لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 مکان برتر گردشگری و تماشایی در گواتمالا
10 مکان برتر گردشگری و تماشایی در گواتمالا

10 مکان برتر گردشگری و تماشایی در گواتمالا

کشور گواتمالا یکی از مکان های فوق العاده عالی برای تماشای جاذبه های بکر و بی نظیری است که مانند آن را در هیچ گوشه و کنار دنیا نمی توان یافت. جاذبه هایی همچون فوران دائمی دود و گدازه ‌های آتشفشانی، قهوه تازه و معروف جهانی که در شیب های جنگلی رشد می یابد و یا آثار باستانی باقیمانده از تمدن بزرگ مایا ها را می توانید در این سرزمین مشاهده کنید. در گواتمالا می توانید همراه مردم محلی به اتوبوس مرغ یا چیکن باس (chicken bus) سوار شوید. این اتوبوس های قدیمی به عنوان سرویس مدارس استفاده می شدند و امروزه به منظور جذب توریست آن ها را با رنگ های شادی رنگ آمیزی کرده اند و گاهی یک یا چند مرغ زنده هم داخل اتوبوس ها دیده می شود که اهالی با خود حمل می کنند، با این اتوبوس می توانید در اطراف شهر گشت و گذار کنید. کشور گواتمالا سواحل بکر و عالی نیز دارد همچنین می توانید از دریاچه های آبی فیروزه ای و زیبایی مانند دریاچه معروف آتیتلان که آتشفشان ‌های متعددی اطراف آن را احاطه‌ کرده است، دیدن کنید و از طبیعت فوق العاده با عظمت آن لذت ببرید. بهتر است با برنامه ریزی و رزرو آنلاین هتل کوله سفر را آماده کنید و به سوی جذاب ترین نقطه زمین حرکت کنید و سفری خوش را تجربه نمایید. در ادامه هیجان ‌انگیز ترین جاذبه های توریستی گواتمالا را معرفی می کنیم:


10 – سموک چمپی (Semuc Champey)
با عبور از جاده های ناهموار جنگلی، سی دقیقه زمان نیاز دارید تا به ناحیه ی زیبایی به نام سموک چمپی برسید. این مکان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در گواتمالا به شمار می رود. در سموک چمپی مجموعه ‌ای از حوضچه ‌ها در بالای پل های طبیعی صخره‌ ای از جنس سنگ آهک قرار گرفته ‌اند و زیباترین منظره گواتمالا را شکل داده ‌اند، گرچه در رسیدن به این بهشت کوچک با دشواری های زیادی روبرو خواهید بود اما با شنا در آب های فیروزه‌ ای رنگ و زلال در کنار صخره‌ های سرسبز این منطقه، می توانید خستگی مسیر را از تن خود دور کنید. همچنین از آب های فیروزه ای رودخانه ی کهبون (Cahabon River) که در بالای آن چندین استخر با آب روان وجود دارد و پلی از سنگ آهک در سمت پایین رودخانه به وجود آمده است نیز دیدن کنید. درون این پل سنگ آهکی غار های زیادی شکل گرفته اند که برای دسترسی و تماشای آنها می بایستی در این آبها شنا کنید و از تماشای غار های زیر آبی لذت ببرید.


9 – تدس سانتوس کوچومتن (Todos Santos Cuchumatan)
Todos Santos Cuchumatan
شهر تدس سانتوس در استانی به همین نام در تدس سانتوس کوچومتن واقع شده است و بهترین مکان برای تماشای مردم اصیل محلی گواتمالا می باشد. در این شهر مردم لباس های سنتی بر تن دارند. این شهر یکی از معدود مکان هایی می باشد که مردم طبق سنت های قدیمی زندگی می کنند. گفتنی است که اهالی این شهر از نژاد قوم بزرگ مایا می باشند همچنین آنها به زبان مایایی صحبت می کنند. این شهر در کنار کوهستان های سیرا دو لوس کوچومتنز (Sierra de los Cuchumatánes) قرار دارد و به برگزاری جشنواره ی روز قدیسان به نام تودوس سانتوس به معنی تمام افراد مقدس، معروف می باشد. در این جشنواره برنامه های مختلفی مانند موسیقی، رقص و انواع مسابقات اجرا می شود.


8 – لیوینگستون (Livingston)
Livingston
شهر لیوینگستون یکی از گوهر های با ارزش کشور گواتمالا می باشد که در ناحیه ی دورافتاده سواحل کارائیب (Caribbean coast) واقع شده است و تنها از طریق قایق امکان دسترسی به این ناحیه وجود دارد. روزانه دو کشتی به طور دائم به مسیر لیوینگستون حرکت کرده و باز می گردند. شهر لیوینگستون مرکز آیین، سنت و فرهنگ گاریفونا (Garifuna) می باشد. ریشه‌ ی فرهنگ گاریفونا از آفریقا، آمریکای جنوبی و کارائیب نشأت گرفته است. در این شهر گردشگران فرصت خوبی برای چشیدن طعم غذا های محلی دارند و در طول سفر می توانند از شنیدن موسیقی خاص محلی لذت ببرند. شب های لیوینگستون پر از شور و نشاط است و مردم به تفریح و رقص محلی به نام پونتا (Punta) مشغول می شوند. می توانید با شرکت در برنامه های شبانه لحظات خوشی را سپری کنید.


7 – شهر كتزالتنانگو (Quetzaltenango)
Quetzaltenango
تلفظ نام شهر كتزالتنانگو دشوار می باشد اما این شهر معروف ترین و بهترین شهر گواتمالا به شمار می رود. كتزالتنانگو دومین شهر بزرگ کشور محسوب می شود اما این شهر خیلی بزرگ و یا کوچک نیست. شهر كتزالتنانگو به ‌عنوان مركز تجاری گواتمالا شناخته می‌ شود. همچنین این شهر به نام مایایی زیلا (Xela) معروف است. پس از اینکه اسپانیایی ها از خاک گواتمالا بیرون رفتند، آلمانی ها در این ناحیه ساکن شدند به همین خاطر ویژگی های چند فرهنگی را می توان در میدان بزرگ مرکزی پلازا، محل رشد قهوه مشاهده کرد. همچنین کلیسای جامع اسپیریتو در این میدان قرار دارد. بسیاری از گردشگران برای كوهنوردی و بالا رفتن از آتشفشان های معروف شهر راهی این منطقه می ‌شوند. گفتنی است گردشگران ماجراجو می توانند فوران دائمی دود و گدازه را در آتشفشان سانتا ماریا مشاهده کنند.
6 – روستای ساحلی مونترریكو (Monterrico)
Monterrico
گردشگران زیادی برای استراحت و آرامش به سوی سواحل این روستا که از شن و ماسه های سفید پوشیده شده است، حرکت می کنند. این روستا و خط ساحلی آن، یكی از آرامش بخش ‌ترین نقاط جهان می باشد، همچنین یک تفرجگاه ساحلی محبوب در سواحل اقیانوس آرام گواتمالا به شمار می رود. خاکستر های سیاه آتشفشان در سواحل به چشم می خورند، در صورتی که تمایل به ساحل ‌روبی و جستجو در کناره ‌های دریا دارید بهتر است که کفش به همراه داشته باشید تا شن های گرم به پاهایتان آسیب نرساند. این سواحل محل مناسبی برای موج سواری در آب های گرم می باشند. لاکپشت های دریایی یکی از جاذبه های اصلی و مهم روستای ساحلی مونترریكو به شمار می روند. گفتنی است که 4 نوع از گونه های لاک پشت دریایی در این ساحل پرورش می یابند.


5 – شهر فلورس (Flores)
Flores
شهر فلورس روی جزیره ای در وسط دریاچه پیتن ایتزا (Lake Petén Itzá) قرار گرفته است و توسط جاده ای باریک به بخش شهر های سانتا النا و سان بنیتو (Santa Elena and San Benito) متصل می شود. به دلیل وجود ویرانه های مایا ها، این شهر به یک مقصد گردشگری محبوبی در گواتمالا تبدیل شده است. این جزیره آخرین شهر مایا ها بود که توانست در برابر حمله ی اسپانیایی ها مقاومت کند. گردشگران زیادی برای بازدید از ویرانه های مایا در تیکال به این شهر سفر می کنند. اما شهر ساحلی فلورس جاذبه های گردشگری دیگری نیز دارد، سراسر شهر پر از ساختمان هایی با سقف های قرمز رنگ، خیابان های سنگ فرش و کلیسایی تاریخی است که نشانگر دوران استعمار می باشند. همچنین برای استراحت هتل ها و رستوران های بی نظیری را می توانید در این شهر بیابید.


4 – شهر چیچی ‌کاستینانگو (Chichicastenango)
Chichicastenango
شهر چیچی ‌کاستینانگو ویژگی های خاصی دارد که موجب جذب گردشگران می شود. تقریبا صد در صد مردم این شهر از بومیان کیچه (K’iche) مایایی می باشند، به همین خاطر این شهر مکانی مناسب برای درک عمیق فرهنگ مایا ها به شمار می رود. این شهر در روز های پنج شنبه و یكشنبه تبدیل به بزرگ‌ ترین و هیجان انگیز ترین بازار گواتمالا می ‌شود و می توانید همه چیز از غذا گرفته تا لباس های رنگارنگ زنانه را در این مکان تهیه نمایید. همچنین می توانید سنگ های مخصوص پخت تورتيا یا نان ذرت و ماسک های چوبی حکاکی شده بخرید. در نزدیکی بازار، کلیسای سانتو توماس واقع شده است. این کلیسا بر روی مکانی که قبلا معبدی از تمدن اولیه کلمبیایی قرار داشت، ساخته شده است.


3 – پاناخاچل (Panajachel)
Panajachel
پاناخاچل یكی از شهر های مهم گواتمالا‌ می باشد، و در نزدیكی دریاچه در ارتفاعات مرکزی جنوب غربی گواتمالا واقع شده است. این شهر نام خود را از یک میوه ی گرمسیری به نام ساپوت سفید گرفته است که در زبان بومی پاناخاچل نامیده می شود. شهر پاناخاچل در سواحل دریاچه آتیتلان قرار دارد و آتشفشان های سیرا مادره (Sierra Madre) در سمت دیگر بر فراز شهر به چشم می خورند. دریاچه آتیتلان عمیق ترین دریاچه در آمریکای مرکزی به شمار می رود. این شهر قبلا مستعمره ی کشور اسپانیا بوده است، و به داشتن بازار های شلوغ شهرت دارد، همچنین مکان مناسبی در گواتمالا برای خرید سوغاتی می باشد. پاناخاچل مکانی مناسب برای کاوش و جست و جو در روستا های بومی، در اطراف دریاچه آتیتلان است که تنها از طریق کرایه قایق های خصوصی امکان دسترسی به این نواحی را خواهید داشت.


2 – آنتیگوا گواتمالا (Antigua Guatemala)
Antigua Guatemala
آنتیگوا گواتمالا یکی دیگر از شهر های استعماری قدیم، در ارتفاعات مرکزی گواتمالا می باشد و یکی از مهم ترین و برجسته ترین جاذبه های توریستی این کشور به شمار می رود. آنتیگوا گواتمالا را به‌ طور مختصر آنتیگوا می ‌نامند. روزگاری این شهر پایتخت پادشاهی گواتمالا بوده است. امروزه شهر آنتیگوا گواتمالا به داشتن معماری باروک اسپانیایی شناخته می شود. فاتحان اسپانیایی با تصرف این شهر در سال 1543، آن را به عنوان پایتختی برای مستعمرات خود در آمریکای مرکزی انتخاب کردند. معماری این شهر بار ها توسط زمین لرزه هایی آسیب دیده است و ویرانه های کلیسا های جامع قدیمی اسپانیا در آنتیگوا به چشم می خورد. کلیسای معروف سان فرانسیسکو در این شهر قرار داشته و بار ها بر اثر زلزله تخریب شده است.


1 – تیکال (Tikal)
Tikal

گردشگرانی که سری اول فیلم جنگ ستارگان (Star Wars) را دیده باشند، با تیکال قبلا آشنا شده اند. بخش هایی از این فیلم در جنگل های تیکال فیلمبرداری شده است. مهم ترین بقایای باستان شناسی از دوره ی تمدن اولیه کلمبیایی مایا ها در این ناحیه قرار دارد. قدمت شهر تیکال به قرن 4 پیش از میلاد می رسد، این شهر پایتخت امپراطوری قدرتمند مایا ها محسوب می شد. در دوران اوج و شکوفایی شهر بیش از 3 هزار سازه در اطراف تیکال ساخته شده بود که امروزه بقایای آنها را می توانید تماشا کنید. هنگام بازدید از تیکال بهتر است که از میدان بزرگی که در مرکز قرار دارد، دیدن کنید. ویرانه های باقیمانده از دو معبد هرمی شکل باستانی در این ناحیه قرار دارند. گفتنی است که وجود بنا های فراوانی از تمدن مایا ها، این شهر را به مرکز توریستی در کشور گواتمالا تبدیل کرده است و این سایت باستانی به ثبت جهانی یونسکو رسیده است. در این شهر جاذبه های بسیار متنوع دیگری نیز وجود دارد، جاذبه هایی همچون رودخانه‌ ها، دریاچه ‌ها و مرداب‌ ها که زیستگاه مناسبی برای انواع حیوانات به وجود آورده اند. با بازدید از تیکال و طبیعت زیبای آن خاطرات خوشی رقم بزنید.

بنف - جادویی ترین مقصد زمستانی جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر