لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جنگل رودبارك در مهدیشهر استان سمنان هیركانی كشور
جنگل  رودبارك  در  مهدیشهر  استان  سمنان  هیركانی كشور

جنگل رودبارك در مهدیشهر استان سمنان هیركانی كشور

گردشگران و مسافران هر یك با سلیقه ای متفاوت به گوشه گوشه كشور سفر كرده و از زیبایی های آن لذت می برند. برخی از گردشگران و طبیعت دوستان ترجیح می دهند كه مناطق طبیعی كشور را برای سفرهای خود انتخاب كنند. برخی عاشق تاریخ و مكان های تاریخی هستند و برخی از گردشگران نیز ترجیح می دهند با رزرو هتل و استفاده از امكانات آن تعطیلات خود را با آسایش و آرامش سپری كنند. در این مقاله گردشگری شما را با «پارك جنگلی رودبارك» یكی از زیباترین و بكر ترین پارك های طبیعی كشور آشنا می كنیم. پارك جنگلی رودبارك سمنان از جمله پارك های طبیعی كشور و مناطق حفاظت شده ای می باشد كه سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می كند. منطقه ای زیبا در موقعیت جغرافیایی مناسب و آب و هوای منحصر به فرد كه در كنار زیبایی های طبیعی خود به بسیاری از مناطق طبیعی و تاریخی از جمله: چشمه قلقل، دریاچه سد شهید چاهچراغی، پارك آبشار مهدیشهر، خانه تدین سمنان، چشمه های آبگرم مهدیشهر و بسیاری دیگر از مناطق زیبای این منطقه دسترسی دارد كه گردشگران و مسافران به راحتی با سفر به این منطقه می توانند روزها به تفریح و بازدید از این مناطق می پردازند.

پارك جنگلی رودبارك مهدیشهر كه به پارك جنگلی رودبارك شهمیرزاد نیز معروف است، یكی از مناطق گردشگری ملی در شهرستان “مهدیشهر” در استان “سمنان” می باشد. این جنگل زیبا و كم نظیر در فاصله 60 كیلومتری شمال شرقی استان “سمنان” و در مسیر “شهمیرزاد” به فولاد محله قرار گرفته است. در انتهای مسیر منتهی به این پارك جنگلی حدود 5 كیلومتر جاده خاكی وجود دارد و پس از آن جنگل های سربه فلك كشیده چشم نوازی می كنند. یكی از دلایل مورد توجه قرار گرفتن این منطقه طبیعی موقعیت خوب جغرافیایی آن می باشد كه با قرار گرفتن در استان “سمنان” و نزدیكی مناطق جنگلی شمال كشور، آب و هوایی چهارفصل و خنك به ویژه در فصل تابستان را دارا می باشد. با اقامت در یكی از هتل های سمنان به ویژه اقامتگاه های سنتی آن كه در نزدیكی این منطقه گردشگری قرار گرفته اند از جمله: هتل جهانگردی سمنان لحظاتی خوشی را تجربه كرد.
جنگل  رودبارك
این پارك جنگلی طبیعی در منطقه ای كوهستانی و در بین استان های شمالی كشور و مركز كشور قرار گرفته است. به همین دلیل از لحاظ آب و هوایی شرایطی مناسب را برای گردشگران و مسافران فراهم كرده است. منطقه ای به وسعت 8 هزار هكتار كه در دل خود انواع درختان سر به فلك كشیده را در كنار مزارع و باغ های میوه جای داده است. جنگل رودبارك “مهدیشهر” برای هر سلیقه ای جذابیت بالایی دارد. عاشقان جنگل و سرسبزی می توانند ساعت ها در جنگل های بكر و دست نخورده این منطقه به تفریح بپردازند. دشت وسیع و پرگل نیز در این منطقه كم نیستند و صحنه ای كم نظیر را به نمایش می گذارد. كوه ها و تپه های زیبایی در این منطقه وجود دارد كه می توان به كوه های “لپی” و “تنگه” كه پوشیده از گل های زیبا و پوشش منحصر به فردی می باشد اشاره كرد. درختان این جنگل طبیعی اغلب از گونه های راش، ممرز، ولیك و ازگیل می باشد و كه از جمله درختان “هیركانی” در كشور می باشد.
جنگل  رودبارك
این منطقه طبیعی و زیبا در كنار تمام مناظر طبیعی و سرسبز خود دنیایی از موجودات و حیات وحش را نیز در دل خود جای داده است. به دلیل وجود گونه های مختلف حیوانات در این منطقه همه ساله بسیاری از عاشقان حیات وحش از این منطقه بازدید می كنند. البته گه گاه شكارچیان غیر مجاز نیز در این جنگل به چشم می خورد كه در سال های اخیر با آنها به شدت برخورد شده است. حیوانات این منطقه كه می توان به انواع گوزن قرمز، گاو كوهی، كل، قوچ، میش، آهو، بز، شوكا، خوك، گراز، خرس و پلنگ و بسیاری دیگر از گونه ها در آن اشاره كرد. این تنوع حیوانات این منطقه را به حیات وحشی كم نظیر در كشور تبدیل كرده است. بی شك با سفر به این منطقه می توان از نزدیك بسیاری از این موجودات را به نظاره نشست كه این خود دلیلی بر زیبایی و جذابیت این منطقه می باشد.
جنگل  رودبارك
یكی دیگر از جاذبه های پارك جنگلی “رودبارك” كه می توان به آن اشاره كرد، رودخانه ها و آبشار ها و همچنین بناهای تاریخی این منطقه می باشد. «چشمه شیخ» یكی از از بقایای تاریخی در این منطقه می باشد. تپه های “دلازیان” نیز از بقایای به جا مانده از دوران پیش از تاریخ ایران در استان “سمنان” است كه دوستداران تاریخ می توانند در این منطقه از آن بازدید كنند.

جنگل نارنجلو بابل، تجربه‌ای که نباید از دست داد!
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر