لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> 10 مورد از خوشمزه ترین دسرهای جهان
10 مورد از خوشمزه ترین دسرهای جهان

10 مورد از خوشمزه ترین دسرهای جهان

بهترین دسری که روی زمین درست می شود را تصور کنید. بهتر است از یک غریبه در خیابان در مورد بهترین دسر جهان بپرسید و خیلی زود متوجه خواهید شد که هر کسی انتخابی متفاوت دارد. ذائقه غذایی بسیار شخصی و از فردی به فردی دیگر متفاوت است و این موضوع در مورد دسرها نیز صدق می کند. غذا مانند زبان یک فرهنگ است که بخشی از تغییرات فرهنگی یک ملت را نشان می دهد. برای مثال تیرامیسو که از ترکیب شکلات، قهوه و شکر حاصل می شود از طریق تجارت راه خود را به ایتالیا باز کردند در حالی که شیرینی مشهور هنگ کنگی در فرهنگ غذایی پرتغالی ها سرچشمه دارد. اگر شما نیز عاشق غذا و دسر هستید و حتی در سفر نیز ذائقه خود را از دست نمی دهید، به شما توصیه می کنیم که با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید و در سفر به هر کشور از دسرهای خوشمزه آن غافل نشوید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از بهترین دسرهای جهان که هر یک از کشور یا منطقه ای متفاوت آمده اند آشنا کنیم.
1- آلفاجورس، آمریکای جنوبی
از آرژانتین گرفته تا پرو، وقتی به یک شیرینی پزی مراجعه کنید بدون شک این کلوچه های خوشمزه را به صورت فله ای پشت ویترین آن خواهید دید. این کلوچه کماجی در خود یک شکلات کاراملی دارد که در شیر به آرامی پخته شده تا این که به یک مایع چسبناک شیرین، غنی و خوش طعم تبدیل می شود. سادگی این کلوچه باعث شده که در تمام کشورهای آمریکای جنوبی نمونه های متفاوتی از آن تهیه شود اما بهترین نمونه ها، کلوچه هایی هستند که با شکلات سیاه همراه با لایه ای شکلات شیرین سفید، پودر نارگیل و مقداری ادویه طعم دار شده اند.
2- آپفلسترودل، اتریش
Apfelstrudel
برای کسانی که به شیرینی پزی علاقه دارند کار با خمیر اشترودل اتریشی یک تجربه منحصربفرد است. این خمیر را به جای گرد کردن، آن قدر می کشند تا لایه ای نازک بدست آید تا بر اساس دستورالعمل محلی، آنقدر شفاف باشد که بتوان از پشت آن یک روزنامه را خواند. وقتی که به اندازه کافی کشیده شد، این خمیر نازک دور یک شیرینی با طعم و تکه های سیب که پر از کره، کشمش و گاهی نیز گردوه است پیچیده می شود. این شیرینی خوشمزه را در بسیاری از نقاط جهان می توان یافت اما برای تجربه ای کلاسیک و اصیل باید به Café Korb در وین بروید و با یک فنجان قهوه وینی کاراملی آن را امتحان کنید.
3- کیک بلک فارست، آلمان
Black Forest Cake
همراه با قلعه های بلند کوهستانی افسانه ای، منطقه جنگل سیاه آلمان (Black Forest) یکی از معروف ترین کیک های کشور را در خود دارد. این کیک از تکه های گرد کیک شکلاتی تشکیل شده که به شربت آلبالو آغشته شده و در ادامه روی یک پایه شکلاتی با لایه هایی غلیظ از خامه هم زده و تعدادی آلبالوی تازه قرار می گیرد. نتیجه کار یک دسر رویایی است که در سراسر آلمان شناخته می شود.
4- بورما، خاورمیانه و ترکیه
Borma
رشته های ترد و طلایی خمیر کنافه را دور مقدار زیادی آجیل پیچیده و با شیرینی پر می کنند که شباهت زیادی به باقلوا دارد اما برخلاف باقلوا، بورما معمولاً سرخ می شود و بدین ترتیب طعم ترکیبات آن بیشتر با هم ترکیب شده و بافت ترد آن با مایع شیرین لزجی که از آن بیرون می زند تکمیل می شود. همچنین برخلاف باقلوا که محتویات آن از بیرون مشخص نیست، بورما تکه تکه شده و می توان محتویاتش (از جمله پسته و گردو) را از بیرون دید. به دلیل زیبایی و طعم خاصی که بورما دارد، معمولاً آن را در خاورمیانه به عنوان هدیه و سوغات به دیگران می دهند.
5- کانولی، سیسیل
Cannoli
این دسر ترد که از پنیر کرمدار مخصوص سیسیل ساخته می شود تاریخچه ای دراز در فرهنگ غذایی این شهر زیبای ایتالیایی دارد. تاریخچه کانولی به کارناوال های پالرمو باز می گردد و در آن کانولوی محلی را با یک پنیر ریکوتای بسیار نرم که از شیر گوسفندهای محلی می گیرند پر می کنند. عرب ها در گذشته چنان شیفته این دسر خوشمزه و منحصربفرد شده بودند که امروزه می تواند نمونه هایی از آن را در سراسر خاورمیانه یافت.
6- دسر هلی، سوئد
Cardamom Buns
روز 4 اکتبر در تقویم سوئد با نام روز دسر دارچینی شناخته می شود اما بسیاری بر این باورند که نسخه هلی این شیرینی بسیار بهتر و خوشمزه تر از نمونه دارچینی است. این دسر چنان در سوئد مشهور است که به عنوان یک شیرینی و دسر روزانه همراه با قهوه مصرف می شود. درست کردن این دسر خوشمزه بسیار ساده است. در دستورالعمل سنتی، دانه های خرد شده هل را در خمیر گندم ریخته و سپس با لایه هایی از شکر و ادویه ترکیب می کنند.
7- سندول، سنگاپور
Cendol
در بعدازظهرهای گرم سنگاپور، مردم خود را با این شیرینی پرادویه و خوشمزه خنک می کنند که در رستوران های کنار دریا و دکه های کنار خیابانی به وفور یافت می شود. شیر نارگیل یخ زده را با شربت خرما شیرین کرده تا بویی خاص و کاراملی به خود بگیرد و سپس مقداری آرد برنج سبز همراه با عصاره برگ گیاه کاج محلی به آن اضافه می شود. نمونه های متفاوتی از این دسر را می توان در سراسر کشورهای آسیای جنوب شرقی یافت اما بهترین و کلاسیک ترین سندول را در سنگاپور خواهید یافت.
8- موس شکلاتی، فرانسه
Chocolate Mousse
این دسر بسیار خوشمزه تنها با ترکیب مقداری اقلام خوراکی درست می شود که آن را به یک پارادوکس خوشمزه تبدیل می کند. موس در زبان گیلیک به معنای «کف» است و آشپزان فرانسوی برای صدها سال نسخه شکلاتی آن را ساخته اند. این دسر باستانی توسط آزتک ها و مایاها نیز درست شده و هر چه کف آن بیشتر می بود، کیفیت آن نیز بیشتر پنداشته می شد.
9- کیک نارگیلی، جنوب ایالات متحده
Coconut Cake
تکه های گرد کیک وانیلی مملو از کره با پودر نارگیل ترکیب شده و پس از اضافه کردن خامه و شکر به یک دسر خوشمزه به نام کیک نارگیلی تبدیل می شود. دستورالعمل های متفاوت و متنوعی برای تهیه این دسر وجود دارد اما همه آن ها بدون استثنا شامل لایه ای از نارگیل هستند که باید تازه باشد.
10- دان تات، هنگ کنگ
Dan Tats

اگر به هنگ کنگ سفر کردید و در کنار یک شیرینی پزی بوی مسحور کننده تخم مرغ به مشامتان خورد آن را دنبال کنید. این شیرینی که برای خوردن با دست طراحی شده را باید در حالی که تازه از فر بیرون آمده اند میل کرد. بسیاری تاریخچه این شیرینی تخم مرغی را به تاجران و مهاجران پرتغالی منتسب می دانند که پس از اقامت و تسخیر ماکائو (در نزدیکی هنگ کنگ)، دسر دان دات را به دیگر نقاط چین منتقل کردند.

رستوران های سنندج
ادامه مطلب

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر