لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> معرفی زیباترین جنگل های جهان
معرفی زیباترین جنگل های جهان

معرفی زیباترین جنگل های جهان

سفر به دل طبیعت و قرار گرفتن در فضایی بکر و آرامش بخش می تواند اضطراب های روزانه شما را کاهش دهد. اقامت در مناطق طبیعی می تواند علاوه بر انرژی بخشیدن، به بهبود روحیه افراد نیز کمک کند.

اما آدمی همواره از سر سبزی و طراوت گیاهان به وجد می آید. درختان بلند و ستبر می توانند برای هر فردی جذاب باشند. جنگل های زیبایی در سراسر جهان وجود دارند که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را در خود جای می دهند. رزرو آنلاین هتل در شهرهای مختلف همانند رزرو هتل در گرگان و رزرو هتل در تهران، کار بسیار ساده ای است.

جنگل تونگا:
قاره آمریکا دارای زیست بوم بسیار جالبی است. رشد گیاهان در آب و هوای استوایی این قاره به خوبی انجام می گیرد. از این رو جنگل های زیادی در این قاره وجود دارند که جنگل تونگا یکی از آنها است.جنگل تونگا در کشور آمریکا واقع گردیده است و بزرگترین جنگل این کشور محسوب می گردد. مساحت تحت پوشش این جنگل حدود ۶۹ هزار کیلومتر مربع است که در منطقه آلاسکا قرار دارد.این جنگل دارای تنوع گونه های جانوری است. غنی بودن پوشش گیاهی این جنگل دلایل زیادی دارد. سردسیربودن منطقه آلاسکا و جمعیت کم ساکن در منطقه سبب شده تا جنگل تونگا کمتر توسط انسان دست کاری شود.

اما به این نکته باید توجه کرد که عده کمی در این منطقه زندگی می کنند که اغلب از قبایل بومی آلاسکا هستند. نام جنگل تونگا بر اساس نام یکی از قبایل ساکن در این منطقه نام گذاری شده است. وسعت زیاد این جنگل و تعداد کم ساکنان سبب شده تا بخش هایی از آن تا به امروز نا شناخته باقی بماند.
جنگل تونگا

جنگل پیسگاه:
این جنگل نیز مانند جنگل تونگا در کشور آمریکا قرار دارد و یکی از جنگل های ملی ایالت کارولینای شمالی محسوب می گردد. جنگل پیسکاه یکی از زیباترین جنگل های موجود در جهان به شمار می رود که هر ساله میزبان گردشگران زیادی است.
این جنگل رویایی در رشته کوه های آپالاچیان قرار گرفته است. سه رود مهم در میان جنگل جریان دارند که سبب سر سبزی بیشتر آن شده است. رودهای میلز، دیوید سون و بنت کرک سه رود جاری این جنگل هستند. شرایط اقلیمی منطقه بر پوشش گیاهی منطقه بسیار موثر است.وجود رودهای جاری و خروشان و کوهستان های اطراف، آب و هوایی کوهستانی را بر منطقه حاکم نموده است. همچنین آبشارهای زیادی در جنگل پیسگاه وجود دارند که بر جذابیت منطقه افزوده است. پاییز بهترین زمان برای سفر به جنگل پیسگاه است، زیرا کلبه های چوبی در میان درختان رنگارنگ، همچون تابلوی نقاشی زیبا و دیدنی هستند.

پارک طبیعی گوربی

پارک طبیعی گوربی:
این پارک طبیعی در منطقه از شمال کشور اسپانیا قرار گرفته است. پارک گوربی در ارتفاع ۱۴۸۲ متری از سطح دریا قرار دارد. شیب این منطقه مناسب بوده و برای رسیدن به آن نیاز به هیچ وسیله کوهنوردی نیست.وجود گونه های مختلف جانوری و گیاهی، ارتفاع زیاد و مناظر جالب حاصل از این ارتفاع سبب شده تا افراد زیادی برای عکس برداری و گذراندن اوقات فراغت به این پارک زیبا سفر کنند.همچنین وجود روستاهای کوچک و زیبا در این منطقه، انسان را از شلوغی ها و دغدغه های روزمره زندگی شهری می رهاند. در نتیجه سفر به اسپانیا و بازدید از پارک گوربی می تواند خاطرات خوشی را برای هر فرد به ثبت برساند.

جنگل آمازون

جنگل آمازون:
این جنگل معروف را تقریبا تمام دنیا می شناسند. این جنگل به بزرگ ترین جنگل جهان شهرت دارد و همه از آن به عنوان ریه های زمین یاد می کنند. جنگل آمازون بزرگترین منبع تولید اکسیژن در جهان است.این جنگل پهناور در کشورهای برزیل، کلمبیا و پرو، در قاره آمریکای جنوبی واقع شده است. وسعت بسیار زیاد و انبوه درختان سبب شده تا بخش هایی از این جنگل بزرگ دست نخورده باقی بماند، اما عکس های هوایی زیادی از این جنگل در فضای مجازی وجود دارد.آمازون نام یکی از قبایل جنگجو در کشور یونان باستان بوده است که تمام اعضای آن را زنان تشکیل می دادند. دلیل این نام گذاری این بوده است که نخستین افرادی که موفق به کشف این جنگل شدند، در ابتدای ورود خود با قبیله ای متشکل از زنان روبه رو شدند و به همین علت نام آمازون را برای این جنگل بر گزیدند.رود آمازون نیز که دومین رود بزرگ جهان محسوب می گردد، در مرکز این جنگل جریان دارد. این جنگل چنان منبع غنی برای رشد انواع گیاهان و جانوران محسوب می گردد که هنوز برخی از گونه ها در آن کشف نشده اند.

همچنین بسیاری از دانشمندان بر این باورند که هنوز قبایلی در این جنگل زندگی می کنند که هیچ ارتباطی با دنیای امروزی ندارند و هیچ کس به آن ها دسترسی ندارد.
جنگل دایگو جی

جنگل دایگو جی:
ژاپن به کشور شکوفه های گیلاس شهرت دارد. انبوه درختان گیلاس موجود در سطوح شهرهای این کشور سبب شده تا هر ساله هزاران گردشگر برای عکس برداری و دیدن مناظر زیبا به این کشور سفر کنند.اما یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مهم کشور ژاپن، جنگل دایگوجی است. این جنگل رویایی، مکانی زیبا و بکر است که زیبایی های خلقت خداوند در آن هویداست. این جنگل زیبا در فصل بهار مملو از درختان شکوفه زده گیلاس است.در فصل پاییز این جنگل به تابلویی از رنگ ها مبدل می گردد. همچنین وجود معبدی با همین نام در میان درختان جنگل بر خاص بودن دایگوجی افزوده است. تلالو نور خورشید در برگه مقابل معبد، آرامش خاصی را بر فضای جنگل حکم فرما کرده است.

جنگل دایگو جی

جنگل بامبو:
این جنگل جالب و افسانه ای نیز در کشور ژاپن قرار دارد. وجود درختان بامبو بلند سبب شده تا نور خورشید کمتر به داخل جنگل نفوذ کند و محیط این منطقه جالب و منحصر به فرد شود.جنگل بامبو و یا جنگل آراشیاما، در غرب شهر توکیو واقع شده است. این جنگل رویایی به یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری کشور ژاپن مبدل گشته است. همچنین معبد تن ریوجی و پل تیگست سوکیو نیز در میان انبوه این بامبوها قرار گرفته اند.وجود کوهستان های اطراف این جنگل و رود جاری در میان آن، فضایی زیبا و دیدنی را به وجود آورده است. درخت بامبو در کشور ژاپن به عنوان نمادی برای دوری از شر و بدی شناخته می شود. از این رو این جنگل برای ژاپنی ها بسیار مهم و مقدس است.

جنگل دایگو جی

جنگل کنگو:
جنگل کنگو دومین جنگل بزرگ جهان بعد از جنگل آمازون است که در قاره آفریقا قرار دارد. این جنگل زیبا و انبوه در نزدیکی خط استوا قرار گرفته، از این رو دارای آب و هوای استوایی می باشد.این جنگل در کشورهای کامرون، کنگو، گابن و گینه قرار دارد. لازم به ذکر است که گفته شود، حدود دو سوم این جنگل در کشور کنگو قرار دارد. بخش عمده ای از مردم مناطق اطراف این جنگل، برای امرار معاش و گذراندن اوقات خود به آن وابسته هستند.این جنگل زیستگاه خوبی برای حیواناتی نظیر شامپانزه، زرافه، گوریل و طاووس است، زیرا این حیوانات در مناطق استوایی بیشتر یافت می شوند.

پارک ملی المپیک

پارک ملی المپیک:
این پارک بسیار زیبا در واشنگتن ایالت متحده آمریکا قرار دارد. در سال ۱۹۰۹ میلادی، رییس جمهور وقت ایالت متحده آمریکا، روزولت این جنگل زیبا را تاسیس نمود. قرار گیری این پارک رویایی در دامنه رشته کوه های بر افراشته، سبب شده تا این منطقه در فهرست میراث جهانی ثبت گردد.پارک ملی المپیک از سه بخش اصلی دامنه ای، جنگلی و ساحلی تشکیل شده است. درختان سر سبز و زیبای منطقه، فرصت یک استراحت تمام عیار را برای شما فراهم می کند. همچنین شما می توانید در بخش هایی از این پارک به کوهنوردی و ماهی گیری بپردازید.طبیعت بکر جنگلی دامنه ای در کنار کوه های پوشیده از برف، منظره ای ناب و به یاد ماندنی را رقم می زند. عکس های موجود از این پارک بسیار دیدنی، بر روی تعداد زیادی از کارت پستال ها نقش بسته است.

پارک ملی سئوراکسان

پارک ملی سئوراکسان:

سئوراکسان بلندترین کوه کشور کره جنوبی محسوب می گردد. این کوه ارتفاعی بالغ بر ۱۷۰۸ متر دارد. این رشته کوه دارای شرایط مناسبی برای رشد گیاهان و درختان مختلف است. از این رو جنگل زیبایی بر فراز این کوه وجود دارد.معابد موجود بر روی این کوه به منظور شکرگزاری و نیایش ساخته شده اند. به همین دلیل این کوه و جنگل روی آن برای مردم کره بسیار مقدس است. آبشارهای طبیعی موجود در پارک ملی سئوراکسان، بر زیبایی آن افزوده است.برای پیمودن مسیر جنگلی این پارک و دستیابی به قله کوه، زمانی در حدود ۱۲ ساعت نیاز است. استراحت گاه ها و اقامت گاه های زیادی در اطراف پارک سئوراکسان وجود دارد. صخره های سنگی حوضچه های آبی را ایجاد نموده اند و پل های ساخته شده بر روی آب راه ها، محیطی مناسب را برای عکاسی و ثبت خاطرات ایجاد کرده اند.

جنگل سونداربانس:
این جنگل دیدنی، بزرگ ترین جنگل جهان است که در آن فقط درختان آب شور رشد می کنند. درختان این جنگل مانند جنگل حرا، در جنوب کشور ما، به وسیله آب شور تغذیه می شوند. نام این جنگل از یک واژه بنگالی به معنی جنگل زیبا بر گرفته شده است.
این جنگل رویایی در بین کشورهای بنگلادش و هندوستان قرار دارد. بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی در این جنگل وجود دارد. همچنین جانوران مختلفی در این جنگل زندگی می کنند که از مهم ترین آنها می توان به ببر بنگال اشاره کرد.
وجود چشمه های آب شیرین و کانال هاای آب شور در کنار هم بر تنوع زیستی این جنگل زیبا افزوده است. بسیاری از گردشگران آرزوی بازدید و عکاسی از این جنگل شگفت انگیز را دارند.

دریاچه شورمست در مازندران، زیبا ترین قطب گردشگری سوادكوه
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر