لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> 15 غذای کره ای خوشمزه
15 غذای خوشمزه کره جنوبی که شما را شیفته خود خواهند کرد

15 غذای کره ای خوشمزه

 

اینکه گفته می شود بیش از 100 نو کیمچی وجود دارد ثابت می کند که فرهنگ غذایی کره جنوبی بسیار غنی و قابل توجه است. فرهنگ غذای کره ای با گذشت زمان و در نتیجه تغییرات فرهنگی تغییرات بسیاری داشته است اما هنوز هم بخش مهمی از هویت ملی کره ای ها به شمار می آید. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با 15 مورد از بهترین و محبوب ترین غذاهای کره ای آشنا کنیم. پس با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و در سفر به کره جنوبی این لیستی از غذاهای کره ای را از دست ندهید.

15 غذای کره ای خوشمزه و معروف – لیست غذاهای کره جنوبی

1- کیمچی

کیمچی که قدمت آن به دوران سلسله سیلا در حدود 2.000 سال پیش باز می گردد یک غذای جانبی فلفلی است که می توان آن را روی میز غذای هر خانواده کره ای و به عنوان یکی از غذا های کره ای پر طرفدار یافت. طرز تهیه این غذای کره ای ساده است. از کلم نمک زده و خشک شده که در ترکیبی از فلفل قرمز، سیر، زنجبیل و موسیر خوابانده شده تشکیل می شود. کیمچی کلم قرمز خود را می توانید با گگاکدوگی (کیمچی تربچه خرد شده) عوض کنید که به عنوان یک غذای جانبی در رستوران های کره ای سرو می شود. کیمچی یئولمومول نیز یک کیمچی کمتر فلفلی است که با استفاده از ساقه تربچه و سوپ فلفلی که تربچه روی آن شناور می ماند درست می شود.

2- توفو نرم آب پز شده

Soft Tofu Stew
توفو نرم، صدف و یک تخم مرغ در آبگوشتی فلفلی یک غذای سوپ مانند بسیار محبوب و کلاسیک در بین غذاهای کره جنوبی است که نمونه ای غیرمنتظره از ترکیب مزه های مختلف و متقاوت است. توفو نرم مزه صدف را نگهداشته و همزمان از تندی کل غذا می کاهد. این غذا که در زبان کره ای ساندوبو-جیگائه نامیده می شود در ظرف های شرقی خاصی که گرما را در خود نگه می دارند سرو می شود. تخم مرغ را به صورت خام و بعد از آماده شدن سوپ در آن می ریزند که در اثر گرمای سوپ، تخم مرغ نیز پخته می شود.

3-جاجانگمیون

Jjajangmyeon
این غذا اگر چه در اصل یک غذای چینی است اما طرز تهیه جاجانگمیون کره ای ها، نودل (رشته) آن را گرفته و یک نسخه غلیظ تر و خوشمزه تر از آن را بدست آورده اند که شباهتی بسیار کم به غذای اصلی چینی دارد، درست مانند همان کاری که نیویورکی ها با پیتزای ایتالیایی کرده اند. بدون شک رژیم غذایی کره ای ها بدون جاجانگمیون کامل نیست و هر کره ای به طور معمول، دستکم هفته ای یک بار این غذا را امتحان خواهد کرد.
جاجانگمیون در واقع همان نودل با رب لوبیای سیاه است. این غذا ا در بین مردم چین و کره بسیار پرطرفدار است. جاجانگمیون امروزه هم با نودل هم با برنج تهیه می شود. این غذا را با سس یا رب لوبیای سیاه درست می کنند که این رب در سوپرمارکت های خوراکی های کره ای یافت می شود.
بیشتر بخوانید:

 

سفر زمستانی به یادماندنی در کره جنوبی

 

عشق ابدی آنتونی بوردین نسبت به فیلیپین
ادامه مطلب

4- سوپ کیمچی

Kimchi Stew
یک واقعیت کمتر شناخته شده در مورد کیمچی متنوع بودن آن به عنوان جزیی ثابت از انواع غذاهای کره ای است. در کیمچی-جیگائه، کلم قرمز را خرد کرده، پس از سرخ کردن در روغن، همراه توفو، نودل سلوفان، گوشت قرمز یا گاهی ماهی تن و دیگر سبزیجات آماده سرو می پزند. علیرغم وابستگی این غذای سوپ مانند به کیمچی، آن را در کنار کیمچی به عنوان یک غذای مجزا سرو می کنند.

5- سوپ ارتشی

Army Stew
خوراک درهم و برهم متشکل از سوسیس، ماهی تن، پنیر آمریکایی، نودل آماده، برنج و سبزیجات، غذایی است که تاریخچه آن به دوران بعد از جنگ دو کره باز می گردد. در آن زمان به دلیل کمیاب بودن گوشت قرمز، آشپزها جایگزینی خلاقانه به کمک غذاهای انبار شده در پایگاه های آمریکایی مستقر در سئول یافتند که نام آن نیز به همین دلیل سوپ یا آبگوشت ارتشی گذاشته شد. اگر چه اکنون گوشت در کره جنوبی به وفور یافت می شود اما هنوز هم از ترکیب اقلام خوراکی آمریکایی برای این غذای آبدار و خوشمزه استفاده می شود.

6- خرچنگ با سس سویا

Soy sauce crab
گانجانگ گجانگ یا خرچنگی که در سس سویا خوابانده شده است، غذایی چنان اعتیادآور است که اغلب از آن با نام «دزد برنج» یاد می شود. این نامگذاری از آنجا می آید که شخص آن قدر این غذا را دوست دارد که ترجیح می دهد برنج بیشتری بخورد و دست به خرچنگ با سس سویای خود نزدند تا از تمام شدن آن جلوگیری کند. این غذا که کمی فلفلی و تند، با مزه ای تلخ و دوست داشتنی و تند و سرد است، برای کسانی که بار اول آن را مزه می کنند بسیار عجیب و غریب و شوک آور خواهد بود. اما در میان کره ای ها، گجانگ غذایی بسیار محبوب است که در میان غذاهای دریایی کره ای بیشترین محبوبیت را دارد.

7- تتئوکبوکی

Tteokbokki
این غذای قرمز و نارنجی خیابانی و شناخته شده چنان مشهور و محبوب است که بخشی از سئول به کیک های برنجی (تتئوک) بخارپز و برش داده شده اختصاص یافته که همراه با کیک ماهی (اودن) و موسیر در یک سس شیرین و تند درست شده از خمیر فلفل پخته می شود. سرآشپزها هر چیزی که دم دستشان باشد را در این سس می ریزند، از خمیر لوبیای سیاه گرفته تا همان کچاپ سنتی. شاید باور نکنید اما هر چه فلفل این سس لوبیا سیاه کره ای بیشتر باشد غذای خوشمزه تری خواهید داشت.

8- گوپچانگ

Gopchang
گوپچانگ به روده کوچک احشام به خصوص گاو اشاره دارد که تکه تکه شده و می توان آن را به شکل سوپ، سرخ شده و یا گریل شده سرو کرد. گوپچانگ گریل شده یکی دیگر از غذاهایی است که از فرهنگ قدیمی کره سرچشمه می گیرد. این غذا را طوری درست می کنند که هنوز به کمی جویدن نیاز داشته باشد البته نه این حالتی مانند لاستیک به خود بگیرد و به همین دلیل از آن در جشن ها و مهمانی های خانوادگی استفاده می شود. همچنین ترکیب این غذا با سوجو ترکیبی بسیار لذت بخش و خوشمزه خواهد بود.

9- سامگیتانگ

Samgyetang
کره ای ها می گویند «از گرما برای مقابله با گرما استفاده کن». به همین دلیل آن ها ترجیح می دهند که در گرم ترین روزهای فصل تابستان نیز غذاهای داغ و در حال جوشیدن بخورند. مهم ترین غذایی که در این شرایط مورد توجه قرار می گیرد سامگیتانگ نام دارد، سوپی غلیظ و گلوتن دار که پر از فیله مرغ می شود. با اضافه کردن جینسنگ به این ترکیب، مزه ای خاص همراه با بویی مطبوع در غذا ایجاد شده و در مغز گوشت مرغ نفوذ می کند.

10- بیبیمباپ

Bibimbap
این غذای کره ای ساده که در کاسه ای مخصوص سرو می شود ترکیبی ساده و سالادی از برنج، سبزیجات، گوشت فیله و تخم مرغ همراه با روغن کنجد و مقداری خمیر فلفل برای مزه دار کردن آن است. این غذای بسیار ساده و ارزان در گذشته متعلق به شاهان سلسله های مختلف کره ای بوده و اکنون به یک غذای محبوب که خیلی سریع درست می شود تبدیل شده است.

11-گیمباپ

Gimbap
فرآیند آماده کردن گیمباپ به تکنیک شیشه سازی ایتالیایی موسوم به میله فیوری شبیه است و در پایان علاوه بر مزه ای فراموش نشدنی، ظاهری بسیار زیبا نیز خواهد داشت. سبزیجات سرخ کرده، گوشت قرمز، تربچه شیرین شده و برنج را در برگ یک گیاه دریایی به نام گیم پیچیده و سپس در دایره هایی به اندازه یک لقمه برش می دهند.

12- دونجانگ

Doenjang
وقتی که افراد به فرهنگ غذایی آسیایی فکر می کنند، بدون شک سس سویا را از یاد نمی برند. اما سس سویا در واقع محصول جانبی این غذای درست شده با سویا است، خمیری که از سویای خشک و تخمیره شده در طی فرآیندی بسیار پیچیده بدست می آید. این خمیر قهوه ای و آماده شده زیباترین غذای جهان نیست و باید به مزه آن عادت کرد اما وقتی که با مزه آن کنار آمدید از خوردن آن لذت خواهید برد.

13- گامجاتانگ

Gamjatang
بسیاری از رستوران ها و کافه هایی که گامجاتانگ سرو می کنند 24 ساعته باز هستند زیرا کره ای ها علاقه دیوانه واری برای خوردن این سوپ آبدار در هر ساعتی از شبانه روز دارند، به خصوص در ساعات اولیه روز. این سوپ خوشمزه شامل موسیر، سیب زمینی، دانه پریلا و مقداری گوشت قرمز است که با استخوان پخته می شود. مزه اصلی این غذا به طعم خاص دانه پریلا بعد از پختن باز می گردد که اهمیت بسیار بیشتری از گوشت داخل آن دارد.

14-هائه مول پاجون

Haemul Pajeon
پنکیک ترد و پرملات کره ای زمانی که با صدف یا دیگر غذاهای گیاهی ترکیب شده باشد مزه بسیار بهتری دارد. ترکیب آن با نوشیدنی سنتی کره ای که از برنج گرفته می شود، پاجئون بهترین گزینه برای روزهای بارانی خواهد بود.

15- ساندائه

Sundae

ساندائه یک غذای دیگر خیابانی در کره است که نوعی سوسیس بوده و ترکیبات آن با پودینگ خون شباهت زیادی داشته و ریشه در فرهنگ غذایی مغولی دارد. ساندائه در واقع روده گوساله است که با نودل، سبزیجات و گوشت پر می شود. اما در مغازه های خیابانی از چیزی غیر از روده گوساله استفاده می کنند و در کنار آن نیز ریه و کبد سرو می شود.

کافه هتل میزبان بابلسر؛ مکانی دنج برای باهم بودن
ادامه مطلب

 

4.4/5 - (74 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
12 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحر
سحر
6 ماه قبل

خدایی این چشم بادومی ها یه غذای درست و حسابی ندارن

Hadis army
Hadis army
6 ماه قبل
پاسخ به  سحر

غذای اونا برای ما عجییه مثلا الان توقع داری بیاد قیمه بخورن هر کشوری غدای خودشو داره نمیتونیم توهین کنیم بعدم چشم بادومی اتفاقا قشنگترین چشماس که من دیدم

بهار
بهار
23 روز قبل
پاسخ به  Hadis army

دقیقاااا

نرگس
نرگس
6 ماه قبل
پاسخ به  سحر

ببین تو میتونی بگی که غذاشون رو دوست نداشتی شاید تو بدت بیاد ولی برای اونا با ارزشه مثل قرمه‌سبزی ما بعد تو چکار به ظاهر اونا داری؟ تو اگه میخوای نظر بدی باید درباره غذا ها نظر بدی این حرفت که میگی چشم بادومی هااا یه حرکت نژاد پرستانه هست لطفا توی تایپ کردنت یکم دقت داشته باش

...
...
6 ماه قبل
پاسخ به  سحر

میدونسنی از لحاظ غذایی همین چیزی که میگی خیلی سالمن غذاهاشون؟ و اینکه نژاد پرستی توی قرن ۲۱؟

نرجس
نرجس
6 ماه قبل
پاسخ به  سحر

پس چرا اومدی سرچ کردی غذا کره ای؟

Mehrab
Mehrab
6 ماه قبل

پوست چینی و کره ای ها و ژاپنی ها خیلی عالیه دلیلشم فرهنگ غذاهاشونه بد نیست کمی ازشون یاد بگیریم

Willie_55
Willie_55
6 ماه قبل

امم میدونم اوناا غذای های دریایی میخورن اما از نظر خودم یه مقدار چنده شه البته این نظر خودم عه غذای امریکایی ها خیلی بهترهه

بینام
بینام
4 ماه قبل

عاشق فرهنگ و غذای کره ای هستم و آرزو میکنم یکبار هم شده به کره جنوبی سفر کنم…

مستر
مستر
1 ماه قبل

من جاجانگمیون دوکبوکی و سوپ خرچنگ میخوام با انواع نودل و سسشون😋🤣

Mona
Mona
22 روز قبل
پاسخ به  مستر

منم عاشق كره ي جنوبي هستم وغذاهاشون خيلي خوبه وچشم بادومي بودنشون قيافه هاشون رو خيلي بامزه ميكنه پوست هاشون هم خيلي خيلي خوبه و ارزو ميكنم كه به كره سفركنم

라하 사쿠리
라하 사쿠리
16 روز قبل

وای تتو کوکی خیلی خوشمزست من بچه بودم رفتم کره از اینا خوردم

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر