لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 جاذبه برتر گردشگری در مونتنگرو
10 جاذبه برتر گردشگری در مونتنگرو

10 جاذبه برتر گردشگری در مونتنگرو

این كشور كوچك بالكانی كه در سال 2006 اعلام استقلال نمود، به سرعت در حال تغییر شكل و تبدیل شدن به یك مقصد گردشگری مشهور می باشد. سواحل دیدنی، كوهستان های سرسبز و دهكده های تماشایی، همه ساله میزبان تعداد زیادی از جهانگردان و گردشگران هستند. آب و هوای معتدل مدیترانه ای را نیز به مجموعه ای از فرصت های جالب و فعالیت های تفریحی، از دوچرخه سواری در كوهستان گرفته تا قایقرانی در آب های خروشان، اضافه نموده و به این ترتیب از دانستن این نكته كه در اقتصاد روبه رشد این كشور، صنعت گردشگری نقش نیروی محركه و پیش ران را دارا است، تعجب نخواهید كرد.
شانس و فرصت لذت بردن از همه چیزهایی كه كشور مونتنگرو در منطقه ای كوچكتر از ولز می تواند به میهمانان خود ارائه دهد، تعطیلات را در این كشور برای گردشگران بسیار جذاب می كند. مسافران فهمیده و با هوش علاقه خواهند داشت كه قبل از اینكه مردم جهان بسیاری از جاذبه های مسحور كننده این كشور را كشف كنند، تمام آنها را در لیست خود برای بازدید داشته باشند. بنابراین با آشنایی با بهترین جاذبه های این كشور، می توانید با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر كنید.

10. اولتسینی

این منطقه كه در جنوبی ترین بخش مونتنگرو و نزدیك به مرز با كشور آلبانی واقع شده است،‌ یك شهر بندری باستانی است كه زمانی به عنوان پایتخت دزدان دریای آدریانیك شناخته می شد. امروزه این شهر بیشتر به خاطر سواحل متعدد و زیبایی كه دارد، دارای شهرت است، سواحلی كه مسیرهای شنی آنها در پلاژائمادهه و یا لانگ بیچ جزء معروف ترین ها به شمار می روند. جزایر دور از ساحل ادبوجانا دارای سواحل خوش منظره دیگری نیز می باشند. مناره های افراشته بر فراز مساجد در این شهرِ عمدتاً مسلمان نشین به جذابیت های منحصربفرد اولتسینی افزوده است و گردش و پیاده روی در كنار تفریحگاه كنار دریا برای خوردن كبابی خوشمزه و یا یك فنجان قهوه، تنها تعدادی از تجاربی هستند كه سفر به این شهر را خاطره انگیز می نمایند.

9. پارك ملی بیوگرادسكا گورا
Biogradska Gora National Park
این پارك ملی كه در حدفاصل بین رودخانه های تارا و لیم در بخش مركزی مونتنگرو قرار گرفته است، دارای دریاچه های درخشان، رودهای خروشان، چمنزارهای سرسبز و یكی از نخستین جنگلهای باقی مانده در اروپا می باشد. این پارك ملی اگرچه یكی از كوچكترین پارك های ملی مونتنگرو است، اما زمانیكه پای فلورا و فانا وسط می آید كه درختانی با قدمت 500 سال را در بر دارد، تنوعی بسیار زیاد را برای گردشگران مهیا می كند. بسیاری از بازدید كنندگان به سمت دریاچه بیوگراد سرازیر می شوند، دریاچه ای یخی و بزرگ كه در قلب این پارك واقع شده است. توسعه اخیر دهكده مجاور به نام كولاسین، باعث شهرت یافتن این منطقه ای در میان “تورهای گردشگری در پارك” گردیده است.
8. سوِتی استفان
Sveti Stefan
منطقه مذكور كه به شكلی باورنكردنی تماشایی است، مكانی منحصربفرد در امتداد بودوا ریویرا می باشد و بر روی جزیره ای صخره ای مملو از خانه هایی با سقف های قرمز مایل به قهوه ای واقع شده است. باریكه ای تقریباً كوچك این منطقه را به سرزمین اصلی متصل می نماید. سوتی استفان از قرن پانزدهم میلادی به سادگی منزلگاه یك مجموعه ماهیگیری بوده است. در دهه 1950، فردی ایده ای برای ملی كردن دهكده كوچك داشت. ساكنان از آن منطقه خارج شدند و سوتی استفان به یك هتل دهكده ای لوكس تبدیل شد.‌ مرلین مونرو،‌ صوفیا لورن و كیرك داگلاس از جمله میهمانان این دهكده بوده اند. طی تجزیه فدراسیون یوگوسلاوی سابق، جذابیت این منطقه رو به افول نهاد. در سال 2010، هتل مورد بحث، بار دیگر درب های خود را به عنوان جزئی از مجتمع تفریحی امان گشود. یكی مشكل در این منطقه وجود دارد، كه همانند زیبایی ها و منحصربفرد بودن این منطقه، بسیار چشمگیر است: در حقیقت نمی توانید وارد دهكده شوید، مگر اینكه به عنوان یك میهمان در آنجا اقامت داشته باشید. خوشبختانه گردشگران و میهمانان می توانند از حضور در دو ساحل در طرفین باریكه لذت ببرند.
7. كوه های لاوسن
Mount Lovcen
یكی از خیره كننده ترین مناطق طبیعی در مونتنگرو، كوه های لاوسن است كه دارای دو قله گرانیتی مربوط به دوران ماموت ها می باشند. این كوهستان، بخشی از پارك ملی كوه های لاون است كه نام مونتنگرو از آن الهام گرفته شده و نمادی از غرور و افتخار ملی می باشد. بالا رفتن به قله كوه لاوسن، چشم اندازی پانورامیك از شهر مستحكم كوتور، ‌اطراف آن و خلیج كوتور را برای گردشگران فراهم می آورد. مقبره ژگوس با ساختار دایره ای شكلِ مخصوص تماشای محیط اطراف، مقصدی برای بازدیدكنندگان و نیز افرادی است كه می خواهند به شاعر و فیلسوف دفن شده در آن مقبره ادای احترام نمایند. پیتر پتروویچ ژگوس دوم به خاطر نگارش شعر حماسی ملی مونتنگرو یعنی “تاج گل كوهستان” دارای طرفداران بسیاری است.
بیشتر بخوانید:
6. ستینیه
Cetinje
این شهر كه در قرن پانزدهم میلادی به وجود آمده، به خاطر احداث بسیاری از كنسولگری های كشورهای اروپایی در آن زمانیكه پایتخت مونتنگرو بود، دارای شهرت فراوانی است. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، موقعیت دره جزیره ای این دهكده در كنار امپراطوری عثمانی، این شهر را تبدیل به نقطه ای استراتژیك از منظر دیپلماتیك نمود. امروزه عمارت های زیبایی كه به سبك معماری كانتیننتالی ساخته شده اند، به موزه،‌ دانشگاه و ساختمان های حكومتی تغییر كاربری دادند. دیگر مناظر جذاب و جالب، كلیسای قرن پانزدهمی ولاه با حصار ساخته شده از اسلحه های عثمانی و صومعه ستینیه به همراه كلكسیونی از عتیقه جات اوایل دوران مسیح را شامل می شوند.
5. صومعه اوستروگ
Ostrog Monastery
این صومعه كه بر بلندای صخره عظیم اوستروسكا گردا بنا نهاده شده است، یكی از غیرعادی ترین سازه های كشور از نظر معماری و یك مقصد و مكان مقدس و بزرگ زیارتی در مسیحیت است. تمام این صومعه در درون یك غار در داخل یك صخره عمودی با تنها یك نمای سفیدكاری شدة قابل مشاهده، كنده كاری گردیده است. این صومعه كه در قرن هفدهم به عنوان یك پناهگاه در مقابل امپراطوری عثمانی ساخته شده است، میزبان (محل دفن) موسس آن سوِتی واسیلژه است كه در سال 1671 و پس از مرگش، مورد احترام و تقدیس قرار گرفت. این عمارت شامل دو كلیسای غار مانند داخلی تزئین شده با نقاشی های دیواری می باشد، ‌نقاشی هایی كه برخی از آن ها مستقیماً بر روی سطوح سنگی رسم شده اند.
4. پراست
Perast
پراست دیدنی كه در شمال غربی كوتور واقع شده و در كنار همان خلیج خوش منظره قرار گرفته است، دهكده ای كوچك بوده و به خاطر ویلاها و كلیساهای سنگی و باستانی آن جالب توجه می باشد. دو تا از كلیساهای كوچك و دیدنی این شهر به نام های “آور لِیدی آو د راكس” و “سِینت جورج” در جزیره های كوچك آن احداث شده اند. در بخش ساحلی، كلیسای سِینت نیكولا به خاطر چشم اندازهای خوشایندش، ارزش دیدن دارد به طوریكه با بالارفتن از برج ناقوس آن می توانید كل دهكده و خلیج را در مقابل چشمان خود داشته باشید. در حالیكه هیچ ساحلی در این شهرِ روبه خلیج وجود ندارد، اسكله های سنگی بندری در امتداد آبشار آن، مكان هایی مشهور برای حمام آفتاب و استراحت هستند.
3. پارك ملی دورمیتور
Durmitor National Park
پارك ملی جنگلی دورمیتور كه توسط دهكده كوهستانی زابلژاك احاطه شده است، بهشتی برای عاشقان طبیعت و علاقه مندان به زندگی در فضاهای باز می باشد. این پارك كه در دیناریك آلپز واقع شده است، دارای قله هایی مرتفع، 18 دریاچه یخ زده و رود تارا می باشد كه منزلگاه دومین دره عمیق در جهان می باشد. اسكی و اسنوبورد، ‌اصلی ترین فعالیت های تفریحی زمستانی می باشند، حال آنكه قایق سواری در آب های خروشان،‌ اردوی تفریحی و كوهنوردی، در فصول گرم بازدیدكنندگان و گردشگران را به خود جذب می كنند. حیات وحش موجود در این پارك شامل 163 نوع پرنده، پستاندارانی مانند گرگ های وحشی و خرس های قهوه ای و انواع متنوعی از پروانه های شناخته شده در اروپا می باشد.
2. بودوا
Budva
بودوا كه در نقطه مركزی خط ساحلی مونتنگرو واقع شده است، دهكده قدیمی و خوش منظره خود را به رخ گردشگران می كشد، دهكده ای كه مملو از نواحی ساحلی و موسسه های متعدد و پراهمیت فرهنگی بوده كه یكی از آنها مربوط به خانه دوران كودكی نویسنده و سیاستمدار صربستانی، استفان میتروف ژوبیسا می باشد. با اینحال زندگی شبانه پر جنب و جوش و با طراوت این دهكده است كه بودوا را تبدیل به شناخته شده ترین جاذبه گردشگری در مونتنگرو نموده است. تا آخر شب، جمعیت حاضر در این دهكده در بسیاری از رستوران ها،‌ باشگاه ها و كافه ها حضور داشته و سپس در طول روز در یكی از 35 ساحل این ناحیه به استراحت می پردازند. گردشگرانی كه در بودوا ریویرا به دنبال مكانی برای استراحت بیشتر باشند، به بچیچی می روند تا از دراز كشیدن لب دریا در یك ساحل شنی بسیار زیبا لذت ببرند.
1. كوتور
Kotor

دهكده حفاظت شده كوتور كه به عنوان یكی از بهترین دهكده های قرون وسطایی و محافظت شده در ساحل دریای آدریاتیك شناخته می شود، در دامنه كوهستان های با شیب تند این منطقه قرار گرفته و توسط كانال های آبی عمیقی از خلیج كوتور احاطه شده است. درحالیكه معماری كوتور انعكاس دهنده امپراطورهای مختلفی است كه این منطقه را تحت حاكمیت داشته اند، اما شهرت اصلی آن به خاطر دهكده قدیمی با حال و هوای ونیزی آن است كه روزگاری توسط كلیسای جامع قرن دوازدهمی سِینت ترایفون تحت سلطه قرار گرفت. محراب سنگی حكاكی شده كلیسا، ‌نمونه ای نفیس و عالی از مهارت های سنگ تراشی در كوتور بوده به طوریكه این منطقه در زمان قرون وسطی به خاطر اینگونه مهارت ها از شهرت خوبی برخوردار بوده است. با حركت به سمت مرزهای بالایی دهكده و به سوی قلعه تپه ای كوتور، چشم اندازهای هیجان انگیز شهر و نیز خلیج آبی در مقابل چشمان گردشگران قرار می گیرند تا از دیدن آنها لذت ببرند.

8 تجربه تفریحی فراموش نشدنی در نیوزیلند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر