین المللی تنها به صورت یک ساله و سه ساله صادر می شوند و بر اساس ماده 22 قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو ایران مصوب سال 88 فقط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مجور صدور این گواهینامه را به عهده دارد. چنانچه با تبلیغاتی در خصوص صدور گواهینامه های 5 یا 10 ساله مواجه شدید آگاه باشید که آنها مورد پذیرش نیستند و مشکلات زیادی در سایر کشورها برای شما ایجاد می کنند. ممکن است مجبور به پرداخت جریمه های هنگفت و یا حتی زندانی شدن در خارج از کشور شوید.
1683375365 477 راهنمای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی
چند نکته
لطفاً علاوه بر دریافت گواهینامه بین المللی اطلاعات راهنمایی و رانندگی کشوری را که قصد سفر به آن دارید به دقت مطالعه کنید زیرا شما به هیچ عنوان حق زیر پا گذاشتن قوانین رانندگی سایر کشورها را ندارید.
برای وارد شدن به کشور آذربایجان حتما باید درخواست گواهینامه بین المللی سه ساله نمایید. چنانچه با اتومبیل به تبریز سفر کرده اید و در آنجا تصمیم به سفر به کشور آذربایجان را گرفته اید، نگران نباشید با رزرو هتل در تبریز امکان استراحت خانوادگی را فراهم کنید و سپس از طریق یکی از راه های ذکر شده اقدام به دریافت گواهینامه بین المللی سه ساله نمایید.
برای استفاده از گواهینامه بین المللی در کشورهای اروپایی، آمریکا، استرالیا، کانادا و امارات متحده عربی حتما اصل گواهینامه ملی خود را نیز به همراه داشته باشید.
در کشور امارات گواهینامه های بین المللی سه ساله فقط برای ماشین هایی که کرایه می کنید معتبر هستند.

تاریخچه حیرت انگیز 120 ساله سیستم حمل و نقل قایقی در هنگ کنگ
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر