لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> چرا اسپانیا هنوز هم بهترین مقصد گردشگری جهان به شمار می آید
چرا اسپانیا هنوز هم بهترین مقصد گردشگری جهان به شمار می آید

چرا اسپانیا هنوز هم بهترین مقصد گردشگری جهان به شمار می آید

وقتی به سفر خارجی در دوران تعطیلات فکر می کنید باید ملاحظات متعددی را در نظر بگیرید و با توجه به این جزییات مقصد گردشگری خود را تعیین کنید. شما نیز باید هوشمندانه سفر کنید و قبل از انتخاب مقصد خود، تمامی جوانب و ملاحظات را در نظر بگیرید تا بهترین مقصد گردشگری از هر لحاظ را انتخاب کرده باشید. وقتی که تمامی شرایط را در نظر می گیرید بهترین گزینه جایی جز اسپانیا نیست. دلایل این که اسپانیا بهترین مقصد گردشگری جهان است را در ادامه خواهیم گفت. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

1- سفر به اسپانیا ارزان است

شاید در ماه های ارزش یورو در مقابل دیگر ارزها کمی افزایش یافته باشد (که هزینه گردشگران خارجی را افزایش می دهد) اما اسپانیا هنوز هم بهترین مقصد گردشگری برای مسافرت در تمام طول سال است. برای مثال، بر اساس گزارش های رسمی، شهرهای مایورکا، لانزاروته، منورکا و کاستا دل سول ارزان ترین شهرهای اسپانیا برای مسافرت در دوران تعطیلات به شمار می آیند. در ماه آوریل گذشته شهر کاستا دل سول به عنوان سومین مقصد گردشگری ارزان در اروپا انتخاب شد، در حالی که تنها هزینه سفر به آلگارو و سانی بیچ در بلغارستان هزینه کمتری نسبت به این شهر اسپانیای در پی داشت.

2- خورشید همواره در اسپانیا می تابد

در اسپانیا باران می بارد اما این کشور همواره آفتابی ترین کشور اروپا بوده است. برای مثال در سواحل مدیترانه در بیش از 300 روز سال هوا کاملاً آفتابی است و تنها روزهای غیرآفتابی سال محدود به ماه های زمستان و تابستان هستند.
3- اسپانیا شهرهایی بسیار دیدنی دارد
بارسلونا، مادرید، والنسیا، سویا و مالاگا همه جزو زیباترین و محبوب ترین شهرهای اسپانیا و اروپا هستند که هر آنچه از یک مقصد گردشگری بخواهید در خود دارند؛ از شکوه تاریخی و فرهنگی مادرید، پایتخت اسپانیا، گرفته تا فضای مدرن و کاتالونیایی بارسلونا که گزینه های متفاوتی را در اختیار گردشگران خارجی قرار می دهند.
4- اسپانیا پر از سازه های باقیمانده از دوران مورها است
Alhambra
شهر گرانادا در اسپانیا را نباید فراموش کرد، جایی که قصر و باغ های زیبای الحمرا کشف شده اند. زیبایی این قصر و باغ های دوره مورها که به خاطر دیوارهای سرخش توسط سربازان عرب «الحمرا» نامگذاری شد تنها با ایستادن در برابر آن قابل درک است. این سازه باستانی حیرت انگیز روی تپه ای بلند واقع شده و نمایی کامل از شهر گرانادا را در اختیار گردشگران قرار می دهد. این قصر و باغ های اطرافش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری اسپانیا به شمار می آید. این شهر همچنین زادگاه فدریکو گارسیا لورکا، شاعر و نمایشنامه نویس مشهور اسپانیایی است که توسط نیروهای ملی گرا در دوران جنگ داخلی اسپانیا اعدام شد. همچنین موزه ای در این شهر به نام و احترام او ساخته شده است.

5- غول های فرهنگی اسپانیا بی شمارند

در سفر به اسپانیا با چهره های شاخص هنری و فرهنگی این کشور و جهان مانند سالوادور دالی، نقاش شهیر سبک سوررئالیسم (موزه ای به نام او در زادگاهش فیگورس ساخته شده که دیدنی است)؛ آنتونی گائودی، معمار سرشناس (که کلیسای جامع ناتمامش هنوز در شهر بارسلونا و چندین سازه زیبای دیگر هنوز موجود هستند) و پابلو پیکاسو، نقاش نابغه اسپانیایی (که موزه او در زادگاهش، مالاگا بیش از 300 اثر زیبا از او و دیگر هنرمندان را در خود دارد) از نمایی نزدیک آشنا خواهید شد.
6- اسپانیا بهترین سواحل اروپا را دارد
اسپانیا بهترین سواحل اروپا را دارد
با بیش از 5.000 مایل خط ساحلی، اسپانیا هزاران ساحل متفاوت اما دیدنی دارد که بیش از 577 مورد از آن ها پرچم آبی (نشانی که به سواحل تمیز و بدون آلودگی اروپا اعطا می شود) دریافت کرده اند. این سواحل نه تنها آب های تمیزی دارند بلکه کیفیت خدمات در آن ها نیز بسیار بالا بوده و امکانات قابل توجهی برای افراد دارای ناتوانی های جسمی و روانی دارند. اسپانیا در این زمینه رتبه اول جهان را داراست که باعث شده اسپانیا بهترین سواحل جهان را داشته باشد. ساحل گالیسیا بیشترین پرچم های آبی را دارد، بیش از 131 جایزه در این زمینه به سواحل زیای این منطقه در آتلانتیک داده شده است.

7- جواهرات معماری ایالت باسک اسپانیا دیدنی هستند

از اوایل غروب تا نیمه های شب، فضای اطراف قصرهای مرکزی ویتوریا گاستیز و خیابان های سنگفرش شده اطراف آن ها تجربه ای فراتر از حد تصور است. گردشگران خارجی، اعم از کوچک و بزرگ، جاذبه ای جالب برای خود پیدا می کنند. این شهر که در شمال اسپانیا واقع شده از قصرهای زیبایی که در قرون 15 و 16 میلادی ساخته شده اند سود می برد. خانه های با معماری زیبای قدیمی و نمایشگاه ها و موزه های آن را نیز نباید فراموش کرد، در حالی که کلیسای سانتا ماریا با قدمتی که به قرن سیزدهم میلادی باز می گردد قدیمی ترین کلیسای این منطقه به شمار می آید.
8- اسپانیا خانه یکی از قدیمی ترین سازه های باستانی جهان است
Vitoria
برای دیدن نمایی خیره کننده از دوران فرمانروایی رومی ها بر اسپانیا به سگوویا بروید و مهندسی تعجب برانگیز آن دوران را به چشم خود ببینید. قناتی بزرگ در این منطقه وجود دارد که ساخت آن به قرن اول میلادی باز می گردد و هنوز هم با سازه هایی بلند که ارتفاع آن ها به 30 متر نیز می رسد تجهیز شده و تا مرکز شهر کشیده می شود. این شهر جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می آید که علاوه بر قنات ذکر شده، خانه سازه ها، قصرها، کلیساها، صومعه ها و میخانه هایی است که تاریخ آن ها به دوران قرون وسطی باز می گردد.
9- در اسپانیا از دوچرخه سواری با کیفیت جهانی لذت ببرید
Segovia
بسیاری از کارشناسان حوزه گردشگری بر این باورند که مایورکا بهترین مکان برای دوچرخه سواری در سطح بین المللی است زیرا طبیعت و عوارض زمین این شهر برای انواع مهارت ها و سبک های دوچرخه سواری مناسب است. این جزیره معمولاً به عنوان مکانی برای تمرین بهترین دوچرخه سواران جهان مورد استفاده قرار می گیرد. پیاده روی در مسیر سا کالوبرا را فراموش نکنید که معجزه جاده سازی به شمار می آید.

10- کوهستان های زیبای اسپانیا را هیچ کجا نخواهید یافت

ایالت های آستوریاس و کانتابریا ترکیبی منحصربفرد و نادر از کوهستان های زیبا و سواحل دیدنی را در همان حوالی در اختیار گردشگران قرار می دهند. از دره های شمالی پیکوس دی اروپا که دارای قله هایی بلند و زیبای تشکیل شده از سنگ آهک و چمنزارهای مرتفع هستند تا سواحل خیره کننده مجاور آن تنها 30 دقیقه فاصله است.
بیشتر بخوانید:
11- غذای اسپانیایی منحصربفرد است
 Boqueria market
بسیاری از بهترین و خوشمزه ترین غذاها و نوشیدنی های اروپا در اسپانیا تولید می شوند. هر منطقه از این کشور در این زمینه چیزی مخصوص به خود دارد. برای مثال در آسترویاس بیش از 40 نوع پنیر خوشمزه تولید می شود و با اقامت در گالیسیا می توانید هر روزه یک غذای دریایی متفاوت بخورید. شهر سن سباستین نیز می تواند ادعای بهترین و مناسب ترین شهر جهان برای عاشقان غذا را داشته باشد.

12- فستیوال های متعددی در طول سال در اسپانیا برگزار می شود
جدای از فستیوال های سونار در بارسلونا و بنیکاسیم در شهری به همین نام، باید از فستیوال مهیج لا توماتینا یاد کرد که شرکت کنندگان در آن به سمت یکدیگر گوجه فرنگی پرتاب می کنند، هر چند فستیوال های گاوبازی دیگر برای گردشگران خارجی شناخته شده هستند. یکی دیگر از فستیوال های جذاب ال کولاچو نام دارد که در آن مردان بالغ با آرایش خود به شکل شیطان درآمده و به سمت بچه ها هجوم می برند.

شما از کدام دسته از گردشگران هستید؟
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر