لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> برترین جاذبه های گردشگری در شهر دهلی
برترین جاذبه های گردشگری در شهر دهلی

برترین جاذبه های گردشگری در شهر دهلی

دوازده مورد از جاذبه های لذت بخش برای گذراندن تعطیلات

شهر دهلی پایتخت و دومین شهر بزرگ کشور هند می باشد و مانند یک جهان رنگارنگ و متنوع بطور مداوم در تکاپو و تغییر است. گردشگران می توانند وسعت تنوع را در خود مردم، فرهنگ های رایج یا ادیان و تاریخ این شهر مشاهده کنند. مسافرانی که از پیچیدگی و سفر به مناطقی با فرهنگ های مختلف لذت می برند، مقصد گردشگری مناسبی را انتخاب کرده اند. با لذت از بنا های تاریخی و شلوغی دهلی قدیم، بخش کهن شهر یا هنگام بازدید از بخش مدرن و پویای شهر و اطراف ساختمان های دولتی در دهلی نو، احساس خستگی نخواهید کرد. و شاید با دیدن تعداد بیشماری از فضا های سبز در اطراف شهر که مکانی مناسب آرامش و استراحت می باشند، شگفت زده شوید. در ادامه دوازده مورد از جاذبه های برتر شهر را معرفی می کنیم و این مجموعه تنها قطره ای از اقیانوس به شمار می رود، اما برای شروع سفر مکان های مناسبی می باشند. گردشگران می توانند با برنامه ریزی و رزرو آنلاین هتل سفر خوشی را در شهر سنت و مدرنیته هند تجربه کنند.


1 – قلعه سرخ (Red Fort)
در سال 1526 در سرزمین هند امپراتوری گورکانیان به قدرت رسید و این سلسله پیوندی عمیق با امپراطوری مغول ها داشت. سلسه ی گورکانی به مدت دو قرن در شبه قاره هند حکمرانی کردند. یکی از مهم ترین بنا های تاریخی در دهلی نو قلعه ی سرخ است که به دستور امپراطور گورکانی ساخته شده است. قلعه سرخ به نام لال قلعه (Lal Qila) نیز شناخته می شود و نشان دهنده ی اوج قدرت و خلاقیت در امپراطوری گورکانیان است. نام قلعه ی سرخ از دیوار های قرمز رنگ این بنا گرفته شده است. این قلعه 33 متر (108 فوت) ارتفاع دارد و در سال 1638 بنا نهاده شده است. دیوار های سرخ قلعه آن تاثیری شگرف بر بازدیدکنندگان دارد. سبک های مختلف معماری در ساختار این قلعه ی باشکوه تاثیر داشته اند که می توان به سبک معماری اسلامی، ایرانی، سبک معماری تیموری و سنت های هندو اشاره کرد. بهتر است که از قلعه ی سرخ بازدید کنید و وسعت شکوه تاریخ دهلی را مشاهده نمایید.


2 – مسجد جامع دهلی (Jama Masjid)
Jama Masjid
نام بزرگ ترین امپراطور جهان با نام شاه جهان را به خاطر بسپارید، در گوشه کنار دهلی و کشور هند این نام را بار ها خواهید شنید. امپراطور شاه جهان در سال 1644 دستور ساخت مسجد بزرگ مسلمانان را صادر کرد و در سال 1656 ساخت این بنا کامل شد. گفتنی است که امپراطور شاه جهان سازنده تاج محل و قلعه سرخ نیز می باشد. حیاط مسجد جامع دهلی به قدری بزرگ است که فضایی برای حدود 25 هزار نفر دارد و این بزرگ ترین مسجد در سراسر به شمار می رود. این مسجد دارای سه دروازه ی با عظمت است، 4 برج و دو مناره نیز دارد. گردشگرانی که تمایل دارند از درون مسجد و معماری با عظمت آن دیدن کنند می توانند لباس مناسبی را کرایه کنند و در تور گردشگری در دروازه ی شمالی شرکت کنند. فراموش نکنید که در طول ساعات عبادت و نماز گردشگران اجازه ی ورود ندارند و در دیگر ساعت ها بدون پرداخت هزینه ی ورودی می توانند از تماشای این بنا لذت ببرند.


3 – معبد سوامینارایان آکشاردام (Swaminarayan Akshardham)
Swaminarayan Akshardham
معابد بسیار زیادی در طول زمان و تاریخ گذشته در سرزمین هند بنا شده اند و می توانید نمونه های بسیاری را از نزدیک مشاهده کنید. یکی از معابد شگفت انگیز هند معبد سوامینارایان آکشاردام است که در ماه نوامبر 2005 افتتاح گردید. در بازدید از محوطه، ستون ها و دیوار های حکاکی شده، و کنده کاری فیل هایی از ماسه سنگ، سنگ مرمر و محراب مسجد را می توانید تماشا کنید. این محیط معنوی و فرهنگی، مکانی ابدی برای عبادت، آرامش، آموزش و تعالی به شمار می رود. در محوطه ی اطراف معبد باغ ها و فواره هایی به چشم می خورند که با قدم زدن در این محیط می توانید لحظات آرامی را سپری کنید. این بنا برای یادبود یک عارف بزرگ هندی به نام بهاگوان سوامی نارایان (Bhagwan Swaminarayan) که در طول سال های 1781 تا 1830 زندگی می کرد، ساخته شده است. این عارف به مستمندان خدمت می کرد و برای حمایت از آزادی زنان و خشونت علیه آنها مبارزه می کرد.
بیشتر بخوانید:


4 – عبادتگاه بهائیان، معبد نیلوفر آبی (Bahá’í House of Worship,Lotus Temple)
Bahá'í House of Worship (Lotus Temple)
یکی دیگر از بنا های جدید که به تاریخ هند افزوده شده است محل عبادت بهائیان می باشد که در سال 1986 افتتاح شده است و یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی شهر دهلی نو می باشد. ساختار این عبادتگاه از گل نیلوفر آبی الهام گرفته است که با نگاهی کوتاه به ظاهر این سازه عظیم می توان این تاثیر را مشاهده کرد. در میان همه ی ادیان هند، گل نیلوفر آبی جایگاه و ارزش خاصی دارد. روزانه تقریبا 8 هزار تا 10 هزار گردشگر از این بنا بازدید می کنند. این معبد در محیطی آرام و سرسبز بنا نهاده شده است و فضای بسیار وسیع داخل معبد را با معماری با شکوهی مشاهده خواهید کرد. در طول ساعات 10 صبح، ظهر، 3 و 5 عصر مردم به عبادت می پردازند و آوازی از ادیان مختلف به گوش می رسد.


5 – قطب منار (Qutb Minar)
Qutb Minar
قطب منار یکی از برجسته ترین و بهترین جاذبه های تاریخی شهر دهلی، کشور هند و همچنین برترین اثر تاریخی در سراسر جهان می باشد. منار زیبای قطب حدود ۷۳ متر (240 فوت) ارتفاع دارد. تاریخ این منار موجب برتری و عظمت آن در میان سایر بنا های جهانی می باشد. این سازه در سال 1193 میلادی ساخته شده است. قطب منار به نشانه ی پیروزی سلسله ی غوریان و شکست آخرین پادشاه هندو به دستور قطب ‌الدین آیبک ساخته شده است. این بنای عظیم 5 طبقه دارد و هر طبقه دارای طرح ها و سبک های مختلف معماری می باشد. روی دیوار هر طبقه کتیبه هایی قرار دارد که آیاتی از قرآن را می توانید مشاهده کنید. گفتنی است که این شاهکار تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
6 – مقبره همایون (Humayun’s Tomb)
Humayun's Tomb
مقبره همایون، آرامگاه آخر امپراطور شاه بزرگ مغول می باشد و اولین اثر تاریخی است که به دست این امپراطوری ساخته شد و همچنین بهترین نمونه ی معماری است که از سبک معماری ایرانی تاثیر زیادی گرفته است. این مقبره در سال 1565 به دستور همسر اول همایون پادشاه توسط معمار ایرانی بنا نهاده شد. همايون شاه فرزند بابر شاه و دومین امپراطور این سلسله بود که توانست با فتوحات زیاد مرز های کشور را گسترش دهد، او مرز های کشور هند را تا افغانستان، پاکستان و بنگلادش و همچنین شمال هند وسعت بخشید. از ویژگی های برجسته و مهم این آرامگاه می توان به وجود باغ هایی مربع شکل و کانال های آب اشاره کرد. دیگر پادشاهان و امپراطور های بزرگ گورکانیان در این محیط به خاک سپرده شده اند. گفتنی است که این مقبره ی باشکوه و با عظمت پادشاهان جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می رود.


7 – موزه ملی راه آهن (National Rail Museum)
National Rail Museum
راه آهن نقش بسیار مهمی در مدرن سازی کشور هند بر عهده داشته است و درباره خط راه آهن و تاثیرات آن اطلاعات زیادی در موزه ی ملی راه آهن می توانید به دست آورید. تجهیزات علامت دهی، مبلمان آنتیک و واگن های قدیمی زیبا و باشکوه نظر بازدیدکنندگان را جلب می کند. بازدید از موتور بخار فیری کویین را فراموش نکنید، این موتور در سال 1855 ساخته شده بود و یک نمونه ی اصیل از لوکوموتیو بخار آن دوران به شمار می رود. در صورتی که به همراه خانواده و با فرزندان خود سفر می کنید بهتر است که آنها را بر قطار های مینیاتوری سوار کنید تا از قطار سواری در موزه لذت ببرند. گردشگرانی که در طول فصل های گرم سال به دهلی سفر کنند می توانند نمایشگاه های داخلی بسیار زیادی را نیز از نزدیک مشاهده کنند.


8 – درگاه حضرت نظام الدین (Nizamuddin Dargah)
Nizamuddin Dargah
یکی دیگر از جاذبه های مهم گردشگری در دهلی مکانی مذهبی است که آرامگاه نظام الدین نام دارد. اینجا آرامگاه یکی از صوفی های مقدس به نام حضرت خواجه سید نظام الدین اولیا می باشد که در طول سالیان 1238 تا 1325 زندگی می کرد. تصوف شاخه ای از عرفان اسلامی است که به رشد و تعالی روحی و معنوی از طریق علم الهیات تاکید دارد. درگاه حضرت نظام الدین در نزدیکی بازار شلوغ در ناحیه ی نظام الدین غربی واقع شده است، که یکی از مکان های اولیه سکونت در بخش جنوب مرکزی دهلی می باشد و گردشگران زیادی از این ناحیه بازدید می کنند. این آرامگاه 1.2 کیلومتر (کمتر از یک ماه) از مقبره همایون فاصله دارد و گردشگران می توانند در طول یک روز همزمان از این دو اثر بازدید کنند.


9 – معبد جین لال مندیر (Sri Digambar Jain Lal Mandir, Bird Hospital)
Sri Digambar Jain Lal Mandir
درست در مقابل لال قلعه یا قلعه ی سرخ که بیشترین بازدیدکننده را دارد، کاخ با عظمت و زیبایی قرار دارد. معبد جین لال مندیر قدیمی ترین و شناخته شده ترین معبد جین در دهلی نو می باشد. این دین کهن هندی بر عدم خشونت نسبت به تمام موجودات آفریده شده تاکید دارد. این معبد باشکوه دارای کنده کاری های ظریف بوده و با آثار هنری نقاشی شده تزئین شده است و هم اکنون به عنوان یک مرکز خیریه بیمارستانی برای پرندگان فعالیت دارد. گردشگران می توانند انواع پرندگان را در این محیط از نزدیک ببینند. کبک ها، کبوتر ها، طوطی ها، گنجشک ها و پرندگان داخلی در اینجا مداوا می شوند. همچنین سنجاب های آسیب دیده نیز در این مکان درمان می شوند و در این محیط هیچ آسیبی به پرندگان نمی رسد. در صورتی که می خواهید از این بیمارستان بازدید کنید می بایستی قبل از ورود کفش ها و هرگونه لوازم و لباس چرمی را در آورید.


10 – روستای حوض خاص (Hauz Khas Village)
Hauz Khas Village
روستای حوض خاص یکی دیگر از جاذبه های معروف شهر دهلی می باشد. گفتنی است که حوض خاص یکی از محلات اعیان ‌نشین جنوب دهلی، به شمار می رود، که گردشگران می توانند از این محل خرید anchor کنند، از غذا های لذیذ محلی بخورند و از تماشای جاذبه های آن لذت ببرند. در این محله می توانید از پارک زیبای گوزن ها دیدن کنید. افراد زیادی از سراسر دهلی و دیگر مناطق هند برای خرید از بوتیک ها و فروشگاه های هنری به این محله می آیند. گردشگران می توانند در رستوران های عالی محله از غذا های تند هندی لذت ببرند. بازدید از گالری هنری دهلی (DAG) را فراموش نکنید این گالری بر روی آثار قرن بیستم تمرکز دارد. همچنین می توانید از آثار باستانی و تاریخی مانند مساجد، کالج باستانی و مقبره هایی با معماری باشکوه بازدید کنید.


11 – جلیبی والا مشهور قدیمی (Old Famous Jalebi Wala)
Old Famous Jalebi Wala
غذا های هندی شهرت زیادی در سرتاسر جهان به دست آورده اند و چشیدن طعم لذیذ غذا های هندی هنگام سفر به دهلی یکی از موارد لذت بخش می باشد. در یک مقاله ای با عنوان غذا های خیابانی دهلی قدیم، سی ان ان ترویل (CNN Travel)، رستوران جلیبی والا مشهور قدیمی را به مسافران پیشنهاد می کند. این رستوران در سال 1884 افتتاح شده است و به ارائه دو خوراک خاص شهرت یافته است: جلیبی و ساموساس، این دو خوراک در سراسر جهان از غذا های محبوبی محسوب می شوند. جلیبی یکی از شیرینی های معروف هندی می باشد که با خمیر ساخته شده از آرد سرخ شده تهیه می شود و سپس در شربت قند خوابانده می شود. هنگام سفر به دهلی چشیدن طعم لذیذ خوراکی های معروف را فراموش نکنید.


12 – دهکده فان ان فود یا دهکده غذا و تفریح (Food N Fun Village)
Fun N Food Village

سفر به شهر دهلی به قدری جذابیت دارد که مانند سفر به شهر رم به نظر می رسد، این شهر نیز مانند رم گزینه های بسیار زیادی برای بازدید و تفریح دارد. جاذبه های گردشگری بیشمار تاریخی، فرهنگی و مذهبی در سراسر شهر پراکنده شده اند که نیاز به یک سفری نسبتا طولانی برای تماشای آنها احساس خواهید کرد. یکی دیگر از گزینه های جذاب دهکده غذا و تفریح است که بازدید از آن را بهتر است در اولویت قرار دهید. این دهکده یکی از پر بازدید ترین و قدیمی ترین پارک های تفریحی در شهر دهلی می باشد. بزرگ ترین اسلاید های آبی هند را می توانید در این مجموعه ببینید. گفتنی است که در طول آب و هوای گرم دهلی گردشگران می توانند با بازی های آبی لذت بیشتری ببرند و خنک شوند. افرادی که برقراری ارتباط با مردم محلی را ترجیح می دهند می توانند در این محیط با هندی ها و خلق و خوی آنها آشنا شوند.

بهتر ین هتل های جزاير اندونزی پاتوق ميليونرها
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر