لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> كویر كاراكال در استان یزد كویری زیبا در دل ایران
كویر  كاراكال  در استان  یزد  كویری زیبا در دل  ایران

كویر كاراكال در استان یزد كویری زیبا در دل ایران

كشور ایران از لحاظ تنوع طبیعت و مناطق آب و هوایی یكی از كم نظیرترین نقاط جهان به حساب می آید. وجود دریا و كوهستان، كویر و دشت های حاصل خیز در ایران باعث شده تا گردشگران بسیاری همه ساله در گوشه گوشه این كشور به تفریح بپردازند. هر گردشگر با هر سلیقه ای می تواند در ایران به آسانی منطقه ای را بیابد و روزهای بسیاری در آن به گشت و گذار بپردازد. در مطلب پیش رو شما را با یكی دیگر از مناطق كشور ایران كه همه ساله خیل بسیاری از گردشگران را به خود جذب می كند آشنا می كنیم. كویر کاراکال در یزد از زیباترین مناطق گردشگری در كشور و استان یزد می باشد. همه ساله به ویژه در فصل بهار و پاییز طرفداران بیابان نوردی و كویر با رزرو هتل های یزد یا اقامتگاه های سنتی در این استان باستانی و زیبا روزها به ثبت خاطره در دل یكی از زیباترین كویرهای ایران در كنار جاذبه های بی نظیر آن می پردازند. استان یزد به دلیل گردشگر پذیر بودن و هچنین جاذبه های تاریخی و طبیعی خود توانسته هتل های بسیار زیبا و كم نظیری را در خود جای دهد. هتل های مجللی همچون هتل صفائیه یزد با معماری باستانی و تلفیق آن با مدرن ترین امكانات امروزی محیطی آرام و كم نظیر را در اختیار مسافران و گردشگران قرار می دهد.

آدرس کویر کاراکال در یزد

استان یزد در دل ایران و در میان كویر مركزی كشور با آب و هوایی بیابانی و خشک واقع شده است. جاذبه های كویری این استان قابل شمارش نیستند و كمتر كسی می تواند تمام این مناطق را در یک سفر چند روزه بازدید كند. در این مقاله شما با یكی از زیباترین كویر های این استان كه اغلب كویر نوردان و علاقمندان به كویر آن را به خوبی می شناسند آشنا خواهید شد. با گذشتن از شهر یزد به سمت طبس و رسیدن به روستای صادق آباد می توان سفر و اقامت خود را در كویر کاراکال آغاز كرد. كویری كه تا چشم كار می كند زیبایی و سكوت را در پیش روی چشم هایتان به نمایش می گذارد. محیط بكر با جاذبه های طبیعی و جانوری كم نظیر این کویر موجب شده تور كویر كاراكال یزد یكی از پر طرفدارترین تورها در این منطقه باشد.
کویر کاراکال

دلیل نام گذاری کویر کاراکال

مناطق بسیاری در كشور وجود دارد كه با نام های مختلفی شناخته می شوند. نام هایی كه گاهی به دلیل وجود یكی از جاذبه های آن منطقه ایجاد می شوند. كویر کاراکال در استان یزد نیز به وجود یكی از همین جاذبه ها به این نام، نام گذاری شده است. دلیل نام گذاری این كویر زیبا یكی از زیباترین گونه های حیاط وحش یعنی گربه کویر کاراکال است و نشان از وجود زیستگاه این گونه وحشی در این منطقه می باشد. گربه کویر کاراکال یكی از گربه های وحشی موجود در ایران است كه به دلیل هوش بالا، سرعت و چابكی كم نظیرش به كوچک ترین شكارچی سریع در كشور معروف شده است. گربه ای كه بر خلاف دیگر گونه های وحشی در كشور، قابلیت تربیت و خانگی شدن را دارد. گوش های بلند و زیبای این گربه سان بی ارتباط با چابكی آن نیست. در گذشته این گربه ها را با آموزش دادن به عنوان ابزاری برای شكار در اختیار می گرفته اند. به دلیل تجمع بالای این نوع گربه سان در این منطقه، این كویر را با نام کویر کاراکال می شناسند.
کویر کاراکال یزد

جاذبه های کویر کاراکال

كویر کاراکال نیز همانند دیگر بیابان ها و كویر های كشور دنیایی از زیبایی و جاذبه را در دل خود جای داده است. تفریحاتی از جمله موتور سواری، سافاری، پیاده روی و شب گردی در دنیای پرستاره آسمان این منطقه از تفریحاتی است كه هر كویرنوردی بارها به انجام آن پرداخته و لحظات خاطره انگیزی را ایجاد می کند. از دیگر سرگرمی های گردشگران در این منطقه عكاسی است و ثبت خاطره ها در كویر از زیباترین تصاویر ماندگار برای گردشگران به حساب می آید. گاهی پرسه زدن در ماسه های كویر و دل زدن به دریای بیابان لحظاتی غیرقابل وصف را به ارمغان می آورد. كمپ های گروهی و خانوادگی در كویر، فضاهایی دوستانه و صمیمی را برای گردشگران به وجود می آورند. شب نشینی های دور حلقه آتش در كویر یكی از مهم ترین برنامه های تور کویر کاراکال یزد می باشد.
کویر کاراکال

خانه شاعر وارسته، وحشی بافقی

همانطور كه اشاره شد در مناطق كویری ایران همانند كویر کاراکال در كنار دنیایی از زیبایی طبیعی مناطقی وجود دارند كه از لحاظ باستانی و تاریخی دارای قدمت بالایی هستند. شهر بافق كه در نزدیكی این كویر قرار گرفته، یكی از شهر های تاریخی و كهن این منطقه می باشد. این شهر زیبا در دل خود بسیاری از جاذبه های تاریخی را جای داده که یكی از آن ها خانه ای تاریخی از دوران قاجاریه می باشد که تاكنون زیبایی خود را حفظ كرده است. این بنا خانه وحشی بافقی، شاعری است كه در سال 939 قمری در این منطقه چشم به جهان گشود. این شاعر وارسته هم زمان با شاه محمد خدابنده در این منطقه می زیسته است. خانه ای تاریخی با معماری منحصر به فرد كه در این شهر نشان از قدرت معماران در زمان خود را به رخ همگان می كشد.
کویر کاراکال

قلعه باقر آباد

در نزدیكی كویر زیبای کاراکال و همجوار با شهر تاریخی بافق قلعه ای متعلق به عبدالرحیم خان از دوران قاجار به یادگار مانده است. قلعه ای بزرگ و زیبا كه پناهگاهی برای مردم در زمان خود بوده است. قلعه باقر آباد با بیش از 40 اتاق و چند برج نگهبانی جایگاهی برای مبارزان و تیر اندازان بوده است. ارتفاع بالای این برج كه نزدیک به 50 متر می باشد پناهگاهی امن برای مردم و انباری قابل اعتماد برای آذوقه های آن ها بوده است. هم اكنون نیز این بنای تاریخی و منحصر به فرد از پرگردشگرترین جاذبه ها در این استان و در نزدیكی کویر کاراکال محسوب می شود.
کویر کاراکال

مجموعه رفاهی شهید اندرزگو

برخی در سفر به مناطق كویری به جای هتل ها و كمپ های گردشگری در دل كویر به دنبال اقامتگاهی سنتی و ساده و با امكانات اولیه زندگی هستند كه در كنار تفریحات كویری محیطی زیبا و راحت برای استراحت در اختیار داشته باشند. در دل کویر کاراکال مجموعه ای فرهنگی و اقامتی با امكانات كاملی برای اقامت گردشگران و مسافران و به ویژه توریستانی كه این منطقه را برای تفریح انتخاب كرده اند آماده پذیرایی از مسافران است. مجموعه ای كه جمعی از تفریحات را در دل خود جای داده است. والیبال ماسه ای، چتر بازی، بدمینتون، حمام آفتاب و بسیاری از امكانات دیگر كه محیطی آرام را برای همگان در قلب كویر فراهم كرده است.
کویر کاراکال
جاذبه ها در كویر اغلب قابل وصف نیستند و بدون شک هر نقطه از كویر می تواند زیبایی منحصر به فرد خود را داشته باشد. برای اقامت در كویر اولین نكته ای كه باید به آن توجه كرد انتخاب فصل سفر است. كویر با تمام زیبایی ها به دلیل شرایط جوی خاص خود شب هایی سرد و روزهایی گرم و سوزان دارد؛ از این رو بهترین زمان برای سفر به این منطقه پاییز تا اوایل بهار است چراکه در این زمان شرایط آب و هوایی مناسب بوده و گرمای سوزان مسافران را اذیت نمی کند. با این حال در برنامه های كویرنوردی از لباس كافی و وسایل شخصی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده كنید. لازم به ذکر است خوشبختانه در این کویر برخلاف سایر مناطق مشابه آنتن گوشی همراه و اینترنت در دسترس است و نگرانی از این جهت نیز برای گردشگران وجود نخواهد داشت.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
کویر ریگ جن سمنان
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر